Mick_15 schreef:Het feit dat er de vergelijking gemaakt wordt met slechte ogen en overgewicht letterlijk als handicap wordt beschreven vind ik toch wel degelijk beledigend en discriminerend! Verder wou ik nog even kwijt dat gewicht niet alleszeggend is. Er zijn mensen die 100 kilo wegen en mt 44 van kleding hebben, waar een ander 90 kilo weegt en mt 48 heeft. Lijkt mij dat waar je ook gaan rijden, ze daar verstand genoeg hebben om te bepalen of ze een geschikt paard hebben voor degene die komt rijden.
Laten we het dan anders formuleren.
Zij kon geen piloot worden omdat haar slechte ogen haar daarin beperkte. Oftewel de slechte ogen vormde een beperking voor de opleiding piloot. Zelfde verhaal gaat op bij +100 kilo. Dat is geen handicap, dat is een beperking. Het beperkt jou om paard te rijden zonder dat daarbij de gezondheid van het paard in het nauw komt.
Daarbij zoals ik al eerder zei, gewicht is gewicht. Of het nou medicatie of hamburger kilo's zijn, of dat jij nou graag wilt paardrijden of héél graag, maakt voor paard geen ruk uit, hij voelt nog steeds hetzelfde.