erve Meenderinkboer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:28

@Fritsiej: Mijn zusje heeft ook 1 van de kampen op Danny gereden en was ook erg enthousiast over haar! Ze ziet er wel een stuk ouder uit op jouw foto's (wat wil je als je al zo'n 7 jaar niet meer geweest bent ).
En van de namen die jij noemt, komt ook een aantal bekend voor. Alleen zijn het misschien niet meer dezelfde paarden (aangezien jij een nieuwe Haflinger Bruno noemt; er was ook een Bruno tijdens ons eerste kamp, dus zo'n 11/12 jaar geleden).

wreckh

Re: erve Meenderinkboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:42

Ik ben 2 keer naar erve Meenderinkboer geweest en dit is zo een....uuuuhhhmmm.....Ik denk 13a14 jaar geleden. Was echt geweldig. Heel veel lol gehad.

Er was toen idd ook een bruno. Het was wel een stevige vos, maar ik geloof niet dat het een haflinger was toen. Dus het kan idd een ander zijn. Ik ben nog van hem afgevallen met de wedstrijd .

Ik was helemaal weg van Peggy. Helaas heb ik er nooit op gereden omdat ik nog te klein was. . Ik heb er op meerdere verschillende pony's gereden. Puck was een klein wit shetje. Zo schattig, daar heb ik leuke ritjes mee gemaakt. In volle galop door het bos, en dan de groep niet bij kunnen houden, Die schat. Ik kan me ook Slingertje een fjord herinneren, maar dat had ook een ander kamp kunnen wezen, dat weet ik niet zo goed meer. Santana weet ik ook nog, die werd in die week door een vriendin van mij verzorgd, maar ook zij mocht niet op Santana rijden omdat ze te klein was.

Wij kregen op kamp dus wel ons eigen verzorgpaard, maar dat was niet het paard waar je op reed.

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 11:13

vlasta schreef:
Toen ik er kwam stonden deze pony's er...

*rody een roodschimmel werd toen ingereden
*rakker een zwarte pony die in stilstand altijd achteruit trapte
*vosje haha ja inderdaad een voskleurige pony en super snel
*bianca een pony kleur zwart
*kokkie een pittige fjord
*radja een pittige schimmel
*wervelwind ja dit was echt mijn kanjer (de 1ste pony van henz)
*turbo een witte pony
*nikkie een zwart paard
*hydalgo het paard van hendrik (later manege paard)
*robin een witte pony reed altijd met martingaal

ik weet er vast nog wel meer hoor dus als ik erop kom zet ik ze er wel bij...

Rhody... mijn grote favoriet!! Is een tijdje trug helaas in laten slapen!!
Verder zijn al deze pony's/paarden er niet meer!! En voor the record... Hydalgo is nooit nooit nooit een manege paard geweest!! En deze is helaas ook ingeslapen...

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 11:16

Fritsiej schreef:
*Norica *Angelica *Bolero *Felix *Edison *Roxy aisy *Wanda *Nandor *Santana *Omona *Lamour & Dastella (paarden voor de leiding.. geloof ik) Dat zijn ze die ik der nog bij kan verzinnen

Pony's
*Isabella *Arabel *Igor-m *Igor *Vico *Rowan(Sylvester) *Bruno(nieuwe haflinger) *Mathador * Astrix & Oblix (haffies die de kar tekken op dagtoch..Toch?) * Valencia * Sandy(of is ze zal gezegt?) *Bob *Wiliam *Binky *Fury *Manolito *Bianco(WelshxBelg) *Pluim

Angelica en Wanda zijn verkocht! Er zijn wel een aantal nieuwe paardjes! Sanne en Rosanne, dat zijn 2 zusjes!!
En Lamour is geen paard van de leiding, maar is het oude paard van vincent!

En het schatje heet geen Bianco maar Bianca

Barrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:49

@wreckh: Die Bruno was inderdaad een stevige vos met blonde manen en had wel iets weg van een Haflinger (ik denk niet dat het een 100% echte Haf was). Ik heb daar de eerste week dat ik er was op gereden, dat was zo'n 11 jaar geleden. Ik was toen nog eerst in de veronderstelling dat ik de verkeerde pony toegewezen had gekregen, aangezien ik een ruin verwachtte en een merrie kreeg . Maar, dat deden ze wel vaker daar (Romeo --> merrie, Rex --> merrie ).
En Slingertje was er inderdaad ook; dit was toen een behoorlijk oud Fjordje die eigenlijk niet meer meeliep. Kokkie was de andere Fjord en die liep wel gewoon mee (kan mij nog wel herinneren dat Kokkie het stofwolkje achter de grote stofwolk was tijdens galop op die grote zandpaden; hij kon de groep nooit zo goed bijhouden ).

Ook hebben we een keertje een buitenrit gemaakt met een groep meer gevorderde ruiters zonder zadel op de pony's; oei wat gingen we toen hard!!! Eén meisje viel er bijna af tijdens rengalop op zo'n breed zandpad; zij raakte met haar voeten de grond, had de manen vast o.i.d. en sprong er in volle vaart zo weer op. Echt van die Future Guys-toeren!
Tja, dat waren nog eens tijden (nu doen we allemaal veel te serieus meestal); hoewel, het was achteraf bekeken best gevaarlijk, gelukkig was er nooit iets ergs gebeurd...

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:44

[quote="Amnero[/quote]En voor the record... Hydalgo is nooit nooit nooit een manege paard geweest!![quote]

Oh ik dacht het omdat mijn vriendin er toen de hele week tijdens het kamp op heeft gereden.

Barrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:07

Misschien dat Hydalgo soms meereed (ik kan mij eerlijk gezegd niet echt herinneren of hij bij ons meeliep). Ditzelfde was volgens mij het geval met Iserlohn. Ik heb daar ook een paar keer op gereden (vond het een leuk paard om te rijden!), maar hij liep lang niet altijd mee tijdens ruiterkampen, althans, voor zover ik mij kan herinneren.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:56

[quote="Amnero]
En Lamour is geen paard van de leiding, maar is het oude paard van vincent!
[/quote]
Weet ik! Vincent is echt sooooo lache!!! Maar ik bedoel der mee te zeggen dat Lamour voorop loopt.. Toch?

Ik had het gehoort dat der 2 nieuwe paarden waren. Alleen toen was ik al net een paar weekjes uit van kamp

Edit: ik was bij het lijstje met namen helemaal Beauty vergeten
Laatst bijgewerkt door Fritsiej op 22-03-06 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:58

Barrie schreef:
@Fritsiej: Mijn zusje heeft ook 1 van de kampen op Danny gereden en was ook erg enthousiast over haar! Ze ziet er wel een stuk ouder uit op jouw foto's (wat wil je als je al zo'n 7 jaar niet meer geweest bent ).
En van de namen die jij noemt, komt ook een aantal bekend voor. Alleen zijn het misschien niet meer dezelfde paarden (aangezien jij een nieuwe Haflinger Bruno noemt; er was ook een Bruno tijdens ons eerste kamp, dus zo'n 11/12 jaar geleden).

Bruno was van de zomer er net een paar maanden.. als ik het goed heb.

En Danny.. ga ze is ook niet meer de jongste.. alweer 19 jaar (als ik ut goed heb onhouden wat Hendrik zei

CherrenJessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 08:58

Barrie schreef:
Misschien dat Hydalgo soms meereed (ik kan mij eerlijk gezegd niet echt herinneren of hij bij ons meeliep). Ditzelfde was volgens mij het geval met Iserlohn. Ik heb daar ook een paar keer op gereden (vond het een leuk paard om te rijden!), maar hij liep lang niet altijd mee tijdens ruiterkampen, althans, voor zover ik mij kan herinneren.

Iserlohn was wel gewoon een manegepaard, maar die had netzo als King veel problemen met zijn benen, vandaar dat hij misschien niet mee liep...

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:53

die bruno waar jullie het over hebben van een paar jaar terug die ken ik ook nog wel, daar zat ik altijd op als we zonder zadel gingen rijden omdat mijn eigenpony net onder het zadel was toen ik die mee had die bruno bokte altijd als je je hand op de kont legte als je er op zat haha

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:54

ik zal even een foto zoeken van de Bruno die er nu is
Afbeelding Herfst

Afbeelding Zomer

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:10

Ik heb samen met de manege eigenaar en twee medewerksters van daar de manege instructie cursus gevolgd.
Ben alleen even de namen vergeten. Volgens mij Els beth.... ben het een beetje kwijt.

Wat is de wereld toch klein.

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:26

Miranda?

Barrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:56

Ik heb een foto gevonden van vroeger van de "oude" Bruno:
Afbeelding
Het is inderdaad een andere Bruno dan de "nieuwe" Bruno op de foto's van Fritsiej...

Verder hadden we ook nog 2 foto's van Danny gevonden. Hier met mijn zusje ernaast:
AfbeeldingAfbeelding

@AnnemiekvM: Er was toen inderdaad iemand bij de begeleiding die Elsbeth heette.

@Fritsiej: Miranda was er 7 jaar geleden ook al. Heeft zij nog steeds haar paard Cartouche (zo heette haar paard toch?)? Ik heb tijdens één van de kampen nog een pas de deux gereden op Iserlohn samen met Miranda op King; we waren verkleed als Pippi Langkous .

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:23

ik ben nog eerste geworden met de dressuur wedstrijd op het paard van elsbeth, en zei heeft haar pink gebroken met de springwedstrijd op mijn pony haha.

Barrie die bruno bedoel ik idd ook!

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:31

Owww jeugdsentiment!! Ben er begin jaren negentig paar keer op kamp geweest, heeeerlijk was het!!
Bruno was een schatje Later in mijn studententijd heb ik nog drie keer de Hippische Meerdaagse meegereden met pony's van Meenderinkboer; de eerste keer op oudje Oran en de andere 2 keer op Silver, leuk beest!

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:44

Ahhhh Danny.. ze ziet der wel wat jonger uit ja! Maar jah... ze is en blijft een hele grote lieverd

Of miranda rijd altijd op Dastella.. Cartouche ken ik niet.. maar ik kom der pas 3.5 jaar.. (zal even een foto zoeken )

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:17

Afbeelding
Miranda en Dastella.. met de dagtocht..

Afbeelding
Vico..

Afbeelding
Vlnr op de voorgrond: ik en Danny.. Dewi en Apollo.. Mascha en Misty
Vlnr daarachter: Marino en Bianca

Afbeelding
Chevalie en Danny

Afbeelding
Misty

Afbeelding
Marino

Afbeelding
Rowan/Sylvester

Afbeelding
Danny

Ik dacht laat ik eens even wat foto plaatsen Hopelijk vinden jullie ze leuk om te zien! Ze zijn van de afgelope jaar. Meeste van de herfst en andere van de zomer

Isabelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:45

Fritsiej schreef:
Afbeelding
Miranda en Dastella.. met de dagtocht..

Afbeelding
Vico..

Afbeelding
Vlnr op de voorgrond: ik en Danny.. Dewi en Apollo.. Mascha en Misty
Vlnr daarachter: Marino en Bianca

Afbeelding
Chevalie en Danny

Afbeelding
Misty

Afbeelding
Marino

Afbeelding
Rowan/Sylvester

Afbeelding
Danny

Ik dacht laat ik eens even wat foto plaatsen Hopelijk vinden jullie ze leuk om te zien! Ze zijn van de afgelope jaar. Meeste van de herfst en andere van de zomer

Ah wat een liefe fOtOs van misty en rOwan hahah
Heb egt weer sO'n sin in de somer, sien we iedereen weer;)
Lkkr weer Oop misty en rOwan dOOr de Bossen crossen
XX Maschaa

Barrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:54

Wat betreft Miranda (ik weet niet 100% zeker of het dezelfde Miranda is aan de hand van deze foto; het lijkt mij wel, maar er kan per toeval misschien tussendoor ook een andere Miranda gekomen zijn; het is niet een super zeldzame naam ): Cartouche was toen haar eigen paard voor zover ik begreep. Die waar ze nu op zit is in ieder geval zeker niet hetzelfde paard. Cartouche was namelijk bruin .

Verder, wat betreft de foto's: Rowan/Sylvester is zeker een andere Sylvester dan toen. Misty was toen nog veel grijzer, maar ja, dat kan heel goed bij een schimmel . Marino was er toen ook al (lijkt ook dezelfde te zijn); had toen een heel erge wond (ik dacht door het draad) en is er wonder boven wonder weer bovenop gekomen; er was namelijk nog twijfel eerst of het nog goed zou komen als ik het mij goed herinner. Apollo was er net tijdens één van onze laatste kampen; ik heb nog een foto van Apollo toen hij er net was, als 3-jarige ongeveer:
Afbeelding
Ik heb hem toen héél in het begin een paar keer gereden naast de andere ritten, omdat hij toen net zadelmak was en nog niet met de lange ritten meeging; ik was (en ben nog steeds) lekker klein om nog op pony's te rijden . Ik vond het echt een schatje toen!

Barrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:57

En de foto's zijn zeker leuk! Allemaal weer herinneringen opdoen in dit topic .

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:15

ik heb ook nog een foto van Miranda.. denk je dat ze het erg vind als ik die hier neerzet? Kan je kijken of niet een andere is

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:19

En over Rowan/Sylvester is zeker zo! Silver is van de zomer ingeslapen. Want hij had chronische darm ontsteking ofzo..?
Afbeelding
Dit was 2/3 weken voordat hij werd ingeslapen..
Ik vond het echt jammer want hij was echt een schat!!
Met al die kleine kindjes hobbelen

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 21:19

Het was idd Miranda. En hoe heet de manegehouder ook alweer? Ik schaam mij echt dood dat ik het vergeten ben...Zolang is de cursus ook weer niet geleden.