Zitcompetitie 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Simoon__

Re: Zitcompetitie 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 21:15

Nou ik weet niet waar ik vandaag last van had, ik heb echt bar maar dan ook bar slecht gereden.. Was gewoon teleurgesteld in mezelf.. maar oke! Pony waar ik op zat was ook niet de vlotste, ik moest zoveel doen met mn benen..

Eigenlijk ben ik ook wel blij dat t weer achter derug is. Kan ik me weer concentreren op andere wedstrijden! Vond horse event verder wel super leuk!

En gefeliciteerd voor diegenen

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:31

Inderdaad, petje af voor de mensen van stal sintels, ze hebben hard en netjes gewerkt.

EN wat een super leuke paarden en pony's hebben jullie!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:32

Ik heb vandaag ook rondgelopen/ pony's mee helpen, dus jullie zullen mij heel misschien wel hebben gezien, had een grijs vest aan met een spijkerbroek en sneakers ;)

Simoon__ Op wie reed je dan?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:40

LL, volgens mij liep je bij mij ook een stukje mee. Wij waren de groep die zo lang moesten wachten en ik was degene die helemaal blij was dat ze op Confetti mocht O:)

Simoon ik geloof dat ik je niet heb zien rijden.
Meisje dat trouwens de hoogst aantal punten had vond ik ook echt heel erg goed! Ik heb haar de eerste proef zien rijden en die was echt perfect. Netjes mee in het ritme, paard liep lekker door, handen mooi voor zich uit. Precies zoals uit het boekje.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:42

Zou best kunnen, weet het al niet meer, mijn geheugen laat me even aardig in de steek, ben moe.. :P Ik heb met allerlei pony's gelopen, en daarna overgegeven zodat hun mee de ring in konden.. Echt leuk :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 07:21

iedereen die wat gewonnen heeft, gefeliciteerd! Annetje mag dan bij ons komen buitenrijden :D

Vond dat iedereen echt zijn best deed, sommige waren wat zenuwachtig, maar eenmaal in de ring was dat wel over :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 07:27

ik was 8e in categorie 3 ik dacht zelf dat het wel lekker ging, maarja het is en blijft een jurysport..

stal sintels;
JULLIE HEBBEN WEL SUPER PAARDJES. :D

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:49

Annetje was jij die zei dat je Confetti wel mee naar huis zou willen nemen? :Y)
Gefeliciteerd :D

Ik ben benieuwd naar de uitslagen.
Me moeder en ik zaten de hele tijd jury te spelen :+

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:05

't was gewoon een hele strijd om Confetti := :P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:59

_Miesje_ schreef:
Annetje was jij die zei dat je Confetti wel mee naar huis zou willen nemen? :Y)
Gefeliciteerd :D

Ik ben benieuwd naar de uitslagen.
Me moeder en ik zaten de hele tijd jury te spelen :+

Haha, ja dat was ik :+ Ze stak die microfoon onder mijn neus en ik moet toch iets zeggen! Haha. Ik vond Confetti ook echt heel erg leuk, leek in zijn gedrag ontzettend veel op mijn eigen paard. Inclusief het geen zin meer hebben om harder te gaan dan een normaal drafje als je al een paar keer gelopen hebt :D

Oh en wanneer mag/moet die bosrit gereden worden? Ik had dat helemaal gemist, het was dat mijn instructrice het later tegen me zei. Heel erg leuk!

Liberty, ik had het er gisteren over met Irma, maar ben JIJ dan degene die wij een keer gemeet hebben op de bokteling? We vroegen ons af waar we Stal Sintels toch van kenden en toen kwam zij erbij dat er iemand op de bokteling (4 jaar terug ofzo) was met een Sintels Petje. Ik vroeg al aan 'Confetti op bokt of zij dat was, maar dat was ze dus niet.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:50

_O- Ik denk dat ze bij stal Sintels maar even goed moeten oppassen met Confetti, als ie op een zekere dag weg is hoeven we niet ver te zoeken _O-

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:52

Allemaal van harte gefeliciteerd, gewoon TOP. De deelnemers en paarden/pony's hebben het feest weer compleet gemaakt. Wat ik wel jammer vond, is dat tijdens de prijsuitreiking niet iedereen meer gezellig bijelkaar stond zoals vorig jaar, maar dat er nu duidelijk 2 groepen waren. En er was beduidend minder publiek op het eind aanwezig.Vorig jaar zat het stampensvol!

@Anne, wij zullen even kijken hoe wij dat gaan invullen. Wordt deze week bij ons besproken.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:06

@annetje, kan best, ik ben wel eens met een meeting meegeweest naar de efteling.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:48

bente12 schreef:
ik was 8e in categorie 3 ik dacht zelf dat het wel lekker ging, maarja het is en blijft een jurysport..

stal sintels;
JULLIE HEBBEN WEL SUPER PAARDJES. :D

Jurysport... daar is tie weer... Jammer. Ik heb als jury een prachtig weekeinde gehad, kom net thuis en dit is dan de eerste opmerking die ik lees. Fijn...

Juist om dat gedoe te voorkomen werd er gejureerd in 2 koppels. Dus 2 mensen die samen een cijfer gaven. Nog 2 mensen die samen een cijfer gaven en het gemiddelde daarvan kwam op het uiteindelijke protocol. En in de finale werd er dan nog eens op 2 andere paarden gereden dan 's ochtends en gejureerd door 4 andere juryleden! Uiteindelijk ben je dus door 8 mensen beoordeeld op verschillende paarden. Wat helemaal niet wil zeggen dat je slecht gereden hebt als je 8e bent. Categorie 3 was een heel sterke groep. Je hoort zowiezo al bij de top 10 van Nederland. Da's toch prachtig????

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:49

Confetti is super!!!!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:52

Ik heb overigens nog heel wat meer heel fijne paarden/pony's gezien. Heb een top weekeinde gehad. Veel gezien. Ben vandaag nog naar een clinic over houding en zit geweest :p Was wel grappig toen de 'juf' zei dat ik er best iets van wist. Lol.
Het allermooiste van de zitcompetitie vond ik een amazone (vraag me niet meer welke) die op een vrij gespannen pony binnenkwam en er overduidelijk heel veel lol in had. Je zag die pony halverwege de 'proef' uitademen en denken: als jij het niet eng vind, dan zal dat wel zo zijn. Waarna zijn koppie wat ging zakken, de passen ruimer werden... Dat vond ik zo'n mooie manier van rijden!
Ik vond het voor herhaling vatbaar en hoop jullie ook!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:30

hey ilja, leuk je eens gezien te hebben :)

Ik ga nu beginnen aan alle foto's!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:34

Heej, ben jij ook al weer thuis! Mijn lief en ik waren vandaag zooooooo moe... zijn rond 3 uur richting Noordholland gegaan. Natuurlijk overal file en moesten net langs Amsterdam toen de Arena leeg stroomde :(

Ben benieuwd naar de foto's!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:38

ik ben al lang thuis, ben al weer wezen jureren vandaag ;)

We kwamen trouwens tot de conclusie, dat bij de begeleiders er 9 fnrs juryleden en 1 knhs jurylid bij was!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:10

Ilja000 schreef:
(...)Het allermooiste van de zitcompetitie vond ik een amazone (vraag me niet meer welke) die op een vrij gespannen pony binnenkwam en er overduidelijk heel veel lol in had. Je zag die pony halverwege de 'proef' uitademen en denken: als jij het niet eng vind, dan zal dat wel zo zijn. Waarna zijn koppie wat ging zakken, de passen ruimer werden... Dat vond ik zo'n mooie manier van rijden!
Ik vond het voor herhaling vatbaar en hoop jullie ook!
Dat lijkt me inderdaad erg mooi om te zien! Ik merkte het zelf ook bij mezelf. Ik vond de vos wat spannend (ja vraag me niet waarom precies, want hij was gewoon braaf) en bij degene voor mij was hij volgens mij nergens bang voor, maar met mij keek hij steeds bij de korte zijdes overal naar. Antoinette zei er ook iets over, maar ik was te druk bezig om echt te luisteren. Als ik gewoon net zo rustig had gezeten als op de andere twee paarden, had hij waarschijnlijk gewoon rustig door gelopen.

Ik vond het ook wel 'mooi' dat bij ons bij de paardenwissel een van de paarden opeens aangalopeerde. Die ruiter deed ook duidelijk iets teveel denk ik dan.

In welke categorie reed de amazone waar jij het over hebt?

Ik vond Anne Muller af en toe trouwens moeilijk te verstaan, maar gelukkig werd ze steeds enthousiaster en ging ze daardoor ook harder praten.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:14

liberty schreef:
ik ben al lang thuis, ben al weer wezen jureren vandaag ;)

We kwamen trouwens tot de conclusie, dat bij de begeleiders er 9 fnrs juryleden en 1 knhs jurylid bij was!

Hoe bedoel je?

@Ilja000,dank je voor het compliment :o , maar je zal vast het paard Confetti bedoelen :D . En ik ben het helemaal met je eens, al die halve finalisten behoren al tot de beste 10 van Nederland!!! Dat wordt soms weleens vergeten volgens mij.

@Annetje, Anne moet gewoon een micro krijgen, want dan versta je haar gewoon veel beter. En ja, de vos, Ubus, die voelt spanning heel goed aan, maar als je dan zelf weer rustiger werd, dan werd hij dat ook en dat was bij jou ook het geval. Ik vond dat je netjes had gereden.

En natuurlijk wil ik iedereen bedanken voor de complimenten over de paarden en pony's! Het is ieder jaar weer een hoop werk, maar we doen het graag. Een berichtje in ons gastenboek mag altijd ;) www.home.versatel.nl/stalsintels

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:24

@confetti, gewoon zoals ik het zeg, jij als KNHS jury en de rest van iedereen is FNRS jury

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:32

Ik heb er even een berichtje geplaatst hoor! ;)

Ubus was voor mij gewoon te sensibel denk ik, ik ben dat echt niet gewend en daarom vond ik het wat te spannend. Pas op het einde voelde het meer vertrouwd, maar toen was het alweer voorbij :')
Bedankt voor het compliment trouwens!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:16

@Confetti: lol, inderdaad het paard :p Maar... dat is waarschijnlijk ook wel de reden waarom jouw accountnaam dezelfde is :D

Ik denk dat de paarden en pony's voor sommige ruiters zeker anders waren dan ze gewend zijn. De verlichte zit was voor sommigen ook even wennen :)

Het lesgeven van Anky vond ik ook geweldig. Ik kan bij lange na niet wat zij kan, maar ik doe dagelijks wat zij niet kan. Vond het overigens een stoere opmerking die ze maakte: ik geloof dat ik vandaag meer geleerd heb dan het meisje.

Hebben jullie het mechanische paard nog bekeken? En op het balanceboard gestaan? En nageltred gezien in het paardenmuseum? Ik was erg in de wetenschappelijke hoek te vinden vandaag :)

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:19

Mechanische paard gezien maar mocht ik niet op,was boven 18 ?
Balanceboard ook niet maar wij hebben hem thuis van de wii :P