Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
estja schreef:Zoals meerderen hier al schreven: op een manege lopen veel onervaren mensen rond. Van een fatsoenlijke manege mag echter ook verwacht worden dat ze die (aanstaande) ruiters zaken bijbrengt. Over hoe je met elkaar omgaat, hoe een paard in elkaar steekt (vluchtdier). En als de manege die regels goed hanteerd zijn ze binnen de kortste keren ook bij iedereen bekend. Helaas is daar blijkbaar een stuk blijven liggen bij de manege waar jij nu gestald staat. Maar goed, het kan dus blijkbaar nog veel erger, lees maar hoe het op de manege van Meetje 22 gaat. Dat komt echt op mij over als het prototype van een anti-manege die zijn zaken zeer slecht voor elkaar heeft. Maar goed, blijkbaar heeft Meetje 22 de keuze gemaakt om op een dergelijk kwalitatief slechte manege te willen staan.
Terug naar jouw manege: ik vind het helemaal niet raar als jij er iets van zegt als mensen deuren opensmijten zonder op te letten, jassen over de bakrand wapperen e.d. Rondslingerend zweepje kan gebeuren maar dat zei je zelf ook al? Jammer dat de manege hierin ook niet wat meer haar verantwoordelijkheid neemt.
_Rapido_ schreef:Ik ben het met de rest eens.
Maar je zegt op pagina 1 dat ieder paard schrikt van een jas die op dat moment als
jij langs rijd op de bakrand wordt gegooid. Das natuurlijk onzin!
Dan moet je is naar een wedstrijd gaan, daar gebeurt nog veel meer
anniee schreef:Als die jas daar al ligt niet nee. Maar als er iemand langs je draaft gooi je toch niet je jas op de bakrand ongeacht welk paard het om gaat?
Zoals gezegd; ik oefen mijn paard veel met dit soort dingen en hij heeft gewoon duidelijk een slechte week want normaal is hij echt bomproof. Rondslingerende dingen kan ik me daarom niet zo erg aan ergeren hoor maar noem ik erbij om mijn plaatje van ergernis compleet te makenwaar ik me wel aan kan ergeren zijn dus deuren die niet dichtgedaan worden of juist voor je neus opengegooid, en mensen die zonder om zich heen te kijken ergens iets neergooien.
ellenlouise schreef:Desensibiliseren ben ik het mee eens maar wel in fases. Klinkt trouwens of dat met de mensen zelf daar al aardig is gelukt...
anniee schreef:Daar zijn ze op deze manege weer heel erg voorzichtig in; met al de bakken die we hebben mag je niet je paard losgooien in de ene bak als er in de andere (afgescheiden) bak iemand aan het rijden is want ooeeee stel je paard schrikt hiervan.
De pony's en de paarden scheiden ze ook om die reden want stel je voor dat ze bang zijn voor elkaar
Cassidy schreef:anniee schreef:Als die jas daar al ligt niet nee. Maar als er iemand langs je draaft gooi je toch niet je jas op de bakrand ongeacht welk paard het om gaat?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet kijk of er toevallig iemand langs rijdt als ik mijn jas op de bakrand leg/gooi/smijt/zwier. De paarden bij ons op stal hebben een uitvoerige "sacking out" oftewel DESENSIBILISATIETRAINING (drie keer woordwaarde) gekregen, en geen van hen staat daarvan te kijken. En verder wordt er met ze gewerkt, zodat ze pseudo schrikreacties wel uit hun hoofd laten. Wet pads make sweet horses.
Born2BCrazy schreef:Verder hier geen manegeleed, want ik sta thank god niet op de manege..
mis de binnenbak wel..maar het laten-liggen-is-bij-een-ander-in-kast-belanden-fenomeen mis ik nietPlus de roddelfabriek erom heen..en de tijden waar aan je je moet houden etc.
anniee schreef:Moedwillig een deur opensmijten als je er langs rijdt of zonder omkijken iets op de bakrand smijten blijf ik not-done vinden. Geen reactie geven als iemand daardoor valt al helemaal...