Hallo Allemaal !!!
Voor mijn opleiding paardenhouderij ben ik bezig met een opdracht over ponykampen. Omdat reacties van mensen heel belangrijk is dacht ik zet een enquette neer op bokt zodat ik via jullie je persoonlijke mening krijg over bepaalde ponykampen.
Dus mijn vraag zouden jullie hieraan mee willen werken.
B.v.D
groetjes
franny
De enquette :
1. Welk/Welke ponykamp(en) ben je geweest en wanneer ?T reelaer
2. Wat was je 1e indruk van het kamp en het bedrijf ?Ik vond het heel vervelend dat je tussen allemaal mensen door moest met je spullen om in de kantine te komen. Wel vond ik het gaaf dat de paarden in grote groepen buiten liepen de hele dag door.
3. Wat ging je allemaal doen in deze week ? Met de paarden en zonder de paarden ? En wat vond je daarvan ? De eerste paar dagen 2x per dag rijden, en de rest trektocht.
Opzich wel leuk, alleen werd er buiten het avondspel om niet zo veel georganiseerd. Je moest jezelf maar een beetje zien te vermaken.
De trektocht was goed georganiseerd, de route was duidelijk.
4. Hoe was de accomodatie ? (het hele bedrijf, maar ook het kampgebouw ed.)Mooi. Het Jeugdhonk is oud, maar het voldoet aan waar het voor gebruikt word. De binnenbak en de stallen zien er super uit. De crossweide is een grote plus. De slaapzalen (6 tot 8 personen) zien er super uit (naja, aan het begin van de week dan). Er zijn wel wat weinig douches (2) op heel veel mensen (38+ leiding).
5. Hoe waren de paarden/pony's ? Hoeveelheid, rassen,leeftijden, braaf ed , en de verzorging hiervan ? Er liep vanalles wat, het laatste jaar ook veel ijslanders. Leeftijden van 3 à 4 en dus net ingereden tot een jaar of 20 en dus een oude rot in het vak. Veel huurponys en paarden die zij zelf dus ook minder kenden, en 1 grote etter die jaar na jaar terug kwam en waar niemand op wilde. De verzorging was ok, ze stonden lekker buiten.
6. Had je een pony voor de hele week of elke dag anders ? Moest je, je pony ook delen of werden ze ingezet voor lessen met anderen ? Je had in principe voor de hele week dezelfde pony/paard. Op zondag avond moest je je rijkleren direct aantrekken, en dan ga je paarden uitproberen.
Wat wel zo was, dat als er 1 of 2 tussenzaten met een grote bek die hun zinnen hadden gezet op 1 pony, dat je iig niet meer op die pony kon, de leiding vond dit prima/grappig.
7. Hoe was de leiding ? Niet naar mijn smaak. Zeker het laatste jaar zijn we gigantisch afgeblaft door 1 leidster, die echt een pesthumeur had. We reden op een grote zandplaat, en we moesten op de volte. Toen we dit niet binnen 2 sec voor elkaar kregen met 14 paarden brulde ze er achteraan 'op de volte was mijn commando'. Dat wij allemaal zoiets hadden van ja... Laat maar. Ze weigerde ook bij ons te komen liggen met de trektocht.
Ik had heel erg t idee dat de leiding het ook als vakantie zag, en dat het best leuk was dat wij erachteraan reden, maar dat dat maar een beetje bijzaak was.
8. Hoe wisten jullie wat het programma was ? Door bijv. schema op een bord ed. ? was er ook een verandering in het programma door bijv. het weer ?Er hing idd een schema, op hetzelfde bord waar de groepen waren ingedeeld. Als het slecht weer was dan werd er een beetje geschoven. In de trektocht viel logischerwijs niet te schuiven, dus dat ging ook door in de stromende regen.
9. Hoe was het eten en wat kreeg je allemaal ? Hoeveel 2 of 3x op een dag of iets anders ? Kreeg je ook extra's zoals snoep ed, en hoe zat het met drinken en wat kreeg je te drinken ?3x per dag te eten. Het avondeten was wel ok, jammer dat er heel weinig rekening werd gehouden met vegetariers.
10. Hadden ze ook corvee, zo ja wat ?Je moest je eigen bord en beker afwassen, omdat je die ook zelf mee moest nemen.
Verder kon je punten verdienen door klusjes te doen (vegen, hout halen, mesten enz). De groep met de meeste punten kreeg een taart aan t eind van de week...
11. Wat was het leukst en wat totaal niet ? het leukst:
Rondcrossen op de trektocht en door de crossbaan
Minst leuk:
De ongeintereseerde houding van de leiding
12. Was of zijn deze kampen een aanrader en waarom ? Opzich wel, als je zelfstandig bent
13. Eventuele andere dingen kan je hier beschrijven ;Als jullie nog verslagen of foto's hebben zou je die misschien kunnen sturen naar mijn mail adres =
frappa18@hotmail.comIedereen alvast Harstikke bedankt voor de moeite !!!!
groetjes
franny