Weggepest bij manege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miesjex

Re: Weggepest bij manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:52

Een beetje onzin. Het paard kan jou makkelijk dragen.
Kijk dat je niet op een pony kan snap ik maar een paard kan gewoon hoor!
En als ik jou was zou ik lekker naar een andere manege gaan waar ze het wel accepteren.
Ik ken genoeg mensen die goed kunnen paardrijden die net zo zwaar zijn als u Knipoog
Succes nog met een manege zoeken en heeeeel veel plezier met rijden u kun het! Lachen

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:55

Vind het een beetje raar, ik woog wel wat zwaarder dan jou! En ik reed gewoon bij de manege. Ik kreeg alleen zeer goed getrainde paarden en paarden in een topconditie. Deze paarden hadden geen enkel probleem met mij!

Ik denk niet dat je je moet gaan vast pinnen op wat een paard max kan houden. Dit moet jezelf aan het paard overlaten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:59

Miesjex schreef:
En als ik jou was zou ik lekker naar een andere manege gaan waar ze het wel accepteren.
Ik ken genoeg mensen die goed kunnen paardrijden die net zo zwaar zijn als u Knipoog
Succes nog met een manege zoeken en heeeeel veel plezier met rijden u kun het! Lachen

en waarom niet op een pony?

ik ben door omstandigheden 17 kg aangekomen de laatste 2 jaar en er is nu weer wat af ,maar weeg nu ook nog 86kg
en mijn zadel weegt 15 kg en ik heb een pony van 150cm Knipoog niks mis mee!

voor foto`s zie mijn profiel Haha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:01

Wat ben ik verschrikkelijk nieuwsgierig welke van de 2 maneges het was Bloos

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:03

bandosx schreef:
ik heb best wel met je te doen,het is een raar gegeven dat ze zeggen dat je te dik bent, ikzelf ben een man van 1.93 en weeg 94 kilo,en heb een normaal postuur,niet te dik en tegen mij heeft nog nooit iemand wat gezegd,bij mij op stal stond vroeger een meisje en die dorst ook niet op een paard te stappen omdat ze vond dat ze te dik was,toen ik vroeg hoe zwaar ze was zei je 83 kilo,ik moest best lachen want ik reed ook wel eens op dat paard met mijn gewicht,ze is er ook later gewoon op gaan rijden.

gr martijn

het is vaak het 'zien' oftewel een man van 95 kg met een normaal postuur daar kijken ze niet eens naar maar een vrouw die 4 koppen kleiner is en hetzelfde weegt is de banketstaaf.....lekker krom allemaal!
Daarnaast; een manege heeft over het algemeen verschillende paarden lopen waar jij ongetwijfeld prima op past; hun houding is dus idd belachelijk.
Ik had het er ook niet bij laten zitten als ik eerlijk ben; hoe oud ben je eigenlijk?
Wat zeiden je groepsgenoten hiervan dan?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:04

mirgino schreef:
Miesjex schreef:

en waarom niet op een pony?

ik ben door omstandigheden 17 kg aangekomen de laatste 2 jaar en er is nu weer wat af ,maar weeg nu ook nog 86kg
en mijn zadel weegt 15 kg en ik heb een pony van 150cm Knipoog niks mis mee!

voor foto`s zie mijn profiel Haha!

15 kg wel erg zwaar zadel

maar nu weer ontopic

meid trek je er niks van aan hoor. De meeste mannen die paardrijden op een manege zittne ook zo tussen de 80 en 100 kg. Ik vind het belachelijk hoe ze met je om zijn gegaan.

En ik vind het super van je dat je al wat afgevallen bent. Alleen hoop ik wel dat je het voor jezelf hebt gedaan en niet voor die manege zodat je er wel kan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:08

Onbeschoft, dat wel. De instructeur had het wel subtieler mogen brengen. Maar ik persoonlijk vind 115 kilo érg veel voor een gemiddeld paard. Op wat voor paarden reed je daar? Weetje, meestal is het zo dat een eigenaar je wel laat rijden omdat hij denkt 'Ach, het brengt geld in het laadje.' Maar de instructeur vond het waarschijnlijk niet kunnen. Ik had het alleen een stuk netter gevonden als de man je apart had genomen en het had besproken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:08

@plutolover

dit is een licht zadel ,mijn vorige woog 21 kg Haha!

en het is echt niet normaal om zo behandelt te worden,en dan lekker in de groep en elke week opnieuw Clown
wat een stoere vent is dat zeg!
goed dat je daar weggegaan bent, je gaat je geld toch niet uitgeven aan een manege waar je zo onbeschoft behandelt word
kan je geen klacht indienen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:10

Wildgirl schreef:
bandosx schreef:
ik heb best wel met je te doen,het is een raar gegeven dat ze zeggen dat je te dik bent, ikzelf ben een man van 1.93 en weeg 94 kilo,en heb een normaal postuur,niet te dik en tegen mij heeft nog nooit iemand wat gezegd,bij mij op stal stond vroeger een meisje en die dorst ook niet op een paard te stappen omdat ze vond dat ze te dik was,toen ik vroeg hoe zwaar ze was zei je 83 kilo,ik moest best lachen want ik reed ook wel eens op dat paard met mijn gewicht,ze is er ook later gewoon op gaan rijden.

gr martijn

het is vaak het 'zien' oftewel een man van 95 kg met een normaal postuur daar kijken ze niet eens naar maar een vrouw die 4 koppen kleiner is en hetzelfde weegt is de banketstaaf.....lekker krom allemaal!
Daarnaast; een manege heeft over het algemeen verschillende paarden lopen waar jij ongetwijfeld prima op past; hun houding is dus idd belachelijk.
Ik had het er ook niet bij laten zitten als ik eerlijk ben; hoe oud ben je eigenlijk?
Wat zeiden je groepsgenoten hiervan dan?

Het gaat wel om de proporsies hè. Als iemand van 1,50m 100 kilo weegt is het wat anders als iemand van 1,90m die 100 kilo weegt. 1,50m en 100 kilo heeft een veel groter zadel nodig, en dat past niet op ieder paard. Zeker op maneges hebben ze gemiddelde grote zadels.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:16

@Juul

dat valt best mee hoor, mijn vriendin heeft met haar 120kg gewoon op een wintec 17,5 inch gezeten,het zat niet op de billen bij haar Haha!
en ook toen ze weer 90 kg woog zat ze nog steeds op hetzelfde zadel Knipoog

en bij een lengte van 1.64cm Clown een klein dik proppie dus Haha!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:30

bandosx schreef:

gr martijn

Sorry, maar als ik deze cijfers in een bmi calculator invoer krijg ik een waarde van 25,2 is overgewicht.

Mijn vader is ook behoorlijk lang, maar weegt inmiddels 76/77 kg (was ruim 10 kg meer en dat toonde ook niet echt duidelijk als te dik, maar was het wel), ziet er daarbij 10 jaar jonger uit (is 62).

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:48

nee ik vind het te dom voor woorde,
je rijd paard voor je lol, en niet om voor aap te worden gezet.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:27

Heel onbeschoft van die instructeur. Helaas zijn er nog steeds indtructeurs die vinden dat grof gedrag of humor ten koste van ruiters kan in de les. ik kan me daar erg aan storen en heb nu gelukkig iemand die er wat van zegt als iets niet goed gaat maar ook entousiast doet wanneer het wel goed gaat en daar gaat het om. Aan zo'n lomperik heb je niets, daar leer je niets van.

Ik ben toevallig een 'veertje' van 56kg, maar ik heb wel geleerd dat een lichte slechte ruiter meer schade aanricht dan een zwaardere goede ruiter.
Zo te lezen houd je zelf je gewicht al in de gaten. Lijkt me ook beter voor je eigen gestel, zoals je knieen. *LOL*

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:42

tamary schreef:
bandosx schreef:

gr martijn

Sorry, maar als ik deze cijfers in een bmi calculator invoer krijg ik een waarde van 25,2 is overgewicht.

Mijn vader is ook behoorlijk lang, maar weegt inmiddels 76/77 kg (was ruim 10 kg meer en dat toonde ook niet echt duidelijk als te dik, maar was het wel), ziet er daarbij 10 jaar jonger uit (is 62).

25,2 kilo overgewicht? Clown ik heb een hele periode 80/83 kilo gewogen toen vroeg iedereen of ik uit een concentratie kamp kwam,ik denk dat 90 kilo een mooi gewicht is.

gr martijn

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:46

Ik vind het ronduit belachelijk dat ze je zo behandelen ! Ik zou zeggen, zoek een leuke manege en ga door met rijden.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:53

bandosx een bmi van 25 is gezond, dus je weegt waarschijnlijk net een kilo teveel=> overgewicht Clown

Goed dat je daar weg bent gegaan, een goede manege heeft een paard staan wat stevig/groot genoeg is om 100 kg te kunnen dragen.
Laatst bijgewerkt door coydog op 18-05-08 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:54

zoals al gezegd,een volwassen man weegt ook zoveel...daar word niets van gezegt.
Ook lekker diplomatiek van die instructeur,dit kun je 1 x zeggen ,en dan nog onder vier ogen en niet in een gezelschap.
Wat is de meerwaarde ervan iemand te kakken te zetten voor een groep??Alsof het afvallen daardoor sneller zou gaan..ik zou van pure ellende weer gaan eten....
Hou vol meid!!!en gewoon een andere manege zoeken...succes!!

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:00

coydog schreef:
bandosx een bmi van 25 is gezond, dus je weegt waarschijnlijk net een kilo teveel=> overgewicht Clown

Goed dat je daar weg bent gegaan, een goede manege heeft een paard staan wat stevig/groot genoeg is om 100 kg te kunnen dragen.

waarom voel ik mij opeens zo dom Clown

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:03

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:10

Eerlijk gezegd vind ik het wel goed als maneges zeggen dat mensen beter een paar kilo's kwijt zouden zijn, dat zouden ze op veel andere plaatsen moeten doen!

In jouw geval vind ik het echter wel een beetje erg overtrokken... Kom op, je doet je best om gewicht kwijt te raken, en als het nou een manege met alleen maar shetlanders was, maar een beetje een groter paard kan je echt wel dragen. Goed dat je daar vertrokken bent! Wat een onzin dat je geen goede ruiter zou kunnen zijn zeg, ik ken genoeg mensen met een kilotje meer die echt enorm goed kunnen rijden.

Als ze zo 'oeh, geen kilo teveel want daar moet het paard onder lijden' zijn, hadden ze geen manege moeten beginnen. Elke ruiter is een belasting voor het paard. Misschien moeten ze anders een topmodellen manege beginnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:13

ik ben ook dik 100 kilo.
maar rijdt op ene best groot paard en die heeft er geen moeite mee.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:43

Nou dat pakken ze ook tactisch aan he? Erg kortzichting van die instructrice!!
Natuurlijk is het goed als je afvalt, maar daar was je uit eigen beweging al mee bezig.
Bovendien zijn er honderd tactischere en subtielere manieren om hier mee om te gaan. Want dat iedereen maar moet kunnen zeggen wat hij/zij wil ...

Daarnaast is niet betrokken worden bij de les toch geen oplossing? Ja er lopen rare mensen rond.
Ik zou zeggen: zoek een leuke gezellige plek waar je het wel naar je zin hebt! Overgens al eens gedacht over een bijrijdpaard? Als je inderdaad geen Anky wilt worden, er zijn genoeg recreatieve ruiters die ook een bijrijder willen. Ben je meteen van het manege aspect af. (dat zeker ook gezellige kanten heeft, maar soms word het je zo onmogelijk gemaakt Knipoog )

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:18

inderdaad hea dat kan tog niet !
vind het erg knap van je dat je bezig ben geweest met afvallen;)
dat is niet niks namelijk!!
hoop dat je snel een LEUKE andere manege vind waar ze wel normaal kunnen doen
of paarden hebben die wel wat kunnen dragen.
Als je op zo een belgish trekpaard stapt denk ik dat die er totaal geen moeite mee heeft en een gewoon groot of stevig paard ook niet Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:26

aller eerst een hele harde vraag ...
ben je te zwaar of zit je gewicht je in de weg ?
daar zit namelijk een enorm verschil in ..
als voorbeeld mag je raden wat ik hier weeg ..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FOI8O3RH.jpg

verder vind ik het heel kwalijk vd manege dat ze zo op jou reageren ,
als ze hadden gedacht dat jij voor hun paarden
te zwaar zou zijn , hadden ze dat van te voren moeten melden
en niet in de les en plubliek ..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:48

Hazelhorst he.. Boos! (sorry als ik het niet mag zeggen van wie dan ook Tong uitsteken ) Vind het meer dan belachelijk! weet je, als je heel wat bent afgevallen moet je maar eens voor de grap naar de manege gaan en zeggen; Zo, mag ik nu dan rijden? Haha en trouwens IEDEREEN heeft HETZELFDE ZENUWSTELSEL! Anky van Grunsven, Laurens van Lieren! Dus we kunnen ALLEMAAL even goed worden!