strandrit manege poelenburgh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Temeraire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:11

Dan had hij zeker een goede dag toen ik m reed op het strand was hij echt wel net zo snel als Jaap Joris en Cindy
ik heb jaaaaren terug ook een keer een bosrit gereden op Pieter, en toen ging hij tijdens de galop plotseling van het bospad af en holde hij verder ernaast, over grote takken enzo heenhobbelend
(toen was ik nog veel jonger hoor, zal een jaar of 5 geleden zijn denk ik)

yindey

Re: strandrit manege poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 08:38

Wij hebben gister een strandrit gereden!

Alleen was Fokje halverwege de rit kreupel geworden. En die mocht niet meer verder.
Wij moesten op het strand wachten op de trailer, hebben dus een rit gehad van 3 uur ipv 2

En ik moest op een gegeven moment ook nog afstappen want Pieter had een mooie grote tak in zijn staart hangen!

Ik zat dus op Pieter-Frans, wat een geweldig paard zeg! Lekker voorwaarts en zet gewoon geen stap verkeerd, behalve op het strand want meneer ging in de rengalop mooi op het water af (dat mocht niet ofzo )
Mijn vriendin zat op Warner, die vond ze ook wel leuk maar hij was best traag en ze mocht hem geen lange teugel geven want dan zou hij gaan rollen
Nou en onze instructrice die moest dus op fokje Fokje is supertraag zeg! Dat is gewoon niet leuk meer.

Het was dus op zich wel een leuke rit met leuke paarden, wat ik minder vond was de aankomst, je werd ingedeelt en je kreeg een vluchtige beschrijving van waar je moest zijn. (Gelukkig kwamen wij toevallig onze begeleidster voor de strandrit tegen die ons alles ging uitleggen nog)
Ook werd niet gevraagd of we goed/redelijk konden rijden.
Bij het opzadelen kwam ook niemand kijken of we het goed deden. Warner moest nog een hulpteugelgevalding (mooi woord ) aan en daar zat mijn vriendin toch wel erg mee te pielen, en ze kon dus niemand vinden die het even kon uitleggen.

Verder was het wel erg leuk hoor!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:00

Gelukkig dat je het toch nog leuk vond.
Wat zaten wij in de stress zeg toen Wendy belde dat Fokje geen stap meer verzette. Ik hoop dat het weer goed komt met haar been.
Ik denk dat ze daarom ook zo traag was trouwens.

Je hebt wel gelijk wat betreft de aankomst, alleen dat van jullie ervaring hoort als het goed is al over de telefoon oid gevraagd te zijn.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:22

maaitjuh schreef:
Wat zaten wij in de stress zeg toen Wendy belde dat Fokje geen stap meer verzette. Ik hoop dat het weer goed komt met haar been.

Je hebt wel gelijk wat betreft de aankomst, alleen dat van jullie ervaring hoort als het goed is al over de telefoon oid gevraagd te zijn.

Volgends mij is het bij ons niet gevraagd, achja... we hadden allemaal ervaring dus het was wel okay

Wij hadden het er achteraf ook nog over van dat ze daarom zo traag was. Maar die tut liet verder dan het traag zijn ook niks merken!
Zou je mij misschien op de hoogte kunnen houden van Fokje?

Ik vond het verder een superrit hoor! Ook een mooie manege trouwens!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 07:29

Zinga schreef:
maaitjuh schreef:

Volgends mij is het bij ons niet gevraagd, achja... we hadden allemaal ervaring dus het was wel okay

Wij hadden het er achteraf ook nog over van dat ze daarom zo traag was. Maar die tut liet verder dan het traag zijn ook niks merken!

Het is ook echt een lieverd, ze is wel niet de snelste maar ze gaat wel voor je door het vuur.
Ja ik houd je op de hoogte!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 07:30

Ik heb er een keer een duinrit gereden op Chelle. Ik reed toen nog niet zo lang, 2 jaar denk ik. Ik vond het wel heel leuk, en ga denk ik deze zomer ook een keer een strandrit daar maken.

poebles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 17:08

ik wil graag in het pinksterweekend maar ik moet nog even bellen naar de manege of dat kan

japiefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:50

de haflingers zijn echt heeeel leuk bij poelenburgh vooral cindy silke en vera!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:51

maaitjuh schreef:

Wij hadden het er achteraf ook nog over van dat ze daarom zo traag was.
Maar die tut liet verder dan het traag zijn ook niks merken!

[/quote]

Het is ook echt een lieverd, ze is wel niet de snelste maar ze gaat wel voor je door het vuur.
Ja ik houd je op de hoogte!
[/quote]

Hey hoe is het nou met fokje ??
Gaat het al beter, wij ( magaretha en ik ) vonden het echt heel zielig voor hem. En hoe gaat het met de rest ? Doe je de groeten even aub
groetjs Baukje, meisje met pet

Ontopic; Het is echt heel leuk om een rit daar te maken hoor.
[/quote]

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:39

He Baukjeee!!

Het gaat wel met Fokje.. staat nog steeds op rust, het blijkt dus artrose te zijn. Wel heel erg k.ut is dat.
Voor de rest gaat het goed hoor, morgen lessencompetitie dus daar krijg je nog wel foto's van te zien.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:47

Wij gaan er elk jaar met de ponyclub heen, dit jaar ben ik niet mee geweest, maar vorig jaar wel...
Ik heb daar toen een pony gehuurd, omdat mijn eigen pony niet mee kon.. Ik reed toen op Pieter-Frans, nou die is echt liever lui dan moe, maar het was wel heel erg leuk, heel erg veel lol gehad.
Je gaat een stukje door het bos, en door de duinen, en dan lekker over het strand Was heel erg leuk, en hoop nog vaker mee te kunnen gaan, alleen dan met mijn eigen paard, de ponyclub/rijvereniging gaat toch elk jaar!

Ik heb onderweg alleen even pech gehad, in het bos, toen we naar het strand toe gingen, struikelde de pony, en viel met zijn neus in het zand, dus het gevolg was dat ik dus ook met de neus in de struiken lag, snel pony weer gepakt, want die liep natuurlijk vrolijk door, en lopende weg weer opgestapt

Omdat wij (mijn ponyclub) (ik zelf ben nu 1 keer mee geweest) daar al heel lang elk jaar komen, hoeft er geen begeleiding meer mee, dus ik weet niet hoe het is als er begeleiding mee gaat. De kosten weet ik ook niet meer.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:09

maaitjuh schreef:
He Baukjeee!!

Het gaat wel met Fokje.. staat nog steeds op rust, het blijkt dus artrose te zijn. Wel heel erg k.ut is dat.
Voor de rest gaat het goed hoor, morgen lessencompetitie dus daar krijg je nog wel foto's van te zien.

Okidokie,
Nou, maar hopen dat die straks weer mee kan lopen, want er waren al best wel veel kreupel, of valt het nou weer mee ?
Veel succes met de lescompetitie

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:02

Jaa toen wel veel, nu valt het wel weer mee.
Pikachu en Nappie zijn wel zo goed als goed. Remy ook. Olivier ook, mag nog geen uur lopen maar gaat wel goed. Lancelot wordt opgebouwd.
Kim doet weer mee. Vosje weet ik niet, die liep van de week weer slecht..
Koen heeft nog vakantie.

En dat was het. En Fokje dus.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:54

hhm artrose is wel wat minder..
hoe is het met vosje?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:45

Vosje staat nog even op rust. Om het zekere voor het onzekere te nemen en wat extra rust kan geen kwaad.

Tommy_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:51

heb ik ook een keer gedaan:D 3x al weer:D gewoon strandrit!
2x op jaap jorris
en 1x op miss ambition!

Zandoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:09

ponylovertje schreef:
Dan had hij zeker een goede dag toen ik m reed op het strand was hij echt wel net zo snel als Jaap Joris en Cindy
ik heb jaaaaren terug ook een keer een bosrit gereden op Pieter, en toen ging hij tijdens de galop plotseling van het bospad af en holde hij verder ernaast, over grote takken enzo heenhobbelend
(toen was ik nog veel jonger hoor, zal een jaar of 5 geleden zijn denk ik)

Whaha dat had ik ook op pieter, En hij was idd niet zo snel Beetje eigenwijs en ging soms net iets andere weggetjes

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:18

Hey,

ik ga donderdag als het goed is een strandrit maken. Lachen Ben wel benieuwd welke paarden leuk zijn (fijne gangen, redelijk tempo erin, maar toch wel braaf)

JaapJoris lijkt me in ieder geval al erg leuk Ja

O en is het te doen om met het ov van alkmaar bij de manege te komen? Scheve mond want 9292ov geeft 20 minuten lopen aan Nagelbijten / Gniffelen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:53

Het kan wel, maar dan moet je tussen bergen en schoorl goed tegen de chauffeur zeggen dat hij moet stoppen bij Poelenburgh.
Is opzich niet te missen maar er stapt bijna nooit iemand uit dus ze crossen er anders langs. Clown

Skribbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:18

strandritten zijn vet stoer bij Poelenburgh vooral NESTLE is een cool paard..

Riannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:28

Hoi hoi Lachen

Ik ga ook mee met Tenshi, en had van iemand gehoord dat Rambo erg leuk is, die heb ik maar als voorkeur opgegeven (:
Het wordt mn eerste strandrit, dus ik wil ook eventjes een lief en braaf paardje (:
Vosje leek me erg leuk, alleen die kon helaas niet..

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:33

Je moet zeker een strandrit op Poelenburgh gaan maken is echt leuk ! Lachen Vooral als je op Bastion,Image of Nestle zit Pling en zo zijn er nog wel meer leuke paardjes .. Tong uitsteken

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:42

Ik ben ook een keer op strandrit geweest daar. Het gedeelte door de duinen vond ik wel erg lang duren.
1x heen en terug op het strand (okee wel zo snel dat je tranen in je ogen krijgt, hihi) en dat was het dan....
Het strand gedeelte viel me dus iets tegen.

Ik zat op Image, vond het een erg leuk paard!!! Snel maar wel braaf.

Riannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:01

Oke Lachen
Hoe is Rambo?? Lachen
Die had ik als voorkeur! *LOL*

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:12

rambo is lief!
als je hem een beetje vrolijk maakt dan gaat hij wel hard! Lachen