en de paarden zijn ook allemaal minimaal M gereden.Maar in een beginners of licht gevorderde les komen ze er echt niet in hoor.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
en de paarden zijn ook allemaal minimaal M gereden.
runningkawa schreef:zo leren de leerlingen ook helemaal niet wat de functie van een spoor is.
BigMii schreef:ik vind spooren niet nodig je heb een zweep klaar ik vind ze slaan jou ook niet voor de lol als je niet zonder akn op dat paard meot je hemneit rijden sorry hoor maar ik vind sporen neit nodig
voora; op manege paarden neit er zijn er genoeg dus neem dan een ander
Dan zie ik het probleem eigenlijk niet.. het hangt natuurlijk ook heel erg van de pony , van jou en van de begeleiding af. blackpegasus schreef:bij ons op de manege is het verboden en aan de ene kant wel balen, want ze hebben daar echt slome beesten tussen die je eerst hard moet schoppen en slaan voor ze lopen

runningkawa schreef:Omdat bij de meeste manege de ruiteropleiding op een dergelijk nivo is, dat de verfijning nog lang niet aan de orde is
want wat valt er nu ter verfijnen in de B en L?
Hoe hij moet aangalloperen?
Hoe hij moet wijken?
dat hoort allemaal gewoon op de kuit te gebueren, er is nog nergens iets te vinden wat verfijnt hoeft te worden
Zelf vind ik dus ook dat een Z combinatie ook gewoon de oefeningen zonder sporen (en S&T) moet kunnen.
ik zeg altijd zonder dat voor een 6
Met sporen en evt S&T voor een 7.
maar niet om dingen die vast lopen in de basis er wel ff in te prikken of te trekken
dan heeft het niks meer met verfijning te maken
Maar het weg stoppen van basis problemen
none schreef:Als mensen er mee om kunnen gaan vind ik sporen geen probleem. Als ze er echt goed mee om kunnen gaan is dit vaak nog betet
.. Dus dat vind ik dan wel weer niet juist
Citaat:Ook lees ik hier dat het op eigen paarden wél zou kunnen.