Leuke manege in (of rond) Arnhem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esteban

Re: Leuke manege in (of rond) Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 08:26

Elske, echt heel erg bedankt hiervoor. Ik heb al een aantal maal geprobeerd contact met ze op te nemen over de leskosten, maar dat lukt niet echt. De prijzen vallen me echt ontzettend mee. Ik ga er zeker een keer kijken! Bedankt!

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:44

Ik weet niet in welke richting van Arnhem je iets zoekt.

Maar in Zuid kan ik je zeker Ruimzicht aanbevelen. Zoals Loesjuh al zei een hele nette manege, de paarden worden er ook goed verzorgd. Het is er wel echt een bedrijf. Dus hartstikke druk. De lessen zijn daar ook vaak er vol.

Tegenover mij is de Paardenmaat. Zoals al eerder is gezegd is de hele manier van het paarden benaderen daar anders. Ik kom er wel eens kijken naar de les van een kennisje. Niet echt mijn manier

In Noord heb je de Waterberg. Ook een mooi accomodatie met veel paarden. Maar ook een beetje dat bedrijf idee. Dr zijn een hoop mensen van de Waterberg naar onze stal gekomen.

Mansour is ook een optie. Ligt net als de Waterberg heerlijk in het bos. Dit is ook een vrij grote manege, met een zeer mooie accomodatie! Ben dr vaak geweest met de lessen, want een vriendin van mij heeft er een tijd gereden.

Naast Mansour heb je nog de Kemperberg (waar mijn paardje staat). Dit is een vrij kleine manege. Op dit moment 3 manege pony's en 6 manege paarden. De lessen zijn bij ons dus ook vrij klein (meestal 5 mensen). Dr worden buitenritten gemaakt.
De staleigenaar zal niet snel ergens moeilijk over doen . Heel relaxt dus. Kijk ook eens op www.kemperberg.nl

ryannuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:04

Ik kan je nog wel wat dingen vertellen over Koopman. Het is niet echt een manege waar op heel hoog niveau les wordt gegeven. Je leert de basisdingen wel heel erg goed, en het is natuurlijk niet zo dat als je er lang rijdt je dan niks meer leert, maar als je echt les wilt om op hoog nivaeu te komen is het misschien niet wat voor je...er lopen ook best veel paarden in een les mee, ik heb daar zelf nooit problemen mee gehad. Maar wat ik er zo goed vind is dat ze erg goed zijn voor de paarden. Paarden komen er altijd op de eerste plaats, worden goed verzorgd, en als ze te oud zijn gaan ze met pensioen en mogen ze van hun oude dag genieten. En tis er gewoon erg gezellig!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:58

Ik kan manege Ruimzicht niet aanbevelen. Heb bijrijdsters gehad die daar lessen. En ik vind dat er geen goed les wordt gegeven!
Ik vind dat er volledig langs de basis van het paardrijden wordt gereden. Ze moeten bijvoorbeeld eindeloos over de A-C lijn rijden maar de hele essentie van die oefening is ver te zoeken!Nml. je paard recht rijden, en zo zijn er meer dingen waar ik tegenaan ben gelopen! De lessen zijn echt overvol :S
Ik hoor veel goede verhalen over de Waterberg. Goede sfeer, en er wordt op een positieve manier les gegeven! Veel succes met je keuze en heel veel plezier op de manege die je gaat kiezen!!!!

Greetz marieke

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:03

Ik vond de waterberg dan weer heel slecht in de tijd dat ik er reed, maar in 9 jaar tijd kan er een hoop veranderd zijn

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:41

Hihihi, zo heeft iedereen weer zijn ervaringen! Den dat de TS er een beetje moe van wordt

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:48

Je kunt altijd alleen maar uitgaan van je eigen ervaring. Tenzij iedereen zegt dat iets goed of absoluut niet goed is zou je mogen verwachten dat dit dan aardig in de buurt van de realiteit ligt.

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 11:11

Precies!

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 11:16

Manege in driel is top.
Ik kwam daar een keer als vreemden rijden. iedereen is gezellig met elkaar. en 1 instructeur daar is echt een mafkees maar echt om te lachen. en geeft wel super les.

Esteban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 15:18

sjakie schreef:
Je kunt altijd alleen maar uitgaan van je eigen ervaring. Tenzij iedereen zegt dat iets goed of absoluut niet goed is zou je mogen verwachten dat dit dan aardig in de buurt van de realiteit ligt.

Klopt inderdaad. Maar toch wel fijn om van mensen wat te horen. Ben er nog niet helemaal uit. Manege de Paardenmaat spreekt me het meest aan door de manier waarop ze er met de paarden omgaan etc. Heb er inmiddels ook naar gebeld, alleen niet zoveel ruimte over voor nieuwe mensen. Misschien gaan ze er nog een groep bij doen, dus even afwachten maar. Ga in het nieuwe jaar zeker kijken! En als dat niks wordt moet ik verder zoeken. Kent iemand nog meer maneges die doen aan natural horsemanship? In Gelderland?

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:19

sjakie schreef:
Ik vond de waterberg dan weer heel slecht in de tijd dat ik er reed, maar in 9 jaar tijd kan er een hoop veranderd zijn

En dr is volgens mij niet heel veel veranderd.

Ruimzicht is daarintegen juist achteruit gegaan. Vroeger ( 10 jaar geleden) waren de lessen echt nog wel goed. Maar omdat het nu vooral een groot bedrijf is, met veel paarden en vooral veel klanten. Is het persoonlijke er een beetje af. En dat is dus ook duidelijk te merken in de lessen.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:15

Je kan inderdaad het beste zelf kijken naar welke manege jou het meeste aanspreekt, elke manege heeft goede en slechte punten/verhalen.

Het kan best zijn dat de paardenmaat al vol is, de lessen zijn ook niet groot.

Volgens mij geeft de manege de maesberg(ook arnhem) ook les in NH(zoals eerder gezegd), maar dit is dacht ik alleen met eigen paarden. Vroeger, toen er hier nog geen NH was, reed ik hier. Maar toendertijd hebben ze alle manegepaarden verkocht. Er hing hier wel altijd een leuke sfeer!

Verder vond ik Ruimzicht altijd tegenvallen, ik vond het altijd best onpersoonlijk, het is idd een groot bedrijf. De lessen vond ik erg groot. Ook de stands van de pony's vond ik daar maar gevaarlijk (maar misschien zijn deze er al niet meer..)

In de vijf jaar dat ik op de waterberg rijd, is er toch best veel in positieve zin verandert. Zeker nu de manege van eigenaar is verandert Alle stallen zijn nieuw en de pony's staan ook niet meer in stands. De lessen zijn ook kleiner (en beter) geworden. Zelf vind ik de sfeer op de waterberg steeds persoonlijker worden, ik vind de eigenaren zeer betrokken bij de manegelessers.

kazan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:30

jepsica ik rijdt daar in driel die lesgever heet DAVID dat is tevens ook staleigenaar van ht complex
kom gauw weer eens langs.
xxxxAnnemiek p.s dit is de site van de manege in driel
www.hollandloya.com

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:30

elsie schreef:
Volgens mij geeft de manege de maesberg(ook arnhem) ook les in NH(zoals eerder gezegd), maar dit is dacht ik alleen met eigen paarden. Vroeger, toen er hier nog geen NH was, reed ik hier. Maar toendertijd hebben ze alle manegepaarden verkocht. Er hing hier wel altijd een leuke sfeer!

Sonja heeft volgens mij ook paarden van haar zelf waar ze les mee geeft. Anders even mailen via hun site

deescheepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 18:34

Stal lano in Elst is goed, en wordt goed lesgegeven, er is ook weidegang en de paarden zien er super uit! Het is een kleine manege dus het is ook heel persoonlijk. Leuke mensen ook daar!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:47

@ deescheepers
dit topic stamt af uit 2005. ik denk dat ts wel een manege heeft gevonden.
heb je bericht getemd

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:25

Manege arnhem (dat is gwn de naam) ik heb de site niet maar als je het daarop zoekt vind je hem wel, en ik ben er nog nooit geweest maar op de site klinkt het erg leuk! Vooral de buitenrit over de veluwe.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:26

AylaB schreef:
Manege arnhem (dat is gwn de naam) ik heb de site niet maar als je het daarop zoekt vind je hem wel, en ik ben er nog nooit geweest maar op de site klinkt het erg leuk! Vooral de buitenrit over de veluwe.

Dit topic is van 2005, denk niet dat ze nog op zoek is :)