Goede manege, omgeving Breda?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjeetje

Re: Goede manege, omgeving Breda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:51

ga gewoon eens overal kijken en beslis dan wat je voor jouw kindje de beste vind, iedereen kan wel een mening hebben over een bepaalde plek, maar die mening is altijd gebaseerd op wat voor die persoon belangrijk is. Voor jou en je kindje is het ook belangrijk dat jullie het er naar je zin hebben, voor de een is dat de massa en voor de ander is dat een kleinschalig gebeuren.

Succes met kiezen

kadance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:08

ja met 4 jaar op les maar dan is t alleen staples en oefeningen in stap voor de evenwicht op je pony en verder zitten ze er dan mss een half uurtje max. op want verder leren ze er alles over de pony, wat betreft t poetsen en hoe de benamingen zijn van t zadel en hoofdstel en van het lichaam van de pony zelf waar ze dan ook nog diplomaatjes voor krijgen.

fesje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:25

Ik ben het helemaal eens met robin hood! De roosberg is echt een hele leuke manege met veel leuke paarden/ pony's, goede instructrie door lesgevers en veel extra activiteiten; op hipisch en niet-hipisch gebied!!

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:25

lemanthia schreef:
ga niet naar manege molenschot, voor de reden pm-en

Ik sta zelf met mijn paard al 2 jaar op molenschot ( www.manegemolenschot.nl) en heb het er prima
naar mijn zin, de lessen zijn goed, mijn paard heeft het er super naar zijn zin.
Ook komen alle paarden en pony's ( zeker de manege pony's en paarden) een aantal keer per week buiten.
Ik zou juist zeggen kom het zelf ervaren en neem eens een kijkje bij ons.
We hebben zondag 7 september ook een open dag, met s'morgens vanalles voor de kinderen en rondleidingen
en s'middags demonstraties.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:01

univoortje schreef:
Ik zou je zeker adviseren om eens bij stal Sintels te gaan kijken en informeren!!!!
Mijn kinderen en ik rijden er ook en wij zijn meer dan tevreden over hun manier van werken.
En met kinderen zijn ze helemaal top! Enne....veiligheid staat voorop!!!
Paarden en ponies zien er geweldig uit en zitten goed in hun vel, komen dagelijks buiten. Ze hebben dan ook veel weilanden.
Echt, gewoon bellen en gaan kijken!!! Doen, hoor!!

Dat de pony's zoveel buiten komen vind ik echt een heel groot pluspunt voor Sintels Ja

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 00:00

ook bij de roosberg komen de pony's elke dag buiten ze hebben heel veel weidegrond.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:28

Hoi,
Ik zou keizen voor Sintels, met de Mastbosruiters en hoeveneind heb ik geen ervaring,
dus dat zou ook nog kunnen.
ik zou echt van me leven niet naar Hippish Centrum, Manege Dorst, Manege Thielen.
Iik hoor ook goede verhalen over de vijf eiken.
Manege Molenschot is overgenomen geloof ik,
Bij de oude eigenaren vond ik het een slechte manege,
nu weet ik dat dus niet Knipoog
En Manege De Roosberg dat vind ik niet zo,
Maar er zijn zat mensen die er niet weg te slaan zijn.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:10

manege molenschot is idd overgenomen en we vieren 7 september het 2,5 jarig bestaan. De manege is met megasprongen vooruit gegaan na de vorige eigenaren. Nieuwe bodem, alles bestraat, stallen geschilderd en een super leuke sfeer. Haha! beetje promo is altijd goed Knipoog
Maar probeer bij een aantal stallen 1 of 2 proeflessen te regelen. Dan kan je daarna beslissen wat je doet.

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:00

Mijn nichtje is nu met haar ouders bij manege Galderzicht geweest, want daar rijdt ook een vriendinnetje van haar. Daar staat ze nu op de wachtlijst. Lachen Maar daar zijn ook veel positieve reacties over begrijp ik.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 07:58

mja het is niet mijn manege. maar ik weet niet of er veel is verandert.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:27

stitchlover schreef:
mja het is niet mijn manege. maar ik weet niet of er veel is verandert.

Tsja zo denk ik dat iedereen wel zijn voorkeuren heeft voor bepaalde maneges en en afkeer naar andere maneges.
En ook ik heb dat maar niet naar galderzicht Knipoog

Ik rijd daar al heel wat aantal jaren en heb sinds 3 jaar een eigen pony daar gestald. Ben er een erg tevreden klant. Leuke sfeer, leuke manege paarden en pony's die ook landelijk leuk mee lopen en leuke/leerzame lessen!
Accomodatie ben ik ook tevreden over.

@ TS Misschien kom ik je nichtje wel een keer tegen Lachen

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:34

daarom heeft iedereen zijn voorkeur:)

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 17:31

Ze rijdt daar volgens mij eerst wat proeflessen en als het mocht tegenvallen dan kan ze altijd nog bij andere maneges gaan kijken. Knipoog

fabiolak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:22

Alicia2u schreef:
Met 4 jaar al op les mogen daar? dat zegt wat mij betreft genoeg...

Volgens mij hebben ze daar vanaf 5 jaar staplessen en beginnen de "echte" lessen vanaf 6 jaar. Ik woon er vlak bij, ben er nog nooit geweest, maar wel een paar keer hun website bezocht. Mijn pony staat in Rucphen en mijn dochter van 4 rijdt daar op (of tenminste...zit er af en toe op Haha! ) Tegen de tijd dat ze 5 is, ga ik haar misschien ook wel daar laten lessen.

Ik begrijp je opmerking eerlijk gezegd niet helemaal.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:46

fabiolak schreef:
Alicia2u schreef:
Met 4 jaar al op les mogen daar? dat zegt wat mij betreft genoeg...

Volgens mij hebben ze daar vanaf 5 jaar staplessen en beginnen de "echte" lessen vanaf 6 jaar. Ik woon er vlak bij, ben er nog nooit geweest, maar wel een paar keer hun website bezocht. Mijn pony staat in Rucphen en mijn dochter van 4 rijdt daar op (of tenminste...zit er af en toe op Haha! ) Tegen de tijd dat ze 5 is, ga ik haar misschien ook wel daar laten lessen.

Ik begrijp je opmerking eerlijk gezegd niet helemaal.

door te vroeg paard te rijden kunnen de botten vervormen daar kun je last van krijgen (is mij verteld)

fabiolak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:37

stitchlover schreef:
door te vroeg paard te rijden kunnen de botten vervormen daar kun je last van krijgen (is mij verteld)

Dat heb ik ook wel eens gehoord ja. Uit verschillende hoeken zelfs. Ik ben het toen gaan navragen bij mijn huisarts (wist van niks) en bij mijn fysio en zijn maatjes. Hij heeft het toen voor me uitgezocht. Volgens hem is het onzin. Een kind is soepel genoeg en tenzij ze/hij de hele dag op het paard zit (dan wordt het een spreidzit), is er niks aan de hand. Kinderen van die leeftijd rijden toch nog niet echt en zeker niet lang (hebben ze niet genoeg geduld voor, denk ik). Dus ik denk dat het meevalt.

fesje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:44

bij de roosberg mag je pas beginnen met 7 jaar! Ik snap inderdaad dat je niet veel eerder moet beginnen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:18

Ik ben met 5 jaar op paardrijles gegaan en mankeer niks. Als ouders dat niet willen prima, maar mijn zoontje mag dat zelf bepalen (als ie uberhaupt wil gaan rijden).

Jodiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:31

Hey,

Ik zit op Hippisch Centrum Breda, het is echt een top manege ik rij er zelf al 4 á 5 jaar.
Maar omdat ik daar nu al bijna 5 jaar lessen rijdt. Wordt het een beetje saai voor mij.