Ponykamp Het Fjordenpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ponykamp Het Fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:57

naah vondt het niet echt leuk

Mel_issa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:30

je hoort veel goede dingen, maar toch ook minder positiefe dingen ik vond het zelf echt niets!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:15

Misschien is het handig om erbij te vertellen waarom je het niks vond? Lachen
Zo heeft ze er niet zo veel aan. Knipoog

Mel_issa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:31

druk, en in mijn week heel warm en de kamers waren van hout ofso en echt snik heet! de paarden waren wel leuk maar die hing gewoon geen zweer! Vork

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:35

Ik ben dit jaar voor de 5e keer op kamp gegaan.
Ik heb het echt super getroffen met de leiding en met het paard dat ik kreeg!
Ik zat met een grote groep vriendinnen en het was echt een geweldige week. Als ik er ben voel ik me er meteen thuis eigenlijk.
Er zijn 3 groepen. groep 1, 2 en 3.
1 is het "ruigst" en met de meeste "wilde" paarden en groep 2 en 3 zijn rustiger.
Je rijd elke dag 2 uur lang door de bossen, zo leuk! En je gaat in rengalop met de paarden.
Het is echt een spannend en gaaf kamp.

Je hebt idd veel vrije tijd, maar die moet je zelf maar vol maken. Je mag de weilanden in om foto's te maken, er is een grote speeltuin waar je kan zitten en spelen.
Ik vond de vrije tijd wel meevallen over algemeen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:07

Wij zijn er met de club geweest, alles afgehuurd en eigen georganiseerd ponykamp. Wij waren er allemaal niet echt over te spreken. Paarden waren erg mager, veel zaten onder de plekken en idd singelwonden etc. De manier waarop ze met de paarden omgingen vonden we ook niks, bit scheef aan halster en slecht zittende zadels. Omgeving wel super.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:02

Hoelang geleden is dat Pinacolada? Want elke keer dat ik er ben geweest zagen alle paarden er goed uit.
Bit schreef aan het halster zou je zelf ook goed naar kunnen kijken, althans de kinderen hangen ze erin met de kampen en de begeleiding kijkt na of ze goed zitten.

Ze hebben daar ruim 200 paarden en kunnen niet voor elk paard een zadel aanschraffen. Daarom delen enkele paarden een zadel. Er word echter wel gekeken of het past.

En idd, singelwondjes.. maar je hebt nou eenmaal paarden die daar gevoeliger zijn dan anderen Knipoog
Plus dat niet iedereen die het paard heeft gereden niet aangeeft dat het paard een zadelwondje heeft. Daardoor denken dat de eigenaren dat er niets aan de hand is en huren ze de paarden weer uit.

En de wondjes over het algemeen; Ze staan met een grote kudde in de wei. Het is natuurlijk logisch dat ze soms getrapt of gebeten worden door de andere paarden.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:09

Megamutsj schreef:
Hoelang geleden is dat Pinacolada? Want elke keer dat ik er ben geweest zagen alle paarden er goed uit.
Bit schreef aan het halster zou je zelf ook goed naar kunnen kijken, althans de kinderen hangen ze erin met de kampen en de begeleiding kijkt na of ze goed zitten.

Ze hebben daar ruim 200 paarden en kunnen niet voor elk paard een zadel aanschraffen. Daarom delen enkele paarden een zadel. Er word echter wel gekeken of het past.

En idd, singelwondjes.. maar je hebt nou eenmaal paarden die daar gevoeliger zijn dan anderen Knipoog
Plus dat niet iedereen die het paard heeft gereden niet aangeeft dat het paard een zadelwondje heeft. Daardoor denken dat de eigenaren dat er niets aan de hand is en huren ze de paarden weer uit.

En de wondjes over het algemeen; Ze staan met een grote kudde in de wei. Het is natuurlijk logisch dat ze soms getrapt of gebeten worden door de andere paarden.

helemaal mee eens Lachen , en daarbij: het paardje waar ik op reed had de laatste dag ook een wondje op zijn hoofd, door een trap in de wei en ik kreeg voor die dag een ander paard. en ik heb daar nog nooit een mager paard gezien eigenlijk..

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:05

Ik zeg erbij, ik was 14 geloof ik..nu 8 jaar geleden maar wel indrukken gekregen waardoor ik er niet weer heen ga. Kwam laatst weer foto´s tegen en vond het nog steeds niks.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:55

@ Pinacolada; Ohw oke dat snap ik, foute indruk dus gekregen. Als je misschien wilt kan ik je nog wel enkele foto's sturen van dit jaar en enkele jaren daarvoor, waardoor je er toch een beter beeld van krijgt.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:17

ik kom erzowat elk jaar nog te rijden en ben er jaren terug een keer op kamp geweest, enik vond het ook aardig mee vallen, de paarden waren niet te dik en ook niet te mager, en ja dat ze onder de plekken zitten sommigen da hou je toch in een grote kudde.

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:13

Ik ben er vorig jaar geweest.
Zadels zaten allemaal erg slecht bij de paarden, en voor je eigen kont was het ook niet echt positief.
Wat ik meerdere al hoorde zeggen, leiding wacht niet op je als je van een heuvel afgaat, paarden zien de kudde niet meer en galloperen keihard van de berg af en denk maar niet dat ze dan te stoppen zijn. Ook vallen er inderdaad mensen geregeld af.
Ik zelf heb op het kamp voor een rustige, brave fjord gekozen en daar was ik zeer blij om. Ook als je gereden hebt moet je de hele dag maar uitzoeken wat je doet, en dan moet je nog maar hopen dat je een leuke groep hebt die hadden wij gelukkig wel!
Als het lekker weer is heb je wel de gelegenheid om naar een strand te gaan erg mooie locatie op de camping 100 meter verderop.
Wel zijn de slaapzalen idd erg donker, vies en de matrassen zijn een drama. Ook waren de WC super vies, er zaten zelf pissebedden tussen het WC papier, en de douches kon je ook niet echt je-van-het noemen maargoed je hebt er dus erg veel vrijheid en tijdens de buitenritten moet je goed kunnen blijven zitten en er opletten! Wel is het er een erg mooie omgeving, en als niet snel bang word van zulke situaties kan de buitenrit wel erg gaaf zijn! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:14

TeM dit is een zeer oud topic

fjordana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:16

Wat zijn de voordelen en de nadelen? Ik wil er misschien heen namelijk

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:56

ik kom er nu 5 jaar en heb ieder jaar erg naar me zin
in de weken dat ik ben geweest waren de douche's schoon wc schoon en natuurlijk liep er een keer een spin in de slaap zaal maar dat heb je vlak bij de bossen he
als je van crossen houd zal ik er zeker heen gaan
de matrassen zijn niet perfect maar je kan er wel op slapen aardige leiding en ja het eten is niet altijd even lekker
er zijn leuke paarden ja ze rijden daar met een halster en een bit dus niet met een hoofdstel maar dat werkt prima hoor
fjordana schreef:
Wat zijn de voordelen en de nadelen? Ik wil er misschien heen namelijk