Ponykamp tFjordenpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Ponykamp tFjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:08

Ben ik toevallig met jou op kamp geweest Nagelbijten / Gniffelen
Het is ook een handelstal in 1 he. Dus in mijn ogen zie ik het zo:
Paarden (ze hebben er zeker wel 100 ofzo) worden mooi gereden tegen betaling. Dus wennen mooi overal aan en kunnen verkocht worden.

Er stond ook zo'n shetlandertje. De dag ervoor vroeg iemand of dat shetje even wilde rijden wat onbeleerd was. Dus volgende dag kijkers met klein meisje. Meisje erop er iemand naast. Die vrouw zegt nog tegen ons wij zeiden tegen elkaar eerlijk is dat Scheve mond zegt ze: "Niks zeggen he!"
Tjah het blijven handelaren. Pony's waarvan jij rijd op ponykamp worden 's avonds zelfs nog soms verhuurd zoveel mogelijk geld eruit.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:10

Wanneer ben jij geweest dan? En hoe heet je?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:11

Oef goeie vraag is toevallig wat jaren terug (zou ik moeten nazoeken) Ik heet Aniek. Reed op IJslander Silvester (of met de Y)
En die shetlander heette Diesel.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:13

Ik ben ook een paar jaar terug geweest, maar ken jou niet geloof ik Er komen daar ook zoveel mensen Haha!
Diesel ken ik wel, heel vaag. Ik ben er trouwens twee keer geweest.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:21

Of, wacht eens. Volgens mij ken ik jou wel. Was jij toen met ene Femke? Ik was toen alleen een vette Penny Bloos

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:37

* Denkt hard na welk jaar ik ben geweest... hmmm 2001*
Toen is Diesel ook verkocht.

Ik was misschien wel met een Femke Haha! (weet ik niet zeker maar zou maar zo kunnen)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:42

Ipsilonka schreef:
wemkelover schreef:
Ligt dit ponykamp vlakbij een camping of bungelowpark( het ronostrand heet dat)?

Het ligt er naast Haha!

ooooooooooo, dan heb ik er ook gereden Haha!
Vond het niet zo super daar, de paarden kenden het rondje in het bos al. En we mochten zomaar met de paarden met zijn drieen zonder begeleider het bos in............ ( meestal mag dat niet )

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:19

Hi, misschien is het leuk om eens te kijken op de website www.fjordenpaard.tk of de website gemaakt door een meisje die er op kamp is geweest www.rchetfjordenpaard.tk Zij heeft ook een forum gemaakt www.fjordenpaardforum.tk
Dat is ook leuk voor als je in contact wil komen met mensen die in dezelfde week gaan.
Het lijkt erop dat of je vindt het leuk of vreselijk. Maar ze hebben de paarden er niet staan voor de handel, meer voor ruiterkampen. Ze hebben veel verschillende rassen en veel kruisingen (Bijvoorbeeld IJslander x Fries, erg leuke paardjes).
Het is daarnaast nog één van de weinige bedrijven die paarden meegeeft zonder begeleiding. Je krijgt dan inderdaad vaak wel een paard mee die precies de route kent, dat is zonder begeleiding niet zo slecht.
Zelf ben ik er nooit op kamp geweest, maar begeleid al een aantal jaren 1 of 2 kampweken per jaar. Zou mezelf niet als als chagarijnig beschrijven. Sting (Corine) als je meer wilt weten over het begeleiden kan je me altijd pb-en.
Daarnaast rijd je nooit met 50 tegelijk, alleen de heen en terugweg tijdens de dachtocht. Verder rijden ze in verschillende groepen met verschillende niveau's. Natuurlijk rijden vriendinnen bij elkaar in een groep.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:40

Ze hebben 2 groepen beginners en gevorderde dus jah... Da thad natuurlijk met je leeftijd en rijervaring te maken, maar nee de leiding vond ik (geld niet voor alle leiders) mengen zich niet echt in de groep zeg maar en ja.. Grote groepen wel leuk maar, als ik ook naar de foto's kijk met de huifkarren de tuigage is zeer zeer slecht, ik snap wel dat je niet alles nieuw kunt kopen met zoveel paarden maar zorg wel dat alles goed zit en niet gevaarlijk is Knipoog

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:27

Lise81 schreef:
Hi, misschien is het leuk om eens te kijken op de website www.fjordenpaard.tk of de website gemaakt door een meisje die er op kamp is geweest www.rchetfjordenpaard.tk Zij heeft ook een forum gemaakt www.fjordenpaardforum.tk
Dat is ook leuk voor als je in contact wil komen met mensen die in dezelfde week gaan.
Het lijkt erop dat of je vindt het leuk of vreselijk. Maar ze hebben de paarden er niet staan voor de handel, meer voor ruiterkampen. Ze hebben veel verschillende rassen en veel kruisingen (Bijvoorbeeld IJslander x Fries, erg leuke paardjes).
Het is daarnaast nog één van de weinige bedrijven die paarden meegeeft zonder begeleiding. Je krijgt dan inderdaad vaak wel een paard mee die precies de route kent, dat is zonder begeleiding niet zo slecht.
Zelf ben ik er nooit op kamp geweest, maar begeleid al een aantal jaren 1 of 2 kampweken per jaar. Zou mezelf niet als als chagarijnig beschrijven. Sting (Corine) als je meer wilt weten over het begeleiden kan je me altijd pb-en.
Daarnaast rijd je nooit met 50 tegelijk, alleen de heen en terugweg tijdens de dachtocht. Verder rijden ze in verschillende groepen met verschillende niveau's. Natuurlijk rijden vriendinnen bij elkaar in een groep.

Echt gaaf ik kijk op die site van het meisje en de fjord waar mijn fjordenliefde mee begonnen is staat er gewoon op nl Luut! Het is 9 jaar geleden dat ik daar op kamp was Pling Klinkt een beetje penny maar dit vind ik echt leuk!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:56

Oeh..
Jah hier ben ik ook.. (even rekenen) 6 jaar terug heen geweest, toen vond ik het niets. Er werd een paard beleerd, wat persee geblindoekt moest worden nadat hij heerst ruim een half uur in galop in de brandende zon de bak door gejaagd was.. Slechte zaak dus.
Die kerel die daar rondloopt, vond ik ook maar eng, op dat moment had ie een ontstoken grote teen waar van alles en nog wat uitliep en dus een heel spoor achterliet... *huivert*

We zouden ook een dressuur of springwedstrijdje houden, maar ze kenden niet eens een grote volte Dus dat schoot niet zo op..
Maar als ik dit nu lees allemaal, dan zijn ze wel vooruit gegaan Haha!

Wij hadden toen eigen leiding mee, dus daar kan ik niets over zeggen.

Ik heb toen trouwens ook op Luut gereden Ipsilonka!!!

FOTOOO!!
Afbeelding

Gut wat grappig, nog een klein Sanetje Bloos

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:03

Wat leuk zeg! Ik had echt nooit verwacht dat ie er nog zou zijn.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:08

Ik heb dit topic verplaatst naar MV.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:08

Wat leuk zeg! Ik had echt nooit verwacht dat ie er nog zou zijn.

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:05

Vind t daar ook leuk, ben er vorig jaar geweest en gs dit jaar weer. Weet nu ff niet uit mn hoofd wanneer precies.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:09

ik ben er ook 3x geweest,het zal zo'n 5 jaar geleden zijn dat ik er de laatste keer was.het is idd echt een kamp voor mensen die van buitenrijden houden,ik vond de leiding overigens wel aardig.
de eerste keer had ik rapido,de 2e keer had ik heljo,en de 3e keer had ik ieuweke.

ik heb het er iig erg naar mijn zin gehad en ik vind het jammer dat ik al bijna 19 ben

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:26

Ze beginnen dit jaar ook met kampen voor mensen vanaf 17 jaar. In de nieuwe accomodatie, El rancho de verano. Een luxe western-accomodatie, erg mooi. De hele week buitenritten en ook nog een 2 daagse trektocht. De paarden worden gereden met westernzadels, maar als je liever engels rijd kan dat natuurlijk ook.

Even berichtje over Luut, hij is net een paar weken terug verkocht. (Vond ik erg jammer, erg leuk paard namelijk) Hij is naar een waddeneiland! (Dat is wel weer leuk!)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 22:29

ben er ook geweest, vorig jaar en het was super, zat op Snippie, superfjord echt een superfjord, je moet jezelf wel bezig kunnen houden maar dat vond ik niet erg, je leert eronwijs snel mensen kennen, ik kende echt iedereen daar en heb met vele nu nog contact. Ik ga dit jaar weer. enne lise, leuk ook jou te zien, zag Nanda hier laatst ook al haha, klein werledje, het internet Tong uitsteken

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 09:07

Hoi..!!
Ik zag dat lise de link van mijn site al gegeven had Pling

Maar ik vind het dus ook een super kamp!!
en ik vond de leiding juist leuk. het eerste jaar hadden wij er eentje die voor het eerst meeging dus dan zaten we wel is te zeiken op haar want dan moesten we gelijk slapen als zei naar boven kwam!! maar achteraf hebben we er eigenlijk alleen maar lol om en mee gehad!!

Het is het perfecte kamp voor mensen die een week LOL willen hebben en lekker buitenrijden en alles. Niet als je ook wil lessen enzo!
En mensen die zeggen dat het zielig is --> Manege paarden die 4 uur achter elkaar in de manegelessen lopen is niet zielig?
En in de winter staan deze paarden heerlijk te genieten van hun vakantie hoor!! Haha!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:53

ik ga dit jaar voor t eerst naar t fjordenpaard
in week 9..
zijn er trouwens mensen mt foto;s?? zo ja...zou je die willen sturen:
Lisanne_justme@hotmail.com
Kuss Liesje

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:53

Wat gaan er veel mensen in week 9 . Niemand in week 5 tot nu toe Nou ja, dan zie ik ze daar wel .

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:03

hoii
ik ga ook in de laatste week:D willen de mensen die ook in die week gaan me ff toevoegen: ingebos3@hotmail.com en k ga ook voor de eerste keer!!

Flaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:57

hier is lins weer... ik ga t maar weer ff opnemen voor het coowlste kamp :D:D ik kom er al 4 jaar ...

punt 1: je rijd niet in groepen van 50 er zijn 3 groepen en je wordt onderverdeeld in die groepen (ik wete niet hoeveel mensen er bij t pony kamp kunnen maar als je met zijn 50 en ben dan rij je met zijn 16 en in de groep)

punt 2: de chocolade melk hoef je niet te drinken en is niet bedorven (halloww anders zou t kamp tog nooit open blijven :S)

punt 3: de pony's lopen neit teveel en die paar weken in de zomer hoeven ze maar te werken voroderest zijn meer dan de helft lkkr te eten enz.. gemiddeld manege paard heeft t zwaarder

punt 4: de leiding is wel aardig maar dnek er ook eens aan hoe t is om dara elke dag voordta jullie op zijn op te staan? en dan als laatste naar bed.. enne misschien lig t wle aan jezelf :D:D

punt 5: als t geen normaal kamp was geweest dan had het allang neit meer bestaan

punt 6: er wordt niet met zweep of sporen gereden als t niet nodig is

punt 7: er gaan paarden mee die nog niet zo goed beleerd zijn en de kinderen mogen er vrijwillig op als henk t goed vind.. of de leiding

en voro derest probeer t anders zelf het kamp maar ik vind het ene super kamp :D:D

whauhaa zo goed:P

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:53

ben het met je eens hoor, echt een super kamp

ik moet nog 17 nachtjes slapen en dan mag ik en nog 9 nachtjes slapen en dan ebn ik jarug, word alweer 16! hoogbejaard joh :P:P

maar goed, het is een super kamp, maar je moet er rekening mee houden dat je niet de hele dag bezig word gehouden, diot jaar neem ik allemaal spellen mee, kaarten enzo, word vast gezwellie

welke week ga jij Flaps of ga je niet?

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 18:38

Faniek schreef:
Oef goeie vraag is toevallig wat jaren terug (zou ik moeten nazoeken) Ik heet Aniek. Reed op IJslander Silvester (of met de Y)
En die shetlander heette Diesel.

Hé ik was er ook in 2001, en toen kwam er iemand voor Diesel
Ik weet wel dat Silvester mee reed, maar of jij er op zat...?
Zat jij in de kamer met de ouderen of met de jongste?