Manege het Fjordenpaard Drenthe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Manege het Fjordenpaard Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:18

nee,gelukkig niet!
dat ze dat zo veranderd hebben...........

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:23

Idd. Als je berekend wat die mensen per week verdienen, dan vind ik het wel héél vreemd dat er geen schoonmaakploeg komt, want het is niet bepaald goedkoop :o . We moesten gewoon écht álles schoonmaken zodat er een nieuwe groep weer in kon, we waren gewoon zelf het schoonmaakteam :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:24

hmm dat is best raar eigenlijk!wat betaal je tegenwoordig voor een week?

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:58

€ 295,- volgens mij ;)

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:00

Het lijkt nu of je elke dag toiletten heb staan schrobben. Ja er zijn klusjes en dat is is één keer aan het eind van de week. Je kan als klusje het schoonmaken van één toilet hebben (dat is ook het klusje wat het kortst duurt). De rest van de week maakt de leiding de toiletten dagelijks schoon.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 17:45

Wat erg dat je gewoon zelf de plee's moet schoonmaken :O.

MizMoonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:50

Iewwl de plee's schoonmaken, niet zoon heel leuk idee :S

Mismijk , en de paarden?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:57

Ik vond het daar erg leuk :D
Heel gezellig, kletsen op de kamers en lekker de veulens ''mak maken'' ;)
Jaja het kon er allemaal ;) Vond de paarden ook leuk, en voor ieder hebben ze
wel een passend paard :D Reed toen zelf op de enige halflinger, alma, omdat ik
best bang was, en wonder boven wonder ben ik toen op dat kamp ook mijn rij
angst kwijt geraakt :D

Wij hoefden niet schoon te maken!! Werd gewoon gedaan ;)
Wel moesten wel afwassen, maar ach... wat geeft dat nou?? :+

Mijn ervaring is dus zeer goed, ben er ook weer keer wezen rijden en beviel weer erg goed,
alleen als je graag in een bak rijd is het niets voor je, want je gaat alleen buiten rijden :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:12

mismijk schreef:
Ook in de groep niet? Bij ons had de leiding een takenlijst ingedeeld met wat iedereen moest doen, zoals douches, toiletten, vensterbanken afnemen, alles aanvegen (erf en binnen), prullenbakken legen e.d.

Gelukkig hoefde ik alleen binnen wat aan te vegen :o

ik ben juist blij als ik de wc's mag doen, ben je zo mee klaar, erf vegen daar in tegen ben je echt wel even mee bezig ;)
en over je mobiel niet terug. je kan toch wel even zonder mobiel, kom zeg ik vind het meer dan logisch.

mismijk schreef:
Idd. Als je berekend wat die mensen per week verdienen, dan vind ik het wel héél vreemd dat er geen schoonmaakploeg komt, want het is niet bepaald goedkoop :o . We moesten gewoon écht álles schoonmaken zodat er een nieuwe groep weer in kon, we waren gewoon zelf het schoonmaakteam :+

Ze maken heus wel meer kosten als die wij denken hoor.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:47

ik weet ook alleen dat je op de laatste dag een klusje moest doen.

alma ken ik trouwens nog!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:57

dat je je mobiel in moet leveren is omdat ze in het verleden nare ervaringen hebben gehad met mobieltjes die werden gestolen en kwijtgeraakt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:57

Klopt, tijdens het kamp dat ik er een keer was is er ook een mobiel kwijt geweest. Iedereen gaf iedereen de schuld en uiteindelijk bleek die gewoon tussen het bed ofzo te liggen.
Geloof me, die sfeer was echt knudde op dat moment!

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:17

MizMoonx schreef:
Iewwl de plee's schoonmaken, niet zoon heel leuk idee :S

Mismijk , en de paarden?

De paarden staan dag en nacht in het land, dat vind ik echt een pluspunt! Ze hebben lekker een super groot land en gezellig in een kudde.

Verder vond ik de verzorging niet van elk paard even goed ;) . Mijn pony (en dat was niet de enige ;) ) trapte wel snel naar andere paarden. Het tuig vond ik ook niet alles := . Bij een meisje in mijn groep knapte de beugelriem in rengalop, wat gelukkig goed is afgelopen. En de volgende dag knapte de andere kant. Toen we weer terug kwamen werden ze ook nog boos waarom zij haar tuig niet goed had gecontroleerd van te voren :roll: . Ze reageerden ook niet echt op de ruiter vond ik, maar liepen gewoon hun rondje.

Er wordt wel echt gekeken welk paard er bij je past, en Henk en José kennen hun paarden ook wel goed :)

Bij de dagtocht vond ik het btw ook erg vreemd waarom alle leiding voorop reed, en dan een groep van 50 kinderen erachteraan :\ . Een pony met een klein meisje erop schrok van een schaap ( :+ ) en rende bijna de straat op :oo . En tsja, toen was er dus geen leiding in de buurt :n .

Ik vond het wel leuk dat je ook gewoon tijd voor jezelf kon hebben en kon doen wat je zelf wou :)

Edit: Ik kan ook best een weekje zonder mobiel leven hoor, maar die heb ik toch wel het liefst altijd tot m'n beschikking. Maar goed, ik kan het ook wel begrijpen. Idd, als iemand zijn/haar telefoon kwijt raakt en iedereen de schuld gaat geven is ook niks, maar wel een stukje eigen verantwoordelijkheid, naar mijn mening. En ivm privacy kan ik me ook nog wel in vinden :) .

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:47

je valt een beetje in herhaling, dat eerste gedeelte van je bericht heb je al eerder geplaatst.
en met de dagtocht ik heb nog nooit meegemaakt dat alle leiding voorop reed.
bij ons reed henk voorop
een leiding in hetmidden
en eentje achteraan.

kan me niet voorstellen dat dat toen niet was.
en over je mobiel tja, je kan gewoon je mobiel ook niet inleveren, maar dan kan je hem ook helemaal niet gebruiken. want als ze hem dan zien moet je hem nogsteeds inleveren.

en over dat tuig ben ik het wel mee eens, het is niet het beste van het beste. maar de zadels passen wel. het is niet dat een groot paard met een mini zadel loopt of andersom. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:42

rijdt henk nog steeds op blote voeten :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:10

niet altijd, wel afentoe!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:56

Snoevie schreef:
rijdt henk nog steeds op blote voeten :D

Hahaha :D dat kan ik me inderdaad ook nog herinneren!

geweldige vent _O-

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:22

en een eelt onder die voeten :P
en mijn groepje en ik hoogst verbaasd over dat hij op blote voeten ging rijden.

halverwege de rit moest ik ruilen met een meisje van pony,omdat hij te sterk voor haar was.
zegt ie: ja jouw achterwerk zit wat steviger in het zadel :+

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:50

Hij kwam ook altijd op blote smerige voeten en dat bossie haar binnelopen als we aant eten waren...

Best fout moment :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:51

kan je nou niets positiefs vertellen?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:52

Henk is stoer :D
Het hele fjordenpaard is super, tuig misschien wat minder hoeven ook niet netjes rond bekappt... Nou en, die paarden hebben et daar fijn hoor!

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:56

Britt_Sisi schreef:
kan je nou niets positiefs vertellen?

Nee, nou goed :') ?

Als je een vorige post GOED had gelezen, staat er echt wel wat er goed is hoor ;)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:59

kan je grappig doen, maar zo grappig vind ik je niet. ;)

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:02

:')

Edit: Ik zeg toch dat de paardjes lekker buiten staan, dat je veel vrije tijd hebt daar? De omgeving daar is hartstikke mooi, en je gaat tenminste fatsoenlijk galopperen ;)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:20

Britt_Sisi, jij bent wel erg vastbesloten om het Fjordenpaard te verdedigen. Mismijk zegt heel eerlijk hoe zij het heeft ervaren daar, en als zij dat negatief vond, dat vindt ze dat toch? Ze is daarbij heel netjes gebleven en heeft ook positieve dingen genoemd. Misschien zou jij iets aardiger kunnen zijn en aan kunnen nemen dat er ook mensen zijn die er minder goede ervaringen hebben gehad?

Ikzelf heb er een aantal keren paarden gehuurd, mijn mening is verdeeld. Ik ben het eens met het slechte tuig bijvoorbeeld, en de slechte hoeven. Ook vond ik de persoon die mij hielp niet echt behulpzaam (dit waren niet henk en josé). We werden echt een beetje aan ons lot overgelaten, en aangezien ik een paar heel onervaren mensen bij me had vond ik dat niet zo prettig.
Verder vind ik het feit dat de paarden zo lekker buiten staan, in de kudde, heerlijk no nonsense echt fantastisch! Zo zou ieder paard het moeten hebben! Ze zien er goed gezond uit en onze paarden waren hartstikke leuk: goed te houden maar zeker niet doods (ik zat trouwens de eerste keer op Marije, daarna op Sax en een keer op Nienke, ik vond Sax helemaal het einde!). Had ook het idee dat wij heel tevreden paardjes hadden :).

Al met al dus gemengde gevoelens, maar over het algemeen denk ik er heel positief aan terug :D !