beware of the penny ........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Browniee

Re: beware of the penny ........

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:48

ik kwam gisteren bij mijn verzorgpony en ik ging hem uit de wei halen, z'n manen zaten HE-LE-MAAL in de knoop want er waren vlechtjes in gemaakt, ik weet zeker dat de eigenaar dit niet zou doen maar ik heb haar toch ge-smst, ik ben dus bang dat er een pennykind bij Taz heeft gelopen, heeft iemand dit ook weleens meegemaakt??

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:50

@ Browniee
Moet dit meteen een penny zijn? :+

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:57

nee hoeft niet per-se een penny te zijn, maar er komen vaker van die kleine meisjes (aan de overkant waar Taz staat is een manege) en die kleine meisjes vragen altijd 'mag ik ook eens rijden?' en ik iedere x heel aardig zeggen dat dat niet mag en dan kijken ze zo zielig mogelijk. Ik denk dat ze een jaar of 9 zijn, en je ziet ze in de verte al lopen met hun Amika cap en hun felroze rijbroek.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:58

Browniee schreef:
ik kwam gisteren bij mijn verzorgpony en ik ging hem uit de wei halen, z'n manen zaten HE-LE-MAAL in de knoop want er waren vlechtjes in gemaakt, ik weet zeker dat de eigenaar dit niet zou doen maar ik heb haar toch ge-smst, ik ben dus bang dat er een pennykind bij Taz heeft gelopen, heeft iemand dit ook weleens meegemaakt??

_O-

Knopen pas maar op dat de AID het niet ziet! Bij Tinkers noemen ze dat liefdesknopen... Mijn dochter van 9 vindt dat geweldig. :') Die cap heeft mijn dochter niet gekregen. Haha, die wou een bruine..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:59

jeetje ik wordt hier egt boos van wat een sielugh topic segg jullie zijn egt niet liev zeg

:+

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:01

_O- geniaal! beware of the penny ik dacht nou eens even lezen.. :')

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:13

Dit moet eigenlijk op een tegeltje/bordje komen haha. kan ik hem in mn stal hangen! :')

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:30

gwn tegek, dit topic

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:49

HELP IK BEN ZE VANDAAG WEEER TEGEN GEKOMEN (zijn wel andere)

ze verzorgen blijkbaar een shetlander (hengst) die naast mijn vp staat. Hoe ik het weet dat het penny's waren, de communictie met paard (die er dus niet is) en.. ja ja... je leest het goed.... ZE WAREN IN WEDSTRIJD TENUE :wow: incl. haarstrikje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:50

Haha, had een foto gemaakt :')
Ik heb trouwens wel een pennyverzorgpony: een witte :P
Helaas geen hengst en ook niet wild -O-

xsuzannexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:01

Ik denk dat ik niet mag lachen als 13 jarige :$$
Maar wat ben ik blij dat ik nooit zo ben geweest.
Alleen wat me wel opvalt is zo als je een meisje van 10, 11 jaar ziet rijden met hulpteugel,
denken al heel veel mensen: PENNY!! En dat vind ik wel jammer.
Alleen heb ik zelf een penny zusje, dus moeten mijn shet hengsten er ook aan geloven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:15

Ik ben ook 13 jaar :D
Misschien ben ik ook wel een penny.... die niet van roze en hengsten houdt :+

En die niet van wilde paarden houdt omdat ze die niet aankan :')

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:27

Susanne: Elke ponyliefhebber is minstens een beetje Penny. Als je het gaat ontkennen, maakt dat het alleen maar erger. Ben jij dan zo'n meske die met die leeftijd al met een hulpteugel reed?? Ach, je staat niet alleen hoor, mijn neefje ook, maar die vind ik alleen maar heel zielig en niet penny. :+ Het is geen schande om Penny te zijn.

En ik moet zeggen, dat de Penny best aardig met de tijd is meegegaan. Ik lees hem nog steeds graag. :+

Ik had vandaag weer zo'n gevalletje in de bak om me heen. Met een fries. Helemaal gevlochten, ruitjesbroek aan, blauw sjabrak met de Nederlandse kleuren (nog net geen fries sjabrak :+ waarvan ik dan weer kan begrijpen dat iemand dat doet) en maar kletsen tegen haar Fries. Paard was stout en toen mompelde ze een paar keer wat, bleek ze om haar zweep te vragen aan papa. Dat had ie niet verstaan. Papa was nog zo gek om te gaan lopen ook! En toen ging ik galopperen en kwam die Fries recht op me af in galop. Ja, haar paard was 'levensgevaarlijk' volgens haar.
Gelukkig kan de mijne het prima hebben om als stootblok te worden gebruikt. Hij vond dat gepreek van haar echter ook vervelend. Onze concentratie was echt weg toen. Ik vond dit echt gewoon een ongelooflijk irritante verwende meid. Ongelooflijk, heb je zo'n mooi paard om mee te rijden, ga je zo lopen mokken! Als mijn kind zich dan zo gedraagt, dat ik me dan echt omdraai en weg ga! Ik moest aan Marie-Claire denken. Je weet wel, die roze muts van Amika... Het was bijna zeker net zo erg. Ze had kennissen laten opdraven om haar vergeten sjabrak te komen brengen. Het moet niet gekker worden!
Ik heb voor de vorm nog maar even geruild en mijn sprookjespaard even verruild voor mijn Pennypaard. :+ haha. Maar dit soort types bedoel ik, die ik dus echt nie in mijn stal moet tegenkomen...

Ow ja en ze was om nog een reden boos, want haar papa had de batterijen vergeten op te laden van de camera. Nu kon ie haar niet filmen. _O- Dus ik nog heel kalm dat dat helemaal niet gaat in een slecht verlichte binnenbak. "Nou, maar ik heb net globaal gefilmd met mijn mobieltje en dat ging echt heel goed!" :') Jaja! En dan nog glashard tegen je pa durven zeggen, als ie vergoelijkend zegt, dat ie volgende keer zal filmen: "Ja, dan zijn de batterijen vol en vergeet je de camera" Nou daar zakte mijn broek wel van af zeg!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 01:59

Die lijst is werkelijk geniaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 02:32

Ik heb al te lang geen penny's meer gehad, 1 beweerde dat mijn pony van haar vriendin was. Die had het verteld op school :') stardust heette mijn pony blijkbaar haha :D
Toffe meiden, die vonden het al een vaag verhaal dus die konden er smakelijk om lachen en konden niet wachten om hun vriendin te confronteren met haar leugen :')
Moest ook wel lachen om die meid die zeker wist dat niemand de paarden verzorgde, zo zielig! Waarop ik tcoh maar vroeg; waar was jij half 8 in de ochtend? En 11 uur in de avond? O nog in bed? Tja, als je zeker weet dat hier niemand komt moet je op z'n minst een hele dag observeren :j
T is met haar poetstasje snel weggefietst :')

Ook favoriet, die meiden die een verzorgpony zoeken en dan in volledig rijoutfit langs iedereen gaan incl. Cap, zweep en jaja poetstasje! En het dan ook gek vinden waarom ze maar niet slagen hihi

Ach die mooie tijd...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:48

Ja, die poetstasjes vind ik dan weer spannend. Die moeten ze bij mij wel voor mijn ogen ontsmetten, voor ze er mijn paard mee poetsen. Wij hadden een gevalletje Ringworm dankzij zo'n poetstasje. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:50

Kreeg je ook nog een cadeautje! Altijd fijn... Ja nadeel van die poetstasjes, elk willekeurig paard wordt geborsteld...

Ik kreeg ooit een reactie op mijn advertentie; ik zit net op de manege maar heb wel mijn eigen poetspullen! Juist, dat poetstasje is echt een meerwaarde voor mij... Hahaha :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:52

Haha, ja, echt wel! Ach een beetje penny is echt wel leuk. Ik vind het altijd leuk als meiden zwijmelend vallen voor mijn paard en mijn paard vind zulke meiden ook fantastisch. Er zit altijd zo veel lekkers in hun zakken...

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:56

Hoh ik moet inneens aan iets denken ! Ik ben al heel de tijd aan het meelezen :o Maar ik had nooit zo iets van oh dit heeft nu echt iets met het topic te maken. Maar dus : bij ons op de manége was er een jongetje dat het altijd wel voor elkaar kreeg om op iemand zijn paard te rijden. Als ie er dan afkwam zei hij : Oh echt een super paard ! Het beste paard echt waar ! :') Elk paard op de manége was super en het beste paard. Valt dit ook onder de pennycategorie ? :P

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:56

Bwhahahahahahahahaha briljant! :')

Wij hadden pas ook 3 meiden die (bleek later) al een tijdje met die paarden in de weer waren geweest. De eigenaresse kwam op een gegeven moment naar haar paard, zag die meiden de paarden 'longeren' aan een halster met wat touwtjes... (en uiteraard met vlechtjes). Toen er gevraagd werd met wat ze er aan het doen waren durfde er 1 van de 3 nog te zeggen dat het hun verzorgpaarden waren, want één van de andere meiden had gezegd dat het mocht. Maar volgens die 2e had de 1e gezegd dat het mocht :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:00

Gniffel :D

Ik heb ook wel eens meiden uit het land geplukt bij de overburen. Die shet was niet de liefste en daar wouden zij mee aan de slag. Ben er toch maar even heem gegaan van dames, van wie mag dit?
Van de eigenaresse :j
O ja? Zal ik die maar even bellen dan? :')

Rode kop, angstzweet en stamelende meiden haha. Heb ze nog wel even de les gelezen over veiligheid. Trap kan immers hard aankomen.... Maar ze begrepen het ook dus t was ook prima. Je bent jong en je wilt wat!
Ik kroop ook wel het manege weiland in :=

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:01

Hahahahaha , dat is wel een redelijk grote 'fail' dan :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:08

wij hebben ze niet in de wei ontdekt. Maar ik kreeg plotseling een smsje van de eigenaresse: "heb jij pris ingevlochten? ze heeft allemaal vlechtjes". Uhmm nee, that wasn't me :Y)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:22

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:30

Dat jongetje is gewoon heel erg slim! Die zorgt dat ie wat kastanjes op het vuur heeft. Haha, heeft de uitleners mss goed ingeschat...

En die Thoraklover! Emma is het? Je kan aan zijn kuif wel zien dat ie van feesten houd, geen wonder dat ie daar moe van wordt. Wat doe je hem aan joh! haha. Geweldig topic ook.