Asyaa schreef:Ik heb het over wat ik in de buurt zie bij verschillende stallen, niet over jullie stal
dat snap ik

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Asyaa schreef:Ik heb het over wat ik in de buurt zie bij verschillende stallen, niet over jullie stal
bromfiets schreef:Maar daar gaat het topic helemaal niet over...
Ze stelt een vraag en als je die vraag niet kan beantwoorden moet je m.i. niet reageren. Bovendien denk ik dat het er na 11 pagina's wel genoeg ingewreven is.
Mick_15 schreef:Het feit dat er de vergelijking gemaakt wordt met slechte ogen en overgewicht letterlijk als handicap wordt beschreven vind ik toch wel degelijk beledigend en discriminerend! Verder wou ik nog even kwijt dat gewicht niet alleszeggend is. Er zijn mensen die 100 kilo wegen en mt 44 van kleding hebben, waar een ander 90 kilo weegt en mt 48 heeft. Lijkt mij dat waar je ook gaan rijden, ze daar verstand genoeg hebben om te bepalen of ze een geschikt paard hebben voor degene die komt rijden.
millennium schreef:rockwitch schreef:Wat ik mezelf afvraag(ook ik heb overgewicht, maar daar wordt momenteel aan gewerkt) hoezo is het dan niet erg dat je bijvoorbeeld voltige hebt? Daar zitten soms 5 meisjes, van allemaal misschien rond de 50 kilo tegelijk op een paard. Staand, op hun knieen weet ik wat. Tuurlijk dat zijn maar kortere momenten, maar goed die trainen toch ook wel veel lijkt me.
En hoe zit dat dan met die paarden die je vaak in films ziet, zoals bijvoorbeeld in Robin Hood (waar ook een paar Friezen in zitten) Daar zitten ook wel eens 2 volwassen mannen op zo'n paard met dan nog zo'n zwaar zadel en wapens en weet ik wat.
Daar hoor ik dus echt nooit iemand over piepen en als ik dat soms zie denk ik, nouw die gaan niet bepaald mee met de bewegingen en dan wordt er vaak nog stevig in hun mond getrokken ook.
Kijk ik rij nu zelf ook even niet op mijn (hele brede en sterke) Fries. Maar die houdt me echt wel. Alleen voel ik me nu niet zo prettig als ik rijd en ik wil natuurlijk ook niet dat uiteindelijk toch blijkt dat ik te zwaar was.
Dus nu wacht ik eerst tot mijn gewicht weer 2 cijfers heeft. Dan klim ik er pas weer op.
Nou komt het over alsof je toch een klein beetje probeert goed te praten dat je best met overgewicht op een paard kan, want ... . Wel super dat je op dit moment wacht tot dat je gewicht weer 2 cijfers heeft hoor! Maar het komt wat tegenstrijdig over.
Anoeska schreef:Het blijft raar dat als er gesproken wordt over dingen die niet gezond zijn voor een paard (te veel gewicht dragen), mensen steeds maar andere dingen die ook niet gezond zijn voor een paard gaan opnoemen (voltige, paarden in films, mensen die niet kunnen rijden....). Alsof het een het ander minder erg maakt