Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vivana schreef:Hoho ik heb er ook nog eentje...."Manege 't Ommeltje " in Ommel. ( gevestigd bij ponyhandel "de ombos" maar die staat er los van ).
Instructrice / eigenaresse Dejenne Koelewijn.
Doet heel veel dressuurmatig en hééééééél af en toe eens een sprongetje ( zelden).
Je kunt ook met je eigen pony/paard komen en privé lessen. Alles is mogelijk.
Heb je interesse dan zal ik je d'r nr geven.
't Manege bedrijfje is klein schalig en er zitten er nooit meer dan 6 in een les.
Kostolany schreef:Ik heb gisteren een afspraak gemaakt bij manege De Vlerk in Someren voor een proefles op donderdagavond om 21 uur. Zodat ik voor 7 maanden daar mee kan rijden. Hij gaat kijken op wel niveau ik zit en met wie ik mee kan rijden daarna in de les. Wilde ik wel graag want dan blijf ik op niveau tot mijn paardje 3 jaar is en dan ga ik met hem verder en daarvoor ehbben we een instructeur op stal lopen. Dus zie wel wat het donderdagavond wordt...bevalt het vind ik het al lang goed het is toch maar voor even. Ik wil straks met mijn paardje goed gaan rijden op niveau...maar alleen als huij er klaar voor is.
runningkawa schreef:Een brave 4 jarige op hol krijgen is ook wel iets wat mensen vanuit andere manege's voor elkaar krijgen heb ik 2x ervaren
runningkawa schreef:Nee zegt me niks
eerst was er een meisje die in ijsselstein had gelest (bestaat niet meer) en M bij de ponys reed.
Deze mocht toen op Kawa rijden (was nog net niet van mij toen) was 4 en L springen en na 5 minuten zat ze in het zand
Jaar later was er een meisje dat alle wilde paarden van toen nog de Leensel mocht rijden
Moeder vertelde het ook even vol trots.
Deze mocht na de vorige ervaring aan de longeerlijn op een erg brave 4 jarige waar ik ook L mee sprong.
Boos dat ze waren, aan de longeerlijn wat we wel niet dachten bij deze geweldige ruiter....
Toen ze aandraafde gaf ze veel te veel been, paard in galop, meid begint te klemmen van de schrik wat voor het paard been betekende en nog harder ging....
Paard naar binnen geloosd
Toen een grote bek dat hij niet zadelmak was
Zelf ff opgestapt en laten zien dat deze niet zadelmakke zo wel ff een leuke combinatie sprong op ruim 1.20 pakte
Dus nivo's op maneges ben ik sindsdien wat minder gecharmeerd van