Leukste manege omgeving Amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josti

Re: Leukste manege omgeving Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:10

Pluutje schreef:
Tja, denk dat wat jij omschrijft een beetje de algemen nadelen van een manege zijn. Maar als ik kijk op andere maneges vind ik toch nog steeds wel dat de Hollandsche een goede manege is. Tuurlijk zijn er nadelen, zoals dat de paarden geen weidegang hebben en dat er niet buiten gereden en gesprongen wordt. Das jammer, maar aan de weidegang wordt geloof ik gewerkt en springen en buitenrijden zijn toch niet echt mijn dingen, haha.

Vind vooral de paarden en 10x beter dan op andere maneges, ben erg blij dat ik er heb leren rijden.

Verschillen in instructeur zijn er nou eenmaal altijd wel, houd je toch.

Ja dat is waar, daar kwam ik al typend achter..

1 ding dat door Filip iig wel beter is geworden zijn de paarden, alleen leken ze wel steeds karakterlozer te worden, ze waren ineens ook allemaal bruin met zwarte manen en staart en ik zag tussen al die paarden t bos niet meer Tong uitsteken

Ben trouwens benieuwd wanneer die wei er nou eens komt, die wei in t vondelpark willen ze ook al eeuwen geloof ik..hoop dat het nog eens lukt.
Gaan ze in de zomer ook niet maar naar de wei, zoals ooit in Soest?
Zover ik weet niet, das wel jammer..

Amstelland lijkt me leuk, maar ben dr maar 1 x geweest.

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:17

Heej ga op Manege nieuw amstelland rijden ik rijd er op dinsdag van 5 tot 6.Echt hele leuke manege....super leuke paarden en pony's...veel instructrices en we maken vaak buitenritten;)
we hebben 1 buitenbak 1 overdekte buitenbak en 1 binnenbak 40 km ruiterpad dus das helemaal geweldig Ik rijd er al 5 jaar met veel plezier.Ik heb ook op de hollandsche gereden maar ben der na een half jaartje gestopt....niet echt bepaalde reden...kwas 7 en wou op hockey Maar daarna weer opgepakt op manege nieuw amstelland !
Krijg op disndag van Vanessa les - top
En priveles van Sharon.En alles heb ik geleerd van pippi -majah das penny:P

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:39

Citaat:
Nieuw- Amstelland vond ik echt vre-se-lijk! Toen mijn manege stopte heb ik o.a. daar een proeflesje gevolgd. We reden met z'n 16en (voor het mooie bedrag van €17,-!!! wel al een paar jaartjes geleden). Er waren veel manegepaarden en stallen en ze moesten eerst op een plattegrondje kijken waar mijn paard en zadel te vinden waren. De paardenindeling voor een les staat in de computer, en een sfeer van nul komma nul. Ik heb altijd op kleine, gezellige manege's gereden waar je én goed les krijgt én het gezellig is na de les!

Hier ben ik het helemaal mee eens: heel lang geleden heb ik gereden bij manege Boszicht, toen die verder ging als privéstal ben ik gaan rijden bij Amstelland, wat toen nog erg gezellig en gewoon normaal was. Toen ik een aantal jaren later weer eens ging kijken met m'n dochter trof ik een vréselijke kak manage aan, waar alles welliswaar zeer professioneel was, maar ook niet meer gezellig. Ik miste de sfeer, die er ooit was geweest. Bovendien was hij erg duur geworden!

Als ik inderdaad een manege mag aanraden is dat Manege Veldt in Wormer. Er hangt een heel gezellige sfeer, aardige mensen (geen pochen, kak, of wat dan ook). De lessen zijn nog gewoon betaalbaar (ca. € 7,50 voor een losse les voor kinderen, een leskaart is goedkoper; voor volwassenen is het iets duurder), de lessen zijn soms wat druk, maar ze hebben een grote bak en het voordeel is wel dat je niet alleen stompzinnig in een rijtje achter elkaar aan hoeft te hobbelen, maar dat iedereen een plekje kan zoeken, waardoor iedereen ook gewoon 'zelf' rijdt. Je kunt er naar buiten, privéles nemen en er staan heel veel pensionpaarden. Je mag altijd zelf kiezen op welk paard je rijdt en er is genoeg keuze. 's Zomers staan de paarden lekker op het land.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 00:37

Netje schreef:

Als ik inderdaad een manege mag aanraden is dat Manege Veldt in Wormer. Er hangt een heel gezellige sfeer, aardige mensen (geen pochen, kak, of wat dan ook). De lessen zijn nog gewoon betaalbaar (ca. € 7,50 voor een losse les voor kinderen, een leskaart is goedkoper; voor volwassenen is het iets duurder), de lessen zijn soms wat druk, maar ze hebben een grote bak en het voordeel is wel dat je niet alleen stompzinnig in een rijtje achter elkaar aan hoeft te hobbelen, maar dat iedereen een plekje kan zoeken, waardoor iedereen ook gewoon 'zelf' rijdt. Je kunt er naar buiten, privéles nemen en er staan heel veel pensionpaarden. Je mag altijd zelf kiezen op welk paard je rijdt en er is genoeg keuze. 's Zomers staan de paarden lekker op het land.

dit vind ik nou leuk om te horen!

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:29

Iedereen mag natuurlijk zijn/haar mening hebben.
Maar het is geen kak manege....je hebt natuurlijk bepaalde mensen die wat kakkerig zijn maar daar hoef je toch niet mee om te gaan ? ik heb zelf een hartstikke leuke vriendengroep.
En met een plattegrond je paard zoeken ?Dat ken ik niet van MNA:)
In de paardenzadel kamer kun je wel zien waar de zadels hangen door middel van een bord
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 19:38

manege velt in wormer klinkt ook leuk
ik ben stiekem op zoek naar een andere manege.ben nog van niks zeker,maar als ik een leuke manege tegenkom,wil ik daar zeker wel een kijkje gaan nemen
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:29

Kom dan een keertje op manege amstelland kijken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:44

ik kom weleens op nieuw amstelland,mijn pleegbroertje rijdt er paard in de gehandicapten lessen,op elmo.maar die fjord lars is ook stoer(tenminste,die bedoel je toch in je boktnaam)

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:15

Rytir schreef:

Er is wel een manege waar ik ontzettend positief over ben; manege geuzeneiland in geuzeveld/ osdorp (www.manege-geuzeeiland.nl geloof ik). Het is klein maar gezellig. Ze rijden voornamelijk in de buitenbak, er is wel een binnebak maar die is heel klein. De lessen zijn klein, het maximum aantal voor een les is 7 personen maar meestal rijd je met z'n vieren of vijven. De instructeurs weten waar ze het over hebben en de paarden hebben redelijk wat kwaliteit. De zadels zijn supernetjes (en ze hebben lamsvellen onderleggers, ieder een eigen poetsset etc). Omdat het een kleine manege is kent iedereen elkaar wel. Het is een vrijwilligersmanege en er wordt dus van je verwacht dat je meehelpt met de verzorging. Dit houdt in: zelf opzadelen, voeren en de bak aanharken. Voordeel is dat je daarom een ontzettend lage contributie betaald ( ik geloof iets van €23 of €24,- ofzo) per maand en dan mag je iedere week drie kwartier in je les rijden. Je kunt ook een keertje voor een relatief laag bedrag privéles volgen op een manege paard (zo'n privéles is volgens mij nog goedkoper dan een gewone les op Nieuw Amstelland) Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de paarden in stands staan. Ze zijn geloof ik wel bezig met plannen voor nieuwe stallen. Ze hebben bijvoorbeeld wel een klein weitje waar de paarden lekker in kunnen.

http://www.manege-geuzeneiland.nl
Het is een erg gezellige manege! Totaal niet professioneel, omdat alles gebaseerd is op vrijwilligerswerk, maar er wordt wel goed les gegeven en redelijk goed voor de paarden gezorgd! Helaas kunnen we geen buitenritten maken en wordt er vooral dressuurles gegeven. Soms ook carrousel/voltige en een aantal keer in het jaar kan je je opgeven voor een springles (dit omdat de paarden anders te veel moeten werken).
Het enige negatieve van de manege vind ik dat ze dus niet meer zien dan de buitenbak/het weitje (geen buitenritten...) en dat ze in stands staan. Wel krijgen de paarden 's zomers hun welverdiende vakantie van 6 weken lang. Dan zijn er ook geen lessen en staan de paarden dag en nacht op een groot stuk land.
Vind dit wel de leukste manege van amsterdam, omdat je gewoon veel contact hebt met de paarden. Je helpt mee met bepaalde klusjes die gedaan moeten worden en je leert daar ook gewoon heel veel van. Iedereen is gezellig en spontaan en je voelt je meteen thuis daar. Als je van bekakte huize komt ben je niet echt welkom...
Ook zijn de paarden allemaal verschillend. Er is voor iedereen wel een uitdaging/rustig paard te vinden. Ik zou zeggen, neem eens een kijkje op de site of kom een keertje langs...

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:01

Ja idd die lars;) Rijd bijna elke week op Elmootje;)
Ik vind zelf MNA professioneel en leuke mensen;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:20

ik vind MNA wel erg groot,maar ik ben een kleinere manege gewend.
geuzeneiland is ook leuk,ik heb daar eens een proefles gereden op ullah

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:54

MNA valt wel mee hoor als je gewend bent en na een tijdje weet waar alles staat ken je het op je duimpje zelfs het bos

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:05

Ulla is heeeeel goed in achteruit! Maar als ze eenmaal loopt zit ze erg lekker! En ze kan ook best wel fijn lopen.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:29

hahahahahahah Ullah: "uuhhuuuhhuhuhuuuuhuuughughguhhhhguuuuh"
Grappig paardje is dat. Als je der voor bent gaat ze niet in der achteruit Áls ze spring, springt ze ook heel erg grappig.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:49

de sfeer op die manege vond ik wel leuk,want ik kwam daar,en ze zeiden tegen mij:kies maar een paard uit die nu loopt.
ik had echt geen idee van welk paard leuk was,dus ik wees het paard aan die ik er het leukst uit vond zien,en een paar meiden die daar stonden moesten lachen,maar ik had erg lekker gereden.ik kan me herrinneren dat ze moeite had met de rechtergalop

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:20

Snoevie schreef:
de sfeer op die manege vond ik wel leuk,want ik kwam daar,en ze zeiden tegen mij:kies maar een paard uit die nu loopt.
ik had echt geen idee van welk paard leuk was,dus ik wees het paard aan die ik er het leukst uit vond zien,en een paar meiden die daar stonden moesten lachen,maar ik had erg lekker gereden.ik kan me herrinneren dat ze moeite had met de rechtergalop

raar, want meestal wordt je op Boni gezet. Dat is echt het stalen ros van de manege! Tenminste, daar worden altijd alle proeflessers op gezet...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:51

nouja degene van wie ik les kreeg(joke toendertijd,die is nu weg)kende mijn niveau wel,dus misschien vandaar,en er was een ander meisje dat wel gewoon in die les rijdt die heel graag op boni wilde(toch die vos met de brede bles)
er stond ook een schimmel,zera,maar daar kwam ik te laat voor,die was al weg,want daar wilde ik eerst wel op rijden na de verhalen die ik van joke hoorde

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:54

Ooohw, je was er in de tijd van Zera! Huh!? was Ullah er toen ook al?!
Of bedoel je dat ze toen inderdaad al verkocht was? Gaaf wit monstertje was dat Van m'n moeder mocht ik daar niet op Terwijl ze achteraf gezien best meeviel.

Danielle_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:07

ik rij al bijna 8 jaar bij manege zunderdorp. Als je wat meer erover wil weten met je maar ff op m'n site kijken, er staan veel foto's op .. www.zunderdorp.tk

Ze hebben zelf ook een site: www.manegezunderdorp.nl

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:20

Als ik nog op een manege zou rijden en in de buurt van A'dam zou wonen dan zou ik zeker wel bij de Hollandse gaan rijden maar dan alleen om weer les te kunne krijgen van Filip... die man kan echt lesgeven die weet echt waar hij het over heeft.. ik heb echt goed van hem leren rijden en daar ben ik hem nogsteeds heel erg dankbaar voor.!!!!! Maar volgens mij is het best moeilijk om een manege te kiezen omdat je over rekening mee meot houden.. maar persoonlijk zou ik toch voor de Sfeer gaan en en natuurlijk goed kijken naar hoe der met de dieren word om gegaan.... denk dat dat de 2 belangrijkste punte zijn!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:28

casjuh schreef:
Ooohw, je was er in de tijd van Zera! Huh!? was Ullah er toen ook al?!
Of bedoel je dat ze toen inderdaad al verkocht was? Gaaf wit monstertje was dat Van m'n moeder mocht ik daar niet op Terwijl ze achteraf gezien best meeviel.

sorry ik was niet helemaal duidelijk,toen ik op ullah kwam rijden was zera net weg,maar dat vond ik wel jammer,want ik wilde er ook wel op rijden

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:19

Ik heb ook een keer bij manege Geuzeneiland gereden, samen met een vriendin van me. Ik wilde graag op Boni(hield toen echt van dat type paard, haha, lekker breed). Vond hem echt leuk, kon ook best lekker lopen! Kan me nog wel herinneren dat ik me nogal kon ergeren omdat toen het woord galop werd genoemd ineens iedereen naar het midden ging en wij alleen met z'n 2en in galop zaten...Weet ook verder niet wat voor les dat was ofzo, maar het niveau was niet echt hoog.

Wat ik van de manege vond weet ik niet zo goed, ben er echt maar 1 keer geweest. Eigenlijk meer voor de leuk, niet omdat we echt van plan waren daar te blijven rijden ofzo.

Zowel bij de Ruif als bij Geuzeneiland vind ik het wel jammer dat er zo weinig paarden zijn. Dat is op de Hollandsche weer heel anders, op Nieuw Amstelland zijn geloof ik ook wel veel paarden.

Bij de Ruif zie je al snel dat mensen maar 1 paard leuk vinden en daar dan altijd op willen, waardoor sommige paarden blijven staan of er ruzies ontstaan onderling. Natuurlijk is het normaal om een lievelingspaard te hebben, maar op een manege met meer paarden is de kans nou eenmaal groter dat je een aantal andere paarden ook wel leuk vindt.

Yvonne(Snoevie), als je weg wilt gaan bij de Ruif zou ik als ik jou was eerst eens afwachten wat de nieuwe directeur gaat veranderen. Misschien wordt het wel heel ander/veel leuker met hem, zou ik eerst maar eens afwachten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:28

Pluutje schreef:
Yvonne(Snoevie), als je weg wilt gaan bij de Ruif zou ik als ik jou was eerst eens afwachten wat de nieuwe directeur gaat veranderen. Misschien wordt het wel heel ander/veel leuker met hem, zou ik eerst maar eens afwachten.

ja misschien wel,maar hij heeft nu al de buitenritten afgeschaft.
ik wacht nog wel even af

mutsjefluts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:53

Toen ik nog in Amsterdam woonde heb ik jaren bij de Ruif gereden, en heb daarna een paar maanden op Geuzeneiland gereden. De ruif vond ik erg leuk, maar helaas konden we het niet meer betalen.
Geuzeneiland vond ik niet geweldig, vond het erg amateuristisch allemaal, en had er nog al moeite mee dat ik daar niet op pony's kon.
Het enige paard van Geuzeneiland dat ik me nog kan herinneren is Paula, maar die is ook al weer jaren dood.
Nu ik de site bekijk zegt Boni me ook wel iets, en Leon schijnt er ook al geweest te zijn toen ik er reed, maar kan me hem niet herinneren.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:20

Snoevie schreef:
Pluutje schreef:

ja misschien wel,maar hij heeft nu al de buitenritten afgeschaft.
ik wacht nog wel even af

Ohw ja??Wist ik niet, maarja, heb ik eigenlijk ook geen probleem mee Als ik in de les rijd wil ik wel wat leren en niet naar buiten. Maar voor de manegeruiters wel jammer, zeker als er echt helemaal geen buitenritten meer georganiseerd gaan worden...