Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:13

Je bent nooit met een bepaalde F proef geregistreerd KNHS startgerechtigd. Wel mag je met het F8 diploma B starten en met het F12 diploma evt. in de L1 (wat overigens niet aan te raden is). Met een manegestartkaart kun je nooit verder dan de L1, daarna heb je toch echt een KNHS combinatiekaart nodig.

F proeven mag je met ieder paard rijden, zo lang de manegehouder er mee instemt. Dus ook met een hengst.

jojodenlai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:42

Dus als ik het goed begrijp is het enige wat ik met hem kan gaan rijden de F-proefjes en dan eerst vragen aan de manegehouder of het mag. vind het wel jammer want de F proefjes is meer gericht op de ruiter en wou ook graag met hem verder komen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:58

Nja, je kunt ook aan je manegehouder vragen of je een knhs kaart mag aanvragen. Wordt bij ons op stal soms ook gedaan.

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:26

Hoe zit dat dan precies als je f12 uit heb gereden en een eigen paard koopt die ook al L1 heeft gelopen met wp mag je dan wel L1 starten als combinatie ?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:33

Alleen als je een winstpunt hebt gereden in de l1 mag je dan met een knhs startkaart in de l1 starten.
Met een manegestartkaart mag je wel in de l1 starten.

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:58

Oke dus ik zou met een paar die L1 heeft gelopen geen L1 mogen starten met een combinatiegebindenstartkaart .omdat ik niet KNHS gerigristeerd L1 heb gereden aleen maar FNRS F12

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:14

Nee, bij de FNRS mag je niet hoger instromen dan in de F6.

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:35

@ilja000 had je het tegen mij ?
Ik bedoelde dat namelijk niet want ik mag nu f20 starten na vandaag
Maar ik bedoel ik heb dus me f12 gehaald
En.stel je voor dat ik een paard koop wat L1 met wp heeft gelopen en.ik heb een f12 diploma op zak
Mag ik dan L1 starten ?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:47

Als je een paard koopt kun je toch hoe dan ook beter een KNHS kaart nemen?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:48

Tilmar schreef:
Alleen als je een winstpunt hebt gereden in de l1 mag je dan met een knhs startkaart in de l1 starten.

Volgens mij klopt wat ik eerder had gezet. Als je f20 bent, maar nooit knhs gestart hebt dan mag je geen l1 starten bij de knhs met een combinatiestartkaart.

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:10

Tilmar schreef:
Tilmar schreef:

Volgens mij klopt wat ik eerder had gezet. Als je f20 bent, maar nooit knhs gestart hebt dan mag je geen l1 starte
n bij de knhs met een combinatiestartkaart.

Bedankt !

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:47

Tilmar schreef:
Tilmar schreef:

Volgens mij klopt wat ik eerder had gezet. Als je f20 bent, maar nooit knhs gestart hebt dan mag je geen l1 starten bij de knhs met een combinatiestartkaart.

Dat mag wel, mits het paard hoger heeft gelopen dan L1.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:51

De ruiter is toch nooit L1 geweest bij de knhs? Je moet starten in de laagste gemeenschappelijke klasse en dat is in dit geval B. De f proeven tellen voor de knhs niet mee.

Wat je wel kan doen is op een manegestartkaart een keer starten in de L1 en een winstpunt rijden. Dan kan je daarna verder met een combinatiestartkaart van de KNHS in de L1, want dan is zowel paard als ruiter L1.
Dit lijkt mij wel wat omslachtig.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:53

Zie onderstaand, van de KNHS sit geplukt voor jullie.

Tot welk niveau mag je rijden met een manegestartkaart?
31 mei 2007

Het is alleen mogelijk om in de klasse B en L1 dressuur te starten met een manegestartkaart. Bij de discipline springen kun je alleen starten in de klasse B.

Zodra je genoeg punten bij de KNHS hebt behaald om door te stromen naar een volgende klasse mag je een KNHS-startkaart aanvragen. Daarmee vervalt dus de manegestartkaart en de mogelijkheid om iedere keer met een ander paard aan de start te verschijnen. Het is de keuze van het ruitersportcentrum of zij hiervoor een vast paard aan jou beschikbaar kunnen stellen.

Als je met een KNHS-startkaart, oftewel een combinatie startkaart, wilt rijden dan mag je in de klasse starten die zowel jij als jouw paard hebben behaald bij de KNHS. Heb je het L1 uitgereden (hiervoor moet je een FNRS F12 diploma hebben) , maar neem je een KNHS-startkaart met een paard dat nog geen winstpunt in de klasse L1 of hoger bij de KNHS heeft gehaald, dan zul je in de B klasse moeten beginnen.

Voorbeeld:
Als de ruiter L1 geklasseerd is en paard B geklasseerd, dan moet de combinatie toch nog in de B beginnen. Alleen als het paard L1 of hoger geklasseerd is, mag een FNRS F12 ruiter het paard direct in de L1 gaan starten.
Alleen met een F12 diploma kan de ruiter op L1 + 1 ingeschaald worden (alleen de ruiter, dus niet de combinatie of het paard).
Met een F8 diploma moet je in de B beginnen.
Een paard of combinatie kan nooit ingeschaald worden naar aanleiding van FNRS diploma's, een ruiter wel.

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:02

daniella74 schreef:
Zie onderstaand, van de KNHS sit geplukt voor jullie.

Tot welk niveau mag je rijden met een manegestartkaart?
31 mei 2007

Het is alleen mogelijk om in de klasse B en L1 dressuur te starten met een manegestartkaart. Bij de discipline springen kun je alleen starten in de klasse B.

Zodra je genoeg punten bij de KNHS hebt behaald om door te stromen naar een volgende klasse mag je een KNHS-startkaart aanvragen. Daarmee vervalt dus de manegestartkaart en de mogelijkheid om iedere keer met een ander paard aan de start te verschijnen. Het is de keuze van het ruitersportcentrum of zij hiervoor een vast paard aan jou beschikbaar kunnen stellen.

Als je met een KNHS-startkaart, oftewel een combinatie startkaart, wilt rijden dan mag je in de klasse starten die zowel jij als jouw paard hebben behaald bij de KNHS. Heb je het L1 uitgereden (hiervoor moet je een FNRS F12 diploma hebben) , maar neem je een KNHS-startkaart met een paard dat nog geen winstpunt in de klasse L1 of hoger bij de KNHS heeft gehaald, dan zul je in de B klasse moeten beginnen.

Voorbeeld:
Als de ruiter L1 geklasseerd is en paard B geklasseerd, dan moet de combinatie toch nog in de B beginnen. Alleen als het paard L1 of hoger geklasseerd is, mag een FNRS F12 ruiter het paard direct in de L1 gaan starten.
Alleen met een F12 diploma kan de ruiter op L1 + 1 ingeschaald worden (alleen de ruiter, dus niet de combinatie of het paard).
Met een F8 diploma moet je in de B beginnen.
Een paard of combinatie kan nooit ingeschaald worden naar aanleiding van FNRS diploma's, een ruiter wel.

Super bedankt
dus de conclusie is ik mag met me f12 diploma (en nog nooit KNHS L1 gestart) met een paard wat een winstpunt in de L1 heeft ook L1 starten : D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:14

Weer wat geleerd :o ik dacht dat de knhs niet naar f diploma's keek, maar dat doen ze dus wel.

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:55

overigens zondag een heerlijke wedstrijd gereden met Two StepsAfbeelding
mevrouw neuteboom als jury ;)
ik was 1e geworden met 220 punten in de F19
Nu mag ik F20 starten : D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:57

is er trouwens een reden voor dat de jury niet wordt ingevuld? Ik ga dan bijna denken dat het eigenlijk geen officiële FNRS jury is ofzo dat het daarom niet wordt ingevuld :o

wow F20 al. Hoelang heb je er wel niet over gedaan daar te komen, of worden er bij jou vaak wedstrijden georganiseerd?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:09

SimoneDV schreef:
is er trouwens een reden voor dat de jury niet wordt ingevuld? Ik ga dan bijna denken dat het eigenlijk geen officiële FNRS jury is ofzo dat het daarom niet wordt ingevuld :o

wow F20 al. Hoelang heb je er wel niet over gedaan daar te komen, of worden er bij jou vaak wedstrijden georganiseerd?

Waar wordt dat volgens jou niet ingevuld?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:12

ik heb nu al paar keer een protocol gehad waar de naam van de jury niet op is ingevuld.

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:16

Uhh net ff snel gekeken heb me eerste f proefje gereden.in oktober 2006 dus alweer 5 jaar geleden :p
Ik rij op prinsenstad dus er zijn wel regelmatig wedstrijden ik denk ongeveer 6/7 per jaar verschilt ook wel een beetje het ligt aan de kalender

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:16

Dat is waarschijnlijk slordigheid van de organisatie.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:19

lautje1996 schreef:
Uhh net ff snel gekeken heb me eerste f proefje gereden.in oktober 2006 dus alweer 5 jaar geleden :p
Ik rij op prinsenstad dus er zijn wel regelmatig wedstrijden ik denk ongeveer 6/7 per jaar verschilt ook wel een beetje het ligt aan de kalender

wow maar dat is nog wel snel dan? maarja waar ik rij moet je van de F6 naar F7 al 5 pp gaan halen dus ja dan duurt het ook wel langer.

daniella74 schreef:
Dat is waarschijnlijk slordigheid van de organisatie.

ok ja denk t opzich ook maar het viel me ineens op

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:24

Dat is wel veel ik moest er 2 tm de f10 volgens mij omdat die regeling pas inging en nu 3 ;) en dan vind ik het soms nog langzaan gaan maar 5 is ook wel heel veel

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:51

lautje1996 schreef:
Dat is wel veel ik moest er 2 tm de f10 volgens mij omdat die regeling pas inging en nu 3 ;) en dan vind ik het soms nog langzaan gaan maar 5 is ook wel heel veel

maar je moet toch sowieso boven de F9 er 5 dacht ik?