Voor de mensen met een verzorgpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuzannedG

Re: Voor de mensen met een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:38

De eigenaar van mijn verzorgpaard weet dat ik hier rondhobbel, advies vragen doe ik meestal aan me instructrice of iemand anders in de buurt die het zou kunnen weten, want de eigenaar heeft daar verder niet zoveel verstand van, houd zich er ook niet zo mee bezig. foto's plaatsen vind hij absoluut niet erg, hij vind het juist leuk dat ik zo enthousiast ben met Utah. Lachen

Markvniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:53

Dat je als verzorgster foto's plaats vind ik ook niet gek! Denk dat de eigenaar het zelfs leuk zou vinden als er nog iemand zo trots is op zijn/haar paard/pony.
Wat wel vervelend is als verzorgsters gaan schrijven MIJN paard/pony of idd medische adviezen!(Zelf ervaring helaas met verzorgster die zich niet aan afspraken hield) Daar voor vind ik moet je bij de eigenaar zijn want die heeft daar misschien zelf ervaring mee al uit het verleden! Dat je het als verreiking van je kennis gebruikt is natuurlijk niet erg maar probeer het niet uit op het paard zelf zonder toestemming/overleg van de eigenaar!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:35

Nee, nooit gezegd of gevraagd eigenlijk ... maar zulke boeiende dingen zet ik nou ook weer niet neer hier.
Ze weet geloof ik wel dat ik op bokt rondhuppel Lachen

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:35

Nee, dat weet hij niet, maar als ik 't 'm zou zeggen zou 'ie me toch alleen maar aankijken van Waar heb je het over? Lachen
Hij is al met pensioen, houdt gewoon een paar friezen voor de lol en om mee te fokken (wel hele goeie Bloos ).
Toen ze laatst een paard zouden verkopen via internet hebben ze mij gevraagd om haar erop te zetten, ze hadden geen idee hoe dat moest. Haha! Knipoog

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:43

scooby schreef:
BTW, als het mag, vraag ik me ook af wat jullie er van vinden dat er manegefoto's worden geplaatst, zonder evt. toestemming van de eigenaar van zo'n manege?

Ik denk dat die fotos meestal zonder toestemming van de eigenaar van zo'n manege wordt geplaatst.
Gewoon omdat ze het niet nodig vinden etc.

Ik plaats nooit fotos van manege paarden, rijdt niet meer op de manege haha.
Alhoewel ik vorige week een topic opende over wat fotos.
Daar stond 1 oude foto in van een ingeslapen sportspring hengst.
Dat mocht wel, hij heeft ook zo vaak in de krant gestaan, op hun eigen site etc.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:44

ik vraag alleen advies op bokt vanwege rijproblemen bij mijn verzorgpony.
omdat het mij aangaat want ik rijd hem.
er is wel duidelijk afgesproken dat hij liever niet heefd dat er foto,s van de pony,s verschijnen en dat respecteer ik dus wel.
ik doe het dan ook niet.
gelukkig zijn nu 2 van mijn verzorgpony,s van mij dus kan ik ze nu wel lekker showen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:52

Markvniel schreef:
Dat je als verzorgster foto's plaats vind ik ook niet gek! Denk dat de eigenaar het zelfs leuk zou vinden als er nog iemand zo trots is op zijn/haar paard/pony.
Wat wel vervelend is als verzorgsters gaan schrijven MIJN paard/pony of idd medische adviezen!(Zelf ervaring helaas met verzorgster die zich niet aan afspraken hield) Daar voor vind ik moet je bij de eigenaar zijn want die heeft daar misschien zelf ervaring mee al uit het verleden! Dat je het als verreiking van je kennis gebruikt is natuurlijk niet erg maar probeer het niet uit op het paard zelf zonder toestemming/overleg van de eigenaar!

Mja, veel mensen zullen dat doen zonder er over na te denken en zeker niet bedoeld onder het mom: het is mijn pony.
Wij hebben 5 pony's op stal staan, en we zeggen ook altijd mijn pony. Ook de eigenaresse zegt vaak: pak jij jouw pony eventjes.
Dan is het logisch dat je op bokt ook een beetje automatisch zegt, mijn pony. Zolang je niet bedoelt dat het jou pony is, als eigendom, dan kan ik er wel inkomen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:33

De eigenaar van mijn verzorgpaardjes weten niet denk ik maar heb zelf ook een site waar '' mijn'' paardjs op staan en dat weten ze ze wel. Denk niet dat ze er problemen mee hebben.
Rijtechnisch heeft de eigenaar zelf ook niet veel verstand van want hij hobbelde zelf vroeger maar wat om en aangezien ik wel serieus aan het rijden ben en het beste wil voor de paardjes dus.......

aminah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:57

de eigenaar van mijn verzorgpaard weet nog net wat een paard is hehe dus aan hem heb ik niet zoveel.
vraag meestal aan een vriendin of bij ons op de manege als ik ergens tegen aan loop.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:25

aminah schreef:
de eigenaar van mijn verzorgpaard weet nog net wat een paard is hehe dus aan hem heb ik niet zoveel.
vraag meestal aan een vriendin of bij ons op de manege als ik ergens tegen aan loop.

maar dat overleg je dan toch op z'n minst met de eigenaar?
want ik zou het als eigenaar niet leuk vinden als er maar van alles geprobeerd zou worden als jij ergens tegen aan loopt zonder dat aan mij te vertellen. Ookal zou ik geen verstand hegad hebben van paarden, vind het gewoon niet netjes! je mag wel op iemand anders zijn paard rijden, hoeveel verstand hij heeft maakt niet uit, ik vind dat je het eerst net de eigenaar moet overleggen zodat die op de hoogte is en dan pas advies moet inwinnen Knipoog

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 21:35

de eigenaar van mijn verzorgpony weer niet echt iets van bokt Knipoog stuur wel gewoon foto's naar hun maar deze site niet echt.

ik vraag ook niks over bijvoorbeeld een ziekte die hij heeft ofzo, dan zou ik gewoon naar de eigenaar gaan. maar de pony heeft nooit wat Knipoog.

ook zou ik er wel heen kunnen gaan, en praten over een probleem, zou niet echt helpen, ze weten niet echt veel van paarden. maar ze kunnen er wel gewoon rustig mee omgaan Knipoog

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:24

De eigenaar, broer van m'n opa, weet dat we wel vaker foto's op bokt zetten. maar ik geloof niet dat hij veel begrijpt van bokt en uberhaupt internet. We hebben mbv van internet ook een koper gevonden voor stefan(veulen). (zelfs binnen een half uur Knipoog )

Verder vraag ik eigenlijk niets over een ziekte, als er wat raar met een van de paarden is zeg ik het meteen. ik denk zowieso dat hij dat ook dan snel ziet of al gezien heeft. qua rijtechnische problemen vertellen we wel, van dit of dat gaat niet zo goed, maar hij heeft zelf nooit gereden (doet mennen) dus kan daarmee niet helpen, maar daarvoor is de instructrice. (hij komt altijd kijken als we les hebben Lachen )

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:29

de eigenaar van mij verzorgpaard is een boer en die kijkt dus HELEMAAL niet naar der om Huilen soms wel jammer, maar meestal wel lekker, hij heeft ook geen computer of iets, maar vragen over bijv. die schimmel zou ik wel eerst aan hem vragen. En ik vraag altijd alles aan de eigenaresse van mijn andere verzorgpaard, en ik heb pas weer nieuwe Haha! die staat in zuid-beijerland (of zoiets) een groepiej belgen waar we allez mee mogen doen Haha!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:45

Nou ik doe ook 2 pony's. Ze zijn van een meisje, haar ouders weten eigenlijk zowat niets van pony's maar hebben de shetten alleen voor hun dochtertje gekocht, die zat al en zit nog steeds wel bij de manege op les. Ik help haar overal mee, ik zeg ook zo'n beetje wat we doen en wat wel met d'r kan of niet. Alleen als het bijv. weer tijd is voor een wormenkuur ofzoiets dan vraag ik dat aan de eigenaar. Hij vraagt wel aan mij hoe het met de pony's gaat enz. Eigenlijk zijn er zowat nooit dingen waar ik tegenaan loop maar anders zijn er in de buurt genoeg paardenmensen met veel ervaring waar ik het altijd aan kan vragen.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 20:49

Wijdeven weet eigenlijk niet dat ik er foto's opzet, ik denk dat hij dat ook niet erg zal vinden. Lachen
Wel weet hij als ik advies vraag hier aan bokt, bijvoorbeeld toen silvana iets heel raars in haar huid had zitten en we niet wisten wat er was, heb ik gezegt, zal eens wat vragen een manege en bokt enzo! Als Wijdeven het dan niet weet hè! Maar meestal, belt hij heel snel die dierenarts, hij is zo bezorgt Lovers

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 14:15

ik heb het wel ooit een beetje vertelt dat ik wel eens foto's van willem op bokt zet ze vond het niet erg
voor vragen ga ik meestal wel naar de eigenaar of mijn instructrice soms vraag ik wel eens wat over hoe ik iets beter kan doen ofzo maar dan zijn het meestal dingen waarover ik graag verschillende meningen of manieren van wil weten die ik dan kan uitproberen

aminah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 15:43

Waterkippie schreef:
aminah schreef:

maar dat overleg je dan toch op z'n minst met de eigenaar?
want ik zou het als eigenaar niet leuk vinden als er maar van alles geprobeerd zou worden als jij ergens tegen aan loopt zonder dat aan mij te vertellen. Ookal zou ik geen verstand hegad hebben van paarden, vind het gewoon niet netjes! je mag wel op iemand anders zijn paard rijden, hoeveel verstand hij heeft maakt niet uit, ik vind dat je het eerst net de eigenaar moet overleggen zodat die op de hoogte is en dan pas advies moet inwinnen

ik verzorg samen met die vriendin die paarden dus dan is overleggen altijd al makkelijk.
hem maakt het eigenlijk totaal niks uit wat we met zijn paarden doen.. als ze maar beweging krijgen en schone stal hebben en we doorgeven als er een dierenarts moet komen of als het biks op is enz enz is hij al te vreden.
we moeten ook altijd alles zelf regelen van hem wat de paarden betreft.. zelfs als de dierenarts moet komen moeten we dat nog zelf regelen (dit natuurlijk wel eerst in overleg )

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:24

Bobbielover schreef:
Wijdeven weet eigenlijk niet dat ik er foto's opzet, ik denk dat hij dat ook niet erg zal vinden.
Wel weet hij als ik advies vraag hier aan bokt, bijvoorbeeld toen silvana iets heel raars in haar huid had zitten en we niet wisten wat er was, heb ik gezegt, zal eens wat vragen een manege en bokt enzo! Als Wijdeven het dan niet weet hè! Maar meestal, belt hij heel snel die dierenarts, hij is zo bezorgt

Wees blij dat die zo bezorgt is !! De eigenaar van mijn verzorgpaarden is juist heel makkelijk. Zegt altijd het valt wel wat mee........
Nou dat heeft hij vorig jaar gemerkt. Was er een van de veulens al een tijdje ziek en wij zeiden het ook steeds tegen hem en elke keer weer ja valt wel wat mee.
Toen hun op vakantie waren; Was ht veulen echt ziek, pompen, hoge koorts. Toen heeft een man die op de paarden pasten en op hun huis de andere eigenaar gebeld of hij de veearts mocht bellen en dat is toen gbeurd.
Het is nog goedgekomen maar ze had wel dood kunnen gaan, veearts zei ook dat het niet langer had moeten duren.

Ik zou dus wel willen dat de eigenaar van mijn verzorgpaarden wat bezorgder werd.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:28

Tja, ik verzorg een manegepony en een manegepaard. Er is dus niet duidelijk 1 eigenaar. Als er iets dringends is overleg ik dit meteen met de 'manager' van de manegepony's, maar als ik gewoon tips wil hebben (bijv. omdat het paardje zijn waterbak steeds laat overstromen, zie vmr) dan zet ik dit gewoon op bokt. Ik zet ook gewoon foto's neer, de manegepony's zijn immers een beetje van iedereen. De manege bij ons is een vereniging met een wisselend bestuur, dus er is geen eigenaar die het me kan verbieden.

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:38

dinky hij is nii af

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:06

De eigenaar weet eigenlijk niet dat ik hier foto's plaats.
het zijn dan ook oude mensen en die weten waarschijnlijk niets van bokt denk ik (zodalijk zijn ze hier en lezen ze dit oef)
Maarja, waarschijnlijk vinden ze het wel goed hoor, ik had het natuurlijk ook kunnen vragen. hmm

En die vraag van 'Mijn verzorgpony heeft schimmel'
Ik denk dat je dat wel eens wilt weten, wat andere mensen daar mee deden, en wat de ervaring van hun daarmee is.

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:32

De eigenaar weet niet dat ik hier kom en soms fotos plaats. Gloof niet dat ze het erg vind. Als er iets is, dan zeg/vraag ik het wel eerst maar ze hebben er niet heel veel verstand van weten net wat een paard is.
Zo liep ze paar maanden iedere keer kreupel, nadat ik het al 10 keer had gezeg tegen de eigenaar, zei die van oh zal even vragen of me vrouw soms weet wat het is. Heb je niet veel aan dus. Vraag het nu maar aan me instructrice als er iets is.