wie kent: Stichting Ruiterschool Amstelveen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mustang123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:44

mini_bienie schreef:
Admiral!!! Dat was het, het paardje dat ook van de eigenaresse van Jambo is!!! Heeft er iemand nog foto's van Jambo als veulen of foto's van Jambo in het algemeen?

Ja, ik heb foto's van Jambo in de les (toen was hij een jaar of 4, 5). Ik zal ze er vandaag of morgen op zetten (heb nu even geen tijd). Idem dito van Admiral, waar ik toevallig die les zelf op reed. Dus die leeft nog! Admiral kwam zamen met General, een stevig paard (daar heb ik ook foto's van, komt met de volgende sessie). Van General ben ik nog een keer fors gevallen, dat was nogal een rauwdauwer.

Volgens mij had Con indertijd veel paarden in bruikleen van mw. Gerlach, die ergens in het oosten van het land woonde. In ieder geval Grote en Kleine Fons en Sabrina, die allemaal familie van elkaar waren. Hoe het precies zat heb ik nooit helemaal begrepen.

mustang123

Re: wie kent: Stichting Ruiterschool Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:52

Bonte, wat leuk die foto van "wij met z'n twaalf en halven". Die foto heb ik ook nog, en ik ben ook bij het feest gewest van het 12 1/2 jarig bestaan. Ik doe een poging tot onderschrift (wie is wie, van links naar rechts):
Romea, Twiggy, vermoedelijk Lizzy< Maddy. July, Talerma, Breeze(?), Grote Fons, Kleine Fons, Romany, Zabrina, wie was die grote ook al weer? Van die pony weet ik ook niet hoe die heet, die scharrelde daar altijd wel rond.
Het was op 31 mei 1986, zie ik in mijn foto-album Er was een pas de deux a la fleche (of hoe heet dat, twee keer twee paarden achter elkaar) en een carrousel en dressuurdemo. Leuk!
Kan iemand nog aanvullen?

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:58

Citaat:
Ik moest nog eens een keer wedstrijd rijden op Romeo, en in de les was hij altijd erg sloom, maar met de wedstrijd liep hij natuurlijk alleen in de bak en dat vond hij prachtig. Hij liep als een zonnetje en ik was natuurlijk apentrots want ik werd eerste.

Juin, wat goed van die dressuurwedstrijd! Romeo was er al die tijd dat ik bij SRA reed. Hij zat rottig door in draf, omdat hij een beetje stijf was. Later was hij geen manegepaard meer; toen had Melany hem in bruikleen. Melany was een Amerikaanse, die erg zachtaardig was. Ze is na een aantal jaren vrij onverwacht overleden en daarna mocht Romeo met pensioen. In de tijd dat Melany Romeo verzorgde heb ik nog wel eens op hem gereden, heel rustig in de binnenbak.
Na zijn pensioen liep hij vaak los over het erf en stond dan te grazen. Ik heb - op het eind - wel meegemaakt dat hij was gaan liggen en dat hij niet meer kon opstaan. Dan moesten er een aantal mesen aan te pas komen om hem overeind te hijsen.
Mijn zus heeft ook eens een dressuurwedstrijd gereden op Romeo, ik weet niet meer hoe ze eindigde maar ze reed hem netjes aan de teugel!

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:00

ik heb er ook gereden ik reed altijd op de dikke haflinger Napoleon, en op Early

Ben vaak hoog geeindigt met napoleon op wedstrijden, arg die kruiwagen met koud water, verschrikkelijK!

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:07

ik ga zoeken naar een foto van Nap, heb ik ergens zien liggen geloof ik

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:26

Napoleon, die ken ik ook! 2 vroegere vriendinnetjes van mij, die reden daar Leonie en euhm.... Laura? Ik reed toen zelf op de legmeer manege

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 16:15

mustang123 schreef:
van links naar rechts):
Romea, Twiggy, vermoedelijk Lizzy< Maddy. July, Talerma, Breeze(?), Grote Fons, Kleine Fons, Romany, Zabrina,

Ik ga voor:
Romeo - Twiggy - maggy en maddy(of andersom) -July - Talerma - ?? - Kleine Fons - ?? - Romany - Zabrina - Grote Fons - ???

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 16:25

mini_bienie schreef:
Napoleon, die ken ik ook! 2 vroegere vriendinnetjes van mij, die reden daar Leonie en euhm.... Laura? Ik reed toen zelf op de legmeer manege

Die zaten bij mij in de les

Zwetsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 18:08

Ja als je eerste werd, werd je in een kruiwagen met koud water gegooid dat is waar ook lachen dat was ik helemaal vergeten, daar heb ik dus ook in gelegen dankzij Romeo.
Gr Fons, Kl Fons en Sabrina waren inderdaad van Gerlach, een transportbedrijf ergens in nederland klopt als een bus

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:44

Juin schreef:
Ja als je eerste werd, werd je in een kruiwagen met koud water gegooid dat is waar ook lachen dat was ik helemaal vergeten, daar heb ik dus ook in gelegen dankzij Romeo.
Gr Fons, Kl Fons en Sabrina waren inderdaad van Gerlach, een transportbedrijf ergens in nederland klopt als een bus

verschrikkelijk hihi, zeker een stuk of 4 x ingelegen

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:53

Bonte schreef:
mustang123 schreef:
van links naar rechts):
Romea, Twiggy, vermoedelijk Lizzy< Maddy. July, Talerma, Breeze(?), Grote Fons, Kleine Fons, Romany, Zabrina,

Ik ga voor:
Romeo - Twiggy - maggy en maddy(of andersom) -July - Talerma - ?? - Kleine Fons - ?? - Romany - Zabrina - Grote Fons - ???

iemand anders nog een verandering/aanvuling??

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:44

Foto's uit de les van maandagavond 20 uur omstreeks 1995:

Admiral (ik zit erop):
http://groups.msn.com/_Secure/0RQCFAlYU ... 2659357644

http://groups.msn.com/_Secure/0RQCFAlgU ... 2666197777

Ik denk dat dit Charley is (maar er zijn geloof ik wel 3 Charley's geweest, dus dit is de laatste):
http://groups.msn.com/_Secure/0RACFAjMU ... 2668981552

Crackerjack (zoon van Kleine Fons):
http://groups.msn.com/_Secure/0SACBAr8V ... 2674644546

General:
http://groups.msn.com/_Secure/0RQAAAFoU ... 2677853046

Jambo (ik vind hem echt sprekend kleine Fons):
http://groups.msn.com/_Secure/0QwDyAmUT ... 2684241412

http://groups.msn.com/_Secure/0QwCFAmYT ... 2687322653
http://groups.msn.com/_Secure/0QwCJAmcT ... 2690531153

Zabrina:
http://groups.msn.com/_Secure/0RACFAjIU ... 2709518090

De kwaliteit houdt niet over, maar ik hoop dat jullie het toch leuk vinden om de paarden nog eens terug te zien.

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:45

Ow wat super om Jambo te zien! en jeeeeetje wat issie dik nu... of toen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dun maar dat zal wel mee vallen

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 22:30

Charley, man daar ben ik een keer hard vanaf gevallen

mustang123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:34

mini_bienie schreef:
Ow wat super om Jambo te zien! en jeeeeetje wat issie dik nu... of toen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dun maar dat zal wel mee vallen

Is Jambo nu dik en gemeen??? Dan is het wel een raar paard geworden.

Ik vind dat alle paarden er zo goed uitzagen op de video; ze mochten ook elke zomer 6 weken de wei in. Andere maneges keken daar jaloers naar; die konden zich dat niet veroorloven. Na de zomer waren ze dan wat fris en gauw moe, na die lange tijd rust. Maar daarmee bleven we wel wat vrolijker en minder afgestompt.

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:59

Nou gemeen.... ach hij is gewoon stout... en dik ja, de laatste keer dat ik hem zag was hij veeeeeeeeeeeeeeel te dik!

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:58

Heeft er iemand een foto van Early Bird? Hij kwam later, zo rond, 1994/95 schat ik

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:04

hier een foto van mij als 9/10 jarig meisje op napoleon
Afbeelding

Napoleon blijft altijd een speciaal plekje houden in mijn hart op hem heb ik leren rijden

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:12

ahh.. mijn oude manege!! ik heb nog heel veel foto;s er van zal ze binnenkort nog een keer scannen! wat leuk dat ik dit topic tegen kom! trouwens die shet op de foto heet karin!
kennen jullie omar nog?! dat kleine beestje heeft er maar heel even gestaan heb ik ook nog een keer op gereden! was leuk beest! wat reden veel bokkers daar zeg! welke dag reden jullie altijd? ik op donderdag van 4 tot 5.. mijn lievelings paarden waren:
- minisundancer
- blosem
- filly
- lizzy
- DJ
- david
- river
- charlie
- napoleon (die hadden wij bijna nog gekocht toen constance stopte!)
- nina
- early bird (heeft iemand daar nog een foto van?)
- annabel
- april
- jambo
- admirall
eigenlijk alle paarden wel.. crackajack vond ik altijd heel stoer!
ik zal binnenkort al de foto;s nog eens bij elkaar zoeken en hier op zetten!
groetjes..
p.s dit topic houd ik in de gaten!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:16

jaimpjuh schreef:
- napoleon (die hadden wij bijna nog gekocht toen constance stopte!)

Heb je nog fotos van hem? enne, weet je waar hij nu is?

jaimpjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:59

ik heb nog foto's ja zal ze even scannen! hij is naar een manege gegaan voor gehandicapten ofz.. was ergens in gelderland.. meer weet ik ook niet.. het was een vriendin van constance dus hij heeft wel een goed tehuis gekregen :p ik zal alle foto's nu even opzoeken.. heb ook nog een foto van milders het zwijn

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:31

toch wel mooi dat hij goed terecht gekomen was!, ik wacht op de foto's :p

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:18

Bonte, nog even over de foto's die je een tijdje geleden plaatste: ik vind die foto van Pommetje zo karakteristiek! Hij staat naar het gras te kijken, wil eigenlijk niet op de foto. Wat een leukerdje was dat toch. Volgens mij was hij van de slacht gered door Con; daar hebben ze nog jaren plezier van gehad. Wie is de dame op de foto die hem vasthoudt?

mustang123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:23

LaFunkyJazz schreef:
ik heb er ook gereden ik reed altijd op de dikke haflinger Napoleon, en op Early

Ben vaak hoog geeindigt met napoleon op wedstrijden, arg die kruiwagen met koud water, verschrikkelijK!

Van Napoleon herinner ik me nou helemaal niks! Heel vaag wel dat er een Haflinger was, maar daar mocht ik vast nooit op (terwijl ik dat wel graag wou, want ik ben niet zo groot, dus dat kan best). In plaats daarvan moest ik heeeeeeeel vaak op Kiki, met bijzetteugel. Kiki was best leuk, maar ze baalde enorm van die bijzetteugel en dan waren de lessen nooit een groot succes. Van wie was Kiki een veulen, van Fern of van Miss Nearco, of nog van een ander?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:24

mustang123 schreef:
Bonte, nog even over de foto's die je een tijdje geleden plaatste: ik vind die foto van Pommetje zo karakteristiek! Hij staat naar het gras te kijken, wil eigenlijk niet op de foto. Wat een leukerdje was dat toch. Volgens mij was hij van de slacht gered door Con; daar hebben ze nog jaren plezier van gehad. Wie is de dame op de foto die hem vasthoudt?

Weet niet meer hoe ze heette. Ze werkte daar.