manege de paardenhoeve in bergen op zoom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

depaco

Re: manege de paardenhoeve in bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:19

Arabian_Girl schreef:
Purdy..hmzz was die niet van amy ? die naam kom me zo bekend voor..
wel zielig hoor

van lian [fries] de tante van amy. amy heeft hem wel heel lang verzorgt

jrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:35

RustyK schreef:
hoi, sinds kort rijd ik ook op deze manege zit jij er nog? Ik was ook benieuwd of er nog meer mensen rijden?
Mijn eerste les had ik op Orion, dat is een lekker groot paard zeg maar hij zit niet echt lekker moet ik zeggen.
Verder wel spannend, degene die les gaf riep steeds tegen iedereen "niet te dicht langs Orion galopperen want die trapt je kop eraf!" hmmm leuk als je er voor het eerst op zit Haha!

Orion is een lief paard alleen je moet er niet te dicht oprijden... dat is alles.. als je orion insluit wil hij wel eens lelijk doen.

jrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:38

[quote="Mistralleke"]wie had je dan voor les geven? Ik heb nl. gehoord dat Kim weer terug is :D
Tsja ik heb er met vele plezier gereden maar ik heb nu meer tijd voor me vzpaardje, en krijg daar les mee. :) Hoe is het eigenlijk met Bono? En Toby? Dat waren mijn favo paardjes. En van Paulien weet ik dat ze verkocht is :(

Pff mis Toby wel hoor, voor de les had ik ff een knuffeluurtje met hem en zijn ezeloren :o[/quote]

Bono en Toby zijn er alle 2 nog.... alles goed met ze..

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:12

Ik had inderdaad les van Kim en later van Mienke of Nienke of zoiets. Was beide wel leuk alleen bij de les van Kim had ik het gevoel alsof ik in een beginners les zat (misschien was dat ook wel zo, halfgevorderden of zo) nu is het beter. Gisteren nog onderling wesdtrijdje gedaan met Marco, leuk hoor.

Bono en Toby zijn er inderdaad nog.

depaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:16

RustyK schreef:
hoi, sinds kort rijd ik ook op deze manege zit jij er nog? Ik was ook benieuwd of er nog meer mensen rijden?
Mijn eerste les had ik op Orion, dat is een lekker groot paard zeg maar hij zit niet echt lekker moet ik zeggen.
Verder wel spannend, degene die les gaf riep steeds tegen iedereen "niet te dicht langs Orion galopperen want die trapt je kop eraf!" hmmm leuk als je er voor het eerst op zit Haha!

nou dan vind ik nou niet zo heel leuk uitgedrukt zeg maar .
zou voor mij een reden zijn om toch ergens anders te gaan lessen.
maar ja niet iedereen gaat er liefdevol mee om .
ach ja het zijn maar paarden [treurig]
tis ook 1 van de redenen dat ik daar niet meer sta .
maare susces
Laatst bijgewerkt door depaco op 07-01-08 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:21

Grappig, ik wist niet dat de Paardenhoeve ook op Bokt was.. Haha! Ik rijd daar met veel plezier hoor, op Natasja en (als ie weer beter is) Diego! Van de manegepaarden vind ik Toby het leukst, dat is echt n schatje..

Leuk he Corlien dat Bokt Lachen

depaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:16

Vogeltje90 schreef:
Grappig, ik wist niet dat de Paardenhoeve ook op Bokt was.. Haha! Ik rijd daar met veel plezier hoor, op Natasja en (als ie weer beter is) Diego! Van de manegepaarden vind ik Toby het leukst, dat is echt n schatje..

Leuk he Corlien dat Bokt Lachen

ja zeker maare wie ben jij ?????

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:20

Merel Tong uitsteken

depaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 09:01

Vogeltje90 schreef:
Merel Tong uitsteken

hoi hoi merel hoe ist ermee met ons gaat het heel goed groetjes corlien

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:43

Met mij gaat t ook goed hoor Lachen toevallig je hier tegen te komen!

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:33

Nou Corlien, ik vond dat dus ook niet leuk dat ze dat zeiden, maar dat was niet degene die normaal les geeft vandaar dat ik nog een keer gegaan was. Ik kreeg nu les van Mienke dat is wel leuk jammer genoeg gaat ze weg.

Vogeltje, ja Toby is wel leuk, grappig galopje Haha! ik had hem afgelopen keer gereden. Vorige keer reed ik op Mambo, die vind ik ook heel leuk om te rijden.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:40

is Dorus er ook nog jongens?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:38

Jaa Lachen Dorus loopt 's ochtends lekker los en ziet er goed uit.. maar wie zijn jullie dan ? Wanneer rijden jullie??

zidalgohvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:51

Hey leuk om de Paardenhoeve hier op bokt te zien.
Ik rij hier ook en het is hardstikke gezellig. Haha!
Enne Dorus loopt gezellig los te wandelen en bij iedereen het voer op te eten als de staldeur openstaat Vingers aflikken

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:54

Ik rijd daar niet.Maar heb daar in pension gestaan Met 2 paardjes

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:49

Hee ik ken je niet Lachen maar ik zie op je profiel foto's staan van Cheyenne Tong uitsteken die ken ik toevallig van manege Schamar! Dan sta je nu zeker in Lepelstraat?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:51

nee ze heeft een eigen wei in Steenbergen Clown

Carrera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 00:05

Ik ben vandaag wezen kijken bij De Paardenhoeve want ik wil onze shet in pension gaan stallen. Er is wel een wachttijd maar na een gesprekje bleek dat onze shet wat de maat van een a pony heeft 1,10m niet mee mag lopen in de groepslessen omdat een shet te klein is en dus te veel moet werken om de les bij te houden. Kleiner dan een C pony hebben ze daar dus niet. Ik vind dit eigenlijk wel een beetje vreemd want mijn dochter van 6 voelt zich prima op de shet en zou graag zien dat ze op haar dus begint met de lessen. Ik ga zeker nog eens terug om te kijken en te praten want misschien dat prive les er wel in zit met de shet, maar ik vond alles er wel netjes verzorgd uitzien en mocht ook rustig op mijn gemakje een kijkje overal nemen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 00:23

Vogeltje90 schreef:
Hee ik ken je niet Lachen maar ik zie op je profiel foto's staan van Cheyenne Tong uitsteken die ken ik toevallig van manege Schamar! Dan sta je nu zeker in Lepelstraat?

hahaha ja chey is helemaal soraya verslaafd Tong uitsteken was ze vroeger al ..maar nu helemaal.
Heb idd mn eigen wei nu.Sta niet in pension ofzo.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 00:28

Carrera , wat raar zeg. want hoor van die meiden die bij mij de paarden doen dat er wel vaker een shet meerijd. Dacht ook dat sommige wel kleiner waren dan een ctje..die van hun eigen dan. of ze moeten die al verkocht hebben. dat kan ook.

wat ik wel hoor van hun is dat de lessen erg streng zijn en niet meer echt leuk. dat ze voor straf als ze verkeerd afwenden een rondje ernaast moete lopen..en allemaal strafregels moeten schrijven van haar.

Vind dat best raar want je betaald toch voor je les en je doet het toch voor je lol. niet om er naast te lopen en strafregels te moeten schrijven.

Carrera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 00:37

Arabian_Girl daarom wil gewoon nog eens gaan kijken en vragen want tja mijn dochter is 6 jaar word in mei 7 en is gewoon geen super held die gelijk op een E pony springt. Momenteel volgt ze een introductie curcus op een anderen manege en tja afgelopen keer was het geen kleintje waar ze op moest maar dus bijna paard en veel hoor je over de ruiter die te groot is voor een paard/pony maar nooit een ruiter die eigenlijk te klein is voor een paard/pony. De mevrouw die ik vandaag sprak vond dat mijn dochter makkelijk op een C pony kan rijden en ik denk dat je dit pas kan bepalen als je zo een jong ruitertje echt heb zien rijden.

Misschien dat er meer meiden zijn die weten of er momenteel shets mee lopen in de les.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 00:47

Zal het morgen nog eens vragen als ik ze zie.
Vind dat je dat zelf moet kunnen bepalen. Aangezien het je eigen pony is.
Op die van mij rijd ook welis een meisje van 7 , die rijd er al op vanaf ze een jaar of 3 is. Maar die vind dit gewoon helemaal geweldig.Maar kan me voorstellen dat het ook wel heel eng kan zijn als je zelf nog zo klein bent.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:44

Carrera schreef:
Arabian_Girl daarom wil gewoon nog eens gaan kijken en vragen want tja mijn dochter is 6 jaar word in mei 7 en is gewoon geen super held die gelijk op een E pony springt. Momenteel volgt ze een introductie curcus op een anderen manege en tja afgelopen keer was het geen kleintje waar ze op moest maar dus bijna paard en veel hoor je over de ruiter die te groot is voor een paard/pony maar nooit een ruiter die eigenlijk te klein is voor een paard/pony. De mevrouw die ik vandaag sprak vond dat mijn dochter makkelijk op een C pony kan rijden en ik denk dat je dit pas kan bepalen als je zo een jong ruitertje echt heb zien rijden.

Misschien dat er meer meiden zijn die weten of er momenteel shets mee lopen in de les.

Er staan wel shetjes en ook een A-pony Lachen Die mogen niet in de groepsles om dezelfde reden dat een pony niet in de paardenles mag, dat past gewoon niet, die kan het tempo van de les niet bijhouden. Dat is (helaas) een regel die ze op de manege hanteren. Maar privéles is denk ik zeker mogelijk hoor!

En dat als je verkeerd afwend je een rondje ernaast moet lopen dat is echt niet waar, haha, het idee alleen al.. Dan zouden ze toch geen klanten meer overhouden? Er moest één keer iemand een rondje naast lopen omdat ze een grote mond gaf (na waarschuwing), maar zoiets komt verder echt niet voor hoor. Van strafregels heb ik ook nog nooit gehoord, en ik ben daar toch dagelijks.

Maarja of het klikt met een stal moeten jullie natuurlijk zelf bepalen, het is er in ieder geval wel heel gezellig en er zijn super veel kinderen, dat is dan wel weer leuk voor je dochter Lachen

Carrera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:21

Vogeltje90 schreef:
Er staan wel shetjes en ook een A-pony Lachen Die mogen niet in de groepsles om dezelfde reden dat een pony niet in de paardenles mag, dat past gewoon niet, die kan het tempo van de les niet bijhouden. Dat is (helaas) een regel die ze op de manege hanteren. Maar privéles is denk ik zeker mogelijk hoor!

Als ik dit dus lees word alles onder een C pony dus niet gezien als pony want die kunnen het tempo in een ponyles niet bijhouden. Beetje minderwaardige gedachten eigenlijk Verdrietig Helaas is dit dus het beleid op die manege en zal dus mijn keus voor deze manege niet boven aan staan. Verder had ik gehoord dat de paarden en pony´s weinig in de weide kunnen ivm dazen en horsels klopt dit ook?

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:04

Ik heb er 7 jaar gestaan met eerst een D- pony en daarna een E- pony, ze komen dagelijks zo'n 3 uur op de weide zomer en winter, dit was voor ons uiteindelijk toch te weinig en daarom zijn we verhuisd, tevens liepen onze meningen over bepaalde zaken uiteindelijk te ver uiteen om nog tevreden samen te werken

Karen