Les chevaux 2016, wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:36

Ik weet nu al dat ik in 2017 ga, dus ik ga meelezen en misschien vragen stellen. :)
Ben er 1x op het terrein daar in een huisje geweest voor een weekend en heb beide keren 1 buitenrit en 1 privéles gehad, had het toen erg leuk. Ik ga al jaren op een ander kamp en zal daar nog steeds naartoe gaan maar 2017 1x minder. Wil dit jaar ook wel op kamp gaan last-minute als er nog plek is maar dan moet ik het zelf betalen.

Wat voor week weet ik nog niet precies, ben dan wel 15 dus 15+ kan. Bedoelen jullie met de crossweek de instructieweek voor cross? Heb geen eigen paard maar er staat dat een paard van daar in bespreking ook mogelijk is. Even een editje, weet iemand of bp verplicht is bij cross? Op een andere pagina in dit topic staat dat jullie het niet zeker weten, anders stuur ik ze even een berichtje. Dan moet ik namelijk nog even sparen, was ik sowieso al van plan maar was er niet enorm veel mee bezig (dus bp is niet speciaal daarvoor).

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:49

Ja die bedoel ik ja :D
Ik heb zelf geen eigen paard, dus dat gaat zonder. Misschien volgend jaar met mijn nieuwe bijrijdpaard, maar die is net 5 en een paar maandjes onder het zadel dus dat is nog wel aardig vroeg :')
Maar super leuk dat het je wat lijkt! Ik ben erg benieuwd naar de crossweek :j

ambiepuurxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:42

ik ga dit jaar met 2 vriendinnen voor het eerst naar les chevaux in de week van 31 juli tot 6 augustus :P

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 18:06

ambiepuurxox schreef:
ik ga dit jaar met 2 vriendinnen voor het eerst naar les chevaux in de week van 31 juli tot 6 augustus :P

Dan zitten wij in dezelfde week! :D Ga je naar de 15+ week? :)

KirstenHorse

Re: Les chevaux 2016, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:53

Het is hier erg gezellig! Het superlekkere weer maakt het alleen maar beter! Tot snel *\o/*

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:50

Super! Ik ben nu op een ander kamp. Zondag ben ik er! Heb er wel super veel zin in!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 13:40

Nog maar een weekje *\%/*
Edit: oke en twee dagen :P

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:57

Yaaay super gaaf! Ik ga zondag *\o/*
Net terug van een ander super tof kamp, dus ben zeer benieuwd naar deze week *\o/*

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:44

Wij zijn onderweg! We zijn wel wat later oepsie

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 21:27

Hoe laat moet je er eigenlijk zijn?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:49

4 uur!
Hier is t tot nu toe erg leuk!

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:21

Ik zag wat foto's Sterre, vgm was het hartsikke leuk! Je zat op High 5 toch?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 11:22

Ik ga maar eens mijn spullen bij elkaar zoeken :D
Ik heb vannacht een verjaardagsfeestje die ik eigenlijk vergeten was, dus morgen geen tijd meer om in de pakken :')

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:26

Haha succes dan maar! Inpakken vind ik altijd een ramp, ik ben altijd bang dat ik dingen vergeet :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:50

Jaaa het was super!
Wat een toppaard was die 5.

Ik zou dr zo mee willen nemen in de auto :')

Vandaag een ritje gemaakt op dorado haha

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:35

Haha gelukkig!
Ben je vandaag nog gaan huren dan?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:53

Jup, had gevraagd of 5 mee kon, kon uiteindelijk niet helaas, maar Dorado was ook leuk!

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:46

Ah jammer maar wel fijn dat je het ook met Dorado kon vinden haha

Lizzy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:14

Leuk zo'n topic! Ik ben er vanaf 7 augustus ook bij als begeleider :j :)

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:27

Leuk lizzy

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 12:56

Eerlijk gezegd viel het me een beetje tegen.. Maar dat kan ook liggen aan dat ik misschien wat meer luxe gewend ben..
Ten eerste zat ik in de 15+ week, en ik was de een na oudste. Iedereen was 13,14,15. Had juist op mensen van 16,17 gehoopt want daar heb ik vaak ook veel meer aansluiting mee. Ten tweede kregen we les van een meisje welke ook begeleider was. Ze was geloof ik een jaar of 18 en had ook echt niet het idee dat zij gediplomeerd was. Zelf kreeg ze daar ook een keer les wat niet op een veel hoger niveau was dan dat ik en mijn vriendin zelf rijden. Toen gingen we als toppunt 30cm springen ^). We mochten niet hoger en niet in galop springen. Onze pony's hadden totaal geen aansluiting in de groep omdat alle paarden naar de beten of schopten. Op andere kampen lopen ze binnen een dag vaak al in de kudde, nu duurde het 4/5 dagen.
Ook vond ik de kamers klein en het eten niet van topkwaliteit. Met brood eten stonden er alleen ongezonde dingen en soms vlees op tafel. Niet eens kaas of plakjes komkommer en de ranja kwam me na een paar dagen de neus uit. Ook werd met het eten in mijn ogen de leidingen voorgetrokken. Zij hadden lekkere bolletjes, sinaasappelsap en broodjes met gesmolten kaas. Toen we broodjes met knakworst kregen, kregen wij allemaal één knakworstje op ons brood, terwijl de leiders er 2/3 op kregen. Klein ding, maar gaat om het idee.. Als ik vraag of ik bij het lunchen mijn eigen knakworstjes mag opwarmen mag dat niet, want dat is niet eerlijk voor de anderen. Ook vond ik de douches slecht en de putjes stonken verschrikkelijk. Alle wc brillen zaten los op de pot, dus als je je achterwerk wou afvegen viel je met bril en al van de pot af..
Verder vond ik de buitenritten wel erg leuk, en liep er erg leuk personeel rond! Vrolijk en behulpzaam. Wel jammer dat de trailer waar in we naar het zwembad gingen niet goed was uitgemest en we in de poep en plas stonden met witte schoenen.
Dit is hoe ik het heb ervaren. Ik ben voorheen altijd bij een 5 sterren manege op kamp geweest, dus zoals ik al zei kan het dat ik gewoon meer luxe ben gewend oid.

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:58

Ik ben druk bezig met pakken, morgen de laatste spulletjes inslaan en dan zondag met de bus en heel de bende van ellende richting Drenthe! Heb er zin in! *\o/*

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 22:17

Veel plezier!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:29

Eline_S_S schreef:
Eerlijk gezegd viel het me een beetje tegen.. Maar dat kan ook liggen aan dat ik misschien wat meer luxe gewend ben..
Ten eerste zat ik in de 15+ week, en ik was de een na oudste. Iedereen was 13,14,15. Had juist op mensen van 16,17 gehoopt want daar heb ik vaak ook veel meer aansluiting mee. Ten tweede kregen we les van een meisje welke ook begeleider was. Ze was geloof ik een jaar of 18 en had ook echt niet het idee dat zij gediplomeerd was. Zelf kreeg ze daar ook een keer les wat niet op een veel hoger niveau was dan dat ik en mijn vriendin zelf rijden. Toen gingen we als toppunt 30cm springen ^). We mochten niet hoger en niet in galop springen. Onze pony's hadden totaal geen aansluiting in de groep omdat alle paarden naar de beten of schopten. Op andere kampen lopen ze binnen een dag vaak al in de kudde, nu duurde het 4/5 dagen.
Ook vond ik de kamers klein en het eten niet van topkwaliteit. Met brood eten stonden er alleen ongezonde dingen en soms vlees op tafel. Niet eens kaas of plakjes komkommer en de ranja kwam me na een paar dagen de neus uit. Ook werd met het eten in mijn ogen de leidingen voorgetrokken. Zij hadden lekkere bolletjes, sinaasappelsap en broodjes met gesmolten kaas. Toen we broodjes met knakworst kregen, kregen wij allemaal één knakworstje op ons brood, terwijl de leiders er 2/3 op kregen. Klein ding, maar gaat om het idee.. Als ik vraag of ik bij het lunchen mijn eigen knakworstjes mag opwarmen mag dat niet, want dat is niet eerlijk voor de anderen. Ook vond ik de douches slecht en de putjes stonken verschrikkelijk. Alle wc brillen zaten los op de pot, dus als je je achterwerk wou afvegen viel je met bril en al van de pot af..
Verder vond ik de buitenritten wel erg leuk, en liep er erg leuk personeel rond! Vrolijk en behulpzaam. Wel jammer dat de trailer waar in we naar het zwembad gingen niet goed was uitgemest en we in de poep en plas stonden met witte schoenen.
Dit is hoe ik het heb ervaren. Ik ben voorheen altijd bij een 5 sterren manege op kamp geweest, dus zoals ik al zei kan het dat ik gewoon meer luxe ben gewend oid.

Jammer dat het tegen viel! Kwam leeftijd; moet je volgend jaar 18+ week doen, was echt super leuk en chill.
Ik weet wie je bedoelt met lesgeven, zzij heeft wel een bevoegdheid ttrouwens. Het eten is idd niet het aallerbeste maar ach.. Verder wel leuk gehad dan?

Have fun Yanick!
Als je High Five ziet, geef dr even knuffel van me <3

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:43

Zal ik doen! Ben echt superbenieuwd op wie ik zit, echt te jammer dat ik niet meer op m'n Truusje pas, wat een leuke pony blijf ik dat toch vinden :P