Eekwal manege Emmen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Eekwal manege Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:26

Ik ga nergens heen, ben veel te oud: 22 jaar Clown
Afwas doen, ehh bij de eekwal heb je ook corvee Haha! tafel dekken en afruimen.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:30

het is maar goed dat ik al gereserveerd heb. Nadat ik dit heb gehoord zou ik er helemaal niet meer heen willen. Is totaal niet leuk dat terwijl JIJ daar op kamp bent, (en een vast paard hebt,) dat er daar les wordt gegeven en dat ze daar dat paard van jou daarvoor nodig hebben

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:35

Afwassen is leuker dan tafel dekken en afruimen... (corvee heb je bijna bij alle kampen... schoolkamp, scoutingkamp, ponykamp. want dat hoort erbij)

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:39

Vond de Eekwal wel leuk. Ben met eigen pony geweest voor een jaar of 6 terug. Ben ook bij knollegruun geweest in Schoonloo en vondt dat persoonlijk leuker, omdat je meer vrijheid kreeg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:41

Met eigen pony is de eekwal ook wat anders dan met manegepony.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:50

ja daarom dat helpen met tafeldekken vind ik niet erg enzo, maar als je met je eigen paard heengaat kan je doen wat je wilt.
weet iemand site van manege knollegruun. dan ga ik daar volgend jaar wel heen.

Maar renate zeg eerlijk, stel je voor dat je daar op ponykamp was,(zonder je eigen pony) je krijgt een vaste pony voor de hele week, en ondertussen kan jij die pony soms kwijt zijn omdat die lessen heeft. Plus dat je die pony misschien zo terugkrijgt dat die al geen zin meer heeft omdat die al 2 of 3 lessen heeft gereden. Zou jij dit leuk vinden.

Eigenlijks wou ik naar een ruiterkamp waar ik iets kan leren.
Weten jullie nog een leuk ruiterkamp... Verward waar je wel iets leert

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:54

www.knollegruun.nl

Eekwal ponykamp is echt voor de lol, en niet om veel van te leren helaas. Met eigen pony heb je wel wat meer vrijheid, maar ook niet heel erg. Je kan dan met een apart groepje een buitenrit maken maar alles onder begeleiding. Even rijden in de bak is er ook niet altijd bij omdat de bak ook bezet kan zijn door lessen. De wei daar vond ik tever weg en te afgelegen. (en onveilig... er is daar al een paard van hun 'bewerkt'). Neem je je pony mee? dan zou ik hem liever daar op stal zetten,.

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:40

Woow, na dit gelezen te hebben begin ik toch ook te twijvelen.. Heb in een ander topic veel leukere reactie's gelezen..

Trouwens, natasja1991, ik ga samen met een vriendin.. jikkiej op bokt geloof ik.. zijn we al met zn 3en!!

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:00

Denk dat het met een manege pony ook wel leuk kan zijn. Ligt eraan wie je krijgt. Maar als ik moest kiezen ging ik naar Knollegruun. Ben nu te oud voor ponykamp haha

leo_nore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:11

@natasja 1991: heb jij bij de bongerd de afwas moeten doen? dat heb ik in die 6 jaar nou nog nooit mee gemaakt Clown manege de bongerd in Glimmen toch? je kan er trouwens heen tot je 18e Knipoog

ze hebben trouwens wel corfee, maar dat is in de stallen Vork

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:31

AfkuhENfifi schreef:
Woow, na dit gelezen te hebben begin ik toch ook te twijvelen.. Heb in een ander topic veel leukere reactie's gelezen..

Trouwens, natasja1991, ik ga samen met een vriendin.. jikkiej op bokt geloof ik.. zijn we al met zn 3en!!

Ik heb mij echt prima vermaakt daar hoor Haha! maar verwacht niet dat je er echt iets gaat leren Lachen

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:12

Welshcobfan schreef:
AfkuhENfifi schreef:

Ik heb mij echt prima vermaakt daar hoor Haha! maar verwacht niet dat je er echt iets gaat leren Lachen

Owh dat vind ik juist wel jammer want dat was wel m'n doel.. Maarja zolang je maar plezier hebt is het ook goed.. Knipoog

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:10

neej ik ben eerder naar klein oever geweest.
dit is mijn 2e ponykamp maarja ik heb al gereserveerd en ik maak er maar het beste van toch Verward

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:27

natasja1991 schreef:
neej ik ben eerder naar klein oever geweest.
dit is mijn 2e ponykamp maarja ik heb al gereserveerd en ik maak er maar het beste van toch Verward

Yep, Saampjes.. Clown

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:11

Welshcobfan schreef:
De wei daar vond ik tever weg en te afgelegen. (en onveilig... er is daar al een paard van hun 'bewerkt'). Neem je je pony mee? dan zou ik hem liever daar op stal zetten,.

wow... van wie heb je dat verhaal!?! haha, ik rij zelf al 14 jaar bij de Eekwal, mijn paard en pony staan er ook, staan dagelijks op de wei, en er is nog nooit wat gebeurt bij ons in de omgeving! spookverhalen.... Koe
even alles netjes rechtzetten:
*tijdens ponykamp zijn er geen lessen, heel af en toe is er een keer een uurtje les, maar niet als ponykamp de paarden nodig heeft.
*heb je genoeg ervaring, mag je idd na vragen wel af en toe vrij rijden.
*buitenritten worden verdeeld naar ervaring, heb je genoeg ervaring, kunnen het hele leuke spannende bosritten worden
*Jongste begeleiding van nu is geloof ik 18 jaar
*Tijdens ponykamp wordt er niet een pony verkocht, het is tenslotte vooral een manege, met een beetje handel (waar is dit niet....)
*Les krijg je van een gediplomeerd instructrice, Suzanne, rijdt zelf Z2 met haar paard en is nou bezig met een jong paard hoog rijden. wil je leren, gewoon vragen! dan kan alles!!
verder nog vragen? aangezien ik zelf ook ponykampen heb gegeven, en mijn zus ook, kun je t denk ik t best aan ons vragen. en......... iedereen ervaart alles op zn eigen manier! Tong uitsteken

miesnathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:19

inderdaad femke dit heb je even prima rechtgezet inderdaad spookverhalen die niet kloppen jammer maar ja

groetjes tineke

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:10

Fem_daf schreef:
Welshcobfan schreef:
De wei daar vond ik tever weg en te afgelegen. (en onveilig... er is daar al een paard van hun 'bewerkt'). Neem je je pony mee? dan zou ik hem liever daar op stal zetten,.

wow... van wie heb je dat verhaal!?! haha, ik rij zelf al 14 jaar bij de Eekwal, mijn paard en pony staan er ook, staan dagelijks op de wei, en er is nog nooit wat gebeurt bij ons in de omgeving! spookverhalen.... Koe
even alles netjes rechtzetten:
*tijdens ponykamp zijn er geen lessen, heel af en toe is er een keer een uurtje les, maar niet als ponykamp de paarden nodig heeft.
*heb je genoeg ervaring, mag je idd na vragen wel af en toe vrij rijden.
*buitenritten worden verdeeld naar ervaring, heb je genoeg ervaring, kunnen het hele leuke spannende bosritten worden
*Jongste begeleiding van nu is geloof ik 18 jaar
*Tijdens ponykamp wordt er niet een pony verkocht, het is tenslotte vooral een manege, met een beetje handel (waar is dit niet....)
*Les krijg je van een gediplomeerd instructrice, Suzanne, rijdt zelf Z2 met haar paard en is nou bezig met een jong paard hoog rijden. wil je leren, gewoon vragen! dan kan alles!!
verder nog vragen? aangezien ik zelf ook ponykampen heb gegeven, en mijn zus ook, kun je t denk ik t best aan ons vragen. en......... iedereen ervaart alles op zn eigen manier! Tong uitsteken

Verhaal van bewerkte pony heb ik van de eigenaresse van de pony in kwestie, pony zelf gezien. Dat was de reden waarom daar elke avond (op dat stukje wei) de pony's naar binnen gingen. Betrof geen manegepony maar een pensionpony daar. Die stond op een stukje wei in het bos, waar geen toezicht mogelijk was. Is geen spookverhaal, en bewerkt bedoel ik ook meer: staart afgeknipt (dus bewerkt op een andere manier dan jullie denken).
Ik had destijds les van iemand die er niet veel van bakte, zal nu vast anders zijn. Ik heb geen fluit geleerd en vond het echt niet tof dat er ook lessen waren. Vrijrijden? nee nooit gemogen. (ervaring genoeg) buitenritten leuk? nee saai, alleen omdat er 1 bij was die gewoon niet kon rijden. Een hele grote groep moest zich aanpassen aan 1 kind. Er werd toen niet verdeeld naar ervaring helaas. Mijn begeleiding was destijds jong, iig 2 waren onder de 18. De organisatie zal vast in al die jaren veranderd zijn, maar ik vond het best tegenvallen, vooral qua leren, vrijrijden en de buitenritten. Over lesgeven; nivo zegt niet alles! Al rijd je nog Z2, dat wil niet zeggen dat je goed kunt lesgeven Knipoog Over verkopen van pony's tijdens ponykampen heb ik niets gezegd, want dat gebeurt ook niet Lachen Maar ik heb in mijn tijd wel regelmatig in de avonduren lessen meegemaakt met 'mijn' pony, terwijl die al een hele dag met een ponykamp meedraaide.

Het is volgens mij ook wel 7 jaar geleden dat ik op dat ponykamp was, en ik wist toen wel: met een eigen pony mee was je beter af!
Spookverhalen? Nee, toen ik daar was viel het tegen. Niet alleen bij mij, maar ook bij anderen (vooral de buitenritten waar wij zo zin in hadden). Maar ik heb wel een geweldige tijd gehad daar! Eekwal is vooral voor de fun, en je moet er niet heen gaan om in een week heel veel te leren. Dan moet je naar een instructieweek van de knhs gaan (oid). Als je veel plezier wilt hebben is de eekwal wel erg leuk! (en dat heb ik ook altijd beweerd Lachen )

En je kan beter aan mensen vragen die van buitenaf naar een ponykamp zijn geweest dan aan mensen die het geven. Want die zijn altijd positiever Knipoog (zaken zijn zaken)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:17

Ik wil wel heel graag weer een keer terug naar de eekwal, maar dan met eigen pony en dan op de minicamping staan want de omgeving is daar echt super Lachen (en het is daar gezellig! Lachen )

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:27

Ik ben daar geloof ik zo'n tien jaar geleden op pony-paardenkamp geweest, als het niet langer is Clown

Ik vond het toen werkelijk geweldig en kan me niet herinneren last te hebben gehad van de reguliere lessen die werden gegeven. Maar goed in 10 jaar kan er veel veranderen... Haha!

Toen de tijd had je een vast paardje waarop je aan het einde een proefje op moest doen. Tussendoor buitenridjes gemaakt (waaronder de nachtrit), geleerd een paardje te mennen, om de beurt op een paardje springen die geen zadel op had en tevens draafde (erg mooi voor het beeld, aangezien er regelmatig iemand erover heen vloog Clown ), dropping, verschillende spelletjes. Met andere woorden ik vond het toen één groot feest Go jij! Go jij!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:34

Mennen hebben wij 7 jaar geleden niet gedaan helaas, proefje was wel lachen alleen jammer dat je ook tegen de eigen paarden moest (en dus al geen schijn van kans had Nagelbijten / Gniffelen), zonder zadel hebben we ook niets gedaan.Nachtrit was wel leuk alleen de dropping waardeloos (en gevaarlijk! Wie stopt er nou kinderen in een vrachtwagentrailerding Verward ) Maar gezellig was het zeker!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:47

Volgens mij kwamen er toen geen mensen met eigen paard, kan ook aan dat kamp liggen dat niemand zich met eigen paard had aangemeld

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:06

ik ben er 3 dagen geweest met onze ponyclub.
ik vond het erg leuk.
de paarden waren ook erg braaf ik reed toen op een haflinger debbie heete ze geloof ik .
de buitenriten waren net iets minder omdat er kinderen bij waren die alleen durfden te stappen.
de eigenaaren van de manege vond ik ook erg aardig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:13

Wij hadden op de buitenrit ook vooral gestapt, de groep werd helaas bij ons niet gespitst. Een jaar later ging mijn vriendin met eigen pony mee, en die zei dat zij op een buitenrit 2 groepen hadden: degene met manegepony's en een groep eigen pony's. Met de groep eigen pony's gingen ze wel crossen.

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:22

Ik ben vorig jaar naar de Eekwal geweest, heb op manegepony Debbie gereden Lachen (foto's zie profiel)
Ik vond het juist erg leuk, maar dat komt ook omdat we met een hele gezellig groep gingen Haha!

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:25