FNRS proeven zijn wedstrijden speciaal voor manege ruiters. De FNRS is een manege organisatie en veel maneges zijn daarbij aangesloten. Via de FNRS kan je dus wedstrijden rijden. Ook wel diploma rijden genoemd. Je rijd proeven en als je die voldoende hebt gereden kan je steeds hoger komen. Ook komt er een stukje theorie bij kijken. Je rijdt die proeven meestal op een manege paard of pony maar het kan ook met een verzorgpaard bijvoorbeeld. Je hebt proeven zonder galop F1/F2 en het hoogste is de F20 en dat staat ongeveer gelijk aan de M1.
Ik kan er nog meer over vertellen maar misschien wil een ander jurylid dat doen.
Ja, ik zou wel even zorgen dat de betreffende jury het weet.
__denise
Geplaatst: 17-12-11 22:58
Dressuurproeven mogen ook bitloos gereden worden ja
Ik had nog even snel een vraagje tussendoor. 13 november F10 "debuut" gehad (had 208 dus volgende keer beter). En ik meen dat er onderaan mijn blaadje ''Onsmakelijke aanleuning" stond. Weet het niet meer precies, maar ik dacht dat dat er onder stond, kan protecol niet zo snel vinden. Weet uberhaupt niet of ik hem wel meegenomen heb. Wat wordt er precies mee bedoeld? Ik trek ofzo echt niet. Misschien dat het er wat zwaar/hangerig uit zag ofzo (zo voelde het overigens niet)? Jullie zijn er niet bij geweest, maar waar denken jullie aan bij een onsmakelijke aanleuning?
Er zullen in het noorden vast maneges zijn die bij de FNRS zijn aangesloten.
__denise
Geplaatst: 17-12-11 23:10
FNRS wedstrijden worden gehouden op een FNRS Manege. Kans is dus heel groot dat je in het noorden wel een FNRS manege kunt vinden Je moet overigens wel een paspoort hebben. Het is wel erg anders dan KNHS hoor!
Het mag wel, ik zou het echter alleen doen als het ook noodzakelijk is, daar het altijd een lichte storing oplevert.
_Jody_
Geplaatst: 18-12-11 17:29
Je hoeft niet perse bij een fnrs manege in geschreven te staan hoor, zolang je maar wel lid bent van de fnrs Kijk eens op http://www.fnrs.nl dan kun je zien waar in het noorden bij het fnrs aangesloten maneges zijn
Ilja000
Geplaatst: 18-12-11 18:32
PRECIIOUSx schreef:
Mag je je zweepje wisselen tijdens het van hand veranderen? Ik heb namelijk nog niet echt een duidelijk antworrd gevonden hier op bokt.
Het mag, maar moet niet. Het is ook niet verboden. Maar als je wisselt, doe het dan terwijl je de pony/het paard zo min mogelijk stoort in de mond. Wisselen is wel nodig om een correcte zweephulp te kunnen geven, dus doe het gerust als het nodig is, maar verder zo min mogelijk.