Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:22

Knudd schreef:
Wat ik me afvraag...

Worden er bij de FNRS ook in aparte categorieën gereden, dus de pony's en de paarden gescheiden? Of wordt dat allemaal bij elkaar gegooid en kijkt men alleen naar de klasse? En over de stokmaten, wordt het verschil tussen pony/paard zijnde net zo beslist als bij de KNHS?
Is er trouwens ook een nationaal kampioenschap dressuur/springen/caprilli o.i.d. bij de FNRS?

En ik zit eigenlijk met nog veel meer vragen, maar ik denk niet dat ze hier van toepassing zijn, dus als iemand héél veel weet van/over de FNRS, zou diegene me dan misschien een PB willen sturen? :)

Bij de meeste maneges gooien ze pony's en paarden door elkaar, het gaat tenslotte om het niveau. De eigen paarden zijn bijna wel altijd apart. En er wordt dus ook niet naar stokmaten gekeken. Er kan iemand op een pony van 1.34 in de F8 rijden maar de ruiter daarna kan op een paard van 1.70 dezelfde F proef rijden, dat maakt echt niet uit. Het staat maneges wel vrij om het eventueel apart in te delen mochten ze dat willen. Maar ik heb het nog niet gezien.

Voor zover ik weet is er geen nationaal kampioenschap voor dressuur/springen/caprilli. Maneges maken vaak zelf een soort van kampioenschap door bijvoorbeeld je 3 beste wedstrijden op te tellen en zo een nummer 1, 2 en 3 aan te wijzen. Datzelfde kan ook gelden voor springen.

__denise

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:48

Wij hebben inderdaad wel een clubkampioenachap, al tellen we die niet mee bij de FNRS (stel je rijdt 2x een PP, dan wordt die niet in je paspoort gezet/geregistreerd) :) Gaat echt om de beste van de club zegmaar.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:11

lautje1996 schreef:
overigens zondag een heerlijke wedstrijd gereden met Two StepsAfbeelding
mevrouw neuteboom als jury ;)
ik was 1e geworden met 220 punten in de F19
Nu mag ik F20 starten : D

Dat was ik :)

Vond je erg netjes rijden! :j

Helaas zie je dat maar al te vaak dat er in de hogere proeven niet zo fijn meer wordt gereden maar dat de amazone teveel focust op het zogenaamd aande teugel rijden. (trekken ipv rijtechnisch correct)

Als er geen jury op je protocol staat is dat hooguit slordig van de vereniging.
Kan me niet voor stellen dat ze geen gediplomeerde juryleden gebruiken, of ben ik naief? :o

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:48

amanda2 schreef:
Als er geen jury op je protocol staat is dat hooguit slordig van de vereniging.
Kan me niet voor stellen dat ze geen gediplomeerde juryleden gebruiken, of ben ik naief? :o

ja dat dacht ik ook maar het is denk ik echt de 3de keer al dus dat vind ik wel apart. Vraag er anders volgende keer wel gewoon naar :P

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:02

Komt bij ons ook wel eens voor dat de jury er niet bij staat, maar puur omdat degene die protecollen schreef het niet wist/op bepaald moment effe snel moeten schrijven. Als mensen willen weten welke jury ze hadden kunnen ze altijd bij ons gewoon vragen. Waarom zou je het eigenlijk willen weten nog.

Er zijn nog nooit bij ons geen gediplomeerde juryleden gekomen. Bij de clubkampioenschappen wel, maar dat is ook niet officieel (en kostenbesparend). :)

Ik ga 13 november voor het eerst F10 starten! Weet nog niet op welk paardje ik het moet doen, maar heb daar gelukkig nog wel even tijd voor om het te bedenken :D

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:25

@amanda2
Grappig :p
Dat je elkaat hier tegenkomt
Ja ik ken.het probleem omdat je dan meer wil dan op dat moment mogelijk.is
Ik was tevreden met hoe die liep
Vorig keer had ik u ook volgens mij ?
Als ik de F20 heb uitgereden komt er een eigenpaardje :D

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:55

@amanda2 er staat : helaas zie je dat maar al te vaak .......
Slaat dat op mij ?
Ik hoor maar al te graag me verbeter puntjes ! ;)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:05

Nee hoor bedoel in het algemeen. :)

En ik heb dan wel een goed geheugen, ik weet écht nu niet meer hoe het precies ging
(ik jureer, net als mijn collega- juryleden, bijna elk weekend 40 combinaties)

Weet alleen nog dat je op een bruin paard zat. ;)

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:22

Oke
Hahah dat snap ik
Ja dat klopt :p

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:21

Hoop ook niet dat het op mij slaat (ik reed op dat bruine paardje waarvan u dacht dat hij al wat ouder was en wat ik actiever had moeten rijden :D )

Kan u helaas niet meer laten zien hoe hard we geoefend hebben want ik hoorde gisteren dat "mijn" paardje per 1 november verkocht is |( (wel heel fijn voor het paard natuurlijk). Heb nog geen idee op wie ik nu moet gaan rijden :n . Er is wel een paardje dat ik leuk vind, maar daar kan ik echt nog geen proef op rijden: die probeert overal onderuit te komen door heel hard te gaan rennen. Positief gezien zijn we dan in ieder geval niet te sloom natuurlijk :=

amanda2 schreef:
Nee hoor bedoel in het algemeen. :)

En ik heb dan wel een goed geheugen, ik weet écht nu niet meer hoe het precies ging
(ik jureer, net als mijn collega- juryleden, bijna elk weekend 40 combinaties)

Weet alleen nog dat je op een bruin paard zat. ;)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:24

petra31 schreef:
Hoop ook niet dat het op mij slaat (ik reed op dat bruine paardje waarvan u dacht dat hij al wat ouder was en wat ik actiever had moeten rijden :D )

Kan u helaas niet meer laten zien hoe hard we geoefend hebben want ik hoorde gisteren dat "mijn" paardje per 1 november verkocht is |( (wel heel fijn voor het paard natuurlijk). Heb nog geen idee op wie ik nu moet gaan rijden :n . Er is wel een paardje dat ik leuk vind, maar daar kan ik echt nog geen proef op rijden: die probeert overal onderuit te komen door heel hard te gaan rennen. Positief gezien zijn we dan in ieder geval niet te sloom natuurlijk :=

Met dat probleem zit ik nu eigenlijk ook. Paard waar ik al wekenlang achter elkaar op reed is 2 weken geleden afgemaakt. Verder heb ik nog wel 1 paard waar ik nu beetje de klik mee krijg, maar die is al sinds 2 weken kreupel helaas. En een promotiepuntje meepakken als het kan is toch weer mooi meegenomen, anders duurt het zo lang voordat je verder bent.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:21

Hebben jullie vaak dat jullie hele hoge punten geven? Ik had gisteren wedstrijd met Murphy, een onwijs braaf paard, maar niet heel erg voorwaarts. Ik had bijna overal een 7, en een paar zesjes. Uiteindelijk 237 punten. Ik rijd F9.

Geven jullie vaak zulke hoge punten? Daar mijn idee ging het namelijk écht niet zo netjes...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:13

Nee, ik punt niet zo hoog meestal. Ik heb dat puntenaantal nog nooit gegeven in de F9. Begin 220 wel maar dát nooit.

En ik krijg van verschillende maneges te horen dat ze vinden dat ik prettig jureer, niet te streng maar ook niet te makkelijk. Ze vinden mijn manier van jureren fijn en daarom vragen ze mij steeds terug. Dat vind ik natuurlijk super om te horen. In de F1/F2 heb ik wel eens tegen de 230 gegeven maar in de hogere proeven komt dat weinig voor. 228 heb ik wel es gegeven in de F7 geloof ik.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:15

Nee zo hoog kom ik in de F9 ook niet. Bij F1, 2 en 3 wil dat nog wel makkelijk lukken. Maar daarboven wordt het toch wel lastiger.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:26

Bellatrix schreef:
Nee, ik punt niet zo hoog meestal. Ik heb dat puntenaantal nog nooit gegeven in de F9. Begin 220 wel maar dát nooit.

En ik krijg van verschillende maneges te horen dat ze vinden dat ik prettig jureer, niet te streng maar ook niet te makkelijk. Ze vinden mijn manier van jureren fijn en daarom vragen ze mij steeds terug. Dat vind ik natuurlijk super om te horen. In de F1/F2 heb ik wel eens tegen de 230 gegeven maar in de hogere proeven komt dat weinig voor. 228 heb ik wel es gegeven in de F7 geloof ik.

Ik heb van jou in de F11 224 punten gekregen en een eerste plaats *\o/* :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:32

Ja maar ik vind dat ook veel fijner Bella. Heb soms het idee dat er niet rechtvaardig gejureerd word. Zo zitten er een paar in de F9 die het begrip stelling vragen nog niet eens kennen, die gewoon een lager niveau hebben dan anderen. Dat vind ik vooral erg raar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:49

LoveMickey schreef:
Bellatrix schreef:

Ik heb van jou in de F11 224 punten gekregen en een eerste plaats *\o/* :D

Oja, er zijn uitzonderingen. _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:55

Nog een vraag, in de F9 moet je bij E halthouden en 4 sec. stilstaan.
Bij mn vorige proef zat ik op Wylie, die stond niet gelijk stil bij E, duurde even, uiteindelijk stond hij scheef op de binnenhoefslag stil, maar wel 4 sec. Wat geven jullie daarbij? Ik heb een 5 gekregen, vind ik wel terecht, maar geen commentaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:56

Een onvoldoende en geen commentaar erbij :?
Een onvoldoende moet je altijd uitleggen...

En ik had je denk ik ook een 5 gegeven omdat je op de binnenhoefslag stond en scheef. Maar dan had ik dát er bij gezet...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:57

Nou ik heb bijna nooit uitleg :') Maar wij hebben ook vaak een instructrice als jury, ipv gediplomeerde jury volgens mij :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:58

Ja, en dat is nou juist zo jammer. :\

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:59

Ja vind ik ook, ik kan er niets van leren zo. Heb wel mn eigen punten die ik zelf door heb dan, en waar ik met Wylie erg aan moet werken, maar verder... Vaak staat er onderin ook alleen maar zesjes. Een enkele keer wat commentaar zoals "benen stil" e.d. maar meer niet helaas

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:59

Ja, dat is zeker jammer. Jij wil graag leren en op deze manier kom je niet zover natuurlijk...

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:16

Ik geef bij elke 4 of 5 commentaar en soms bij een 6 ook nog. Als er een heel duidelijek fout is waarom het een 7 ipv een 6 is, dan zet ik dat er ook bij. Toch een tip om volgende keer een punt hoger te scoren.
En ik probeer zoveel mogelijk op te laten schrijven, maar dat lukt niet altijd.

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:48

hoi
ik weet niet of ik het hier moet vragen maar heb bokt afgezocht en niks anders kunnen vinden dus vraag ik het maar hier
stel ik rij in de l1 van de KNHS proef 10 daar word gevraagd: grote volte en na enkele drafpassen het paard de hals laten strekken, mijn tinker doet dit zo goed ze kan (korte hals ) ze liep helemaal gestrekt en dan staat er hals strekken niet getoond. kijken jullie naar hoever het paard kan of hoe het uit het boekje moet moet elk paard dat dan kunnen . ik ben benieuwd hoe dit bij anderen gaat want heb dit nog nooit gehad met haar en ben nu eigenlijk een beetje verbaast
met vriendelijke groet

Marjola