Manege's op Texel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Re: Manege's op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:09

Als ik ging rijden op Texel, deed ik dat ook altijd op de Elzenhof, echt een prima manege !1

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:17

De begeleiding wil graag dat alles ontspannen loopt van de paarden. Niet voor alle paarden is ontspannen met de kop naar beneden getrokken.
Het is geen dressuur-rit, maar een buitenrit waarin iedereen mag ontspannen, vooral de paarden!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:21

ik ben bij die manege geweest met die haflingers! was wel leuk om te doen ik ga 21 aug weer die kant op en ga dan eens kijken of ik naar 1 van die andere manege's kan Ja

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:32

ik ga vrijdag naar texel en ik had manege elzenhof gebeld en de strandritten kosten 22 euro voor 2 uur en 33 euro voor 3 uur, en dat is alleen op zondag, die van 3 uur,
als ik jullie reacties zo lees lijkt het me erg leuk, zijn de paarden ook leuk? haffies in ieder geval wel! Lachen

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:20

Fielychi schreef:
De begeleiding wil graag dat alles ontspannen loopt van de paarden. Niet voor alle paarden is ontspannen met de kop naar beneden getrokken.
Het is geen dressuur-rit, maar een buitenrit waarin iedereen mag ontspannen, vooral de paarden!

En waar trek jy nou weer de conclusie uit dat ik hem naar beneden trok?
Lekker kort door de bocht weer, maar dat is dus niet myn manier van ryden en zéker niet op een buitenrit. Misschien ligt dat by jou anders?
En op de manier dat dit paard liep was alles behalve ontspannen, later begon die gewoon lekker op zn bit te knabbelen en nageeflyk te lopen. Dát noem ik ontspanning.
Maar volgens my is het niet de bedoeling dat in dit topic hier een discussie over word gevoerd Knipoog

Edit; stukje toegevoegd
Laatst bijgewerkt door dressagelady op 06-08-06 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:21

MarEst schreef:
ik ga vrijdag naar texel en ik had manege elzenhof gebeld en de strandritten kosten 22 euro voor 2 uur en 33 euro voor 3 uur, en dat is alleen op zondag, die van 3 uur,
als ik jullie reacties zo lees lijkt het me erg leuk, zijn de paarden ook leuk? haffies in ieder geval wel! Lachen

Ja, iedere haflinger daar is weer anders. Zelf reed ik byna altyd op Pebbles, echt een schátje.

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:00

oke, bedankt!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:54

laat je dan even weet welke je hebt genomen en wta het koste ? Haha! dan ga ik kijken of ik daar ook heen wei l:j

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:44

Idd, ik ga vrijdag naar Dennenoord(bungalowpark), en wil graag een buitenrit maken op 1 van de manege's daar.. Ik ben er no gniet uit wat ik wil doen, strandrit of bosrit.. Maar ik wil wel naar elzenhof denk ik.. Lachen

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:44

Ik blijf ee nweek trouwens, zijn er nog meer mensne die op die datum gaan? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:48

Ik ga aanstaande zondag ook naar Texel tot en met dinsdag ben ik daar. Ik zit op een duincamping in De Koog, maar weet even niet hoe die heet uit mn hoofd..
Ik ben ook van plan om een strandritje te maken! Maar ik moet nog even bellen of er plek is...

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:52

Naar welke manege wil je dan, misschien kunnen we bij elkaar in de groep ofzo.. Zit je in

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:57

Wat is leuker op Elzenhof, strandrit of bosrit?

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:58

elzenhof gaat niet zo snel op strandrit, kikkert gaat helemaal los! echt super!

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:05

Hmm..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:14

Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit of de paarden in rengalop gaan of niet.. Ik heb nog nooit een strand rit gemaakt, dus het gaat mij puur om de omgeving! Haha!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:08

Maar misschien _laura wel.. Knipoog

Edit; Maar misschien een ander wel.. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Vliendertje op 10-08-06 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:16

Tsja dat is haar keuze. Ik zeg ook niet dat we samen gaan rijden, daar komt zíj mee aanzetten Knipoog

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:27

Het gaat mij er niet om hoe hard ze gaan, alleen iedereen hier heeft verschillende verhalen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:29

Precies, en ook verschillende wensen! Mij gaat het puur om de ervaring, maar ik kan me best voorstellen dat als je al 10x op zo'n rit bent geweest dat je andere "eisen" hebt! Haha! (zou ik ook hebben hahaha) Knipoog

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:35

Ik ga deze zomervakantie als het weer wat warmer word naar een meertje hier een paar km verderop maar dat word ook de 1e keer..(het lijkt wel op een strand alleen dan wat minder zand voor het water..)Ik wil liever een strandrit denk ik maar ik weet nog niet bij welke manege.. En ik ga zelf zowat elke week langs de dijk rijden, over een klein betonpaadje, maar een bosrit lijkt me ook leuk, maar ik denk dat een strandrit toch leuker is..

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:36

Ik denk dat je een strandrit niet even zomaar maakt, en een bosrit ook veel sneller maakt, dat kun je nog vaak genoeg doen, overal zijn wel bossen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:00

Ja denk het ook wel, ligt er net aan waar je rijd, in het bos rijden doe ik zooo vaak dat het echte bijzondere er wel van af is, maar een strandrit heb ik nog nooit gemaakt, dus dat is dan weer even wat anders! Haha!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:34

op texel zijn het hele dunne paadjes.. ik had in het begin echt zo iets van OHjee, hij gaat zo omvallen.. maar de paarden weten daar gewoon de weg uit hun hoofd!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:45

ik ben ook bij kikkert geweest. was hardstikke leuk. je gaat eerst door het bos, dan stukje duin en vervolgens over het strand.
als het nivo van je mederuiters het toelaat, ga jeook lekker racen over het strand.
paarden staan daar overdag in stand en in de avond gaan ze naar het weiland. (kan je je ook voor opgeven om ze mee te rijden naar het weiland. is een stapritje van een 3 kwartier zonder zadel)
prijs weet ik niet meer, mar de begeleiding was toen echt heel gezellig! Haha!