Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:48

Ik rij ook F13 met mijn fjord *\o/*

niet dat we promotiepunten halen tot nu toe,maargoed :')

__denise

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:19

Hoef je er ook niet bij te zeggen toch :')

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:50

Hoi hoi,
even een vraag. Als iemand fnrs F12 uitgereden is, mag deze dan met een pony (Z dressuur) starten met een KNHS startkaart in het L1?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:52

Ik heb er geen verstand van maar is dat niet de hoogst gezamenlijke klasse? Weet alleen niet of de KNHS F12 als L1 beschouwd. Zoja dan mag je L1 starten, zo niet dan gewoon B toch?

Ik kan er helemaal naast zitten hoor. :')

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:48

Met een F12 diploma mag je alleen met een FNRS startkaart L1 starten. Voor een combinatiegebonden KNHS kaart gelden gewoon de KNHS rgels.

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:49

Je mag dan na de L1 met FNRS startkaart, geen L2 starten met KNHS startkaart?

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:09

Ik had even een vraagje: maakt het qua punten uit of je met wit dekje, ingevlochten en in zwart-wit rijd?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:17

Voor mij niet.

fineaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:38

Die jury weiss doch meist gar nicht ob manegepferd oder privat. bewertet wird immer die reine Leistung, nicht der Besitzer...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:25

Een jury hoéft ook niet te weten of het een manegepaard is of een eigen paard. Het draait om de houding en zit van de ruiter en de hulpen die hij/zij geeft.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:30

Eh, Nederlands graag :Y)

Maar inderdaad het maakt niet uit of je een een eigen paard rijdt of een manege paard voor de beoordeling, ik zet het er bij onze startlijst wel bij voor de jury. Of zij er dan wat mee wensen te doen is een 2e.

EmmaJdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:33

Hallo allemaal,
Als je voor je F8-diploma rijdt, moet je dan ook theorie doen?
En bij de F10?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:34

Bij de f8 geen theorie en bij de f10 wel. Die is trouwens best pittig! Is ook het laatste theorie examen.

EmmaJdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:36

Okee, bedankt!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:46

krnn schreef:
Je mag dan na de L1 met FNRS startkaart, geen L2 starten met KNHS startkaart?

Jawel, als je dus F12 bent mag je met de Z pony LI rijden, heb je dat uitgereden dan mag je LII rijden omdat de pony die je rijdt hoger geklasseerd is geweest.

nana_0909

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:35

hoi ik heb een vraagje
ik heb een heup probleem en ga binnenkort de f4 rijden
maar doordat mijn ene been wat naar buiten staat zeg maar steken mijn tenen aan 1 kant erg naar buiten
nu heb ik het de neiging omdat met me andere been ook te doen omdat ik dan wat lekkerder zit en anders zit ik beetje schreef
alleen heb ik daar bij de f3 toch wel commentaar opgekregen 1x wel en de 2de x kreeg ik er geen commentaar op
komt vooral in de galop ligt eraan op welk paard heb 1 paard waarbij me voet wel goed blijf zitten maar komt doordat ik daar al vaak opgereden heb alleen bij de rest schiet 1 voet er helemaal door

comentaar was : tenen steken naar buiten dus kreeg en 5 voor me zit/houding zoiets was dat
en commentaar was ook nog hakken uitdrukken maar dat kan ik met me ene been erg lastig
nu is mijn vraag:
zou ik dat van te voren tegen de jury kunnen zeggen of moet de manege dat doen?

hoop dat jullie het een beetje snappen

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:36

Je kan gewoon aan het secretariaat vragen om dit de jury te vertellen dan kan hier rekening mee gehouden worden.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:04

Om een manegestartkaart aan te kunnen vragen bij de manege om B-proeven te kunnen rijden, moet je dan F8 kunnen beginnen of PPen hebben in de F8?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:09

Je F8 diploma hebben :j

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:28

nana_0909 schreef:
hoi ik heb een vraagje
maar doordat mijn ene been wat naar buiten staat zeg maar steken mijn tenen aan 1 kant erg naar buiten
nu heb ik het de neiging omdat met me andere been ook te doen omdat ik dan wat lekkerder zit en anders zit ik beetje schreef
alleen heb ik daar bij de f3 toch wel commentaar opgekregen 1x wel en de 2de x kreeg ik er geen commentaar op
komt vooral in de galop ligt eraan op welk paard heb 1 paard waarbij me voet wel goed blijf zitten maar komt doordat ik daar al vaak opgereden heb alleen bij de rest schiet 1 voet er helemaal door

comentaar was : tenen steken naar buiten dus kreeg en 5 voor me zit/houding zoiets was dat
en commentaar was ook nog hakken uitdrukken maar dat kan ik met me ene been erg lastig
nu is mijn vraag:

Je kunt het doorgeven aan het secretariaat, zodat die het door kan geven aan de jury. In principe hoeft een jury er niet echt rekening mee te houden. Tenslotte word je getoetst en staat een 10 voor perfectie. Probeer het te compenseren met andere onderdelen. Het klinkt wat hard, zeker omdat het niet je eigen keuze is, maar verplaats je maar eens in de taak van de jury. Die moet jou toetsen, samen met andere ruiters die die beperking niet hebben. Je word getoetst volgens de zelfde normeringen. In principe zul je de lagere proeven soepel door komen, maar kan het zijn dat je er in de hogere proeven toch op afgerekend worden. En dat geldt voor iedere ruiter. Voor de een ligt het plafond bij de F2 omdat ie niet durft te galoperen, voor een ander ligt het plafond bij de F10 omdat hij/zij rijtechnisch niet ander kan. Weer een ander komt nooit voorbij de F14 omdat er geen geschikt paard op het bedrijf aanwezig is etc. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb gemaakt :)

Alyss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:21

Hallo!
Ik heb een vraagje m.b.t. de zitcompetie. Ik mag dit jaar namelijk voor het eerst meedoen (categorie I) en ik vroeg me af wat nu eigenlijk belangrijker is: dat je paard het hele figuur netjes loopt/de hoeken helemaal inloopt, maar je daar wel veel moeite voor moet doen (lees: duidelijke hulpen geven, wat er minder 'mooi' uitziet). Of dat je paard alles iets minder net doet, maar je zelf wel goed op je houding blijft letten?
Ik heb namelijk niet echt een idee waar de jury nou precies naar kijkt :p

nana_0909

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:19

Ilja000 schreef:
nana_0909 schreef:
hoi ik heb een vraagje

nu is mijn vraag:

Je kunt het doorgeven aan het secretariaat, zodat die het door kan geven aan de jury. In principe hoeft een jury er niet echt rekening mee te houden. Tenslotte word je getoetst en staat een 10 voor perfectie. Probeer het te compenseren met andere onderdelen. Het klinkt wat hard, zeker omdat het niet je eigen keuze is, maar verplaats je maar eens in de taak van de jury. Die moet jou toetsen, samen met andere ruiters die die beperking niet hebben. Je word getoetst volgens de zelfde normeringen. In principe zul je de lagere proeven soepel door komen, maar kan het zijn dat je er in de hogere proeven toch op afgerekend worden. En dat geldt voor iedere ruiter. Voor de een ligt het plafond bij de F2 omdat ie niet durft te galoperen, voor een ander ligt het plafond bij de F10 omdat hij/zij rijtechnisch niet ander kan. Weer een ander komt nooit voorbij de F14 omdat er geen geschikt paard op het bedrijf aanwezig is etc. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb gemaakt :)

ja ik snap het dankje wel

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:03

Alyss_ schreef:
Hallo!
Ik heb een vraagje m.b.t. de zitcompetie. Ik mag dit jaar namelijk voor het eerst meedoen (categorie I) en ik vroeg me af wat nu eigenlijk belangrijker is: dat je paard het hele figuur netjes loopt/de hoeken helemaal inloopt, maar je daar wel veel moeite voor moet doen (lees: duidelijke hulpen geven, wat er minder 'mooi' uitziet). Of dat je paard alles iets minder net doet, maar je zelf wel goed op je houding blijft letten?

Zowiezo houding en zit. Daarna figuren. Als jij je figuren minder netjes rijdt en een ander wel, dan is de keuze makkelijk gemaakt. Niet alleen mooi zitten, maar er ook aan blijven rijden. Kortom: het hele pakketje, maar houding en zit voorop. Overigens... bij correcte houding en zit komen je hulpen ook weer beter door, waardoor alle oefeningen ook weer beter gaan etc....

Alyss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:43

Ilja000 schreef:
Alyss_ schreef:
Hallo!

Zowiezo houding en zit. Daarna figuren. Als jij je figuren minder netjes rijdt en een ander wel, dan is de keuze makkelijk gemaakt. Niet alleen mooi zitten, maar er ook aan blijven rijden. Kortom: het hele pakketje, maar houding en zit voorop. Overigens... bij correcte houding en zit komen je hulpen ook weer beter door, waardoor alle oefeningen ook weer beter gaan etc....

Oke, dankjewel! :)
Ik kreeg namelijk van mijn instructrische vaak te horen dat ik net genoeg zit, maar dat ik het paard niet genoeg aanpak.
En als ik dat wel doe, heb ik altijd het idee dat ik daardoor niet meer net genoeg zit :p
Maar daar ben ik nu aan het werken :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:00

Vergeet niet dat er niet alleen naar het plaatje gekeken wordt. Heel belangrijk is het 'functionele zitten'.