alphense ruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:51

Ik heb er niet gereden maar wel een paar maanden stage gelopen.
Volgens mij was ik toen een jaar of 16, heb het er wel naar mijn zin gehad.
Vond het ook een mooie manege en het was er altijd netjes.
Ik weet niet of ik er ooit zou gaan rijden, had ook niet echt het idee dat het er erg gezellig was.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:58

AngelofLove schreef:
Ik weet idd dat Funsy toendertijd overgekocht is door de verzorgster, zei hielp mij altijd met hem als ik een wedstrijd met Funs ging doen :-)

Dat Gorby er nog steeds staat zeg, man man, wat een eigenwijs ding was dat zeg.

Pfff, wie hadden we nog meer in mijn tijd, Maestro was toen van Aard (?) dacht ik. En dan kan ik me van de pony's nog saartje en blonde dolly herinneren. En Mientje ofzo?
En van de paarden kan ik me verder Sjaak, Gerda en Bessy herinneren. Ben een ramp in namen onthouden :D

Maestro is er ook nog steeds. Hij is bij mijn weten nooit van Aard geweest maar die heeft hem wel verzorgd.
Saartje en Blonde Dolly zijn allebei ingeslapen, maar dat is wel logisch want die waren allebei erg oud geworden. Mientje is naar elders verhuisd en met pensioen gegaan, ik weet niet wat daar verder mee is gebeurd.
Sjaak is gekocht door zijn toenmalige verzorgster en is nog jaren bij ons geweest als privépaard.
Gerda loopt nog steeds, alleen nog maar met kinderen erop (geweldig gezicht, zo'n groot paard met zo'n heel klein wurmpje erop) en heel af en toe met een beginnende volwassene een half uur privéles.
Bessy is al jaren terug ingeslapen, die had ernstige beenproblemen.

Lieszje

Re: alphense ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:59

Saartje was een grote shet toch?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:01

Ja, een zwarte.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:04

Leuk dat jij het allemaal weet Odin, werk je er of kom je er vaak ofzo?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:05

Die naam komt mij bekend voor weet alleen niet of dat komt door de stage of door iemand in mij klas die daar reed :P
Ik weet nog een paar namen, Guusje, diva?, Sonja?, Maestro (had ik al veel over gehoord), tijmen, en een andere fries genaamd bartold?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:06

Ik kom er vaak én werk er. :D
Sinds 1993 rijd ik bij de Alphense, sinds 2002 werk ik er (op kantoor, en sinds kort geef ik ook les als een van de andere instructeurs met vakantie is of zo)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:08

Lieszje schreef:
Guusje, diva?, Sonja?, Maestro (had ik al veel over gehoord), tijmen, en een andere fries genaamd bartold?

Guusje is 2 jaar geleden ingeslapen, zij had slokdarmkanker. Ze had toen een veulen aan de voet van 30 dagen oud, die is er nog wel en heet Charming.
Guusje is overigens 4 1/2 jaar lang mijn paard geweest, ze heette toen alleen Ginger. Zie mijn profiel. ;)
Diva is er nog steeds, Maestro ook (heb ik al geschreven), Sonja is vorig jaar of het jaar ingeslapen, die was helemaal op (ze was ook al 30 of zo volgens mij).
Tijme was een paard van Thor, die heeft hij verkocht. Barteld is er nog steeds, is ook een paard van Thor.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:11

Guusje/Ginger (toen ik daar was had ze allebei die namen, de een noemde der Guusje, de ander Ginger. Ze kwam me al bekend voor toen ik in je profiel bekeek), Diva en Sonja ken ik inderdaad ook nog :-)

Pfff, voor mij is het denk zo'n 12 jaar geleden dat ik daar voor het laatst gelest heb. Wel leuk dat je er werkt Odin :-)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:16

Ja, is een leuke baan hoor. En goed te combineren met mijn eigen paard natuurlijk. Plus mijn honden kunnen ook mee naar mijn werk als ik dat wil. Ik neem er meestal eentje mee (van de 3).

Steef_Yelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:18

de pony Sonja is er toch nog steeds? of bedoelen jullie een andere?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:21

Nee hoor, die is er niet meer.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:50

Funsy staat in friesland bij zijn eigenaresse Eline en geniet daar van een heerlijke oude dag. Inmiddels is hij 33 en maakt nog zo'n 2x per week een stapritje onder de vrouw over de dijk.

Wat is er eigenlijk met Bart gebeurt?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:54

O ja, Eline heet ze. Ik was haar naam kwijt. Bedankt voor je aanvulling, wat ik verder schreef klopte dus inderdaad.
Bart is op een gegeven moment weggegaan, volgens mij is hij verkocht aan een handelaar maar dat weet ik niet meer zeker.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:00

Ik rijd er niet zelf maar sta (nog) een kilometer verderop en ben de afgelopen 3 maanden heeeeeeeeeel vaak langs de manege gereden. Staat altijd een paard met bles bij de ingang met zijn hoofd naar buiten te hinniken :+

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:01

Kom je dan met je paard langs? Dan heb ik je vanaf mijn kantoor wel eens voorbij zien komen denk ik.

1dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:07

hallo,
ik ben wel eens met mijn buurmeisje geweest en ook zelf op wedstrijd.
heb hier alleen nooit op les gezeten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:07

ik was gek van bartje met zijn lelijke ramshoofd :+
die kon echt zo gestoord doen! ben er buiten echt wel eens keihard afgelazerd...

hoop dat ie een fijne baas heeft getroffen.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:08

Yup, vanmiddag nog langs gereden :D
Ik sta aan de zelfde weg een stuk verderop en rij elke keer richting zegerplas zo'n 2 keer per week...
Bruine draver van 1.60 met lange zwarte manen en met western tuig!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:15

Ja, dan zie ik je wel eens voorbij komen.
Dan heb je mijn paard Romanov ook wel eens in de wei zien staan de laatste weken denk ik. Hij stond dan in het afgezette stukje wei het meest aan de kant van de weg. Een schimmel, hij stond dan samen met een bruine.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:14

Vroeger hadden we bij de pony's volgens mij ook nog Goldy (naam schoot me opeens weer te binnen :D). En er was ook een schimmel (paardje) die heel vaak wondjes kreeg van de singel. Daar moest ik toen opeens op rijden zonder zadel, hahaha.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:37

Goldy is er (nu) nog, die gaat een dezer dagen verhuizen en met definitief pensioen, hij is de afgelopen jaren al privépony geweest.
Die schimmel is denk ik May geweest, of anders Dominique.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:16

benangelique schreef:
Funsy staat in friesland bij zijn eigenaresse Eline en geniet daar van een heerlijke oude dag. Inmiddels is hij 33 en maakt nog zo'n 2x per week een stapritje onder de vrouw over de dijk.

Wat is er eigenlijk met Bart gebeurt?

Zijn zij verhuisd naar Friesland? Bijzonder :) ik woon daar inmiddels ook en ik was in mijn pony jaren altijd helemaal weg van Funs :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:18

AngelofLove schreef:
Vroeger hadden we bij de pony's volgens mij ook nog Goldy (naam schoot me opeens weer te binnen :D). En er was ook een schimmel (paardje) die heel vaak wondjes kreeg van de singel. Daar moest ik toen opeens op rijden zonder zadel, hahaha.

May was inderdaad de schimmel waar je vaak zonder zadel op moest rijden. Dominique heb ik nauwelijks zonder zadel in de les gezien, May wel heel vaak.
En werd Nelson (witte pony) ook niet heel vaak zonder zadel gereden?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:25

Odin schreef:
Lieszje schreef:
Guusje, diva?, Sonja?, Maestro (had ik al veel over gehoord), tijmen, en een andere fries genaamd bartold?

Guusje is 2 jaar geleden ingeslapen, zij had slokdarmkanker. Ze had toen een veulen aan de voet van 30 dagen oud, die is er nog wel en heet Charming.
Guusje is overigens 4 1/2 jaar lang mijn paard geweest, ze heette toen alleen Ginger. Zie mijn profiel. ;)
Diva is er nog steeds, Maestro ook (heb ik al geschreven), Sonja is vorig jaar of het jaar ingeslapen, die was helemaal op (ze was ook al 30 of zo volgens mij).
Tijme was een paard van Thor, die heeft hij verkocht. Barteld is er nog steeds, is ook een paard van Thor.

Ik weet het van Guusje, ik sprak Liesbeth? eerst nog weleens.
Vond het wel jammer toen ik het hoorde vond Guusje een lief paard.
Ik zou toen nog een keer bij haar veulen komen kijken maar is er eigenlijk nooit meer van gekomen :o