ervaringen ponykampen de Burght en Erve Meenderinkboer en...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Re: ervaringen ponykampen de Burght en Erve Meenderinkboer en...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:05

Jaimyliefje schreef:
Ezumii schreef:
Op Erve Meenderinkboer wordt ook lesgegeven alsof je een randdebiel bent hoor Clown.
Plus dat ze nog net niet stapelen in de binnenbak, soms wel met 20 man in 1 binnenbak, ga dan maar eens lekker rijden.

echt??

Dat is alleen met voorrijden hoor, als de groepen nog gemaakt moeten worden. Knipoog Verder rij je meestal met ong. 10 man in een bak, ruimte zat !!! Pling

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:17

Ik zou niet weten waarom ik me moet verdedigen over een mening? Maargoed daar gaan we.
Ik ben dus van méning dat er met veelsteveel in de bak gereden werd (10 man is teveel ja in een binnenbak die nog niet zo fantastisch groot is). Je rijd 2 keer per dag een uurtje, en that's it. De lessen zijn absoluut niet voor iedereen, ik reed in een erg gemengde groep en ik denk dat we in 1 les zo'n 40 cm gesprongen hebben, en dat was al een hele hoogte Sigaar . Plus dat er gewoon mensen helemaal niet meer mochten springen op een gegeven moment, kun je niet maken vind ik.
Buitenritten waren gewoonweg boring, elke keer hetzelfde hetzelfde het zelfde.
Maar als jullie het fantastisch vinden, je goed recht, ik zal er niet snel meer heen gaan.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 23:29

misschien is een ponykampje niet te heftig dit keer juist wat beter voor mij.. dit is tenslotte de eerste keer dat ik met mijn eigen pony naar een ander plekje ga!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:16

Dat ze niet zo hoog springen vind ik absoluut niet erg, bter juist. Wat wil je dan? Meters hoog springen? Dat zeg je nu ook een keer tot je er onwijs hard afvalt en nooit meer wilt springen. 40 centimeter is gewoon een hoogte die iedereen kan en de eigenaar bekijkt zelf wel of diegene nog kan springen of niet. Sommige ruiters kunnen het maar bter laag houden, dan er af vallen. Want op die manier krijgen maneges een slechte naam, en gloof me, Erve Meenderinkboer is dat cker niet!

En net als Elsjj als zei, Erve Meenderinkboer is top, arrogante mensen heb ik overal waar ik ben geweest nog meegemaakt en als we het gaan hebben over een kleine bak, weet ik nog wel een paar maneges!!!
Enneuh, luxe is het daar cker, ook heerlijk eten. Eentonige buitenritten is b*llsh*t, we hebben daar gewoon het beste voor met onze paarden. En dat kun je al helemaal niet zeggen van de meeste maneges!

Dus... Erve Meenderinkboer en negatieve dingen? Dan maak je het er tog egt zelf naar, want de mensen die ik ken, willen er maar wat graag weer komen! Net als ikzelf!

Zooo.. Amen Vork

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:22

Manege de Burght is echt super gaaf als ponykamp! Je slaapt in groepjes in stapelbedden en de pony's worden echt heel natuurlijk gehouden.

Verder is Heddy (eigenaresse) super aardig en kunnen Anouke en Pamela goed lesgeven.

Ook ga je buitenritten maken in het Lunterse bos en bij de zandkuil.

Het enige dat iets minder zou kunnen zijn, is dat de manege al wat ouder is. Dit komt doordat ze over een jaar of 2 gaan verhuizen en ze daarom niet zoveel nieuws meer plaatsen op die locatie.

Als je verder nog vragen hebt kun je altijd PBen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:22

Even een submod opmerking tussendoor.
Ieder mens ervaart dingen anders, als iemand een negatieve ervaring heeft mag hij/zij deze ervaring met iedereen delen hier op het forum. Het is dan niet nodig om te gaan roepen dat iets b*llsh*t is en te zeggen dat je het er zelf naar hebt gemaakt. We zijn allemaal mensen en ervaren alles verschillend. Een kamp kan de ene goed bevallen terwijl de ander er nooit meer zal komen.
Iedereen heeft wel een ervaring en die mag hier gewoon gedeeld worden met anderen.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:23

Ik ben dit weekend er geweest, en het viel me erg tegen..
We moesten er vrijdag om 19:00 zijn, en in de folder stond dat we daar nog eten kregen, nou dat was dus niet zo.
Die avond gingen we wel in de binnenbak rijden, allemaal maar stappen en een beetje draven.
De rest van de avond moesten we ons zelf maar vermaken.

De volgende dag hadden we om 9:15 het ontbijt, gingen we daarna poetsen,opzadelen,rijden.
Het bos in.

Weer een uur wachten tot het middag eten, dan weer 1 1/5 uur wachten tot we weert gingen rijden 2 uur het bos in.
En naar de buitenrit weer 2 uur wachten tot het avond eten.
En dan kon je op bed...
Volgende ochtend half 10 ontbijten,
Gingen we naar het eten rijden, we zouden eerst op buitenrit gaan.
Maar het regende heel erg, dus we gingen springen wat dat wouden we allemaal heel graag.
Nou we sprongen maar 20 cm.. dit vond ik erg tegenvallen.
S'middags gingen we gewoon rijden in de bak.
En dan tot 4 uur wachten tot we weg gingen.

Mijn mening:

- de buitenritten waren dood saai. we stapten zowat de hele weg.
- ze organiseerden helemaal niks!
Buiten het paardrijden en eten om moesten we ons zelf maar vermaken, vreselijk!
Terwijl in de folders stonden dat er vanalles werd georaniseerd.
- Het les geven vond ik ook niet leuk, ik zat op een paard die best wel heet was, en ging hem aan de teugel rijden, krijg ik gezeur
dat dat niet mag???
Dat vond ik toch zo raar, waarom niet?
- Ik kan me zo niks bedenken wat ik wel leuk vond.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:00

Ik herken je punten Kion99 Ja.

En Roxxiejj, super toch dat jij het daar wel leuk gehad hebt? Ik niet iig, en ik mag dat best plaatsen, en je mag van mij ook best beginnen over kleine binnenbakken van andere maneges, heb ik niks mee te maken verder, ik had het over deze.
En nooit meer springen? Ik ben zelf een fanatiek springruiter, en er mag wel wat gebeuren wil ik nooit meer springen. Dus dat soort uitspraken mag je voor je houden asjeblieft Lachen. En in onze groep zaten mensen die het best wel aankonden om hoger te springen dan 40 cm.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 17:02

hmmm. kan iemand me vertellen hoe groot de binnen en buitenbakken daar zijn?
@kion99 was je daar van 't weekend geweest? heeft het niet geregend ofzo dat je daarom veel ging stappen?
ik vroeg me wel af of je alleen maar standaard in een rijtje les kreeg en of je goede aanwijzingen kreeg (dus niet alleen maar hakken omlaag en teuels wat korter nemen...)
verder geeft het mij niet zo veel hoe hoog we gaan springen. dus daar niet van...
en hoe vinden jullie dat de paarden staan? mooie ruime stallen?

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:58

Jaimyliefje;
Ik ben er dit weekend geweest ja.
Het heeft zowat het hele weekend geregend.
We moesten allemaal in les achter elkaar rijden, en kregen niet zoveel aanwijzingen.
Alleen van ga bij A op de volte met die aan het hoofd.
En met die aan het hoofd een gebroken lijn..

De pony stallen vond ik zeer klein en heel donker, mijn pony isabella kon zich niet eens draaien in haar stal.
De paarden stallen waren dan wel weer heel ruim en veel licht.
Wat ik wel vond was dat ze schone stallen hadden, en ze kregen allemaal genoeg eten!

Maar ik zou je aanraden om midden in de zomer heen te gaan als er wat meer te doen is enzo.
Want ik vond dit weekend echt niet de moeite waard, ook nog eens zonder van me geld.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 19:55

ja.. ik ga er sowieso van de zomer heen Lachen
dan lijkt het me inderdaad wat leuker. ik ben bijv een keer op een ponykamp aan het strand geweest in de herfstvakantie... toen was het één meisje en ik (een pony kamp met zn twee Bloos!) het was toen op zich juist wel leuk. want we hadden al;les voor ons zelf.. maar ik kan me voor stellen dat dat in de meeste gevallen juist minder is.. de zomer is gewoon dé ponykamp tijd van het jaar...!

Hens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:19

Hallo allemaal,

Leuk om alle reacties te lezen. Soms niet helemaal kloppend. Erve Meenderinkboer beschikt over een binnenrijbaan van 20/60. Is niet zo klein toch? Daar kan je conform de eisen prima met 10 personen in lessen. Dat is een vastgestelde FNRS norm die alle FNRS bedrijven hanteren(20-40). Helemaal de mensen die kunnen sturen, die hebben in deze bak voldoenden ruimte. Het spijt me echter wel dat ikzelf afgelopen seizoen weinig mee geweest ben naar buiten, dat is dit seizoen anders. Dus in dat saaie geloof ik niet. Laten we aan het eind van dit seizoen maar eens zien wat we dan allemaal weer hebben beleeft.
Ik moet echter wel voorop stellen dat vakanties organiseren met enthousiaste-lingen een stuk eenvoudiger is dan met mensen die denken dat ze 24 uur per dag ge-entertaint worden. Dat is voor niemand mogelijk om te organiseren. Iedereen zijn eigen mening over alle kampen, allemaal houden we van iets anders. Ik zelf stel het belang van paard en ponie altijd boven het belang van de ruiter. Vandaar de ponies in de winter voor de nacht in een niet zo grote stal (2,20/3.00mtr), over twee a drie weken gaan ze weer continue in de wei. Laten we dat op stal staan dan maar gauw vergeten.

Met alle groeten van de wereld, Hens Meijer, Erve Meenderinkboer, Marekelo

Hens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:24

jaimyliefje maak je maar geen zorgen, je bent bij Erve Meenderinkboer in goede handen. Ga anders even een keertje kijken dan kan je zien hoe het er allemaal uitziet.
Groetjes Hens

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 16:29

ja dat kijken lijkt me opzich wel wat maarrr het is wel best ver weg voor mij.. en we zijn thuis bezig met verbouwen, dus op dit moment denk ik dat ik voorlopig geen tijd heb te komen kijken Boos! anders zo ik zo komen hoor Lachen

Hens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:22

Ook zonder te komen durf ik je te garanderen dat het allemaal goed komt. Je ponie is ook van harte welkom.

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:26

De Roosberg is wel leuk, maar wel streng. Dat was iig in mijn week zo. Je hebt daar ook niet altijd een 'eigen' pony.
De buitenritten vond ik ook erg eentonig.
Manege de Bongerd (al eerder genoemd) kan ik je zeker aanraden! Echt een tóp kamp!
Dressuurles, springles, buitenritten, dagtocht, en verder mag je op hun eigen terrein zelf rijden! Echt super!
Voor info over Manege de Bongerd kan je me altijd PB-en. Knipoog

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:10

Hens@ Vorig weekend is er dus helemaal niks georganiseerd!
En wat was daar dan de reden van?
Moesten we ons de hele dag zelf maar vermaken in de regen, met 1 tv ? En niks geen entertaiment??

Hens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:39

Ik kan je wel voor een deel volgen Kion. Je hebt deels gelijk. Alleen kan ik dan je kritiek op dat kleine stalletje van je niet volgen. Mijn paard is 1.78mtr. Kan zich er prima draaien. De fjord Isabella niet zeg jij. Vind ik niet kloppen. Ook over de les zal toch niet helemaal kloppen. Er stond een volwaardig gediplomeerde instructrice van Deurne in het midden. Daar kan dan toch niet helemaal niets van goed zijn. Verder moet ik wel zeggen dat de reactie op de paardjes ook niet echt vriendelijk was, Onix en Norica is volgens mij niks mis mee. Je kunt ze nou eenmaal niet met prive-wedstrijddieren vergelijken. Toch zijn ze kwalitatief niet minder want ze doen zwaar werk met steeds weer verschillende ruiters met verschillende handelingswijzen en wensen. Maar als je dan vraagt: Nou fijn paardje he? Nou gaat wel. Dan doe je die dieren te kort. Maar goed dat even terzijde. En zoals je al zei heeft het weer niet meegewerkt, we hadden anders zondag 4 uur gereden met lunch. Maar ja het was erg slecht. Dat komt door de in het hele land extreem natte winter. Hadden jullie overigens naar buiten gewild dan was dat gewoon doorgegaan. Maar dat was niet het geval. Daar kunnen wij natuurlijk geen 4 lessen tegenover stellen. Toch heb jij gelijk met je punt dat er te weinig actie na het rijden was, dat gaat dus echt niet meer gebeuren. Soms heb je van die slippertjes.
ik wil het wel met jullie regelen om het absolute tegendeel toch te bewijzen. Schrijf jij in voor een kamp deze zomer dan trek ik de volledige prijs van afgelopen weekend eraf. Dan krijg je toch waar voor je geld. Dan kan je met mij mee naar buiten en zal ik je eens laten zien hoe dat hoort.
Vindt je dat wat? Ik hoor het wel.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:50

Kritiek op de stallen vind ik ook niet terecht,dat was allemaal keurig voor mekaar Ja.
Ik had het alleen over het rijgedeelte etc.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:35

Oke, Hens je hebt pb.

De pony stallen vond ik wel klein, maar de paarden stallen niet hoor.
Maar dat is ook niet het grootste probleem ze staan overdag ook gewoon buiten.
Maar toch, ik blijf erbij dat het niet de moeite waard was.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 19:36

Kion99 je hebt er een gratis kamp bij.. why worry?

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:40

gratis? het gaat tog van die andere prijs af of niet?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 21:04

jaa, bijna gratis..
zo goed als dus.. dat is toch hartstikke fijn?

Hens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:08

Meer kan ik er niet van maken, in mijn ogen valt het dus allemaal reuze mee. Ik heb het je in ieder geval aangeboden. Dat het niet de moeite waard zou zijn ben ik absoluut niet met je eens. Jij bent toch ook niet perfect, of wel? Soms mag je ook wel iets vergevingsgezinder zijn. Dan zou de wereld er een stuk anders uitzien...

_sabien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:15

ik ben een paar jaar geleden bij de burght geweest, het was echt heel leuk. je leert er heel veel. en ze hadden ook leuke pony's. veel ponykampen vallen mij uiteindelijk tegen, maar deze juist helemaal niet.