Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:29

volgens mij als je in de L1 start met een paard van de manege/of eigen paard via manege startkaart dan moet je wel ook op datzelfde paard doorgaan, want volgens mij moet het paard ook voor die klasse dan startgerechtigd zijn. dus niet dat je met paard A start in de L1 en je verder komt en dan als de manege paard A verkoopt je met paard B in de L2 mag starten. Volgens mij dan :\

Paardenmeis1

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:33

Manegestartkaart is ruiter gebonden, niet combinatie gebonden.

Het is wel zo, dat als jij toch een combinatiestartkaart wilt.. je samen moet beginnen in de hoogste genoten gezamelijke klasse (dat kan dus ook de B zijn bij een paard zonder wedstrijdervaring)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:10

Wat ik me dus afvraag en wat ik er niet uit heb kunnen halen.

Stel ik start met paard A, B en C met mijn manege startkaart.
Ik rijd dat uit tot ik L2 startgerechtigd ben.

Ik wil met paard A een combinatie startkaart aanvragen, maar paard A heeft niet eerder KNHS gestart dan met de manege startkaart. Welke klasse mag je dan starten?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:19

Dit is eerder al uitvoerig besproken...
Het paard krijgt geen winstpunten, dus gewoon in de B beginnen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:21

Natasje, ik heb je letterlijk al het antwoord gegeven in de post boven je!

Miseria schreef:
Manegestartkaart is ruiter gebonden, niet combinatie gebonden.

Het is wel zo, dat als jij toch een combinatiestartkaart wilt.. je samen moet beginnen in de hoogste genoten gezamelijke klasse (dat kan dus ook de B zijn bij een paard zonder wedstrijdervaring)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:53

Dan heb ik het toch goed begrepen.

Maar er bleef iets te veel twijfel bij mij hangen, dus vandaar het nogmaals vragen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:44

Hoe zien jullie juryleden het hals laten strekken het liefste? (F7)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:13

Paard voldoende ruimte geven, maar niet losgooien. Hals moet zakken.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 02:12

hals laten strekken snap ik echt geen bal meer van hoor als ik eerlijk ben. Wil echt niet zeggen dat dat altijd perfect gaat bij mij maar nu weer van het weekend bij de F7, gewoon in stap dus, en ik had echt veel teugel gegeven maar nog wel contact en ze ging ook niet naar voren maar echt zakken, en dan krijg ik op mn protocol een 5 met "meer teugel geven". Moet ik dan alleen t gespje nog vasthouden? Dan krijg ik vast weer "meer contact houden".

Ik heb echt iets met dat hals strekken hoor, vorige keer was het in de F6 hals moet lager, terwijl dat volgens het boek in de F6 dus helemaal niet hoeft. En een andere keer is het geen verschil, nou ik had toch écht die teugels een stuk langer gemaakt.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 07:21

Misschien kan je het een keer laten filmen, soms voelt het anders dan dat het eruit ziet. Ik denk altijd dat mijn paard heel laag loopt als ze haar hals strekt. Maar op een foto is dat helemaal niet zo.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:18

ik heb 26 november een proefje (f7) iemand tips?

Caro_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:47

Bjarni schreef:
Caro_W schreef:

Hey Carolien, jij ook hier!
Zo kijk ik nooit in dit topic, lees ik 1 keertje wat bij en kom jij langs!
Gaat goed komen hoor met jou, we gaan in de les ook nog oefenen, geen zorgen. Neem anders maandag even je proevenboekje mee, dan vergelijken we de proeven even, denk dat je de goede nog hebt hoor!

Hé! Moest wel even kijken wie je precies kon zijn ;) Zie je bericht nu pas, zal hem anders morgenavond even meenemen naar de manege, daar kan vast wel iemand vertellen of ik de goede heb. En wat betreft het proefje: ik ga gewoon mijn best doen en een leuke ervaring opdoen! ;) Trouwens jammer dat ik nu je leuke lessen op de maandag ga missen, maar heb er vertrouwen in dat het dinsdagduo er ook wat van kan :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:31

SimoneDV schreef:
hals laten strekken snap ik echt geen bal meer van hoor als ik eerlijk ben. Wil echt niet zeggen dat dat altijd perfect gaat bij mij maar nu weer van het weekend bij de F7, gewoon in stap dus, en ik had echt veel teugel gegeven maar nog wel contact en ze ging ook niet naar voren maar echt zakken, en dan krijg ik op mn protocol een 5 met "meer teugel geven". Moet ik dan alleen t gespje nog vasthouden? Dan krijg ik vast weer "meer contact houden".

Ik heb echt iets met dat hals strekken hoor, vorige keer was het in de F6 hals moet lager, terwijl dat volgens het boek in de F6 dus helemaal niet hoeft. En een andere keer is het geen verschil, nou ik had toch écht die teugels een stuk langer gemaakt.

Vandaar dus ook mijn vraag. Hals laten strekken blijft voor mij altijd een ??.

oline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:44

Bij hals strekken geef je het paard geleidelijk de teugels mee. Je nodigt het paard daarmee uit om de hals naar kniehoogte te brengen.
Wat ik nogal eens zie, behalve dan losgooien of alleen de hand 5 cm naar voren doen, is dat ruiters 1 teugel meegeven en de andere niet omdat ze bang zijn niet meer te kunnen sturen. Of dat ze zo weinig toegeven dat het paard steeds zijn mond "stoot" aan het bit.
Maar als je recht boven je paard zit en je houd wel contact dan is twee langere teugels echt geen probleem....
Het commentaar vakje op het protocol is nogal krap en als jury mag je niet op de stoel van de instructie gaan zitten dus het commentaar wordt meestal in een paar woorden neergezet.
Ik vind een keer laten filmen van een proef helemaal geen gek idee. ( als het kan vanaf de letter C )Dan zie je zelf bijna hetzelfde als wat de jury ziet.
Succes!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:26

Wat ik me afvraag... Gister reed ik F12 en hiervoor had ik in totaal 208 punten, dus net niet gehaald.
Maar voor algemene indruk had ik een 7
Hoe kan de algemene indruk een 7 zijn terwijl de proef niet is gehaald? Want voor mij zou het dan logischer zijn als ik een 6 had of misschien zelfs een 5

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:41

@s1993, het zou dan idd logischer zijn dat algeme indruk dan een 6 of 5 is, maar geen 7.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:38

Ja, er stond bij: Je rijdt proefgericht, leuk om naar te kijken, jammer van wijken en HH (waar ik overigens allemaal 4en voor had, het ging niet lekker :P)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 08:17

Een 6 is logischer, maar ik denk dat de jury niet de punten heeft opgeteld tussendoor. Soms denk je dat iemand het wel gehaald heeft, maar dan blijkt dat net niet zo te zijn als de punten opgeteld zijn.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:58

de algemene indruk is de indruk die je achterlaat over de gehele proef
en als er 1 of 2 onderdelen niet goed gaan wil dat nog niet zeggen dat je de gehele proef geen goede indruk hebt achtergelaten
als jij je hele proef echt je uiterste best hebt zitten doen, maar sommige dingen lukten net even niet, is een voldoende best op zijn plek

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:30

Horse1996 schreef:
ik heb 26 november een proefje (f7) iemand tips?

Beter rijden dan mij ;)

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:24

ik moest laatst schrijven, voor de 1e keer, en het verbaaste me hoe de jury niet zat op te letten.
ze zat gewoon te sms en onder een proefje! ik vind dat niet echt kunnen....

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:27

Daar gaat dit topic niet over marijedublin, niet zo netjes misschien maar heeft geen toegevoegde waarde aan dit topic

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:28

Geen zorgen, als jury kan je veel zien ook al kijk je heel even niet. Minuten lang op je telefoon kijken is een ander verhaal. Maar af en toe je blik ergens anders op is echt geen probleem hoor!

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:06

sorry, okee.

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:44

Ik heb een klein vraagje. Mijn ruiterpaspoort heeft waterschade opgelopen en ik wil een nieuwe aanvragen. Mogen de stempels gewoon opnieuw in het nieuwe paspoort worden gezet? Het gaat hier vooral om de PP stempels. Ik zou het normaal even op de manege vragen, maar daar ben ik woensdag pas weer en wil het graag zo snel mogelijk weten.