Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

.
en dat vind ik uiteindelijk nog veel hoor. Bij 2 uur zou het van mij op mogen houden. Dat is gewoon willens en wetens meedoen aan dierenkwelling hoor
.
. LDRD schreef:Ik snap niet dat er nog mensen zijn die les nemen bij een manege waar paarden meer dan 3 uur per dag moeten lopenen dat vind ik uiteindelijk nog veel hoor. Bij 2 uur zou het van mij op mogen houden. Dat is gewoon willens en wetens meedoen aan dierenkwelling hoor
.
Van elk prive paard zouden mensen schande spreken, maar een manegepaard is kennelijk een ander soort dier?
Wat hebben mijn paarden dan een luizenleven met hun sport carriere.
Doordeweeks meestal 1 of 2 uur. 
daantjuhhh schreef:Bij ons lopen ze meestal 2 uur, alleen hebben we van de zomer een pech gehad dat 3 goede pony's uitvielen en dan komt het wel eens voor dat er een paar 4uur lopen, maar dan wel heel gespreid over de dag.
En vaak ook 2 lesjes met nog echte beginnertjes en waar dus nog veeeeeeeeeel gestapt word.
Of van die halve uurtjes.
(overigens was dat alleen op de zaterdag)
Verder lopen ze op de maandag max 2 maar vaak 1 uur.
Dinsdag zijn ze vrij.
Woensdag lopen ze er 2, donderdag vrij en vrijdag weer 2 a 3.
Maar ook allemaal met rustpauzes er tussen.
Zo had ik er vandaag (ik geef daar les) die had smorgens om half 9 een uur gelopen, half 11 en om 16.00 uur bij mij in de les.
Ze staan bij ons elke dag op wei.
Ook in de winter.
Oh da's wel fijn vdat ze in de vakantie vrij mogen!
Maar is het dan niet moeilijk om hun conditie op pijl te houden enzo?
En dan hebben jullie zeker ook geen ponykampen?
En elke zomer vakantie hebben alle manege paarden en pony's 4 weken vakantie, dan brengen we ze naar een hele grote weide met veel gras en mogen ze 4 weken lekker niks doen.
Heerlijk is dat voor die beesten, dat verdienen ze echt.
) 3 keer per dag als het echt niet anders kan.