Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
juline schreef:Oke, maar dan kan er toch ook gewoon gereageerd worden dat die er niet zijn en dat ze kan informeren bij verschillende stallen of ze een paard hebben staan waar ze op kan rijden?
Dan hoeft er toch geen hele discussie te komen die uiteindelijk een discriminerend randje krijgt?
juline schreef:Oke, maar dan kan er toch ook gewoon gereageerd worden dat die er niet zijn en dat ze kan informeren bij verschillende stallen of ze een paard hebben staan waar ze op kan rijden?
Dan hoeft er toch geen hele discussie te komen die uiteindelijk een discriminerend randje krijgt?
Citaat:Moet jij even teruglezen wie het over die boeg is gaan gooien. Ik heb niets vervelends over zware mensen willen zeggen, was zelf ook zwaar. Ben netjes afgevallen. Maar zodra je het over gewicht hebt, voelen mensen zich aangesproken en aangevallen en gaan op die manier reageren. Zo kwam het op gewicht en helemaal niet rijden, verder krijg je daarbij mensen die niet goed het topic lezen en er fijn een flauwe post tussen door gooien. Maar er werd heel ontopic gereageerd in dit topic, de enige mensen die een scheldwoord naar hun hoofd hebben gekregen zijn de dunne mensen. Broodplank en nog iets. Schijnbaar mogen zwaardere mensen wel een belediging in de mond nemen en discrimineren, maar o wee als je over het te zware gewicht van de medemens begint, dan is het discriminatie.
Citaat:Het is gewoon rekening houden met jezelf, zo hoef ik echt niet een stapel met bakstenen op te pakken zoals die bouwvakkers dat soms dien, dan kan ik meteen een week plat vanwege me rug. Weet je beperkingen, en wil je het toch, doe dan wat aan die beperkingen
Wietsje92 schreef:Waar het voor mij vooral om gaat is dat dikke mensen vaak maar op 1 manier beoordeeld worden, ze eten te veel. Er wordt niet nagedacht over mensen die medicijnen gebruiken zoals anti-depresiva en daardoor heel veel bijkomen wbt gewicht. Andere mensen houden inderdaad van lekker eten en komen daardoor veel aan.
Net zoals dat ik niet alle mensen die slank zijn met 1 ding ga beoordelen bijvoorbeeld alle mensen die dun zijn hebben anorexia, want er zijn ook mensen (bijvoorbeeld mijn vriend) die ook ondergewicht heeft, maar doordat hij een syndroom heeft, en dus al zijn energie wat hij met eten verbrand steekt in zijn tics, heeft ie niets meer om aan te komen.
Ik vind het ook niet dat het een vrijbriefje is om zomaar op een paard te klimmen, ik zelf weeg misschien een paar kilo meer dan ik wil, maar kan nog prima op mijn paard stappen omdat hij het gewoon aankan. Een trekpaard kan veel meer hebben, ze zijn altijd gebruikt voor de zware arbeid en zijn gewoon sterk gebouwde paarden, maar dat gaat niet voor alle rassen op.
Ik vind het jammer dat er naar mensen met overgewicht gelijk gewezen wordt met teveel eten, en naar mensen die slank zijn gelijk met broodplank gesmeten wordt, dat slaat nergens op.
wph1 schreef:Het Friese paard werd waarschijnlijk al meer dan 3000 jaar geleden gebruikt.
Het Friese paard is één van de oudste Europese paardenrassen en werd door de Romeinen al gebruikt als een krijgspaard.
Ze waren groot en sterk en dat was ook wel nodig aangezien ridders en hun harnas in die tijd soms wel meer dan 250 kilo wogen.
wph1 schreef:Het Friese paard werd waarschijnlijk al meer dan 3000 jaar geleden gebruikt.
Het Friese paard is één van de oudste Europese paardenrassen en werd door de Romeinen al gebruikt als een krijgspaard.
Ze waren groot en sterk en dat was ook wel nodig aangezien ridders en hun harnas in die tijd soms wel meer dan 250 kilo wogen.
suuzepuus schreef:wph1 schreef:Het Friese paard werd waarschijnlijk al meer dan 3000 jaar geleden gebruikt.
ja.... vroegah was alles beter....
AnnemiekvM schreef:wph1 schreef:Het Friese paard werd waarschijnlijk al meer dan 3000 jaar geleden gebruikt.
Snap niet echt wat dit bijdraagt. Friezen van tegenwoordig zijn niet allemaal zo goed in de rug.
Dan zou ik eerder voor een ras gaan met een kortere rug.
wph1 schreef:suuzepuus schreef:ja.... vroegah was alles beter....
Hoe kom je daar bij.........
Het gaat toch niet om beter ,slaat nergens op.
Ik laat alleen zien dat er daadwerkelijk zware mensen op paarden rijden en niet om hun gewicht zelf maar door de aankleding.
Er zijn nog steeds shows waar ze ook een harnas dragen dus zwaar zijn.
Ik laat alleen zien hoe er toen gereden werd met 250 kilo en ja je hebt nu ook meer friezen die fijntjes gebouwt zijn.
En wat dacht je van bepaalde zadels die zijn ook mega zwaar terwijl je ook lichtere zadels heb.
Sonja schreef:Een westernzadel is idd wel iets zwaarder, maar verdeelt de druk ook beter over de rug. Daarmee is het verschil in gewicht tussen de zadels in daadwerkelijke belasting eigenlijk wel een beetje weg te strepen.
Als je als ruiter met je westernzadel ineens te zwaar bent voor je paard, en met een Engels zadel niet, dan was je gewoon al te zwaar.
AnnemiekvM schreef:wph1 schreef:Het Friese paard werd waarschijnlijk al meer dan 3000 jaar geleden gebruikt.
Snap niet echt wat dit bijdraagt. Friezen van tegenwoordig zijn niet allemaal zo goed in de rug.
Dan zou ik eerder voor een ras gaan met een kortere rug.