strandrit manege poelenburgh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:16

oswan schreef:
Heeey,

Ik ga ook een strandrit maken op Poelenburgh,
ik was alleen ff benieuwd naar Pocahontas, weet iemand miss iets over hem?
Alvast bedankt!!!! :P

pocahontas mag soms met begelijding mee omdat ie heel vervelend en snel gaat doen.

oswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 06:19

Thanx!!! :D
Norma & SuperSonic lijken me ook wel gaaf! :9

Iejoorr

Re: strandrit manege poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:26

Supersonic kan wel, maar dan moet je bij de strandafgang afstappen, weet niet of je dat wil :P

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:37

Ik had het al eerder gelezen hier, het is een lang stuk door de duinen en dan eventjes het strand op en weer terug, toen dacht ik ja maar dat verwacht ik ook, en door de duinen rijden vind ik alleen maar leuk..
Maar ik vond het stuk strand achteraf wel heeeeel erg kort. We gingen echt een stukje stappen, toen een drafje van zo'n 15 seconden en nog 20 seconde handgalopje, en dan omkeren en rengalop..
Wat dus betekende dat je echt net in rengalop zat en de "eindprullebak" al zag waardoor je vrij snel alweer moest gaan terugnemen, best balen !

Het was verder wel kwa paarden de beste buitenrit die ik heb gehad tot nu toe.

oswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 06:32

Haha *D
Volgensmij is Supersonic dus druk :9
En Bobby dan? :D

Jammer dat je zo kort op het strand bent, maar ach, de duinen zijn ook leuk :j

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 06:34

bobby gaat niet zo hard maar is wel heel braaf

oswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:56

Ze hebben volgensmij best leuke paarden,
ik heb ook gehoord dat Ilona, Whisper, Zingaro & Bastion leuk zijn *D

Ashti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:20

Ik ben er een tijdje geleden ook geweest. Is erg goed bevallen.
Bobby, is dat die tinker? Die was inderdaad erg braaf.

Crunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:44

Ik vond het geweldig de strandrit die ik daar gemaakt heb! Mijn paard was toen Vera (haflinger).
Goede instructrices en het was heel gaaf .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:13

labyrinth schreef:
Ik had het al eerder gelezen hier, het is een lang stuk door de duinen en dan eventjes het strand op en weer terug, toen dacht ik ja maar dat verwacht ik ook, en door de duinen rijden vind ik alleen maar leuk..
Maar ik vond het stuk strand achteraf wel heeeeel erg kort. We gingen echt een stukje stappen, toen een drafje van zo'n 15 seconden en nog 20 seconde handgalopje, en dan omkeren en rengalop..
Wat dus betekende dat je echt net in rengalop zat en de "eindprullebak" al zag waardoor je vrij snel alweer moest gaan terugnemen, best balen !

De strandritten zijn niet altijd zo hoor :)
Ligt er heel erg aan welke tijd van het jaar het is, hoe het weer is, en of je linksaf of rechtsaf (tussen de palen) gaat. Tussen de palen ga je meestal heen en terug rengalop, en linksaf soms alleen terug, soms beiden. Vaak ga je ook nog een tijdje door de branding stappen. Maar als je alleen terug in rengalop gaat, betekent het vaak dat eerst het strand verkend moest worden op kuilen etc. (vooral bij nachtritten). Als je dan meteen in rengalop zou gaan, kan het wel eens fout aflopen ;) Alleen maar goed dus :)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:47

Juul schreef:
labyrinth schreef:

Ligt er heel erg aan welke tijd van het jaar het is, hoe het weer is, en of je linksaf of rechtsaf (tussen de palen) gaat. Tussen de palen ga je meestal heen en terug rengalop, en linksaf soms alleen terug, soms beiden. Vaak ga je ook nog een tijdje door de branding stappen. Maar als je alleen terug in rengalop gaat, betekent het vaak dat eerst het strand verkend moest worden op kuilen etc. (vooral bij nachtritten). Als je dan meteen in rengalop zou gaan, kan het wel eens fout aflopen ;) Alleen maar goed dus :)

Ben ik helemaal met je eens wat kuilen betreft, ik snap ook dat ze er niet vanuit kunnen gaan dat iedereen die daar komt rijden ervaring heeft met het strand en dus zelf voor zicht uit zal scannen als hij/zij in rengalop zit, dus dan vind ik het strand verkennen juist goed.

Maar dan nog, mijn idee van rengalop is toch (als het niet in trainigsverband is) die snelheid ervaren en de vrijheid die erbij komt. Die heb ik echter niet ervaren, omdat ik druk bezig was mijn paard bij me te houden voordat we af konden springen (die paarden weten natuurlijk ook dat ze elk moment mogen gaan) en op het moment dat we mochten en mijn paard wegsprong, was het eindpunt al in zicht en was ik dus al aan het voorbereiden om mijn paard op tijd weer in stap te krijgen.

Maar goed, het was maar 1 rit en ze moest inderdaad die middag nog een rit begeleiden en we waren te laat op het strand (overigens niet door ons, wij waren stipt op tijd op de manege) dus dat kan inderdaad voor een uitzondering hebben gezorgd in ons nadeel.

Nogmaals, ik vind het geen slechte manege, absoluut niet! Zover als buitenritten bij maneges gaan, is dit wat tuig en paarden betreft een van de beste, alleen voldeed onze rit niet helemaal aan onze verwachtingen.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:56

Kan gebeuren, gelukkig dat je verder wel een fijne rit hebt gehad!
Het gebeurd vaker hoor, dat de een wel optijd is dat je dan moet wachten op de ander, omdat die het niet kunnen vinden of vast staan in het verkeer ;)

Wie weet kom je nog een x en is het weer heel anders :) op wie had je je rit gemaakt eigenlijk ? :)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:18

Poehh, even denk hoor..
Het was een vosje met een heel smalle bles, een ruin. Hij was al redelijk oud, maar gedroeg zich nog erg jong zegt dat je iets?
Als ik de naam hoor weet ik het, maar ik kan er niet snel opkomen.
Zijn stal was in ieder geval buiten, en stond in het zelfde rijtje als een donkerbruin/zwart ex-dravertje met nogal wat temperament.

Ja ik ben heel slecht in namen ;p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:33

Bastion, of Ullister? :P

En ja je kan een keer pech hebben idd. Das best balen dan kan ik me zo voorstellen..

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:38

Juul schreef:
Bastion, of Ullister? :P

En ja je kan een keer pech hebben idd. Das best balen dan kan ik me zo voorstellen..

nope geen bastion of ullister.

Ik weet nog dat er in hetzelfde rijtje ook een ander paard stond met een soort nederlandse versie van zijn naam.

Edit: zijn naam was meer engels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:42

Hmm dan hebben we nog eeuhm, William? Of Zingaro? Of Ko? Allemaal vosruintjes. Meer kan ik even niet bedenken..

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:44

Jaaa William dat was het !
Er stond namelijk ook nog een willem tussen volgens mij,
maar goed, ik reed dus op William.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:49

Okee das wel een leukerd denk ik :)
Wel nog een x van plan om nogmaals hier een strandrit te doen?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:30

William is super leuk!
:D

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:33

Cindy is ook leuk op het strand :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:09

Chelle gaat hard op het strand :P
Maarja, kon ook zo lijken want was eerste strandrit met rengalop :P

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:14

labyrinth schreef:

Ligt er heel erg aan welke tijd van het jaar het is, hoe het weer is, en of je linksaf of rechtsaf (tussen de palen) gaat. Tussen de palen ga je meestal heen en terug rengalop, en linksaf soms alleen terug, soms beiden. Vaak ga je ook nog een tijdje door de branding stappen. Maar als je alleen terug in rengalop gaat, betekent het vaak dat eerst het strand verkend moest worden op kuilen etc. (vooral bij nachtritten). Als je dan meteen in rengalop zou gaan, kan het wel eens fout aflopen ;) Alleen maar goed dus :)[/quote]

Ben ik helemaal met je eens wat kuilen betreft, ik snap ook dat ze er niet vanuit kunnen gaan dat iedereen die daar komt rijden ervaring heeft met het strand en dus zelf voor zicht uit zal scannen als hij/zij in rengalop zit, dus dan vind ik het strand verkennen juist goed.

Maar dan nog, mijn idee van rengalop is toch (als het niet in trainigsverband is) die snelheid ervaren en de vrijheid die erbij komt. Die heb ik echter niet ervaren, omdat ik druk bezig was mijn paard bij me te houden voordat we af konden springen (die paarden weten natuurlijk ook dat ze elk moment mogen gaan) en op het moment dat we mochten en mijn paard wegsprong, was het eindpunt al in zicht en was ik dus al aan het voorbereiden om mijn paard op tijd weer in stap te krijgen.

Maar goed, het was maar 1 rit en ze moest inderdaad die middag nog een rit begeleiden en we waren te laat op het strand (overigens niet door ons, wij waren stipt op tijd op de manege) dus dat kan inderdaad voor een uitzondering hebben gezorgd in ons nadeel.

Nogmaals, ik vind het geen slechte manege, absoluut niet! Zover als buitenritten bij maneges gaan, is dit wat tuig en paarden betreft een van de beste, alleen voldeed onze rit niet helemaal aan onze verwachtingen.[/quote]

Ik heb er 5 keer een buitenrit gereden en 5 keer precies deze teleurstellende ervaring gehad. Ik kom er inmiddels ook niet meer. Prachtige manege hoor, ongetwijfeld ook best leuke paarden, maar de kwaliteit van begeleiding (lees 5x een enorm miepende muts voorop) en de uitvoering van de rit heb ik als uitermate teleurstellend ervaren.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:28

mag ik vragen (mag ook via pb) welke begeleiding je had?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:32

Ik zou het je niet meer kunnen vertellen, het is inmiddels 2 jaar geleden dat ik het voor het laatst heb geprobeerd. Het waren iig nooit meiden van ouder dan een jaar of 20-25. 2 maal kwam het ook echt op me over alsof ze een meisje van stal hadden geplukt en haar met een groep mee hadden gestuurd.

Begrijp me niet verkeerd, het is een mooie manege. En voor lessen en wedstrijden is het er best aardig. Maar voor buitenritten, nee :n

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:54

Ze stonden ook in zo'n paard&leven dingetje :P