Een goedkoop ponykamp

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:26

Ik ga deze zomer naar ponykamp erve meenderinkboer. daar worden alleen ponykampen en ruiterweekenden enzo gehouden, dus geen weeklessen. kost wel 399/400 euro maar is het helemaal waard! buitenrijden, springen, dressuur. binnenbak, buitenbakken en er staan ong. 60 paarden en pony's. goed verzorgd, en er is mogelijkheid om eigen paard mee te nemen (kost maar 25.00,) het ponykamp duurt 8 dagen, zaterdag-zaterdag :)

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:28

DeEenhoorn schreef:
Ik ga deze zomer naar ponykamp erve meenderinkboer. daar worden alleen ponykampen en ruiterweekenden enzo gehouden, dus geen weeklessen. kost wel 399/400 euro maar is het helemaal waard! buitenrijden, springen, dressuur. binnenbak, buitenbakken en er staan ong. 60 paarden en pony's. goed verzorgd, en er is mogelijkheid om eigen paard mee te nemen (kost maar 25.00,) het ponykamp duurt 8 dagen, zaterdag-zaterdag :)

Ja dat ponykamp had ik ook op een site gezien, maar het zag er niet echt 'leuk' uit naar mijn mening. Ik ga dit jaar naar de zwaanhoek, zijn er meer mensen ? (:

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:30

jester_lover schreef:
DeEenhoorn schreef:

Ja dat ponykamp had ik ook op een site gezien, maar het zag er niet echt 'leuk' uit naar mijn mening. Ik ga dit jaar naar de zwaanhoek, zijn er meer mensen ? (:

Ik ben er wezen kijken, en je kan zelf rond 01.00 uur nog een boterham halen, als je dat wilt :) drinken in overvloed. gave cross!

AfricanLady

Re: Een goedkoop ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:48

ruitercentrum het fjordenpaard niet de goedkoopste maar beste kamp vind ik dat er is :D

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:48

[/quote] Ja dat ponykamp had ik ook op een site gezien, maar het zag er niet echt 'leuk' uit naar mijn mening. Ik ga dit jaar naar de zwaanhoek, zijn er meer mensen ? (:[/quote]
Ik ben er wezen kijken, en je kan zelf rond 01.00 uur nog een boterham halen, als je dat wilt :) drinken in overvloed. gave cross![/quote]
dat is niet verkeerdddddd! (:

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:49

AfricanLady schreef:
ruitercentrum het fjordenpaard niet de goedkoopste maar beste kamp vind ik dat er is :D

"ja dat leek mij ook leuk! (: helaas was er een wachtlijst in de week waarin ik wilde.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:59

jester_lover schreef:
DeEenhoorn schreef:

Ik ben al 3x naar erve meenderibkboer geweest, is wel iets duurder maar ook langer en superleuk! De activiteiten zijn origineel en gezellig. Je doet heel veel met de paarden en de groep. Pony's staan altijd op de wei en zien er gezond uit. De paarden wisselen af soms op de wei soms op stal, staan er ook goed bij!

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:04

@hartje_tibo ?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:08

tja, die snap ik ook niet? is dat stukje van 'ik ben al 3x- staan er ook goed bij' van jou? had je wel duidelijker mogen maken door je tekst eronder te zetten of dikgedrukt oid...

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:19

jester_lover schreef:
AfricanLady schreef:

"ja dat leek mij ook leuk! (: helaas was er een wachtlijst in de week waarin ik wilde.

je kan je op de wachtlijst laten plaatsen de kans is groot dat je alsnog meekan want er zeggen altijd wel mensen af

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:33

manege de barlo 290 per week, druk programma zit geen uitslapen bij (vegetarier?) ja hoor ze hebben ook vegetaries vlees en je hebt een niet te grote groep
je hebt een aantal slaap zaalen waarbij je slaapt met mensen van je eigen leeftijd in stapelbedden heel gezzelig.
je hebt de hele week een eigen paard die je moet verzorgen en de stal moet uitmesten.
je hebt vrijheids dresuur, springwedstrijd, dresuur, spelletjes, buitenriten, met de kar, en je gaat mischien naar een paarden markt x

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:23

Oh sorry foutje...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:26

Is dit niet een heel oud topic?

Paardrijden kost nu eenmaal geld, zelf heb ik al vaak gezien dat op goedkope maneges, het de paarden zijn die eronder lijden. Persoonlijk ga ik dan liever voor een dure manege met fatsoenlijk, goed passend tuig, met een goede instructie, en waar ze niet te zuinig zijn met o.a. hooi en stro...

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 09:55

Gypsy schreef:
Is dit niet een heel oud topic?

Paardrijden kost nu eenmaal geld, zelf heb ik al vaak gezien dat op goedkope maneges, het de paarden zijn die eronder lijden. Persoonlijk ga ik dan liever voor een dure manege met fatsoenlijk, goed passend tuig, met een goede instructie, en waar ze niet te zuinig zijn met o.a. hooi en stro...

Mee eens

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:07

Misschien wel oud topic maar nog steeds nuttig in de crisistijd :-)
Niet iedereen heeft een groot budget.

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:32

@Africanlady

ja, maar ik heb me al ingeschreven voor manege de zwaanhoek, en ik wil met 2 andere vriendinnen namelijk.

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:55

Oud topic jaja, maar misschien nog handig om te reageren.

Zelf ga ik altijd naar Manege Laarbrug in Ommen. Is volgens mij 300 euro maar dat is het zeker waard.. Je krijgt elke dag een les, dressuur of springles. Je oefent de proefjes voor de wedstrijden die je rijd. Ook maak je elke dag een buitenrit van 1.5 uur lang, maar dat ligt meestal een de begeleiding.
Elke dag je pony/paard zonder zadel naar de stal brengen en weer terug naar de wei, dat is ongeveer 5/10 minuten rijden. Echt heel leuk!
Op de woensdag maak je een tocht van 2.5 uur te paard heen, dit is op een hoge berg tussen allerlei lavendel velden, en dan huifkar terug (of andersom.) Je doet veel spelletjes en gaat vaak zwemmen in een meertje aan de overkant, met een trampoline in het meertje :O.
Ook doe je tussendoor Pimp je Pony, dat wat iedereen waarschijnlijk wel kent. Echt super leuk om te zien dat iedereen zo zijn best doet! :D.
Het ponykamp zelf is leuk, maar het ligt soms ook wel aan wat voor leiding je hebt en hoe de kinderen zijn..