3 man voor 1 paard.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: 3 man voor 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:58

ik zou net al eerder genoemt een maand of twee proberen en goede afspraken maken. en dan na die periode van proberen kijken of zij of jij weg of toch nog sammen
wel leuk dat die eigenaar zon vertrouwen in jou heeft Haha!

Choices
Berichten: 134
Geregistreerd: 04-05-05

Re: 3 man voor 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:23

Nou als die man dat zei dan zit je toch goed Lachen Ze is vast zo weg..

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: 3 man voor 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:33

Ik vind 3 man voor een paard opzich makkelijk kunnen, maar niet als ie nog onbeleerd is.

magicc
Berichten: 108
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Groningen

Re: 3 man voor 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 10:55

Ik ben gister daar heen geweest..

eerder had ik al met de eigenaar gepraat en het kwam erop neer dat ik het paard rijklaar zou maken met behulp van iemand anders. ( was van weekend ook naar Divoza geweest om een reeks spullen te kopen wat ik nodig zou hebben mocht ik het paard verder verzorgen waar ik vorige week wel posetief weer over was met het gesprek met de eigenaar.. en dan.. zie hier onder...)

En een dag later belt ie op dat dat andere meisje vragen had en ik om half 1 bij hem kon komen.

Ten 1e had ze geen vragen, de eigenaar vroeg aan haar hoe het moest met het inrijden .. nouuu.. dat wou ZIJ wel doen ( ik dacht ondertussen.. waar blijf ik dan in het plaatje?) en de eigenaar vroeg het ook aan mij.. ik zei van als wij samen er niet uitkomen moet iemand anders het maar doen.

Maar ik heb het meisje eens goed lopen observeren, helemaal niet mijn type. beetje een trutje vind ik.. Ik ben een standvastig iemand en zij liet merken dat zij een flierefluiter is .. lang leve de lol.. maarja ik had fotos meegenomen van mijn oud verzorgpaard om aan de eigenaar te laten zien want die had haar nooit gezien en toonde de foto's ook aan haar nou ze keek ongeinteresseert toe.. en beetje me aankijken net als ik een apart geval was.. Ik ging er eigelijk met een zwaar naar gevoel weg.

Ik heb helemaal geen zin om met haar te *samen werken* wat ik wel in mijn hoofd had om te doen ook omdat het paard nu aan 2 mensen moet wennen beter dat we dan samen bezig zijn met het paard.
Maar dat zie ik nu niet zitten, na mijn dunken heeft ze wat kapsones aan de kont.

Zij heeft wedstrijden in haar hoofd voor in de toekomst.. en ik eerlijk gezegd niet en ik denk mocht het paard klaar zijn.. en we kunnen erop rijden dat het samen echt niks word...


De eigenaar had ook gezegd dat ik zijn nummer 1 ben mocht het niks worden tussen haar en mij.

Maar alware was zij daar eerst en ik ben er komen aan waaien.

In het verleden had ik ook wel eens een naar gevoel over een bepaalde situatie gehad, en ik luisterde daar niet naar en toen kwam ik in een situatie terecht waar ik mezelf voor had kunnen behoeden..

Dus zal ik maar naar mijn gevoel luisteren?


wat denken jullie..?


ilovepebbles schreef:
Hoii..
zoek een ander leuke verzorging pony/paard die je lekker alleen kan verzorgen en berijden.. Is veel beter want straks wil je gaan rijden is die al bereden.. Boos!

Xus_maX
Berichten: 92
Geregistreerd: 03-05-05

Re: 3 man voor 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:48

HaaaaaaaaJ,,

Ik zou het als ik jou was gewoon even proberen...lukt het niet (met z'n tweeën, zou ik een andere zoeken...) maar misschien wordt dat andere meisje wel weggestuurt (als ze echt zo is als jij zegt) omdat ze te ongeintreseerd is... k zou het gewoon ff afwachten....

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: 3 man voor 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:10

Heel erg twijfelend zeg ik nu toch, ga op zoek naar een ander paardje. Als het zo al begint voor dat jullie begonnen zijn, gaat het denk ik niet goed. (Spreekt degene met ervaring Haha! )

toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re: 3 man voor 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:51

Tja moeilijk hoor, van haar kant bekeken kan ik mij ook wel voorstellen dat ze zoiets heeft van, waar komt die nou opeens vandaan, ik zou dat paard toch verzorgen. En nu haalt de eigenaar jouw er opeens bij.
Aan de andere kant, met zijn 2 op 1 paard, moet best kunnen. Maar als jullie helemaal elkaars type niet zijn, is de lol natuurlijk ver te zoeken. Het is wel fijn als wat normaal met elkaar kan overleggen.
Je kunt het natuurlijk proberen, maar je steekt er dan al wel tijd en energie in. Ik vind de eigenaar trouwens ook wel lekker makkelijk, hij laat het jullie lekker uitzoeken, heeft eerst haar gevraagd, vraagt daarna jouw er nog bij, en wil haar wel wegsturen als jullie er samen niet uitkomen. Hij mag jouw blijkbaar erg graag en ziet jouw graag komen. Je kunt misschien ook aangeven dat je het niet doet, maar als later blijkt dat hij over haar niet tevreden is, of zij stopt ermee, of hij jouw dan weer een belletje wil geven en dat je het dan graag doet.

Succes ermee.

Anoniem

Re: 3 man voor 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:08

Ik denk dat ik het ook niet leuk zou vinden als er zo maar iemand bij mijn verzorg paard komt.Je moet maar eens denken dat jij al een tijdje een paard verzorgt en hoopt dat je het mag in rijden.En dan komt iemand anders wordt je zomaar opzij geschoven.
Als ik jou was zou ik lekker een ander paardje zoeken (mischien 1 waar je al op rijden kan)

daffydaffy
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-05-05

Re: 3 man voor 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:22

ik heb voor mijn werk altijd paarden zadelmak gemaakt. Het is opzich niet nadelig als hij met 3 of 4 man gedeeld wordt. Het paard leert op die manier wel snel. Het is wel belangrijk dat jullie ongeveer hetzelfde niveau hebben. Zo wie zo voor het zadelmak maken is het belangrijk dat je er niet na de eerste bok naast ligt. Een paard moet eerst vertrouwen krijgen. Ongeacht van wie. Misschien is het handig om de taken te verdelen? Alleen zadelmak maken is best lastig. Misschien kan er iemand op gaan zitten...de ander houdt het paard vast aan de longe en weer een ander houdt alles goed in de gaten en loopt, indien nodig, voorzichtig met de zweep achter het paard, zodat hij zich niet om kan draaien. LET WEL: wees heeeeeel rustig en schrik zelf nooit als je een paard zadelmak maakt. Benader hem altijd heel 'relaxt' maar zeer oplettend. Als jullie dat met zijn 3-en kunnen (werken als een team) dan zal het de volgende keer alleen maar gemakkelijker worden. Het belangrijkste is trouwens een goede begeleider op het moment dat jij voor het eerst op het paard zit. Zonder deze, kunnen zich zeer gevaarlijke situatie's voordoen.
Succes

magicc
Berichten: 108
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Groningen

Re: 3 man voor 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 22:24

Verzorg paard is een groot woord, want de eigenaar had vertelt dat zij maar 3x wat met het paard wat gedaan heeft en voor de rest is ze niet gekomen.

Ik vond het ook niet leuk dat ie mij als nummer 1 zag ben het hem vandaag wezen vertellen.. omdat ik er alware aan ben komen *waaien* maar hij zei dat hij toch voor mij kiest en als ik het niet ga doen hij het paard waarschijnelijk gaat verkopen terwijl hij het een ontzettend mooi paardje vind en hij had hem gekocht omdat het paard hem heel erg aansprak, en dat vond ik nou zo sneu dat ik gezegd had dat ie dat niet moest doen vanwege mij en dat andere meisje omdat wij niet door 1 door kunnen.

Dat meisje heeft ook tegen de eigenaar gezegd dat ze niet met mij wil samen werken. En Zondag toen we elkaar zagen heb ik aardig tegen haar gedaan, contact proberen te maken maar ze reageerde daar niet op.. dat heeft de eigenaar gezien en vond dat niet leuk van haar.

Hij heeft het idee van IK ben de eigenaar en IK beslis over het paard wie er mee aan de gang gaat en omdat hij mij kan vanuit het verleden vertrouwd hij mij en dat andere meisje kent hij alware niet.

Dus ik heb beloofd om voor het paard te zorgen, zou niet willen dat de oude man het paardje weg doet.. en tenslotte lijkt me het ook erg leuk.


silvana schreef:
Ik denk dat ik het ook niet leuk zou vinden als er zo maar iemand bij mijn verzorg paard komt.Je moet maar eens denken dat jij al een tijdje een paard verzorgt en hoopt dat je het mag in rijden.En dan komt iemand anders wordt je zomaar opzij geschoven.
Als ik jou was zou ik lekker een ander paardje zoeken (mischien 1 waar je al op rijden kan)

toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re: 3 man voor 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:37

Nou kijk dat is gewoon prima zo, hij wil jouw graag voor dat paardje, en is waarschijnlijk met dat andere meisje al niet zo erg happy.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re: 3 man voor 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:10

Ik heb voor mijn paardje maar 1 verzorgster!
Vind ik wel genoeg.. zei rijdt op haar en ik zelf.