Manege in Helmond of directe omgeving

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

Re: Manege in Helmond of directe omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 23:46

Bedankt voor alle tips toe nu toe! Dan ga ik er eens een paar langs voor lessen. Nu eerst maar voor 7 maanden. Maar waar zit t'lommeltje dan? Zodat ik dat ook kan vinden? En graag het nummer van Karin zodat ik die inderdaad eens kan bellen?

Diamante" mail mij anders eens in mijn PB waar je woont en hoe oud je bent en waar je vandaan komt? Ik zelf ben 32 jaar en zal niet blijven lessen met de manege omdat ik een eigen paard heb. Maar wel leuk om je de streep over te helpen met rijden terug! Is zo leuk! Nou ja hoor het wel

Bedankt iedereen tot nu toe! Kan ik even verder uitzoeken! En als iemand nummers of adressen heeft doe maar in mijn PB!

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 23:55

vivana schreef:
Hoho ik heb er ook nog eentje...."Manege 't Ommeltje " in Ommel. ( gevestigd bij ponyhandel "de ombos" maar die staat er los van ).

Instructrice / eigenaresse Dejenne Koelewijn.
Doet heel veel dressuurmatig en hééééééél af en toe eens een sprongetje ( zelden).
Je kunt ook met je eigen pony/paard komen en privé lessen. Alles is mogelijk.
Heb je interesse dan zal ik je d'r nr geven.

't Manege bedrijfje is klein schalig en er zitten er nooit meer dan 6 in een les.

hahaha dejenne is wel een aparte hoor Knipoog
Ik vind de bodem daar niet echt geweldig, de bak is ook best klein....
Maja, moet ook niet Té veel zeuren natuurlijk he Clown

Ik zal je morgen een pbtje sturen..
eerst even slapen Knipoog

uniquejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 23:59

in someren is er nog wel een manege namelijk manege de vlerk ik rijd er ook heb er mijn paard gestald. is ook heel leuk, de paarden lessen zijn ook zeker niet te druk.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 00:05

Is het bij manege heijligers trouwens niet meer mogelijk dat je in een hogere groep meerijd, vroeger was dat namelijk zo. De Vlerk is de laatste tijd erg rustig, maar de rijvereniging is wel gezellig Knipoog, maar daar heb je niets aan als je niet met je eigen paard mee gaat. In Heeze zit ook een leuke manege wat ik heb gehoord, misschien moet je het daar eens proberen Lachen

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 12:39

mm genoeg alternatieve merk ik al...alleen helmond zelf blijft erg achter. die hebben dus bijna niets. Raar...zn grote stad,. Bij de vlerk maar eens kijken dan.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:04

Is die manege in de dierdonk trouwens weg? Want daar zat er eerst ook eentje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:54

Ja alweer een poosje.
Is nog ff een tijdje alleen pension geweest, maar dat is ook weg.
Daar staan of komen huizen.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 23:11

pff helmond bouwt vol! Maar niet voor de paardenlievende mensen onderons. Ze kunnen beter net als bij assen volgens mij ergens zn woonwijk opzetten voor paardenliefhebbers. Dan is het volgende week allemaal verkocht

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:36

Manage Heijligers is wel een knappe manege, ze hebben een aantal leuke paarden staan en het is in ieder geval altijd mogelijk om vrij te rijden met een paard van daar (ook springen behoort tot de mogelijkheden). De grote van de gevordende lessen kan ik je helaas niet veel over vertellen. (Ik huurde daar regelmatig een paardje toen mijn eigen paard nog geen 3 jaar was, daar kon je trouwens ook fijn buitenritten maken, gewoon zonder begeleiding.)

Manege 'De nieuwe ark' in Mielo heb ik zelf minder goede ervaringen mee. Mijn paard heeft daar een maand of 4/5 gestaan. Scheve mond De lessen zaten toen in ieder geval hardstikke vol. Ze hebben trouwens wel een paar knappe paardjes staan.

Ik wens je veel succes met het vinden van een manege! Ik zou eens langs gaan in Asten als ik jou was Ja Pling

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 13:47

Ik heb gisteren een afspraak gemaakt bij manege De Vlerk in Someren voor een proefles op donderdagavond om 21 uur. Zodat ik voor 7 maanden daar mee kan rijden. Hij gaat kijken op wel niveau ik zit en met wie ik mee kan rijden daarna in de les. Wilde ik wel graag want dan blijf ik op niveau tot mijn paardje 3 jaar is en dan ga ik met hem verder en daarvoor ehbben we een instructeur op stal lopen. Dus zie wel wat het donderdagavond wordt...bevalt het vind ik het al lang goed het is toch maar voor even. Ik wil straks met mijn paardje goed gaan rijden op niveau...maar alleen als huij er klaar voor is.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:50

de stap
nieuwe ark
zwarte water

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:53

Kostolany schreef:
Ik heb gisteren een afspraak gemaakt bij manege De Vlerk in Someren voor een proefles op donderdagavond om 21 uur. Zodat ik voor 7 maanden daar mee kan rijden. Hij gaat kijken op wel niveau ik zit en met wie ik mee kan rijden daarna in de les. Wilde ik wel graag want dan blijf ik op niveau tot mijn paardje 3 jaar is en dan ga ik met hem verder en daarvoor ehbben we een instructeur op stal lopen. Dus zie wel wat het donderdagavond wordt...bevalt het vind ik het al lang goed het is toch maar voor even. Ik wil straks met mijn paardje goed gaan rijden op niveau...maar alleen als huij er klaar voor is.

Aaah leuk dat je iets hebt ondernomen Knipoog

Ik vind De Vlerk echt helemaal niks, mn nichtje rijdt dr...
Daar wil ik niet rijden

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:01

Nee Helmond is echt drama wat manege's betreft, was al moeilijk om een leuk verzorgpaard te vinden. Gelukkig heb ik die nu gevonden en heb ik ook nu een eigen pony gekocht Tong uitsteken
Staat wel op een leuk plekje dus dat is wel mooi!

Heb altijd op Heijligers gereden, op zich goed naar mn zin gehad maar nu na alle veranderingen ben ik er niet meer geweest. Ben ook ooit op De Stap geweest en vond dat de paarden en de stallen er netjes uitzagen, de lessen waren niet naar mijn zin. Voor de rest heb ik alleen verhalen gehoord en wil dus niet meer op een manege rijden hier in de buurt Clown

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:50

Ik vind De Vlerk echt helemaal niks, mn nichtje rijdt dr...
Daar wil ik niet rijden[/quote]

Ik vind de Vlerk ook niks...tenzij je een hele bange ruiter bent en niet kan en durft te rijden.
Lekker achter elkaar aan hobbelen Tong uitsteken
Een oud collega reed daar al 6jr en kon en durfde niet eens zelf een pony/paard te zadelen en ik gaf haar er eentje die ik bijna niet aan t lopen kreeg ( 4jr súper braaf) en bij haar ja....sloeg ie op hol Haha! Nou die heb ik maar nooit meer meegenomen om te rijden.
Mijn schoonzusje rijdt er ook en die is ook bang...

Tja dan ben je daar op je plek zal ik maar zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:52

Een brave 4 jarige op hol krijgen is ook wel iets wat mensen vanuit andere manege's voor elkaar krijgen heb ik 2x ervaren Lachen

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:08

runningkawa schreef:
Een brave 4 jarige op hol krijgen is ook wel iets wat mensen vanuit andere manege's voor elkaar krijgen heb ik 2x ervaren Lachen

Hahaha nee dit deed mij echt de das om. Deze E-pony was altijd te lui dat hij liep vandaar ik haar juist op deze zette.
En ik heb daar ook eens meegelest met een eigen paardje ( ivm geen vervoer ) en ik vond t verschrikkelijk.
(dat was in de tijd dat ze daar toen een 4jr db hengst van 180cm als manegepaard hadden) zegt je dat iets?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 14:37

pff dat belooft wat voor mij dan...ik ben helemaal geen bange ruiter! Ik ben juist super fanatiek! anders zou ik ook niet aan een pittige eigen ruin beginnen die net hengst af is en daarbij ik hem straks zelf inrijdt. Maar ik denk maar zo..het is maar voor tijdelijk want ik ga toch weer daarna lessen volgend jaar met mijn eigen paard en voor de rest zit er niet veel in de burut als mischine de nieuwe ark nog...die ga ik misschien ook nog wel bekijken.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:42

Ik kan niet anders dan Manege Heijligers aanbevelen Knipoog

Er is enorm veel verbetert de laatste tijd en is er alleen maar nog beter van geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:49

Nee zegt me niks Lachen

eerst was er een meisje die in ijsselstein had gelest (bestaat niet meer) en M bij de ponys reed.
Deze mocht toen op Kawa rijden (was nog net niet van mij toen) was 4 en L springen en na 5 minuten zat ze in het zand Lachen

Jaar later was er een meisje dat alle wilde paarden van toen nog de Leensel mocht rijden
Moeder vertelde het ook even vol trots.
Deze mocht na de vorige ervaring aan de longeerlijn op een erg brave 4 jarige waar ik ook L mee sprong.
Boos dat ze waren, aan de longeerlijn wat we wel niet dachten bij deze geweldige ruiter....
Toen ze aandraafde gaf ze veel te veel been, paard in galop, meid begint te klemmen van de schrik wat voor het paard been betekende en nog harder ging....
Paard naar binnen geloosd Lachen

Toen een grote bek dat hij niet zadelmak was Haha!
Zelf ff opgestapt en laten zien dat deze niet zadelmakke zo wel ff een leuke combinatie sprong op ruim 1.20 pakte Tong uitsteken

Dus nivo's op maneges ben ik sindsdien wat minder gecharmeerd van Haha!

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:54

Ik weet niet hoe groot je bent maar Karin krommentuijn in Liessel heeft vooral kleinere ponies, dus das echt voor kinderen.

Heijligers hoor ik echt alleen maar goede verhalen over, daar wordt volgens mij best op niveau gereden....

Ik kom zelf uit Liessel maar ik zou bij ons in de buurt verder niet echt een tip kunnen geven voor een manege die echt goed is....

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 17:02

Pff ik rijdt eerst die proefles bij De Vlerk proberen. Kan daarna altijd nog verder. Bij manege Heijligers heb ik begrepen dat er veel gesprongen werdt. En dat wil ik straks wel weer gaan doen maar....nu moet er echt nodig geschaft worden aan mijn dressuur daar is nu zeker 3 jaar niets meer aangedaan terwijl ik wel reedt. en tja ik rijdt wel leuk maar weet mijn eigen fouten goed genoeg. Ik heb 2 jaar geleden voltijd in de Renpaarden gewerkt en die ook getraind en daar krijg je dressuurtechnisch een kei slechte houding van! Want dat is toch even anders zitten dan gewoon engels rijden. Maar ach....zie wel..kan altijd als ik denk van...mmmm...verder gaan kijken. Volgend jaar zal ik fanatiek aan de slag zijn met mijn eigen beestje en dan is dat manege helemaal niet meer nodig. Was ook al heel lang niet op een manege geweest..ja kijken en als er een wedstrijd is rijden maar verder niet. Want ik train al heel lang andersmans paarden thuis op en rijdt paarden in. Waar ik dus allemaal mee gestopt ben omdat ik heel graag zelf eens wil zien hoe ver ik kom als het wel mijn paardje is. En ik heb nu een leuk paardje van mezelf wat als het goed is hoop ik het goed gaat doen met mij. Maar heb hem in de eerste instantie toch echt voro mijn plezier en ontspanning.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:15

Op Heijligers heb ik nooit dressuur leren rijden in ieder geval, bij geen enkele instructeur. Springen heb ik er daarentegen wel erg goed Lachen

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:25

runningkawa schreef:
Nee zegt me niks Lachen

eerst was er een meisje die in ijsselstein had gelest (bestaat niet meer) en M bij de ponys reed.
Deze mocht toen op Kawa rijden (was nog net niet van mij toen) was 4 en L springen en na 5 minuten zat ze in het zand Lachen

Jaar later was er een meisje dat alle wilde paarden van toen nog de Leensel mocht rijden
Moeder vertelde het ook even vol trots.
Deze mocht na de vorige ervaring aan de longeerlijn op een erg brave 4 jarige waar ik ook L mee sprong.
Boos dat ze waren, aan de longeerlijn wat we wel niet dachten bij deze geweldige ruiter....
Toen ze aandraafde gaf ze veel te veel been, paard in galop, meid begint te klemmen van de schrik wat voor het paard been betekende en nog harder ging....
Paard naar binnen geloosd Lachen

Toen een grote bek dat hij niet zadelmak was Haha!
Zelf ff opgestapt en laten zien dat deze niet zadelmakke zo wel ff een leuke combinatie sprong op ruim 1.20 pakte Tong uitsteken

Dus nivo's op maneges ben ik sindsdien wat minder gecharmeerd van Haha!

Dat was niet toevallig Adriana??!!
Dat is ook zo'n muts.
Kan voor geen meter rijden en adverteerd nu overal om je ppard in te laten rijden door haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:11

Nee die was het niet...maar weet wel welke advertentie je bedoeld.

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:42

NOg even oveer Heijligers: een kennis van mij rijdt daar wel dressuurmatig en ondertussen op M2 niveau. Ik zou zeggen dat er dan iig een instructeur daar te krijgen moet zijn die een beetje dressuurles kan geven....