Enquette Ponykampen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

Re: Enquette Ponykampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:45

frappa schreef:
1. Welk/Welke ponykamp(en) ben je geweest en wanneer ?

De rekkendonken, juli 2004 ('n weekend)

2. Wat was je 1e indruk van het kamp en het bedrijf ?

Ik kende het al, want ik rijd daar, maar ik was nog nooit in de slaapzalen geweest, het viel me op, dat het lekker knus was!

3. Wat ging je allemaal doen in deze week ? Met de paarden en zonder de paarden ? En wat vond je daarvan ?
Veel met de paarden, paardrijden natuurlijk, een buitenrit, springen, een dressuurwedstrijdje, een paardenmodeshow en de enige activiteiten zonder paarden waren midgetgolfen en handboogschieten.
4. Hoe was de accomodatie ? (het hele bedrijf, maar ook het kampgebouw ed.)
We sliepen in gezellig knusse zalen in stapelbedden, de stapelbedden waren een beetje gammel, maar dat viel wel mee! Het was iig allemaal schoon enzo! Douche + WC vlakbij, je hoefde maar een deurtje uit te stappen en je stond bij de paarden! Lachen
5. Hoe waren de paarden/pony's ? Hoeveelheid, rassen,leeftijden, braaf ed , en de verzorging hiervan ?
rond de 30/40 manegepaarden en pony's schat ik! Veel verschillende rassen, en leeftijden, jongere en wat oudere pony's en paarden! Allemaal een hart van goud, allemaal braaf, maar sommige hebben toch wel een wat ervarendere ruiter nodig omdat die echt doorgereden moeten worden enzo.. Ook goede verzorging, er staat er iig nooit een met lange hoeven etc.
6. Had je een pony voor de hele week of elke dag anders ? Moest je, je pony ook delen of werden ze ingezet voor lessen met anderen ?
Je mocht vaak zelf kiezen, maar had eigenlijk niet de hele tijd hetzelfde! Haha!
7. Hoe was de leiding ?
Aardig en behulpzaam!
8. Hoe wisten jullie wat het programma was ? Door bijv. schema op een bord ed. ? was er ook een verandering in het programma door bijv. het weer ?
smorgens paardrijden en savonds paardrijden, daartussen beetje met de paarden bezig zijn en je mocht ook vrij zijn enzo! Maar je moest ook weleens helpen op stal! Verder lag het ook wel veel aan het weer.
9. Hoe was het eten en wat kreeg je allemaal ? Hoeveel 2 of 3x op een dag of iets anders ? Kreeg je ook extra's zoals snoep ed, en hoe zat het met drinken en wat kreeg je te drinken ?
3 X per dag normaal eten, en één keer hadden we BBQ! Lachen
10. Hadden ze ook corvee, zo ja wat ?
Uhmm, dat weet ik eigenlijk niet meer, je moest iig wel een beetje helpen op stal! dat was wel een vereiste, bijv. gras voeren enzo.
11. Wat was het leukst en wat totaal niet ?
Tja, eigenlijk allemaal even leuk! Haha!
12. Was of zijn deze kampen een aanrader en waarom ?
Ja!
13. Eventuele andere dingen kan je hier beschrijven ;
Gewoon een geweldig kamp voor mijn doen! Dit jaar ga ik een week, wat me denk ik beter gaat bevallen! Lachen
Het weekend is nl. veel te kort! Haha!

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:01

Ik weet neit of je er iets aan hebt omdat ik in België woon, maar is altijd leuk om in te vullen dus anders is dit gwn eentje die je niet kan gebruiken

a. Bloso Waregem: ontelbare keren (3 keer/jaar reeds enkele jaren lang)
b. Bloso Genk: 1 x
c. Bloso Woumen: ook ontelbaar vaak (al mijn ponykampen)
d. De Hoefslag: 2 x
e. pavorello: 1 x

a. gezellig
b. heel erg groot en commercieel
c. gezellig en vertrouwd
d. klein maar fijn
e. slechte gebouwen, manege lag ver weg an slaapplaats

3. Wat ging je allemaal doen in deze week ? Met de paarden en zonder de paarden ? En wat vond je daarvan ?
a. 2 u rijden, staldienst, verzorging, spelletjes, theorie
b. was wandelkamp dus hele dag te paard en savonds activiteit zoals spel, voor de rest geen andere zaken
c. knutselen, 2 u rijden, staldienst, verzorging, theorie, spelletjes
d. 2 u rijden, theorie, soms spelletje
e. 1u rijden, spelletjes, andere sporten

a. propere gebouwen, wel beetje kleine slaapplaatsen (maar daar wd aan gewerkt door bouw van nieuwe gebouwen)
b. hotel was heel net, wij sliepen in bungalows, die warne iets minder net en heel erg koud, wel gezellig
c. groot en heel erg net
d. klein, gn slaapmogelijkheden of aparte ruimte voor theorielessen, deze gingen in kantine door
e. veel ruimte voor weinige kampgangers (6 pers, max 10 per week), wel minder net, alles werd onderhouden door de kampgangers zelf

5. Hoe waren de paarden/pony's ? Hoeveelheid, rassen,leeftijden, braaf ed , en de verzorging hiervan ?
a. heel veel paarden en voor ierder wat wils, ook goed verzorgd
b. wij reden enkel op handelaarspaarden omdat die er waren voor de wandelkampen, deze waren niet geschikt, nog niet verkeersmak, soms zelf maar net zadelmak, maar dit kwma dus omdat het handelaarpaarden waren
c. veel paarden en pony's die goed verzorgd werden
d. genoeg paarden en pony's met verschillende moeilijkheidsgraad
e. heel veel pony's (ong 30 of meer) voor weinig kampgangers (6 tijdens dit kamp), stonden dag en nacht op wei en werden wel goed verzorgd

6. Had je een pony voor de hele week of elke dag anders ? Moest je, je pony ook delen of werden ze ingezet voor lessen met anderen ?
a. elke les anders
b. je mocht zelf kiezen, dus besliste je zelf gedeeltelijk of je hele week opdezelfde ging
c. elke les ander paard
d. hele week zelfde paard aangezien je zelf mocht kiezen, je kon dus ook wle afwisselen
e. vaak dezelfde, ondanks de vele pony's warne het steeds dezelfde die meereden

7. Hoe was de leiding ?
a. super leiding, heel verantwoordelijk
b. niet erg verantwoordelijk
c. heel erg leuke leiding
d. ook heel erg leuke
e. jonge leidsters en vooral veel, we hadden 3 leidsters, 1 kampleider en zn vrouw, dus 5 leiders en 6 kampgangers

8. Hoe wisten jullie wat het programma was ? Door bijv. schema op een bord ed. ? was er ook een verandering in het programma door bijv. het weer ?
a. op schema dat omhoog hangt, soms werd het veranderd omdat je anders in gietende regen moest rijden, maar dit had dan gn gevolgen voor de rest van het programma of de andere groepen, ook bij extreme hitte wd er smorgens om 4 uur opgestaan om dan te rijden
b. was elke dag zelfde planning, smorgens vertrekken, stoppen als we honger hadden, weer verder als we zin hadden...
c. vast programma dat uithing en nooit werd aagepast, zelfs niet bij slecht weer
d. programma was vrij logisch, rijden en dan doen wat je wou eig dus stond nergesn te lezen
e. gn programma

9. Hoe was het eten en wat kreeg je allemaal ? Hoeveel 2 of 3x op een dag of iets anders ? Kreeg je ook extra's zoals snoep ed, en hoe zat het met drinken en wat kreeg je te drinken ?
a. 4 x per dag, gewone maaltijden + 4-uurtje, gn snoep, savonds wel mogelijkheid om chips te kopen, ook staat er drankautomaat, voor de rest altijd water bij maaltijden, bij 4-uurtje fruitsap ofzo
b. ontbijtn en dna zelf luchpakket samenstellen en je kon fruit meenemen zovele je wou, savonds ook gwn gekookt, je kon snoep kopen net zoals frisdrank
c. 5 x per dag eten, enkel water of als 11 of 4-uurtje thee, gn snoep, wel mogelijkheid tot kopen van chips
d. 2 maaltijden (externaat), frisdrank en snoep kon je kopen, bij elk middagmaaltijd kreeg je ook frisdrnak naar keuze
e. 4x per dag eten, water of thee of melk ofzo als drinken, snoep werd in het begin van het kamp verzameld door leiding en soms kreeg je eens snoepje

a. staldienst
b. niets
c. staldienst
d. afwassen en afruimen allemaal samen
e. tafel zetten, afruimen, afwassen, wegzetten, vegen... eig alle huishoudelijke taken die thuis ook moeten gebeuren

a. alles is er leuk
b. de mooie omgeving, wandelingen door de bossen enzo, waren prachtig, de sfeer was er niet leuk
c. alles was er leuk
d. heel gezellig, veel gedaan
e. veel gedaan, wel weinig met paarden en ik was enige van de 6 die eig echt kon rijden dus niveau lag zeer laag

a. zeker en vast, ze zijn gwn superleuk
b. vond het zelf gn aanrader
c. ponykamp zeker aanrader, paardnekamp in die tijd vond k niet leuk, maar kan nu al anders zijn
d. bestaat nu niet meer maar was er leuk
e. was precies sekte waar je in terecht kwam met 4 keer per dag bidden in de kapel enzo, rare bedoeling, ook heel afgelegen

/

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:12

[quote="frappa"]

Bij Les Chevaux in de zomer van 2004.

Erg groot bedrijf, heel gezellig kampgebouw. Het erf ook erg netjes.

Iedere dag een buitenrit, een dressuur les en een springles, voltige en aan het eind een springwedstrijdje. Zonder paarden, veel nachtspellen, we gingen zwemmen en je had vrije tijd waarin je zelf kon weten wat je ging doen.

Het was een heel gezellig kampgebouw met 3 slaapkamers en een grote zaal (en douche en wc's natuurlijk) Er waren iets van 3 stallen ofzo, zadelkamer erg netjes en heel veel weiland. (is dit een antwoord op de vraag? snapte hem niet helemaal)

Er waren heel veel pony's en paarden (weet niet precies hoeveel), een paar stonden in stands en de rest in boxen, allemaal ruim. Er waren allerlei verschillende rassen (van alles wat, voor ieder wat wils), leeftijden weet ik niet. Je had ze van braaf naar iets minder braaf. En ze zagen er allemaal goed verzorgd uit en dat werden ze ook.

Je had een pony voor de hele week. Ik moest mijn pony delen, maar dat was niet bij iedereen zo. De pony's die op ponykamp meeliepen liepen niet bij andere lessen mee, maar er waren nog wel wat andere pony's in gebruik bij vakantiehuisjes enzo.

7. Hoe was de leiding ?
De leiding was echt top!!
Soms wel streng maar alleen als het nodig was (wij vonden natuurlijk het natuurlijk ook nodig). Allemaal heel aardig en wisten erg goed waar ze mee bezig waren enzo.

Je werd in een groep ingedeeld, en er hing een schema op het bord welke groep wat ging/moest doen. Er is wel eens een verandering geweest. De springles werd bijvoorbeeld afgebroken omdat het onweerde (logisch natuurlijk in een buitenbak) en een nachtspel ging volgens mij niet door door de regen.

Je kreeg 3x per dag eten, en s'middags wat te drinken. Er was een klein 'winkeltje' waar je snoep en ijsjes enzo kon halen.

Ja er was corvee. Eehm, afwassen, afruimen, zadelkamer netjes maken, erf vegen en weiland uitmesten.

Goh, het leukst. Hmm..vond eigenlijk alles wel leuk!
En dus ook niets totaal niet leuk.

Zeker een aanrader, goeie leiding, je doet leuke dingen en de pony's zijn ook erg leuk(als je een pony had die je niet leuk vind, kan je dat zeggen en mocht je op een andere (mits een goede reden))!!

13. Eventuele andere dingen kan je hier beschrijven.
Bedacht me net wat, maar dat ben ik alweer vergeten :S.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:10

De enquette :

De eekwal in Emmen

Wel redelijk, de manege zag er niet super mooi uit ofzo... en het ontvangst was ook niet geweldig, veel mensen kwamen te laat... en zo van wacht maar even...

We kregen een paar keer "les", maar dat stelde niets voor, want we kregen gewoon van de leiding (die 17 jaar waren!) les en die dus niet gediplomeerd waren en ook echt geen goed les gaven! ze zeiden alleen af en toe... maak maar een volte snapje... maar niet of je iets fout deed en hoe je het beter kan doen e.d.
We hebben ook nog 2x ofzo een bosritJE gemaakt.... stelde ook niet veel voor, alleen stappen en af en toe 5 minuten draven en niet galoperen. Voor de rest nog een keer voltige gedaan... mocht je er 2 minuten op zonder zadel en dan was het doe maar wat figuren (werd niet uitgelegt wat je kon doen e.d.)
Voor de rest zonder paarden, zijn we 2x gaan zwemmen in een meertje (zijn we met huifkar en een trekker ervoor heen gereden) gingen we daar een hele middag zwemmen... heel saai... (echt zo van... zoek het maar uit...)
Ook nog een keer gaan 'mennen' eerst gingen ze zelf mennen en toen mocht ieder omste beurt even 5 minuten mennen... Voor de rest s;avonds nog wat kinderachtige spelletjes gedaan en een spooktocht...
Ook nog een nachtritje... in de donker om 23.00 of 24.00 uur ofzo 15 minuten op je pony over een bospaadje rijden...
Wedstrijdje gereden. En een 'dagtocht': een groep mocht heen rijden en de andere in de huifkar en de terugweg andersom... in totaal waren 2 uurtjes weg
We hebben super weinig gereden: we kwamen op zondag middag, toen hebben we s'avonds een half uurtje gereden. Maandag hebben we een uurtje gereden. Dinsdag ook een uurtje. Woensdag ook een uurtje ofzo Donderdag 2 uurtjes en Vrijdag een half uurtje (toen was de wedstrijd... dus 20 minuten inrijden en 7 minuten proefje) en zaterdag niet gereden.We gingen ook nog een keer een hele middag winkelen in emmen!, Dat vind ik echt nergens op slaan... winkelen kan ik zelf ook wel... daarvoor ga ik niet op ponykamp echt heel stom

ze hadden wel een redelijke binnenbak (1 van 20 bij 40m) en 1 buitenbak ook van 20 bij 40 m. Een deel van de stallen zag er redelijk uit, maar een ander deel was niet echt goed.. (maar dat waren ze toen wel aan het verbouwen, dus er kwamen wel anderen stallen)
Kantine was wel goed. Het kampgebouw: ze hadden 3 zalen (15 per zaal ofzo) met allemaal stapelbedden van 3 hoog! was heel krap en warm.

Ze hadden veel fjorden. Die waren bijna allemaal wel braaf. De rest ook wel opzich... Zelf vond ik dat de paardjes en pony van een laagniveau waren. Eerst zat ik op een groot breed paard, die was echt sloom, niet normaal... dus ik wilde op ene andere, mocht ik op een fjordje.. (redelijk kleine) maar die was wel voorwaarts (want diegene die erop zat was 12 jaar en kon hem neit houden) maar hij kon niets... geen stelling, niet wijken... liep alleen maar hard weg dan... hij was wel heel sterk...

Had heel de week zelfde, die fjord waar ik op zat liep voor de rest niet mee... Een of twee paarden liepen s'avonds ook wel eens in de les nog...

7. Hoe was de leiding ?
Stom... 2 mensen van 17 jaar (ik was toen 16 en m'n vriendin 17!) dan moet je naar mensen van je eigen leeftijd luisteren... ze speelde echt de baas... vond ze niet echt aardig...

ze vertelde bij het ontbijt een beetje wat we gingen doen... het was toen erg warm, maar we moesten ook gewoon een keer om 12.00 rijden ( op het warmster moment van de dag) Erg stom!

9. Hoe was het eten en wat kreeg je allemaal ? Hoeveel 2 of 3x op een dag of iets anders ? Kreeg je ook extra's zoals snoep ed, en hoe zat het met drinken en wat kreeg je te drinken
Ach, er stond in de folder dat je elke dag uit 3 maaltijden kon kiezen, dit waren er maar twee (dit moest je de eerste dag gelijk invullen voor de gehele week). We kregen siroop, dat konden we gewoon heel de dag pakken. We hebben 1x geloof ik een snoepje gehad en met de bonte avond wat chips en een glaasje cola.

Ja we hadden ook corvee, de tafel afruimen en vegen

Ach er was weinig leuk eigenlijk... Het stomste vond ik dat we zo weinig reden! en veel kinderachtige dingen deden! (terwijl het een kamp was tot 17 jaar) Er waren voor de rest in die week buiten ons alleen maar 12 jarige en nog een 8 en 6 jarige... maar ja, je kan dan ook wel een beetje rekening met ons houden, want het kamp is tenslotten tot 17 jaar! en niet tot 12! En dat we gingen winkelen vond ik echt belachelijk

Absoluut geen aanrader, zie alles hierboven Knipoog

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:21

De enquette :

Paardensport centrum de Kempen

goed

elke dag buitenrit en elke dag les en carrouseloefenen voor de demostratie voor de ouders Voor de rest hebben we nog voltige gedaan (echt goed voor gedaan op een stilstaand paard hoe alle figuren moeten e.d. en die mocht iedereen dan proberen) Nog een spelletjes middag met paarden, barrelrace e.d. Nog een poetswedstrijd en een keer spelletjes (raadspelletjes en uitbeelden e.d.) zonder paarden. We hebben ook nog een dagtocht gereden, we gingen dan 2 uur rijden naar een patatzaak en toen weer 2 uur terug, was heel leuk!

Goed, boven de stallen ergens, waren 4 persoonskamers met stappelbedden. Nette stallen 3 binnenbakken en 2 buitenbakken, nette kantine en achter de kantine was noig een ruimte waar wij aten

5. Hoe waren de paarden/pony's ? Hoeveelheid, rassen,leeftijden, braaf ed , en de verzorging hiervan ? Wel redelijk goede paarden en pony's, best veel. Allemaal 'gewone' paarden/pony's (dus geen fjorden e.d.)Verschillende leeftijden, braaf. ze vroegen aan iedereen hoelang je reed en op basis daarvan werd de indeling gemaakt (en dan in de les werd gekeken of je ook inderdaad wel eentje zat die bij je paste e.d.)

Heel de week dezelfde. Een enkeling liep s'avonds een keer mee in de les...

7. Hoe was de leiding ?
Wel goede leiding (waren 19/20 jaar) en de eigenaar van de manege ging zelf ook mee op de buitenritten Dat was echt een toffe peer!

8. Hoe wisten jullie wat het programma was ? Door bijv. schema op een bord ed. ? was er ook een verandering in het programma door bijv. het weer ? Dat zeiden ze s;morgens meestal
Ja, eigenlijk gaan ze nog een middag zwemmen, maar omdat dat buiten was en het nogal slecht weer was (regenachtig) gingen we een dagtoch maken! (vond ik neit erg, vond at juist veel leuker)

Groente en een keer patat of iets 3x per dag. Af ent oe een snoepje en meerdere malen per dag drinken, siroop.

Ja, de eerste dag moesten we helpen met uitmesten en voor de rest tafel afruimen en afwassen/afdrogen

Vond alles op zich wel leuk... vooral de dagtocht. De bonte avond vond ik midner leuk, maar dat komt omdat ik daar niet van houdt.

Ja zeker een aanrader! Je rijd veel! 3 a 4 uur op een dag! Erg afwisseld, buitenrit en les! Leuke paardjes.

mysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:34

Ponykamp noordeinde, vele jaren

Goed, heel klein maar gezellig

Heel veel lange buitenritten gemaakt, 1e dag les om te kijken of paard bij je past. Verder sávonds spelletjes met de paarden

Kleine accomodatie, maar wel netjes. Helft slaapt zomers in caravans. Prima buitenbak, stallen vrij oud.

Hele leuke geschikte paarden (17) verschillende rassen, veel tinkers, maar ook dravers. Genoeg keus voor alle leeftijden. verzorging was goed.

Hebt de hele week een pony voor jezelf, hoeft niet te delen, geen lessen met anderen. Kan wel geruild worden als de pony niet bevalt

7. Hoe was de leiding ?
Leuk, aardig

Geen vast programma, afhankelijk van weer..

3 keer per dag eten, overdag thee en limonade, s'avonds fris met chips o.i.d

Ja, helpen mesten

Heel leuk!!

Ja, leuke buitenritten en mooie kleine groepen

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:49

Manege Knollegruun te Schoonloo, 2000 (?)

Groot complex, mooie omgeving, gezellige sfeer.

Buitenritten, les (soms wat massaal), dagtocht, nachtrit met aan het einde met zn allen rond een groot kampvuur galoperen, heel gaaf. Elke dag de paarden van en naar het land rijden. Aan het einde van de week was er een grote stoelendans georganiseerd waar je een rozet kon winnen.
Zonder paarden: naar het na bijgelegen meertje om te zwemmen en spelletjes te doen, dropping, helpen op de manege.

We sliepen in hele gezellige blokhutten (met leuke gordijntjes:) met stapelbedden, 6 á 8 personen per hut.

Veel verschillende pony's en paarden, jong oud, privé, van de manege of voor de handel. Van groot tot klein, van rustig door het bos sjokken tot op twee benen door de struiken.

Je had een 'eigen' pony voor de hele week welke goed op je rijkunsten en wensen werd aangepast. De pony's werden wel tussendoor voor lessen en buitenritten ingezet.

7. Hoe was de leiding ?

Ontzettend leuk en spontaan, soms streng omdat dat nodig was, erg behulpzaam.

Het programma stond vast, er is niet van afgeweken omdat het de hele week goed weer was. Tijdens het ontbijt werd ons verteld wat we gingen doen die dag, 's avonds werd ons gevraagd hoe we het vonden.

Het eten was goed, gewoon Hollandse pot Lachen Tijdens het ontbijt werden er lunchpakketjes gemaakt. Onbeperkt limo. We kregen af en toe wat lekkers, extra's als ijsjes kon je zelf in de kantine kopen.

Kan ik me niet herinneren.

Ik vond de dag- en nachtrit ontzettend gaaf. er was niets 'niet leuk' aan het kamp.

Ja absoluut! Je hebt er veel vrijheid, een super omgeving, leuke paarden en de mensen hebben er echt hart voor hun bedrijf en paarden.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:56

4. Hoe was de accomodatie?
Er is een grote binnenbak, een normale buitenbak, veel weide voor de paarden. Er is een nieuw gedeelte met ontzettend mooie en ruime stallen. De manege pony's en paarden staan in wat kleinere boxen maar hebben s avonds weidegang. Verder is er ook een gezellige, kleine capmping waar ook mensen die op trektocht (met en zonder paard) staan.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 10:19

Ik ben naar Manege Bergemo geweest 4 juli 2004
Het zag er gezellig uit, mooie manege, dus ik had er heel veel zin in!
Bosritten, springles, menles, dressuurles, westernles, voltigeles, zwemmen met paarden en zonder paarden, huifkartocht, spelletjes met pony's (zonder zadel enz.), dressuur wedstrijd, naar gennep, dropping, bonte avond, wandelen enz. Was allemaal hardstikke tof!!!! Haha!
Er was veel ruimte, zag er allemaal netjes uit!
Allemaal verschillende rassen, leeftijden ook verschillend, sommige braaf, sommige wat pittiger, ze zagen er heel netjes en goed verzorgd uit!
1 voor de hele week, ze werden ook wel af en toe gebruikt voor de lessen
7. Hoe was de leiding ?
Heel aardig, kon je goed mee lachen!
Er hing een schema, en die veranderde af en toe vanwege het weer (het was onze week nogal slecht weer maar toch werd er een super week van gemaakt!)
We aten 3x per dag, drinken was altijd verschillend, maar wel lekker alles!
Ja tafel afruimen, afwassen/afdrogen of stallen vegen.
Eigenlijk was alles leuk!
Ja zeker wel, het is gewoon heel gezellig, je doet leuke dingen en er zijn leuke mensen, paarden en pony's!

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:26

2000> Manege de Vlerk in Someren
2001> Manege de Vlerk in Someren
2002> Manege Het lamoen in Markelo
2003> Manege Cahama in Neunen
2004> Manege Het lamoen in Markelo

de vlerk> het was een mooi bedrijf en zag er gezellig uit
het lamoen> het was een klein bedrijfje en leek meer op een boerderij met paardenstallen en een buitenbak, de slaapplaatsen zagen er allemaal goed uit en het zag er gezellig uit.
cahama> best groot bedrijf, veel paarden en pony's alleen een binnenbak, tenminste we hebben niet in de buitenbak gereden, de pony's in de stands zagen er minder goed uit maar slaapplaats enz. was goed

de vlerk> we mochten heel de dag bij de stallen komen hebben veel met de paarden gedaan zoals springen,dressuur, buitenritten en spelletjes. zonder de pony's hebben we een soort 6-kamp gedaan en een dropping en bonte avond
het lamoen> was een heel gezellig kamp mochten de pony's zelf voeren en veel rijden ook politietraining, dressuurles en springen en dan zo hoog als je zelf wou. zonder pony's zijn we naar de markt geweest gewoon het dorp in ook een soort 6-kamp gedaan.
Cahama> veel met de pony's gedaan mochten alleen niet veel in de stallen komen, heel veel vrije tijd dat vond ik wel jammer, zonder pony's naar het dorp geweest om inkopen te doen voor jezelf en de pony's

De vlerk> de accomodatie heeft een binnen en buitenmanege, goed verzorgde stallen, de slaapplaatssen kan ik me niet meer herinneren eten enz. in de kantine
Het lamoen> heel gezellig apart gebouwtje voor het slapen met tafel en 5 kamertjes met 1x 2 en 4x 4 slaapplaatsen leiding sliep aan de overkant van het gebouwtje, eten buiten onder een groot rond ding met een rieten dak. Er is alleen een buitenbak en de stallen zijn groot en staan ongeveer 4 pony's in zijn goed verzorgd
Cahama> sliepen met z'n allen boven de kantine op matrassen heel gezellig, eten in de kantine en de bak zag er goed uit stallen ook alleen de stands niet zo.

De vlerk> veel pony's (geen idee hoeveel precies) allerlei verschillende rassen ook verschillende leeftijden goede verzorging
het lamoen> super leuke dieren allemaal vooral fjorden enkele andere rassen geen superoude pony's. stuk of 20 pony's 1 paard. hele goede verzorging
Cahama> een stuk of 30/40 pony's denk ik, heel veel haflingers en voor de rest allemaal verschillend ongeveer evenveel paarden als pony's. leeftijden van heel jong tot heel oud, vervelende en lieve bij. heel veel veulens. paarden in stands minder verzorgd.

op alle drie de kampen eigen pony. hoefde niet te delen met anderen of voor lessen

7. Hoe was de leiding ?
bij de vlerk> leuke leiding 1ste jaar. 2de jaar heel streng
het lamoen> leuke leiding alle 2 de jaren 2de jaar leuker alleen moesten heel vroeg gaan slapen
cahama> hele leuke leiding mochten zelf weten wanneer we gingen slapen en niet streng kon goed les geven

bij alle werd het s'ochtend bij het ontbijt uitgelegd als het slecht weer was kwam er ter plekke een aangepast programma

3x per dag eten, heel veel gezond vooral op het lamoen 1x friet. ook snoep en mochten zelf ranja pakken als we dat wilden of als we dorst hadden.

jah, bij alle 3 stallen opstrooien, gangen vegen, tafel afruimen/dekken afwassen/afwasmachine inruimen. bij het lamoen nog extra stront uit de bak halen.

het leukste vond ik het paardrijden, de buitenritten bij het lamoen was de politietraining het leukst. het minst vond ik de vrije tijd ik wist nooit wat te doen.

als ik zou moeten kiezen tussen deze 3 zou ik het lamoen kiezen omdat het een rustige manege is en heel erg diervriendelijk ook word je de meerderheid van de tijd bezig gehouden, ook veel andere dieren, geitjes enz.

love_usini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:25

De enquette :

Manege Smit in Pesse 7 tot 13 aug. 2005

Gezellig

zwemmen was gezellig, naar de Pullendag was leuk alleen beetje kort, vo0rderest hele leuke buitenritten gemaakt ong. van 2 uur en spelletjes was o0k leuk

zag er wel netjes uit alleen de matrasjes...

Waren allemaal hele leuke p0ny's 32 paarden en pony's veel pony's best wel oud voorderest zijn het echt allemaal hele leuke pony's!

Je had de hele week dezelfde pony je hoefde ze niet te delen en alleen heel soms werd ereen gebruikt voor een les

7. Hoe was de leiding ?
Aardig en leuk

Ze vertelde wat we gingen doen en er waren geen veranderingen door het weer

Je kreeg als je wou drinkgen ranja en snoep moest je zelf hebben

afdrogen en tafel dekken 2x per week

Het hele kamp was heel leuk!!! alles was leuk

Ja, was super gezellig en heel leuk!!! je rijd ook heel veel in een mooie omg. en alle paarden zijn super lief

Je rijd veel, En gaat ook springen en voltigeren

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:10

De enquette :

ponykamp noordeinde week 31 van dit jaar

leuk,gezelig waar zijn de paarden?

veel buitenritten uh zwemmen, naar de paardenmarkt, droping,
zonderzadelrijden.

het huis was leuk, we sliepen boven op de overloop of in de kamer op matrassen
.
17 paarden waarvan 1 nog niet ingereden was.

6. Had je een pony voor de hele week of elke dag anders ?
1 pony voor de hele week. je mocht wel ruilen.

7. Hoe was de leiding ?
heel aardig,gezelig en leuk.

jah maar niet door een schema ze vertelde het meestal

Je kreeg als je wou drinkgen ranja hebben en voor de ret 3 keer perdag en soms chips of snoep

afruimen en 1 keer de wei uitmesten

Het hele kamp was heel leuk!!! eng dat we door het watre moesten

Ja, was super gezellig en heel leuk!!! je rijd ook heel veel in een mooie omg. en alle paarden zijn super lief en het is lekker klein en geselig

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:20

De hoeven 2000/ de treekhoeve 2002/rosworld 2003/stal t reelaer 2 weken 2004/stal t reelaer 2005

de hoeven: wel mooi alleen beetje kleinschalig
de treekhoeve: mmm die tenten vond ik maar niks
rosworld: leuk lekker western idee
stal t reelaer: super! lekker paardjes vanuit de slaapkamer.

de hoeven: voltige/mennen stelde niks voor. en een keer dierengeluiden spel stelde ook niks voor was zo afgelopen

de treekhoeve: buitenrijden was leuk/ en frystyle alleen we gingen ook veel dingen niet doen die wel op de folder stonden de activiteiten zonder paard stelde niet veel voor

rosworld: westernles was interessant als het de 1ste aanmerking in western is. buitenrijden was ook leuk en zwemmen te paard. sommige activiteiten zonder paard waren leuk andere weer niet

Stal t reelaer: springen/in de crosswei/waterbak/buitenrijden en de trektocht. echt super leuk allemaal lekker ruig en lekke rhard in de bossen de activiteiten zonder paard zijn ook super altijd dikke lol daar!

De hoeven: Mooi
de treekhoeve: ik vond het niks in die tenten. de manege zelf ging wel alleen die stands waren beetje min
rosworld: mooi
staltreelaer: leuk! je had de gang en vanaf daar kon je altijd naar buiten het stal terein op kijken. en gewoon heel gezellig

De hoeven: de meeste waren wel op leeftijd maar zaten oo kjongere bij. vooral pony's waren braaf maar zaten ook wat fittere bij voor diegene die dat wilde. ze stonder er wel goed bij

de treekhoeve: verschillend in leeftijd. niet veel je reed vaak met z'n 2e op 1 pony op een dag. er waren wel brave maar ook vervelendere maar daar ging ik juist voor. stonden er voor de rest goed bij.

rosworld: ik deed westernkamp dus qaurters en painthorses owja ook nog een tinker de meeste waren wel braaf. 2 draakjes. genoeg zodat ieder gewoon 1 voor zichzelf had.

reelaer: heel veel variatie allerlei soorten rassen. veel jonge pony 3/4/5 jarige erg leuk dus. zitten brave tussen maar ook lekkere knallers ze staan er goed bij

hoeven: voorjezelf 's avonds wisselen van pony en werd ook lessen op gereden door manege kinderen.

treekhoeve: moest je delen

rosworld: voor jezelf dezelfde

stal treelaer: eerste avond allerlei pony's testen die dag daarna mag dat ook nog als je nog niet je match heb gevonden. en op trektocht gewoon je eigen maatje

7. Hoe was de leiding ?

hoeven: deden niet zoveel
treekhoeve: alleen de instructrice was leuk derest was echt
rosworld: leuke mensen
reelaer: toppie!!! echt super

hoeven: ja was wel verandering door bijv. weer
treekhoeve: idem
rosworld: nee was wel vrij hetzelfde

reelaer: programma was af te lezen. er stond ook avondspel en dan kreeg je daarna te horen wat het werd.

Hoeven: vooral vaak aardappelen met groente. en een keer soort van barbeque. niet lekker vond ik zelf werd 3x per dag. ranja kreeg je gratis derest kopen

treekhoeve: van catering bedrijf. was ook niet echt super weet niet precies wat meer. brood was nogal taai soms 3x op een dag

rosworld: ook niet perfect eten. 3x behalve als je op buitenrit ging. ranja was gratis

reelaer: lekker eten! 3x op een dag. ranja kon je altijd pakken

hoeven: ja afwassen/erf vegen
treekhoeve: afvassen was altijd nog smerig
rosworld: ja stalklusjes
reelaer: kuilvoeren/mesten of vegen

hoeven: wedstrijd was het leukst. en die activeiten als voltige en mennen het minst was gewoon niks aan.
treekhoeve: het leukst was buitenrijden , minste was dat je alleen voor je les naar de paarden mocht. en dus de rest van de dag maar verveelde

rosworld: leukst was westernrijden+zwemmen in het meer en te paard. minst was dat we een keer rijvrij(dus niet mochten rijden) omdat we 's nacht radio zacht aanhadden en die bedrijden

reelaer: alles was leuk/ niks was niet leuk

REELAER is aanrader. je hebt geen bedtijden. je hebt een jeugdhonk met banken enzo kan je gezellig zitten enzo. en als je wilt slapen kan dat ook want daar is het rustig. je zit heel de dag tussen de paarden. je mag heel de dag door helpen met alles wat met paarden te maken heeft.

je word heel de dag bezig gehouden en doet allerlei leuke dingen. trektocht is gewoon super leuk! lekker crossen/zandheuvels scheuren.

gewoon reelaer is de lauwste

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:52

Hallo Allemaal !!!

Voor mijn opleiding paardenhouderij ben ik bezig met een opdracht over ponykampen. Omdat reacties van mensen heel belangrijk is dacht ik zet een enquette neer op bokt zodat ik via jullie je persoonlijke mening krijg over bepaalde ponykampen.
Dus mijn vraag zouden jullie hieraan mee willen werken.

B.v.D

groetjes
franny

De enquette :

Ik ben een aantal keren zelf op kamp geweest, maar ook 2x met eigen leiding naar een andere lokatie. Dit waren de eekwal in emmen en galgenberg in garderen. Over de inhoud van de kampen zeg ik dus niets, aangezien ik de inhoud van de normale kampen niet ken.

1. Galgenberg (geloof ik) in Garderen (1996)
2. Eekwal in Emmen (1997)
3. Treekhoeve in Leusden (1998)
4. 't Reelear in Raalte (2000)
5. Molenzicht in Bergen op Zoom (2001, 2002, 2005)

1. Galgenberg: Groot, mooie omgeving. De pony's staan dag en nacht op de wei.
2. Eekwal: Ook groot, mooie omgeving. Veel fjorden en dergelijke.
3. Treekhoeve: Stom, het tentenkamp was ver van de paarden vandaan. De manege vond ik niks: pony's in stands.
4. 't Reelear: Beetje een chaos, veel huurpony's die ze in de zomer huurden. Deze hadden geen stal, maar stonden vast aan muren en hekken en 's nachts in de wei.
5. Molenzicht: Zeer ruim, netjes en ècht midden in een bos.

3. Treekhoeve: Continue bosspelletjes en andere domme dingen. Met de paarden werd 2 uur per dag gereden en 2 uur dingen als poetsles en mennen en voltige en voor de rest moest je er uit de buurt blijven.
4. 't Reelear: Veel rijden, weinig bezigheden buiten het rijden om.
5. Molenzicht: minimaal 2 uur per dag rijden, verder poetsen, stalcorvee, ponyspelletjes ed.

1. Galgenberg: 1 grote en 1 kleine slaapzaal en nog wat slaapkamers voor leiding geloof ik. Veel stapelbedden, wel netjes.
2. Eekwal: Kleine lelijke stapelbedden (zelfs van 3 verdiepingen), meerdere slaapkamers in een blokhut.
3. Treekhoeve: Ronduit klote, allemaal tenten en een camping-douchegebouw waar toendertijd een gezamenlijke doucheruimte (dus een douchezaal met 10 douches ofzo) inzat waar zelfs mensen van andere kampen kwamen!
4. 't Reelear: Goede slaapzalen, herrie was slim opgelost dmv het jeugdhonk, waar wel 's avonds herrie gemaakt mag worden.
5. Molenzicht: De mooiste accomodatie van allemaal. Een huis met boven 4-persoonsslaapkamers met elk een eigen wastafeltje ed. Als je aan de goede kant van het gebouw ligt kan je naar de paarden kijken!

1. Galgenberg: Vooral veel pony's, vanalles wat.
2. Eekwal: Veel pony's, waaronder fjorden. Ook wat paarden. Van behoorlijk jonge pony's tot paarden.
3. Treekhoeve: Pony's in stands, paarden hebben niet meegelopen op ons kamp (was voor kinderen tot 12 jaar). Beetje beginnerssullen.
4. 't Reelear: Heel veel verschillende pony's, maar wel die stuk voor stuk in mijn ogen te veel moeten doen. Met de trektocht liepen ze 3 dagen lang 5 uur voor ons, en de rest van de dagen 2-3 uur. Daarbij werden ze ook nog ingezet voor de lessen.
5. Molenzicht: Niet zo heel veel paarden en pony's (25 ongeveer), maar ook een kleine groep, dus wel voldoende. Het zijn allemaal rijtypsche paarden en pony's, waarvan een aantal jonge paarden en een aantal ex-wedstrijdpony's. Ze hebben veel goede (vaak moeilijkere) paarden, maar ook wat bravere.

3. Treekhoeve: Delen met z'n 2-en. Lessen weet ik niet meer
4. 't Reelear: Voor jezelf en lessen.
5. Molenzicht: Voor jezelf en enkele lessen. Al heb je op molenzicht een vast verzorgpaard, meestal rijd je ook 1 uur per dag op een ander.

7. Hoe was de leiding ?
3. Treekhoeve: Heel vervelend, sommige nog dom en onoplettend ook. Er werd veel gepest in mijn week.
4. 't Reelear: Ook behoorlijk irritant en verschrikkelijk onoplettend. De laatste avond zoop het halve kamp zich klem.
5. Molenzicht: Aardig, streng wanneer nodig en gezellig.

Over weersveranderingen weet ik niets te vertellen, k had namelijk altijd 20 graden en zon . Nooit regen of tropenroosters nodig gehad
3. Treekhoeve: Briefje op het bord
4. 't Reelear: Geen idee meer?
5. Molenzicht: Euhhh niet. S ochtends wordt globaal het plan verteld en dan zien we wel.

3. Treekhoeve: Alleen smerige limonade, het eten was redelijk eetbaar. Extra's herrinner ik me niet. 3x daags eten.
4. 't Reelear: Ik herinner me niets meer van drinken, maar dat zullen we vast gekregen hebben, anders was ik nu dood . Het eten was ronduit niet te vreten. 3x per dag eten geloof ik.
5. Molenzicht: Limonade, maar ook warme chocomel ofzo. We kregen wel is een koekje of snoepje ofzo. 3x per dag eten.

3. Treekhoeve: Ja, afwassen
4. 't Reelear: Nee, ieder wast eigen spullen af
5. Molenzicht: Ieder wast eigen spullen af en stalcorvee.

3. Treekhoeve: Eigenlijk was er niets echt bijzonder leuk . Het stomste was dat je zaterdag aankomt en pas maandag(!!!) gaat rijden. En dan nog maar 4 uur per dag bezig zijn met paarden, waarvan 2 uur rijden.
4. 't Reelear: Het leukste waren de rengaloppen, en daarmee is het dan ook zo'n beetje wel gezegd. Het minst leuke was de leiding en de grootschaligheid (2 trektochten van 14 kinderen = 28 en een ponykamp van 10 ofzo = 38 kinderen).
5. Molenzicht: Pony versieren vond ik het minst leuk, ik ben niet zo'n creatieve geest .

3. Treekhoeve: Nee, zeer zeker niet!
4. 't Reelear: Alleen als je van grootschaligheid houdt.
5. Molenzicht: Alleen als je redelijk kan rijden als je ouder bent dan ongeveer 13. Anders is het moeilijk meekomen. De kleintjes maakt het niet veel uit, maar je moet rijervaring hebben. De ponyspelletjes 's avonds zijn altijd heel leuk. Je zit maar 2 of 3 uur op een paard, maar bent er ècht van 's ochtends tot 's avonds mee bezig.

3. Treekhoeve: Er zaten kinderen bij die nog nooit op een paard hadden gezeten.
5. Molenzicht: Mijn idee was altijd om nooit ergens 2x heen te gaan. Je weet immers nooit of het ergens anders leuker is. Na molenzicht ben ik nooit meer ergens anders heen gegaan.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 13:11

Manege de Bongerd in Glimmen (zomers en herfstvakanties)

lekker groot, vriendelijke mensen, leuke paarden, mooi ruim en schoon op de slaapzalen

1 dressuurles, 1 springles, spelletjesdag met o.a. dressuur wedstrijdjes, springwedstrijdjes, ringsteken, mennen, stoelendans, taliho (=race spelletje op een lang zandpad waar het om de controle van het paard gaat), 1x zwemmen een middag, veel buitenritten, 1 dagrit, elke avond en ochtend naar de wei zonder zadel en soms voltige. en 's avonds ook nog spelletjes afhankelijk van het weer.
en op donderdag avond (in de zomer) en in de herfst op vrijdag middag, doe je de "parade" dat is een soort optreden op alle ponys in de bak en vinden de ouders altijd erg leuk om te zien

Slaapzalen boven de kantine, erg mooi ruim en schoon, kantine ook schoon, mooie grote rijbakken waarvan 2 binnen en 2 buiten, veel stallen en stands.

Erg leuke paarden en pony's. Voor ieder wat wils. Heel veel pony's en paarden waarvan lang niet alles op de manege staat. Is altijd een groot deel van op "vakantie" (staan ze gewoon een maand of langer op het land en hoeven ze geen lessen te lopen). erg veel welsh cob's en welshjes. Ook veel shetlander en manegerassen (kruisingen). Pony's en paarden van alle leeftijden en ze zien er over het algemeen erg goed uit, en als ze kreupel zijn of een wondje hebben gaan ze naar het weiland en worden ze niet gebruikt.

Je krijgt aan het begin van de week een pony toegewezen, als je al eerder geweest ben mag je kiezen en ben je nog niet eerder geweest dan moet je voorrijden en vragen ze wat voor pony je wil en dan kiezen zij er een voor je. De gewone manegelessen gaan gewoon door maar dat zijn er niet heel erg veel en ze pakken zo veel mogelijk de pony's en paarden die niet ponykamp lopen.

7. Hoe was de leiding ?
Leiding is erg aardig, proberen de week voor iedereen zo leuk mogelijk te maken

Elke ochtend word verteld wat er gedaan gaat worden, hoe laat je les hebt bijvoorbeeld in welke bak. Dat word soms ook opgeschreven en opgehangen. Als het erg heet is ga je bijvoorbeeld pas heel laat in de middag naar het bos want dan is het al wat minder warm. als het regent ga je wel gewoon naar buiten maar dan moet je neit verplicht mee.

Je krijgt er tussen de middag warm eten, en dat bestaat uit aardappels, vlees, 2 soorten groenten en sla (als je vegetarisch bent krijg je iets ipv vlees). Je krijgt ook 3 muntjes per dag en daar kun je een glaasje drinken van kopen of een klein zakje snoep.

Je hebt daar stal corvee > poep uit de stallen halen, poep uit de bak halen, poep rond de hallen weghalen, de gangen vegen en zadelkamers opruimen (zadel en hoofdstel weer bij het goede naamkaartje ophangen ed)

Ik vind de dagtocht altijd erg leuk en de spelletjes dag ook.

Ja ik vind zeker dat het een aanrader is want ze zijn heel vrij in wat wel en niet mag. Je mag namelijk ook zelf op het terrein rijden enzo en je mag (bijna) alles met je pony doen wat jij wilt

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 14:24

De enquette :

Via simbo naar Centre Equestre de Kermabilou in Bretagne.
Deze zomer (2005)

Ze hebben erg veel weiland, veel paarden, het kamp zag er gezellig uit, we sliepen in tenten met 1 grote tent. Poetsplaats en stallen zagen er ook heel goed en gezellig uit.

In de 8 dagen dat je daar was:
1e dag: aankomst, spulletjes uitpakken, boodschappen doen en elkaar leren kennen en zonnen
2e dag: ochtendrit, 's middags had je eigen tijd.
3e dag: dag 1 van de eerste trektocht, rond 10/11 uur ga je weg rond 6 uur kwam je aan in een herberg.
4e dag: dag 2 van de eerste trektocht. Zelfde tijd als dag 1. Alleen kwam je weeer aan op de manege.
5e dag: Rustdag, wandelen naar het dorp en daar wat winkelen en 's avonds daar eten.
6e dag: 1e dag van de 2e trektocht. Weer zelfde tijden als de 1e.
7e dag: 2e dag van de trektocht. Zelfde tijden.
8e dag: inpakken, mogelijkheid tot een 2 uur buitenrit. 's avonds in de bus.

zie vraag 2

Ze hadden van alles, pony's tot trekpaarden.
Ze waren braaf, lekker vlot en hadden er plezier in.
Ze werden super verzorgd. Elke dag poetsen, in de pauzes van de trektocht helemaal afzadelen zodat ze goed konden rusten dan weer poetsen. Elke dag hoefjes vetten. Mooi beslagen.
Veel verschillende rassen, kleuren enz.
Van 3 jarigen tot oudere pony's en enkele veulens.

Je had je pony voor de hele week of je moest zelf willen wisselen. Enkele jonge paardjes moesten ook afgewisseld worden omdat het anders te zwaar werd.
Geen lessen.

7. Hoe was de leiding ?
We hadden een leidster via simbo, 1 een leider via de manege die de ritten begeleidde.
Waren erg aardig, duidelijk en je kon alles vragen.

Je kon het van te voren op de site lezen en het werd nog verteld.
Geen veranderingen.

We kochten gezamenlijk het eten. Je kon drinken pakken wanneer je wilde en er was genoeg te snoepen en eten.

We spraken gewoon onderling af wie er zouden afwassen.

Het rijden was geweldig, het was onwijs gezellig.
Niks was er niet leuk.

Ja zeker wel!
Ze hebben hele leuke paarden, leuke leiding, ziet er top uit en je hebt veel te doen

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:34

Leuk om te lezen, ga vooral zo door

(volgens mij is Franny al afgestudeerd maar shoot me if I'm wrong...)

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:34

De enquette :

ik ga ieder jaar naar manege molenzicht ( bergen op zoom )
eh ik rij er normaal ook dus ik kom dr heel vaak.
3. Wat ging je allemaal doen in deze week ? Met de paarden en zonder de paarden ? En wat vond je daarvan ? 2/3 uur rijden per dag. altijd in het bos ( de manege ligt midden in het bos ), springles, af en toe dressuur. je doet ook een speurtocht, versierwedstrijd en spelletjes. je poetst ook iedere dag voor het rijden enzo.

4. Hoe was de accomodatie ? (het hele bedrijf, maar ook het kampgebouw ed.) er is een kampgebouw met 4 persoonskamers ( wij liggen er altijd met z'n 6en in 1 kamer en de andere kamer gebruiken we als ' kleedkamer '. beneden is een keuken en een ' woonkamer' en dr staan tafels waar aan wordt gegeten. de manege ligt midden in het bos. dus dat is perfect voor buiten ritten.

er zijn heel veel pony's en een aantal paarden. (ongeveer 34 ) verschillende rassen. ( kwpn'ers, welshjes enzovoorts) er zijn een hoop jonge paarden en pony's voor de gevorderden. voor de beginners zijn er ook oudere en rustige paarden en pony's.
sommige zijn wel ' pittig ' maar wel betrouwbaar. ze worden goed verzorgt.

6. Had je een pony voor de hele week of elke dag anders ? Moest je, je pony ook delen of werden ze ingezet voor lessen met anderen ? je mag een verzorgpony/paard kiezen, die poets je dan iedere dag, en daar rij je minimaal 1 x per dag op. de andere ritten rij je op verschillende paarden.

7. Hoe was de leiding ?
goed en aardig.

8. Hoe wisten jullie wat het programma was ? Door bijv. schema op een bord ed. ? was er ook een verandering in het programma door bijv. het weer ? als het regende gingen we binnen rijden ( bijvoorbeeld een springles, of een dressuurles. verder hebben we gewoon veel buiten gereden. en als het heel warm was ofzo deden we een watergevecht. er was dus neit echt een strak schema ofzo.

9. Hoe was het eten en wat kreeg je allemaal ? Hoeveel 2 of 3x op een dag of iets anders ? Kreeg je ook extra's zoals snoep ed, en hoe zat het met drinken en wat kreeg je te drinken ? het eten was heel lekker we kregen 3 x per dag eten. tussendoor kregen we limonade of wat anders. bij het eten thee, of melk of water. bij de limonade kregen we koeken enzovoorts.

ieder wast zijn eigen bord, vork en mes af.
en maakt zijn eigen placemet ( schrijf je dat zo?) schoon.

het leukst : de rit naar de woensdrechtse heide.... RENGALOP .... en het minst leukst.... ik vond helemaal niks niet leuk

ja ik vind het zeker een aanrader! zeker als je het leuk vind om in de bossen te rijden enzo.
ik vind dat je als je weinig ervaring hebt ook gewoon kan komen, want dat hadden we dit jaar ook, die gaan dan met een begeleiding naar buiten en draven en stappen dan bijvoorbeeld alleen. de rest gaat dan met andere begeleidingen mee.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:58

De enquette :

Ponykamp, de eerste periode van de paasvakantie 2008 (22/03 tot normaal 29/03)
Voor ik vertrok leuk maar toen ik er aankwam minder leuk
De paarden moesten wij meer leren, we moesten ze rustig de eerste keer in de piste laten, we moesten cour vegen, eten en drinken geven, stal uitmesten en deze dingen 2 keer per dag
Ik begrijp het woord niet: accomodatie
We moesten 2 keer (of meer) per dag eten en drinken geven, stallen uitmesten, ... .
een twintigtal pony's voor het ponykamp, paardenkamp had er ook nog maar wij waren hier niet bij betrokken, ze waren niet echt braaf, er is iemand in z'n rug geschopt en ik ben in m'n arm gebeten, een paard heeft zelfs naar een groom geschopt dus braaf waren ze niet echt.. qua verzoring: wij moesten ze 1x per dag borstelen

meestal had je in het begin een niveautest, als je al kon rijden kreeg je na enkele dagen een pony die wat wilder was en er werd verschillend gereden, toen als ik in de 2de groep zat moest ik regelmatig op dezelfde pony omdat niemand anders erop bleef zitten..
7. Hoe was de leiding ?
heel leuk! echt waar, ik heb er met een aantal problemen terecht gekunnen
het was elke dag hetzelfde programma, er bestond ook een regenprogramma, het programma hadden de monitors bij de hand
Ik vond het eten niet echt lekker, 2 keer per dag warm eten, 1 keer chocomelk als tussendoortje, als vieruurtje boterhammen met confituur en chocomelk, 's avonds was er een barmoment, met je barkaart (moest je aankopen) kon je dan snoep en direnken bestellen.. Als drinke was er water, fruitsap en chocomelk. Tijdens het barmoment was er frisdrank
Ik ken dit worrd niet
het leukste: avondactiviteiten
Minst leuke: Bij de parden in de stallen, omdat deze nogal eens schopte

Ondanks dat ik het niet leuk vond, toch wel! Het was voor mij een eerste kamp en een kamp is gewoon niets voor mij.. Maar toch zou ik het er vele aanraden die echt GRAAG bezig zijn mt paarden, zo bijna de hele dag! Want ik was het snel beu
Avondactiviteiten zijn super, ik ben wel maar 5 dagen gebleven omdat het niets voor mij was

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:36

FjordenPaard:) uhm vorig jaar ergens in augustus
Zeer goed, een paar stallen waar eventuele irritante paarden en hengsten konden staan de rest stond allemaal in de wei. 1 groot gebouw waar in geslapen en 'geleefd' werd.
We gingen zonder paarden: Naar een stadje (met huifkar) naar een zwembad( Met huifkar)en zwemmen. Met paarden: elke dag minstens 2uur rijden, 1x een hele lange dag tocht en zwemmen.
Het waren 2 grote slaapzalen waar ongeveer 30 mensen konden slapen, de ene zaal was voor onder de 14 de andere slaapzaal was voor 14 jaar en ouder. Er was een groot leef gedeelte waar allemaal stoelen en tafels stonden waar we aten, en nog een kleiner gedeelte waar je kon zitten op een grote bank (die gestolen was door de vliegen) En er waren 4 keukens.
Er waren behoorlijk veel pony's en verschillende rassen (waar van ik betwijfel of er eentje bij zat die 100% zuiver was) De leeftijd van jong tot oud maakte niet uit. Er waren heel veel lieve rustige vriendelijke pony's en natuurlijk ook een paar etterbakkies. Ze zagen er goed verzorgd uit niet te dik niet te dun, maar de droegen allemaal een halster (Die ook gebruikt werd bij het rijden) En die halsters vond ik behoorlijk strak zitten. Als er eentje kapot was deden ze er een stro touwtje tussen en klaar.
Je kreeg de hele week een eigen pony die goed bij jou paste. Sommige werden daar naast ook wel eens gebruikt voor de verhuur. Maar dat was op momenten dat wij andere dingen gingen doen.
7. Hoe was de leiding ?
Behoorlijk gestoord:)
In de ochtend bij het ontbijt werd altijd verteld wat we die dag zouden gaan doen, wanneer we gingen rijden en wanneer we andere dingen gingen doen. Zo werd je altijd op de hoogte gehouden.
Drinken was er altijd (dat wil zeggen limonade of water), snoep en chips moest je wel zelf voor zorgen. Het eten was best lekker. Maar wel standaard kamp voer, dus pannekoeken, pasta, groente, friet enz. We aten meestal 3x per dag gezamelijk.
Jaa ze hadden zeker corvee:P Afwassen, tafels afruimen, tafels schoonmaken en vegen. Iedereen moest in 1 week 2x corvee doen.
Leukste: Dat je veel met pony's bezig bent, en dat iedereen gewoon gestoord en druk is.
Totaal niet: Zo vroeg op staan:P 1x mochten we 'uitslapen' tot half 9...
Jaa ik vind het zeker van wel! lekker veel actie tijdens het rijden, de hele week je eigen pony. Als je zelf geen eigen paard/pony thuis heb is dat zeker wel leuk voor een keertje!
Je gaat ook voltigeren, en er is een springbos waar je bijna elke dag naar toe gaat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:10

frappa schreef:
Hallo Allemaal !!!

Voor mijn opleiding paardenhouderij ben ik bezig met een opdracht over ponykampen. Omdat reacties van mensen heel belangrijk is dacht ik zet een enquette neer op bokt zodat ik via jullie je persoonlijke mening krijg over bepaalde ponykampen.
Dus mijn vraag zouden jullie hieraan mee willen werken.

B.v.D

groetjes
franny

De enquette :

T reelaer

Ik vond het heel vervelend dat je tussen allemaal mensen door moest met je spullen om in de kantine te komen. Wel vond ik het gaaf dat de paarden in grote groepen buiten liepen de hele dag door.

De eerste paar dagen 2x per dag rijden, en de rest trektocht.
Opzich wel leuk, alleen werd er buiten het avondspel om niet zo veel georganiseerd. Je moest jezelf maar een beetje zien te vermaken.
De trektocht was goed georganiseerd, de route was duidelijk.

Mooi. Het Jeugdhonk is oud, maar het voldoet aan waar het voor gebruikt word. De binnenbak en de stallen zien er super uit. De crossweide is een grote plus. De slaapzalen (6 tot 8 personen) zien er super uit (naja, aan het begin van de week dan). Er zijn wel wat weinig douches (2) op heel veel mensen (38+ leiding).

Er liep vanalles wat, het laatste jaar ook veel ijslanders. Leeftijden van 3 à 4 en dus net ingereden tot een jaar of 20 en dus een oude rot in het vak. Veel huurponys en paarden die zij zelf dus ook minder kenden, en 1 grote etter die jaar na jaar terug kwam en waar niemand op wilde. De verzorging was ok, ze stonden lekker buiten.

Je had in principe voor de hele week dezelfde pony/paard. Op zondag avond moest je je rijkleren direct aantrekken, en dan ga je paarden uitproberen.
Wat wel zo was, dat als er 1 of 2 tussenzaten met een grote bek die hun zinnen hadden gezet op 1 pony, dat je iig niet meer op die pony kon, de leiding vond dit prima/grappig.

7. Hoe was de leiding ?
Niet naar mijn smaak. Zeker het laatste jaar zijn we gigantisch afgeblaft door 1 leidster, die echt een pesthumeur had. We reden op een grote zandplaat, en we moesten op de volte. Toen we dit niet binnen 2 sec voor elkaar kregen met 14 paarden brulde ze er achteraan 'op de volte was mijn commando'. Dat wij allemaal zoiets hadden van ja... Laat maar. Ze weigerde ook bij ons te komen liggen met de trektocht.
Ik had heel erg t idee dat de leiding het ook als vakantie zag, en dat het best leuk was dat wij erachteraan reden, maar dat dat maar een beetje bijzaak was.

Er hing idd een schema, op hetzelfde bord waar de groepen waren ingedeeld. Als het slecht weer was dan werd er een beetje geschoven. In de trektocht viel logischerwijs niet te schuiven, dus dat ging ook door in de stromende regen.

3x per dag te eten. Het avondeten was wel ok, jammer dat er heel weinig rekening werd gehouden met vegetariers.

Je moest je eigen bord en beker afwassen, omdat je die ook zelf mee moest nemen.
Verder kon je punten verdienen door klusjes te doen (vegen, hout halen, mesten enz). De groep met de meeste punten kreeg een taart aan t eind van de week...

het leukst:
Rondcrossen op de trektocht en door de crossbaan
Minst leuk:
De ongeintereseerde houding van de leiding

Opzich wel, als je zelfstandig bent

Als jullie nog verslagen of foto's hebben zou je die misschien kunnen sturen naar mijn mail adres = frappa18@hotmail.com

Iedereen alvast Harstikke bedankt voor de moeite !!!!

groetjes
franny