Manegepaarden HCHillegersberg Rotterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Re: Manegepaarden HCHillegersberg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 15:20

Hmm kon ik me niet meer herinneren, maar ik denk dat ik dat zei omdat je op zaterdag meestal achter de bar stond Lachen Maar sorry dan iig Bloos

M'n nieuwe manege (nouja nieuw, ik rij er alweer 3 jaar) is super! De paarden worden prima verzorgd, de sfeer is geweldig en de mensen zijn leuk Lachen Er lopen gelukkig geen mensen rond met kapsones Haha! Mis de pony's van HCH wel hoor, vooral Cato natuurlijk Lovers

holly10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:05

Hebben jullie trouwens enig idee of de ponies du nu bij veldhoen staan ooit manegeponies zijn geweest (van hippisch centrum hillegersberg)? Nu staan de meeste van hen zielig, achtergelaten op hun stal zonder dat de meeste zelfs een eigenaar hebben. Bovendien wordt er veels te weinig op gereden door de eigenaren die daar een pony hebben. Ik vrees dat het wilde ponies zijn die of vroeger van de manege waren die nu failliet is gegaan, of wilde ponies/paarden zijn. Ze zijn echt verwaarloosd. Ik ben benieuwd naar de herkomst van die dieren en i.h.b. bijv. van staro (haflinger) en marengo (schimmel e-pony welsh/arabier)... Weten jullie daar iets over???

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:12

Ik heb heel kort een ponytje verzorgd bij Velthoen en heb zelfs nog even op Merengo gezeten, maar de manier waarop daar met die paarden wordt omgegaan is ronduit slecht. Bovendien is het daar veel te klein en zijn er niet genoeg faciliteiten om paarden te houden, zo is de 'bak' onder de snelweg veel te zwaar. Anyway, volgens mij zijn dat geen ex-manegepaarden. Er staan heel veel pony's in Bleiswijk (Brandy, Dexter, Amanda, Fury).

holly10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:59

Wie kent Marengo van stal veldhoen? Weet iemand iets over de achtergrond, van wie is het geweest,etc..

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:26

holly10 schreef:
Wie kent Marengo van stal veldhoen? Weet iemand iets over de achtergrond, van wie is het geweest,etc..

Holly, toevallig dat je een pony hebt die Marengo heet. Ik verzorg nu 3 jaar een Marengo, kruising tussen een Arabier en een Quarter. Wat heeft hij aan zijn benen?

holly10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:10

Hey Mareng,
Dat weten we helaas ook niet precies. Toen ik hem kocht werd gezegd dat hij niets mankeerde maar nu ik naar een andere stal ben verhuisd hebben ze gezegd dat hij kreupel liep met de linkervoorbeen. Daarom moest de hoefsmid langs en zijn zijn hoeven opnieuw bekapt en komt hij nog een paar keer terug totdat de kreupelheid hopelijk helemaal weg zal zijn. Ik kan er nu wel een beetje op rijden maar forceer hem niet teveel. Hij is ook nog niet gekeurd dus dat komt ook nog. Ik hoop dat hij niet iets ernstigs mankeert van binnen. Hij lijkt nu wel goed te lopen maar dat weten we pas zeker na de keuring helaas.

Enna27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:12

Hallo allemaal,

is iemand er nog achter gekomen waar Speedy is van HCHillegersberg??

Ik ben aan het googelen en kom geen stap verder. Speedy was mijn lievelings pony tot ongeveer 2001. Ik moest toen naar het buitenland verhuizen en inmiddels ben ik wel weer in Nederland en ik wil haar graag vinden. Ik wist niet dat de manege failliet is gegaan. Echt jammer.
Ik hoop dat het goed gaat met Speedy en de andere pony's.
Ik merk dat Speedy niet heel erg populair was, er wordt niet veel over haar gepraat, maar voor mij was zij heel bijzonder.
Als je haar echt beter leert kennen dan is het echt een schat.
Ik denk dat ze vast veel had meegemaakt, ze was een beetje getraumatiseerd. Juist daarom hoop ik ook echt dat het goed met haar gaat.
Dus als iemand weet waar ze kan zijn, pls let me know...

Groetjes!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 11:01

Ik weet alleen dat er een aantal (Fury, Sandigo) op manege Hellevoetsluis staat.

Enna27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:24

Ik heb al gekeken en Speedy zit er niet bij.
Jammer.
Thanx anyway!:)

xMagnum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:05

9 jaar later en ik kom heel toevallig bij dit topic!
ik heb ongeveer 7 jaar bij manege hellevoetsluis gereden, waaronder heel erg vaak op Fury, brandy, sandiego en amanda!
helaas zijn Dexter, Amanda, Brandy en lotth er niet meer :'(
Dexter, Amanda en lotth zijn een hele tijd terug ingeslapen omdat ze al aardig op leeftijd waren (lotth weet ik niet zeker, zou ook verkocht kunnen zijn).
Brandy is (ik gok) 2 of 3 jaar geleden ingeslapen omdat die gezwellen op haar nek heel groot waren en ze had er nogal veel last van :'(
Fury word/werd (ben er al een half jaar niet meer geweest) heel weinig bereden en had heel veel energie waardoor hij nog wel eens kon bokken etc. dus veel kinderen vonden hem eng, ik vond hem echt heel leuk!
maar verder gaat het (sinds de laatste keer dat ik er was) goed met sandiego en fury!
en toevallig ben ik pas geswitcht van manege, nu rijd ik op stichting manege hillegerbergs, waar king kong staat! ze is al wel een beetje op leeftijd maar is ontzettend braaf!
hier nog een foto van sandiego die ik even snel kon vinden, als er nog iemand graag foto's wilt zien kan ik ze op mijn oude computer zoeken, dus laat t maar weten! :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:07

En dan gooi ik hem gewoon open.

San Diego is mijn eerste ervaring met vallen en opstaan geweest. Op Hillegersberg natuurlijk daarna brandy. San Diego heeft een vriendin van mij nu gekocht voor zijn oude dag.