Knudd schreef:Wat ik me afvraag...
Worden er bij de FNRS ook in aparte categorieën gereden, dus de pony's en de paarden gescheiden? Of wordt dat allemaal bij elkaar gegooid en kijkt men alleen naar de klasse? En over de stokmaten, wordt het verschil tussen pony/paard zijnde net zo beslist als bij de KNHS?
Is er trouwens ook een nationaal kampioenschap dressuur/springen/caprilli o.i.d. bij de FNRS?
En ik zit eigenlijk met nog veel meer vragen, maar ik denk niet dat ze hier van toepassing zijn, dus als iemand héél veel weet van/over de FNRS, zou diegene me dan misschien een PB willen sturen?
Bij de meeste maneges gooien ze pony's en paarden door elkaar, het gaat tenslotte om het niveau. De eigen paarden zijn bijna wel altijd apart. En er wordt dus ook niet naar stokmaten gekeken. Er kan iemand op een pony van 1.34 in de F8 rijden maar de ruiter daarna kan op een paard van 1.70 dezelfde F proef rijden, dat maakt echt niet uit. Het staat maneges wel vrij om het eventueel apart in te delen mochten ze dat willen. Maar ik heb het nog niet gezien.
Voor zover ik weet is er geen nationaal kampioenschap voor dressuur/springen/caprilli. Maneges maken vaak zelf een soort van kampioenschap door bijvoorbeeld je 3 beste wedstrijden op te tellen en zo een nummer 1, 2 en 3 aan te wijzen. Datzelfde kan ook gelden voor springen.