Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bellatrix schreef:Wil je officieel starten?
Dan moet je volgens mij starten waar je gebleven bent...maar misschien kan je dan ook wel F6 instroomen maar ik denk als je eenmaal gestart ben je niet zomaar wat mag overslaan maar dat weet ik niet zeker.
daniella74 schreef:Nee, daar zullen heel weinig maneges aan meewerken.
Als ik nu KNHS ga starten dan heb ik ook betere en slechtere waar ik tegen moet rijden, het gaat om jouw eigen opleiding en jouw eigen punten. De proeven zijn toetsingsmomenten van hoe het rijden er op dat moment voor staat en het winnen is geen doel op zich. En mijn eigen ervaring is dat minimaal de helft van de KNHS-ruiters geen PP halen.
Blijheid schreef:Oke, wel interessant eigenlijk
Ik snap wel waarom het gebeurt, maar het lijkt me nogal oneerlijk naar de andere ruiters die daadwerkelijk F1 niveau hebben en ook niet echt uitdagend voor de ruiter zelf. Ik zou dan persoonlijk eerder onofficieel starten in een hogere klasse
Monica24 schreef:Ze bedoelt denk ik dat je geen figuren kan gaan rijden waarbij je de bak voor jezelf nodig hebt, of iedereen tegenkomt met rijden op de verkeerde hand, zoals bij een links/rechtsomkeert. Ik ken de instructie en de manier van lesgeven, daar is helemaal niks mis mee. Ze rijden zeker niet alleen rondjes op de hoefslag, maar gaan niet in de les de hele proef voorlezen, hoewel ik vind dat dat wel moet kunnen. Dit gebeurt bij andere instructrices op dezelfde manege overigens wel.
De lessen zitten overigens wel vol (12 personen).
Oefeningen worden er genoeg gedaan in de les, ieder rijdt voor zich, dus je hebt het zelf in de hand.