v Meeteren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: v Meeteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 21:19

Ik sta daar vlakbij en heb ook een New Forest waar ik western mee rijdt, hahaha. Wat zijn ze toch leuk he die Nf western pony's! Er is wel iemand die les geeft. Het is vlakbij Gabon.We hebben geen binnenbak, maar wel een fijne buitenbak die je altijd tot je beschikking hebt. En er zijn meer stallen en western mensen die het fijn zouden vinden in deze buurt als er een serieus iemand met western basis wil bijrijden denk ik.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:10

Tja, het zit bij mij wel echt in de bedoeling western te gaan na 24 jaar engels maar ben nog wel een western beginner.

Grootse probleem voor mij is dat ik maar een beperkt aantal dagen kan en dus niet in het weekend vanwege mijn eigen paardjes.

Hey misschien is het wel leuk om foto`s van onze paarden te plaatsen? ben nu wel beetje benieuwd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 02:44

Voor sommige mensen is doordeweeks juist ideaal, want die kunnen zelf in het weekend juist! (hint!)
Foto's...ggrrr. Mijn eerste goeie voornemen dan maar, ik ga eens iets nuttigs leren met de pc. Ik heb wat afwijkingen, maar dit is toch wel een grote, als ik zie wat mensen allemaal met een pc kunnen, heel jong en oud!
Als er nog eens wat meer mensen van v Meeteren reageren komen er misschien ook meer foto's bven water van die leuke pony's van toen.
Ben ook wel benieuwd of er niemand is die in die jaren mee geweest is op kamp. Heb ik 5 jaar gedaan. Pony's bracht Ulke zelf en je was met de meiden en heel soms jongens van de manege, was echt leuk!

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:07

Ik ben zelf 2 maal mee geweest op kamp. Beide keren naar Familie Banens in Swolgen. Heb daar helaas geen foto`s van.

Zal vanavond eens kijken wat ik allemaal heb aan foto`s uit die tijd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 14:19

Oke, dat is na mijn tijd. Werden ook de pony's meegenomen en dan de kinderen van de zaterdag en zondag les? Wij hadden dan 2 ploegjes. 1 ploeg die in de ochtend reed en 1 die in de middag reed. Een poetswedstrijd en aan het eind van de week een extra lange rit waarbij de helft in de huifkar zat en na de lunch wisselden. Ook een springwedstrijd die week, dus heel leuk. Maar goed, voor mij was ruim 20 jaar geleden de laatste keer. Ik heb van de kampweken geen foto's echt. Eentje toen ik heel klein was en eentje van de bonte avond, maar verder niet echt. Ik was ook best klein om foto's te maken en dacht er volgens mij ook niet aan. Dat is wel heel jammer. Ik ben alle 5 de keren op een andere boerderij geweest, ik weet nog plaatsje Zeeland in Brabant, Ommen, Voorthuizen dacht ik. Ik moet wel graven, maar komt steeds meer boven drijven.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:19

We namen wel ponies van de manege mee maar het was verspreid over meerdere weken geloof ik, jeetje kan me er zelf ook niet heeel veel meer van herinneren. Was de eerste keer denk ik 7 of 8 en de andere keer 10 of 11 denk ik.
Weet wel nog dat het bij Banes was omdat dat op een rozet stond die ik gewonnen had.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 16:57

Leuk he?!
Ik was de eerste keer 8, en ben de jaren daarna elke keer meegeweest, in tot 5 keer. Ik vond het altijd supertof, omdat je met je lievelingspony was. Ik ben nooit op een ander onbekend kamp geweest.
We hadden wel een springwedstrijd, maar er staat niks op mijn rozetten. Wel zette mijn vader altijd op elke rozet de datum en op welke pony( PEARLY dus) het gereden was. In het begin was dat ook veel Marianne bij dressuur.
Ze organiseerden best veel wedstrijden op de manege voor mijn gevoel. Maar als je klein bent is alles natuurlijk anders. nooit echt iets gemerkt van problemen ofzo, wat je nu wel ziet als je volwassen bent.

Ik pb je nog even terug, moet eerst even een klein mannetje verzorgen van 9, die naast paardrijden erg veel voetbalt! Maar evengoed dus ook wel besmet is met het paardenvirus lichtelijk. Niet alle paarden hoor, hij heeft een shet al 6 jaar waar hij alleen maar naar kijkt. Met die van mij wil ie ook wel wat knuffelen of wandelen, maar verder is zijn shet de wereld!

brasil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:54

Sorro schreef:
Meld zich! van ongeveer 1985 tot 1992, en later nog eens terug geweest voor stage.
namen van Pony`s:
Pearl, Marianne,Varna, Wendy, Perfection, Tracey, Mister William, Cliff, Brigitte (was geloof ik een zus van Mister), Penny, Tiger, Chanel, Brooklyn, Rikkie, Robbie, Dixie, Flame, Misty, Request, Laramy, Justy, Salvador, Pacific, Harvester, Lightning.... pff kan nog wel even door gaan en dan nog alle paarden.

@ knollol Ik heb nog wel wat wedstrijd foto`s van mij op Mister.
@ superpony , ik zou je dan haast wel moeten kennen. Als ik zeg, ik verzorgde Midnight Prince van Ria, zegt jou dat iets?

ja die ken ik wel ik kan helaas ook zeggen dat hij niet meer leefd

brasil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:02

Sorro schreef:
@knollol

hoe? inscannen
waar? een wedstrijd dus de bak en net buiten de bak

Zal vanavond wel even aan de slag gaan

@ superpony, ik heb op zaterdag bij Henk gereden tot hij weg ging en daarna bij franka.
Ook reed ik in de springlessen op woensdag en vrijdag later geloof ik dinsdag donderdag.
Ging veel om met Sharon Eveleens

ja dan weet ik wie je bent ha ha jij verzogde midnight prince en sharon rosa

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:32

Hey wat leuk, nog een bekende dus.

Ik verzorgde inderdaad Prince.
Begrijp ik goed uit jou berichtje dat prince niet meer leeft?

vonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:09

Jeetje wat leuk! Ik ben begonnen met paardrijden op manege van Meeteren toen ik 8 was. Ben nu 23. Perfection was altijd mijn lievelingspony en heb ooit nog een van mijn eerste dresuurwedstrijdjes gewonnen op Mister william. De meeste ponies die jullie noemen heb ik ook wel gekend. Kreeg in het begin les van Franka en daarna van Helen ( heb de namen vast niet goed gespeld). Toen ik 12 was zijn we verhuisd en ben ik bij een andere manege gaan rijden. Maar ik geloof dat van Meeteren niet lang daarna ermee opgehouden is? manege kreeg in ieder geval een andere naam.

vonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:12

Ik ben trouwens ook een keer meegeweest op ponykamp. Maar dat was toen ik 10 was denk ik dus al na de tijd van hierboven. Geen idee meer waar dat was maar ik reed in ieder geval op Perfection dat weet ik nog wel.

brigittewoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:28

Hallo,

ik heb ook jarenlang op deze manege gereden. Ik ben daar als klein meisje begonnen en ben stapelgek geworden op salavador. Dit was echt mijn lieveling. Mijn ouders wilden hem ondanks zijn leeftijd voor mij kopen. Eerst nog even op vakantie.

Terug van vakantie gekomen was de manege dicht, er was een brand geweest, en er gingen destijds geruchten dat de eigenaar dit aangestoken had. Niemand had Salvador meer gezien of wist waar hij was.

Mochten jullie nog iets weten ik hoor het ook na deze tijd graag.

Verder heb ik vaak op perfection gereden wat een geweldig springpaard was dat.

Groetjes Brigitte

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:56

Geweldig topic.....

De allereerste keer op een paard was op Mr. William! Ik heb bij v. Meeteren leren rijden toen ik 6 was, ben nu 24.
Mr. William, Salvador, Perfection, Chanel, Hendrikje, Oscar....wat zou er toch allemaal het ze gebeurd zijn....Frank en Helen, ik weet het nog allemaal......

clement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:21

Ik heb zelf van 1975 t/m 1986 bij van Meeteren gereden.
Marianne mijn prive pony geweest voor ongeveer 2 jr. de rest van de pony namen zeggen me niet veel meer
Zag echter ook de naam Flame voorbij komen van Nancy. Die heb ik natuurrlijk wel heel goed gekend

Naast Marianne heb ik ook later de pony Polly Carter en nog later het paardje Abgar son gehad

Ben zeer neiuwsgierig of er nog meer mensen zijn die dit lezen en zich deze tijd ook zo goed herinneren

Zoals iemand al schreef echt jeugd sentiment
was er 11 jaar lang 5 tot zes dagen per week te vinden

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 21:59

Hey, was het topic alweer vergeten even.
Maar ik ben begonnen toen ik 5 was, dus in 1979/1980 zo een beetje.
Polly Carter was volgens mij van de buren toen??
Jarenlang is Marianne mijn lievelingspony geweest. Maar ook Varna, klein duimpje en Ankertje. Daar was ik echt tijden gek op. Tiger een prive pony liep regelmatig mee. En later veel gesprongen met pearly, die me ook regelmatig heeft laten winnen. Ik ben van 1982 t/m 1986 meegeweest op ponykamp.
Andere pony namen waren Wendy, Tracey, Penny, Chanel, Cliff, Perfection etc etc. Flame en Patty waren pensionners.
Een paar maanden terug zag ik Ulke v Meeteren aan het werk op een stal en even herinneringen opgehaald, dat was echte jeugdsentiment!
Misschien wordt het gesloten, maar ik hoop eigenlijk dat we het topic nog wat kunnen bijhouden??

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:48

Flame is later nog van Patricia van Meeteren geweest en daarna heeft Esther Stegman hem nog een tijd gereden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 23:35

Ik was er nog toen Patricia Flame kreeg. Ik kreeg in1986 mijn eerste eigen pony toen ik 12 was, maar die moest dichterbij huis staan. We waren al paar jaar verhuisd toen, maar ik wilde per se bij v Meeteren blijven. Voor een eigen pony elke dag erheen was het wel te ver.
Er gingen ook langzamerhand meer meiden over naar paarden of stoppen of kregen een eigen paard.
Ben wel eens benieuwd naar bepaalde mensen, maar wil niet zomaar namen plaatsen en helaas weet ik van de meesten alleen voornamen.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 01:00

als je ze pm-ed weet ik het misschien wel

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 17:25

het zijn meiden die ouder waren dan ik, de meesten en reden van 79 t/m 1987 zo een beetje. Toen waren er al veel van die oudere weg. Die gingen ook in de eerste jaren mee op kamp, maar de laatste 2 jaren van mij al niet meer.

slc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:55

Jeetje wat ontzettend leuk dat ik deze topic tegenkom.

Ik heb ook vanaf mijn 11de tot 16de fanatiek gereden + gewerkt bij v. Meeteren.
Elke zondag om 7.45 uur aanwezig, voeren en in voor- en achterstal werken.
En zomers was ik er ook niet weg te rammen als mijn ouders het goed vonden Knipoog
Ook 3 of 4 keer meegeweest op ponykamp in Limburg en dat was echt te gek.
Laatste keer dat ik meeging was ik samen met Helen en gingen we twee weken.
De tweede week was erg leuk aangezien de kinderen die ook twee weken gingen
de meeste bezigheden al kenden dus gingen we er met Perfection, Penny, Brooklyn
en twee privé pony's erop uit (of 1 prive pony, weet ik niet meer zeker). Te gekke
plek was dat. Helaas werd ik te lang voor pony's en moest ik over naar de paarden,
maar pony's vind ik persoonlijk toch leuker.

Mijn lieveling was Mister William, ook al vond hij het erg fijn om mij er geregeld af te bokken.
Maar van Franka had ik ooit gehoord dat zijn vader de hengst Sweet William daar een sport van
maakte dus hij had het daar van geerfd denk ik.

Mocht iemand nog foto's willen van Mister, dan heb ik er nog wel een paar. Ook van de
andere pony's heb ik nog foto's: Robby, Wendy, Marianne, Varna, Perfection, Brooklyn,
Bobby (pony van pamela maar begin nu te twijfelen aan de naam), Penny en de rest
kan ik even niet opkomen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 18:14

Hoi, leuk! Ik denk dat het later was dan ik, want ik herken die kampen niet. Ik heb er gereden van 1979 t/m 1987. De laatste 5 jaar was ik mee op kamp. er gingen geen eigen paarden mee en was nog met Henk. Het was wel steeds een andere lokatie.
Mijn lievelingspony's waren Varna, Klein Duimpje, Marianne, Ankertje en natuurlijk PEARLY!!!! Andere pony's waren Wendy, Mister, Brigitte, Tracey, Penny, Perfection, Cliff, Chanel.....
Eigen pony's waren Flame, eerst van nancy en daarna van patricia. Bobby en Flora van tweeling Goedkoop. Patty, Lester en nogwat, maar wordt ook een dagje ouder....

Weet je de jaren dat je reed?

Ik reed de laatste jaren iig op zaterdag en was er toen wel de hele dag. Mocht vaak in de eerste en laatste les toen. Ook vaak meegedaan met de oefen springwedstrijdjes, kerstparcours, Pasenrit en dressuur 2 manches, diploma rijden etc

slc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:28

Ja dat was inderdaad later. Ik begon rond 1989 met rijden daar en ging in 1990 met ponykamp in Limburg. Geen idee of dat de eerste keer was voor de manege maar alle pony's gingen in een grote trailer daar naar toe. Echt een vakantie voor ze aangezien in abcoude nou niet echt veel buiten viel te beleven Knipoog
Na die eerste keer was ik verkocht en ging elk jaar weer mee Haha! Moet zeggen dat ik na van Meeteren niet echt veel geluk heb gehad met het vinden van een leuke manege.
Heb wel me best gedaan maar ook omdat ik nogal bang ben aangelegd soms wilde het maar niet echt lukken.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:47

Als iemand Ulke ziet, wil je hem dan de hartelijke groeten doen van Erwin en Martie Bente?
Wij hebben vroeger met BLOK bij hem gereden (vereniging van studentenruiters) en ik heb ook nog een tijdje les gegeven (avond) en staldienst gedaan toen mijn pony Spoky (valkkleurige D-ruin) daar stond. Dat is in de jaren tachtig geweest.
Ik herinner me veel van de ponynamen, ik heb ook af en toe de ponywestrijden gejureerd. Verder natuurlijk ook veel paarden: Ramona, Retina, Colorado, Sietske, Atlanta, Duc du Noir, Comtesse, Di Stefano en nog een heel stel waarvan de namen me vast wel weer te binnen schieten.

Heel leuk om dit te lezen! We hebben nog vaak heimwee, zelden op een manege gereden waar je zoveel goed gereden paarden had (ook door geregelde wisselingen) en ook goed les kreeg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 22:17

slc, ik ging t/m 86 of 87 mee op kamp al 5 jaar lang, dus de kampen bestonden al een tijdje. Alleen toen was het elke keer een andere lokatie. Alle manege pony's reed Ulke met de veewagen erheen. En er gingen iets van 3 paarden mee voor de begeleiding, wat toen onder henk stond.

Martie, ik ben nooit overgestapt op de paarden, maar die namen zeggen me van sommige ook nog wel wat.

Ben trouwens nog altijd niet overgestapt naar de paarden....

Ik vond het toen heel leuk, maar denk ook dat het was omdat ik jong was. Ze hadden in mijn ogen hele leuke pony's, wat soms op een manege weleens minder is. En nette spullen per pony.
Ook organiseerden ze veel wedstrijdjes en dus die ponykampen en de paasrit. Dan deed ulke ook weer de pony's in de veewagen en reden we ergens anders natuurlijk een hele leuke rit.

Ik heb hem vorig jaar aan het werk gezien en even bijgekletst, was wel erg jeugdsentiment.......