Wie rijd er op de manege met eigen spullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juweel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:24

roosbananas schreef:
op onze manege passen de zadels van de paarden echt niet , ze zijn te groot of te klein. ik denk dat van de 18 paarden 2 zadels passen bij een paard. ik vind het getuig echt in slechte staat.
Er is 1 vieze bak met poetsgerei om paarden te poetsen , maar die gebruik ik niet , de paarden worden daar alleen maar vuiler van

Ik heb een verzorgpaard tevens manegepaard daar staan en gebruik daar alleen m'n gerei op ;
ik heb daarvoor een hoofdstel (in goede staat ) , een 4-tal dekjes , een uitrijdeken , 2 zweetdekens , een wolletje voor onder 't zadel zodat 't past , beenbescherming , eigen halsters en touwen en uiteraard m'n eigen poetsgerei..
ik heb er zelfs mokzalf voor gekocht toen hij mok had...
Volgens sommige mensen zie ja dan niet meer dat het een manegepaard is

Edit : 2 vliegedekens

Triest, is wel erg weinig dat maar 2 zadels echt goed passen en het tuig slecht onderhouden is.
En van een vieze bak, een schone bak met poetsspullen maken, is toch echt een hele kleine moeite........

Wordt daar echt helemaal nooit iets van gezegd dan?????

roosbananas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:34

Juweel schreef:
roosbananas schreef:
op onze manege passen de zadels van de paarden echt niet , ze zijn te groot of te klein. ik denk dat van de 18 paarden 2 zadels passen bij een paard. ik vind het getuig echt in slechte staat.
Er is 1 vieze bak met poetsgerei om paarden te poetsen , maar die gebruik ik niet , de paarden worden daar alleen maar vuiler van

Ik heb een verzorgpaard tevens manegepaard daar staan en gebruik daar alleen m'n gerei op ;
ik heb daarvoor een hoofdstel (in goede staat ) , een 4-tal dekjes , een uitrijdeken , 2 zweetdekens , een wolletje voor onder 't zadel zodat 't past , beenbescherming , eigen halsters en touwen en uiteraard m'n eigen poetsgerei..
ik heb er zelfs mokzalf voor gekocht toen hij mok had...
Volgens sommige mensen zie ja dan niet meer dat het een manegepaard is

Edit : 2 vliegedekens

Triest, is wel erg weinig dat maar 2 zadels echt goed passen en het tuig slecht onderhouden is.
En van een vieze bak, een schone bak met poetsspullen maken, is toch echt een hele kleine moeite........

Wordt daar echt helemaal nooit iets van gezegd dan?????

Ach ik heb me al veel aangeboden om het tuig in te vetten en het poetsgerei proper te maken .
Maar ja als de mensen die het gebruiken het niet onderhouden dan doe je moeite voor niets , dat is jammer. Maar dat poetsgerei wordt gelukkig niet zoveel gebruikt , alleen zo van die meisjes van 7 jaar dat juist beginnen te rijden en een pony willen poetsen .
De hoofdstellen zijn gewoon oud , er moeten er nieuwe worden aangeschaft.. zoals de zadels , maar ja dat kost geld hé ...
Meer kan ik ook niet doen. Bovendien staat de manege te koop(miss nu niet meer , weet 't niet juist) dus ik zie er niet zo snel verandering in komen .. Maar de eigenaar zit nu wel in een moeilijke periode ...

Juweel

Re: Wie rijd er op de manege met eigen spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:21

Jammer dat de eigenaar daarover geen regels maakt.

Want dan kan hij er personen op aanspreken en dat scheelt en maakt het gehele plaatje van zijn manege ook stukken beter.

roosbananas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:25

de hoofdstellen worden ook nagekeken vanaf nu en aangezien er in 't begin zoveel mensen waren die er ookal hing 't uit er niet op lette is er een boete ingevoerd , maar dat is zo'n systeem dat even werkt .. dan vergeten ze 't te checken , bovendien wordt 't alleen 's avonds na alle lessen gecheckt en dan kunnen de laatste alleen gestraft worden..

Ik kna alleen maar proberen en dat heb ik ook gedaan. Maar telkensraadpleegt de eigenaar van die penny's om hulp , dus ja wat verwacht je dan...
( word trouwens zot van die kinderen , dneken dat ze alle weten , op GP niveau rijden bij wijze van spreken en door de gangen brullen en tieren ... )

Juweel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:24

Tja, jij doet je best en alleen kun je inderdaad weinig veranderen ......... jammer hoor, maar ja, ik weet helaas verder ook geen oplossing meer.

Gek he, dat dit soort dingen blijkbaar erg moeilijk zijn......

roosbananas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:44

Ik heb 't opgegeven ..
Ik ga daar alleen nog maar naar toe voor m'n verzorgpaard , en voor bepaalde mensen .
Ik heb vrij gehecht aan dat paard dusja ..

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:18

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:09

ik heb een tijdje mijn eigen dekje meegenomen, maar heb hem nu tijdelijk uitgeleend aan een vriendin voor haar verzorgpaardje, want haar denk werd bedrukt enzo, en dat ging nog wel effies duren maar goed dekje maat full heeft op een haflinger gelegen maar ook op een paard van rond de 1.65 dus tja... haha wel grappig hoor, paste bij elk paardje

karentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:16

Hoi ik heb zo een heel poetskoffer met me veiligheidshelm,borstel,me handschoenen.
en ik heb ook een halster en een halstertouw.
'k heb ook een supermooi blauw dekje ma ik weet echt nie wat ik ermee moet aanvangen:p
groetjes

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:38

Ik heb een kast op de manege voor al m'n spullen, ik deel die met een vriendin en m'n zus.
Gelukkig, want sommige ruiters hebben vreselijk losse handjes met als gevolg dat ik nog 2 borstels over hou.

Ik heb, bandages, peesbeschermers, 6 zadeldekjes, nagellak voor paarden, ponyhalster, zadel ( maar dat ligt thuis voor decoratie )

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:18

Nou ik had eerst een soort van verzorgpony en daar had ik een zadel voor gekocht en die pony ging weg.En ik reed ook nog op een manege en daar stond een manege pony waar ik gek op was nu nog steeds (alleen hij is weg ,de manege zelf ook ) en toen gebruikte ik dat zadel voor die manege pony en het paste perfect (die manege heette trouwens Valkenbos ,en die pony was Kleine jan (als jullie ook op die manege reden zouden jullie dan willen reageren ) mag zowiesow ook hoor haha

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:42

ik heb wat borstels en een halster+touw,en een wit dekje en een mooi (goed passend)hoofdstel voor wedstrijden.
zadel vind ik wel wat ver gaan,alhoewel het zadel van het paard waar ik meestal op rij behoorlijk verrot zit

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 23:44

Ik heb sjabrakken, een zadel en verder gewoon poetsspullen en een halster+touw. Ik wil nog een hoofdstel, en ja dit is voor een manegepony!
Ik rijd er wel officiele wedstrijden mee, dat scheelt al iets.
Die sjabrakken mag gewoon onder een zadel van de manege, als je na het rijden het eigen sjabrakje van de pony/het paard maar weer vast maakt aan het zadel.
Een zadel en hoofdstel moet je vragen aan de manege-eigenaar en hij wil het uiteraard zien om te weten of het past! En je mag het niet op andere paarden en of pony's gebruiken ivm eventuele ziektes ofzo!

manonneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 00:31

@CarmN; wel goed geregeld met die ziektes etc. .

ik heb zelf sjabrakken, een onderlegger, een hoofdstel, een halster met touw en een vliegendeken .
en verder nog al het poetsgerei.
het eigen dekje moet je ook weer goed terug doen onder het zadel van het paard/pony.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 09:15

Ik vind het heel leuk dat er nog meer mensen op mijn topic reageren maar hij is wel al wat oud....het maakt mij niets uit maar je hebt kans dat de Mods daar anders over denken....

(Ps: ik heb mijn witte dekje met de naam 'Riant' maar aan de manege geschonken. Ik rij nooit meer op hem, das best jammer want ik heb er 6 jaar wedstrijden op gereden. Maar nu heeft hij wel een dekje met zijn eigen naam erop... )