Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
konsalik schreef:
Hebben de eigenaren bij jullie dan allemaal meer paarden, wij hebben een rijvereniging met zo'n 100 leden maar er zijn er maar een stuk of 5 die meer dan 1 paard hebben/rijden, dus volgens mij is dat argument wel redeliijk. Het lijkt mij ook stug dat het overgrote deel van de eigenaren in Nederland meer dan 1 paard hebben, de meeste mensen hebben daar de financien/tijd niet voor.
Urielle schreef:Semir (of Suus)
Als je over een jaar of wat verder bent met dressuren/springen/SGW of wat je dan ook wilt gaan doen, kom je erachter dat er meer is dan simpelweg voorwaarts, achterwaarts, halt en de bocht om. Ik spreek dan nog niet over de oefeningen, hoewel je zonder die oefeningen bepaalde dingen niet kunt uitvoeren. Maar ik spreek over het activeren van de achterhand, het laten ontspannen van de rug, het voelen dat een paard links of rechts minder doet dan aan de andere kant zelfs als dat miniem is, het volledig rechtrichten van een paard, een paard in alle houdingen kunnen rijden en dat op de millimeter zelf kunnen bepalen, iets aan het paard veranderen door het spannen of ontspannen van een enkele spier in je been. Dit zijn idealen voor ons allemaal maar sommige ruiters zitten er dichterbij dan anderen.
shadow0 schreef:Urielle schreef:.... een paard in alle houdingen kunnen rijden en dat op de millimeter zelf kunnen bepalen, iets aan het paard veranderen door het spannen of ontspannen van een enkele spier in je been. Dit zijn idealen voor ons allemaal maar sommige ruiters zitten er dichterbij dan anderen.
Allemaal? Nee. 1 manegeruiter bleef dapper weerstand bieden, en gaat liever een lekker tochtje over de hei maken, met een heerlijk rengalopje tussendoor. Een houding bepalen tot op de milimeter is niet mijn ideaal. 't Is voor mij gewoon een hobby...
Mariek87 schreef:Ik heb overigens thuis ook vaak maar 1 paard staan, soms een keer twee, zoals nu.
Maar ik rijd regelmatig op beesten van andere mensen, zo rijd ik veel op stage of werk, en als iemand geblesseerd is, zwanger is of iets dergelijks..
) Daar kan ik dus echt niet tegen. haffie_lover schreef:nou sorrie hoor maar het was echt niet even, ze heeft het die les met een paard uitgelegd dat heel makkelijk ana de teugel gaat iedereen in ene rondje erom heen en dan kijken hoe ze het doet, nu ( tis vakantie en dna gaat de manege dicht) is dat bijna 2 maanden geleden en we gaan er na de vakantie mee verder. Maar vertel jij anders maar eventjes waar ik het anders zou moeten leren...
haffie_lover schreef:Maar 1 paard? Wou dat iik er 1 had, dat vind ik nou zo om te kotsen dat mensen niet tevreden zijn als ze 1 paard hebben. Ik droom van een eigen paardje, die alleen van mij is (Suus gaat dan voor haar mooie paardje staan als waakhond, grr niemand ana mijn paard) Daar kan ik dus echt niet tegen.
Mariek87 schreef:Dat vind ik zo slecht op veel maneges.
Ze leren hun leerlingen 'even' een paard aan de teugel rijden.
Echt om van te kotsen
shadow0 schreef:Mariek87 schreef:Dat vind ik zo slecht op veel maneges.
Ze leren hun leerlingen 'even' een paard aan de teugel rijden.
Echt om van te kotsen
Dat vind ik zo slecht, al die vooroordelen. Op veel maneges gaat het er helemaal niet zo aan toe, en nog minder in de les (want buiten de les roddelen ze altijd een heleboel over wat er in de les echt niet wordt aangeleerd)
Maar goed.... Urielle vroeg om argumenten om te bombarderen, dat is gelukt denk ik?
Urielle schreef:en ik hield deze keer toch zelf netjes mijn mond
Apple schreef:Het zou de discussie ten goede komen als men eerst goed leest voordat men reageert. Ook om gelijk iets 'om te kotsen' noemen is ook nogal aanvallend.
) deze heb ik een maand geleast (jaja gespaard
) en heb er steeds meer soepelheid in gekregen die maand, ze liep toen echt mooi (normaal is het een pony die met haar neus hoog in de lucht loopt)