Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
RianneH schreef:Idd Teddy. Als je bij de kleine foto's even op de foto gaat staan komt er zo'n geel balkje met foto-omschrijving.... en zelfs bobo en teddy (dat is volgens mijn teddy)...
JuuLePuuL schreef:Jumbo en willy zijn heus wel leuk te rijden alleen je moet even de motor opzoeken! Die pony's zijn gewend om hun rondjes te lopen dus uit dat vaste patroon moet je ze even halen!
Veel overgangen rijden en ze allert maken daarop en zelf ook actief op je paard zitten. En met je zweep ritme aangeven op linker en rechter schouder net zo lang todat ze daar wel op reageren. Deel de bak maar zo in dat je bij elke letter een overgang maakt naar stap en gelijk weer aanzet tot draf, of veel schijnovergangen gaan rijden. Probeer ze dus zoveel mogelijk van achter naar voor te rijden en op je zit terug en voorwaarts te rijden en dus niet met je hand, want dat is wat veel is gedaan!!
Succes!

Lupi schreef:JuuLePuuL schreef:Jumbo en willy zijn heus wel leuk te rijden alleen je moet even de motor opzoeken! Die pony's zijn gewend om hun rondjes te lopen dus uit dat vaste patroon moet je ze even halen!
Veel overgangen rijden en ze allert maken daarop en zelf ook actief op je paard zitten. En met je zweep ritme aangeven op linker en rechter schouder net zo lang todat ze daar wel op reageren. Deel de bak maar zo in dat je bij elke letter een overgang maakt naar stap en gelijk weer aanzet tot draf, of veel schijnovergangen gaan rijden. Probeer ze dus zoveel mogelijk van achter naar voor te rijden en op je zit terug en voorwaarts te rijden en dus niet met je hand, want dat is wat veel is gedaan!!
Succes!
Yup, als je ze (allemaal, maar vooral Teddy, Jumbo en Jolly) zo rijd lopen ze prima door zonder te staken en als je echt de knopjes hebt gevonden ook zonder bokken. Ze zijn niet de makkelijkste als ze echt moeten werken (beginnerslesjes lopen ze zonder ook maar 1 stap verkeerd te doen), maar ze zijn wel lief en stiekem willen ze wel hoor
Vooral Willy was een beginnerspony, hij heeft erg veel moeite met de 'lastigere' dingen (zoals op eigen benen lopen) maar als je hem veel begeleid (met je houding, zweep als 'aanwijsstok') loopt ook hij prima. Alleen als het echt te lastig wordt gaat hij vol in de remmen.

Hoe is het met hem, nog koliekerig geweest?
Blijkbaar niet dus, hihi!
(mij hoor je niet klagen!) en ik was er af gevallen!
Was staand gevallen 
Kai was ook echt mijn poppie, heb hem de laatste tijd echt doorgekregen. Hij is idd nog erg vers zeg maar, je kan er veel mee bereiken. Maar ook de andere manegepaardjes waren geweldig hoor! Als je even doorreed kon je met allemaal zoveel bereiken!! Ik mis ze allemaal
Maar das helaas niet hetzelfde... Maar Marisca is the best!! En ze laat je Kai idd zo goed kennen en opzoeken, ik heb echt heel veel van beide geleert
En de zweep idd: gewoon erbij houden en niks mee doen. Vaak is zwaaien met de zweep aan één kant al voldoende om hem steun te geven, das nou juist zo vet aan dat paard, reageert overal zo goed op! Ben blij dat het zo goed gaat en dat je les van marisca hebt. Dat is echt zo goed voor Kai! Heb vrijdag even gekeken bij een man op Kai, die had les van dennis. Maar ik vond het maar niks
Was natuurlijk ook een beetje jaloers
haha