Manegeles-probleem, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximee

Re: Manegeles-probleem, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:03

Nee nog niet, maar ik denk dat ik wel ga zeggen van: wat is eigenlijk het maximaal hier in de les?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:04

De eigenaar geeft ons meestal les. Hebben we het nog niet over gehad, maar ik denk niet dat er nou naar een stel tieners word geluisterd.

@ maximee, Ik ken lessen van 20 mensen bij ons op de manege. Alleen maar geld he..

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:05

Jullie zijn de klanten, ze moeten wel naar jullie luisteren.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:06

Grote bek trug op zetten kan idd Knipoog en misschien is daarom ook de eerste reactie van de groep samen ook wel
om te denken van: ja maar ho is!!
(Maar die is dus best wel heel fout....)

Klant is koning Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:06

Ja dat klopt inderdaad wel. Maar ik denk ook niet dat het alles is om een grote bek terug op te zetten.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:07

Als er een nieuwkomer op de manege komt om me te vertellen dat ze m'n paard wil en dat ik niks te vertellen heb, zet ik echt wel een grote bek op hoor. Je laat je niet zomaar brutaal van je paard wegsturen Clown Als ze het beleefd vragen, oké, maar ze moeten niet over je heen gaan lopen. jij was er eerder!

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:13

Ja zo was m'n topic ook bedoelt Bloos of dat die reactie terecht is Knipoog

Maar ik kan dingen maar moeilijk onder woorden brengen eerlijk gezegt... =(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:14

maximee schreef:
Ja zo was m'n topic ook bedoelt Bloos of dat die reactie terecht is Knipoog

Maar ik kan dingen maar moeilijk onder woorden brengen eerlijk gezegt... =(

Ik vind dat je het goed hebt gedaan. Fijn dat we nou een keer een positieve reactie krijgen!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:16

Sorry als ik je niet heb begrepen eerst dan... Ik dacht eerst dat jullie het een ander gewoon niet gunden om op jullie paarden te rijden.
Maar ik vind het zeker terecht om voor jezelf op te komen: ze zijn net nieuw, ze kunnen neit meteen de dienst gaan uitmaken (en later ook niet trouwens).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:17

Dniesjj117 schreef:
Sorry als ik je niet heb begrepen eerst dan... Ik dacht eerst dat jullie het een ander gewoon niet gunden om op jullie paarden te rijden.
Maar ik vind het zeker terecht om voor jezelf op te komen: ze zijn net nieuw, ze kunnen neit meteen de dienst gaan uitmaken (en later ook niet trouwens).

Nouja kan gebeuren. in ieder geval fijn dat je het nu wel goed begrijpt Haha! .

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:18

Nee ik vind het wel leuk om daarna met die gene er over te hebben van: 'ja wat heb jij gedaan waardoor die zus en zo liep' Knipoog

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:52

ik weet niet, ik heb weleens soortgelijke situaties gehad, dat alle leuke paarden bezet waren, dat er dus wel een afspraak was van eerst komt eerst maalt, ben ik er als eerste om 6 uur (les van 8 uur) houden ze paarden voor elkaar bezet, "jamaar jij komt inhalen ik zit ALTIJD op dat paard" "jamaar wrom mag ik er dan niet een keer op? :{"

edit: die meiden hadden dus ook vaste paarden, en als je niet in die les vast zat had je herrie

ook eens gehad dat ik om 6 uur op stal was (andere les, 7 uur) dat ik tot 5 minute voor de les van iedereen op een paard mocht (ik blij) word ik 5 minute voor de les nog door een vast iemand van paard gejaagd, stond iedereen toen opeens toch achter haar

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:24

Bij ons is het maximum 9.. (Vooral bij grote paarden en e-pony's)
zijn het allemaal beginners? dan 10..
maar de eigenaar snapt toch ook wel dat er niet meer in een groep passen?
Bij ons word het paard aangewezen, past het niet bij de ruiter dan krijg zij/hij een ander aangewezen Lachen

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 10:05

Wij zijn een gevorderde groep, en ik hoop ook zeer dat het zelf ook wordt ingezien dat het echt heel druk is anders...

@ Kimmikky; Ik ben ook meestal een uur vroeger, gewoon paard poetsen vragen op wie iedereen gaat, of dat mss iemand op een andere wil fzo..
Als ik zelf ik ga inhalen vraag ik altijd wie dr alllemaal al meerijden en dan zoek ik gewoon een ander paard. Als ik nou persee op een specifiek paard wil dan vraag ik ook wel of dat dat mag. En dat is in onze les ook wel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:26

Pff wat een gezeur altijd toch weer op die manege's... Ben heel blij dat ik nu een eigen pony heb, ben ik daar vanaf...

Het beste zou gewoon zijn dat de instructeur een bord heeft waar de namen van de paarden en pony's opstaan. Iedere dag de namen van de lessers achter 1 van de dieren zet en op het dier waar je naam achter staat moet je lessen. Geen gezeur meer...

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 13:45

Ik heb ook m'n eigen paardje, maar ik vind het nog wel altijd gezellig om er te rijden Lachen.

Bij de groep van de kleintjes mogen ze altijd ieder zeggen op wie ze willen en als dr een dubbele zit wordt het altijd loten (doet de instructeur)

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:45

Maxime, ik moet eerlijk zeggen dat niet alles wat je daar schrijft helemaal waar is. In eerste instantie rijdt er maar één eigen paard mee en dat is mijn paard. En dan soms nog Amarant. En je zegt ook dat er niets te willen valt, daar ben ik het eigenlijk niet helemaal mee eens hoor. Toen ik hier net op de manege kwam wilde ik ook op een pony waar iemand anders altijd op reed. Met haar heb ik toen afgesproken om om de week te doen. Dat ging prima zo. Ik bedoel als de nieuwe iemand niets te willen heeft, zou jij bijvoorbeeld net zo goed niets te willen hebben.

Maar goed, ik begrijp wel wat je bedoelt en het is heel erg vervelend. Er rijden moeilijke paarden mee en de ruiters krijgen ze niet allemaal goed gehoorzaamd. Dat is niet raar omdat het moeilijke paarden zijn, maar als het mij elke week niet zo lukken zou ik toch een andere kiezen, als je maar 1x per week op dat paard rijdt tenminste.

Ik vind dus eigenlijk dat je gewoon met nieuwe ruiters moet overleggen, ruiters die er al rijden moeten niet zeggen van 'Jij mag daar niet op.', maar ook nieuwe ruiters niet. Dat is gewoon allemaal onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:58

Fleming schreef:
Maxime, ik moet eerlijk zeggen dat niet alles wat je daar schrijft helemaal waar is. In eerste instantie rijdt er maar één eigen paard mee en dat is mijn paard. En dan soms nog Amarant. En je zegt ook dat er niets te willen valt, daar ben ik het eigenlijk niet helemaal mee eens hoor. Toen ik hier net op de manege kwam wilde ik ook op een pony waar iemand anders altijd op reed. Met haar heb ik toen afgesproken om om de week te doen. Dat ging prima zo. Ik bedoel als de nieuwe iemand niets te willen heeft, zou jij bijvoorbeeld net zo goed niets te willen hebben.

Maar goed, ik begrijp wel wat je bedoelt en het is heel erg vervelend. Er rijden moeilijke paarden mee en de ruiters krijgen ze niet allemaal goed gehoorzaamd. Dat is niet raar omdat het moeilijke paarden zijn, maar als het mij elke week niet zo lukken zou ik toch een andere kiezen, als je maar 1x per week op dat paard rijdt tenminste.

Ik vind dus eigenlijk dat je gewoon met nieuwe ruiters moet overleggen, ruiters die er al rijden moeten niet zeggen van 'Jij mag daar niet op.', maar ook nieuwe ruiters niet. Dat is gewoon allemaal onzin.

Simone rijd ook nog op d'r eigen paard en ik rijd altijd op Amarant Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:01

Bij ons mochten er maar maximaal 9 rijden in een les,...

Wel lachen Soethout Tong uitsteken Rijd er ook een liefhebber op Delma? Schijnheilig

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:04

Ik neem aan dat de hoeveelheid mensen (en paarden dus) in de les ook wel afhangt van de grote van de bak.
Ik weet niet hoe groot de bak op jullie manege is, dus kan er weinig over zeggen. In een 20x40 bak (standaardmaat) vind ik 8 al behoorlijk veel.
En over het paard. Ja, dat is ook per manege verschillend hoe ze dat regelen. Maar als je zelf mag kiezen, zou ik idd proberen te overleggen met de nieuwe. Misschien kom je ook nog een ander leuk paardje tegen als je daar is op rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:11

Cyntje schreef:
Bij ons mochten er maar maximaal 9 rijden in een les,...

Wel lachen Soethout Tong uitsteken Rijd er ook een liefhebber op Delma? Schijnheilig

Ik rijd af en toe op Delma ja, vind het een leuk beestje haha

@renee16, het is volgens mij een 20x40 bak

Mizz_Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:14

echt heel erg vervelend voor je! Ach gut

ik snap precies waar je het over hebt, ik rijd ook op donderdag in een manegeles omdat er geen ander tijdstip is voor mij om te rijden die dag, ik rijd al 5 jaar in die les en er komen ook bij mij steeds meer mensen bij. over het paardenprobleem (heb ik geen last van omdat ik niet op een manegepaard rijd Vork ), maar we hebben bij ons wel een systeem dat ieder wel een vast manegepaard rijd, dus elke week op dezelfde. als er een nieuwe ruiter bij komt krijgt die dus een paard wat dat uur nog niet loopt.
9 ruiters in een les/20x40 bak is inderdaad veel maar nog wel te doen, zolang de instructeur zijn aandacht een beetje verdeelt.
ik vind ook dat je als nieuwkomer niet het recht heb om een ander van zijn paard te schoppen!

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 17:41

@ Fleming; zo was het ook niet bedoelt!! Ik hoorde van diegene van: ik wil persee op die punt uit. En dan heb ik zoiets van: ja maar je komt wel in onze les rijden, kunnen we toch wel overleggen?
Ik bedoel het helmaal niet slecht hoor =(.

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:53

6 vind ik een mooi getal maar bij ons valt het maar weinig voor dat we met zes zijn, meestal zijn het er 10 omdat er van die meiden zijn die zichzelf zo belangrijk vinden dat ze zich niet op voorhand inschrijven en daardoor zijn we dan uiteindelijk met zoveel Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:29

Fleming schreef:

maximee schreef:
@ Fleming; zo was het ook niet bedoelt!! Ik hoorde van diegene van: ik wil persee op die punt uit. En dan heb ik zoiets van: ja maar je komt wel in onze les rijden, kunnen we toch wel overleggen?
Ik bedoel het helmaal niet slecht hoor =(.

@ Charelle. Volgende keer even lezen, Op de vorige pagina wordt volgens mij duidelijk uitgelegd wat Maxime bedoelde. En volgens mij kunnen de meeste in onze les de paarden prima aan?