Ponykamp in Leignon (België) met TOPVAKANTIE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: Ponykamp in Leignon (België) met TOPVAKANTIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:06

ik vind niet direct zo'n schema
een dagverloop kan zijn:
7u00 opstaan
7u30: Ontbijt
8u00: Groep 1 Opzadelen / Groep 2,3 & 4 Staldienst
8u30: Groep 1 Rijden/ Groep 2,3 & 4 staldienst
9u20: Groep 1: Spel / Groep 2: Rijden / Groep 3&4 Spel
9u50: Groep 1: Spel / Groep 2: Rijden/ Groep 3: Opzadelen / Groep 4: Spel
10u10: Groep 1: Spel/ Groep 2: Afzadelen/ Groep 3: Rijden / Groep 4: Spel
10u40: Groep 1 Spel/ Groep 2: Spel/ Groep 3: Spel / Groep 4: Rijden
11u30: Groep 1: Spel/ Groep 2: Spel/ Groep3: Spel/ Groep 4: Afzadelen

12u00 Eten
13u00: Middagrust

14u00: Groep 1 Opzadelen / Groep 2,3 & 4 Spel
14u30: Groep 1 Rijden/ Groep 2,3 & 4 Spel
15u20: Groep 1: Spel / Groep 2: Rijden / Groep 3&4 Spel
16u30: Groep 1: Spel&barmoment / Groep 2: Rijden/ Groep 3: Opzadelen / Groep 4: Spel & barmoment
17u00: Groep 1: Staldienst/ Groep 2: Afzadelen & barmoment/ Groep 3: Rijden / Groep 4: staldienst
17u50: Groep 1 Spel/ Groep 2: Spel & vieruurtje/ Groep 3: Spel / Groep 4: Rijden
18u40: Groep 1: Spel/ Groep 2: Spel/ Groep3: Spel/ Groep 4: Afzadelen

19u00 Eten
20u00 Theorieles (groep 1, 2, 3 & 4)

20u30: Barmoment

21u30 Slapen

Dit is geen juist schema hoor... maar zo heb je een idee...
Laatst bijgewerkt door willeke_x op 21-03-08 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:08

Ik ken ook mensen die er geweest zijn en het erg geslaagd vonden!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 20:31

Morgen al vertrekken!
Maar half 10 m'n bed in en 7 uur eruit!
Nog erger dan het schoolleven Knipoog
heb je ook zo'n dag waaro er een fuif is ofoz.. en later uit je bed mag Knipoog
Mn zus heeft me een geluksbrenger meegegeven!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:42

ja hoor! laatste avond Lachen

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 17:12

Slecht nieuws, ben vervroegd thuis! Vond het echt niets..
Al van de 1e dag vond ik het echt zo dom! Ben enkele keren naar Peter geweest, met m'n ritmeesters gepraat.. Met m'n moni's maar m'n papa is me komen halen!
Ik vond het sosm echt gevaarlijk!
Ik ben een keer gebeten door een paard, iemand is enkele keren in z'n rug gestampt, Tom (pony) heeft zelfs naar een groom geschopt!
En als je eten of dirnken moest geven moest je naast de paarden door.. En het was echt gevaarlijk!
Nooit meer doe ik dat!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:53

eerst en vooral jammer dat het zo tegenviel! Ik vond het echt leuke kampen... Hoop dat ze in de zomer fijnere paardjes krijgen want kan me voorstellen dat het niet plezant is om zulke paarden daar hebben staan. De paarden daar komen van de ferm.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 19:05

Het viel echt tegen, vooral het vroege opstaan!
Om 9 uur al het bedje in en kwart voor 8 eruit.. Dat is niets voor me maar als de meiden die boven jou slapen al van 4 uur in de nacht hard beginnen te praten is het echt niet leuk..
Ik ben één keer gebeten door een paard, iemand van m'n groep is gestampt in z'n rug (enkele keren) door het "braafste" paard..
Ik kan verstaan, alle paarden zijn zo al wel eens maar zoals Tom (pony) stampte echt expres naar een groom..
Tom was de enige waar ik graag op reed, en was ook een van de enige, het was een pony die echt niet goed luisterde en er zijn er vele vanaf gesmeten.. m'n Groom zei dat ik erop moest omdat ik de enige was die heme cht goed kon berijden, hier was ik wel blij om! Het was zo'n lieve pony voor me.. ookal stampde hij, eens dat ik erop zat was het zo'n schatje..
En dan ook nog Palmke, een zeer bange pony maar bleef heel rustig staan bij het borstelen, hier had ik wel een goed gevoel bij.. Enkel bij de voorste poten had hij het niet zo graag maar k kon zelfs zijn hoofdje borstelen, had hem eerst een beetje ge aaid en toen vertrouwde hi me..
Dit vond ik ook wel (het enige..) leuke!
Maar ik was nog nooit op kamp geweest, dus het zal daardoor ok wel komen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:34

Tjah dat vroeg opstaan dat hoort erbij op een kamp. Dat is op elk kamp zo hoor...
Je moet je eens voorstellen wat het voor de grooms en ritmeesters is die 's morgens moeten voeren.... Wij moesten vaak nog een uur tot anderhalf u vroeger uit ons bed... maar je bent er in de eerste plaats om met paarden bezig te zijn.

Tjah en die meiden die tot 4u lawaai maken... is vervelend ja... maar dat zijn dingen die gebeuren op kamp...
Maar al bij al waren de paarden dan toch nog zo slecht niet. Natuurlijk kan er altijd wel eentje bijzitten die gemeen doet, maar eigenlijk mag je't paard 't nie kwalijk nemen... ze komen van bij een handelaar en hebben vaak al veel meegemaakt... Topvakantie weet niet op voorhand welke paarden en pony's er gaan komen... Pas 1 week op voorhand kunnen ze zien wat voor vlees ze in de kuip hebben als de pony's gaan inrijden...

Achja 'k vind het spijtig dat het voor jou tegenviel... Want op zich zijn het héél toffe kampen vind ik...
Hoe vielen de andere kinderen mee? Heb je er veel nieuwe mensen leren kennen?

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 19:38

Ja maar ik vond het leeftijdsverschil ook groot, ben 13:
Te groot voor ponykamp
te klein voor paardenkamp..
Paardenkamp zij de andere zo oud
Ponykamp zijn er echt nog KINDEREN
Maar ik vond het sosm echt gevaarlijk en er waren er meerdere die stampte of beten.. En ze hebben weinig stalruimte (de paarden) dus voor ons moeilijk om eten en drinken te geven, dit vond ik ook gevaarlijk omdat je letterlijk achter hun achterste door moest..
End an had je van die paarden die andere paarden knelde omdat ze in de breedde stonden, of paarden die andere pâarden in elkaars achterste beten..
Ik denk dat het wat rare paarden waren, weet niet hoe je het beschrijft maar Tom z'n ene kant van z'n tong was lam.. en heel schrikachtige paard (Palmke, zelf de beste ritmeester bleef niet zitten), ...