Wie is er wel eens op kamp geweest op manege De Boschhoeve?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:24

Ik ben er een keer op ponykamp geweest, afgezien van een groep die op hol sloeg, waardoor oa mijn paard de benen op had, een vriendin onder de paarden lag en en heleboel kleine huilende meisjes om me heen gallopeerden, de hittgolf en de manege die in brand vloog heb ik me daar wel vermaakt, maar achteraf gezien zie ik de onervarenheid van een aantal van de leidingevende.

danielle1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:07

De leiding is inderdaad verschillend, maarja . Het was seker jessica die voor onrust zorgde XD.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:38

Hier ben ik twaalf jaar geleden (!) op ponykamp geweest, had het toen wel naar mijn zin :) Ik reed op Heliese (paard, vos), maar die is er al een paar jaar niet meer volgens mij.
Ik was toen van een pony afgevallen (meisje met eigen pony) en mijn arm gebroken, dat was wel minder :D Maar als troost mocht ik het jaar erna het kamp nog eens inhalen ;)
Ik kan me ook Floor nog wel herinneren, volgens mij was die destijds een jaar of 15 en echt heel aardig :) (Dan zal ze nu een jaar of 27 zijn?)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:40

danielle1994 schreef:
De leiding is inderdaad verschillend, maarja . Het was seker jessica die voor onrust zorgde XD.

Nee, het lag aan het feit dat de hele groep gewoon niet klaar was voor een buitenrit (ik was mee omdat een vriendin korter reed en ik koos de dag bij haar te spenderen) Ik zat toendertijd op bart, die was toen net onder het zadel (tot die dag dus, daarna moest hij herstellen omdat beide benen open lagen).

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:43

Sorry voor het omhoog halen van dit topic, maar om voor deze vraag nu een nieuw topic te starten ...
Ik ben jaren geleden op de Boschhoeve op ponykamp geweest, en ik vroeg me af of mijn lievelingsponys van toen er nog zijn. Het gaat om Blacky (zwarte shetlander), Michelle (merrie, schimmeltje) en Robbedoes (ruin, schimmel, Arabier). Vooral Robbedoes ben ik erg benieuwd naar - dat was zo'n geweldig dier!

Eleven

Re: Wie is er wel eens op kamp geweest op manege De Boschhoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 09:17

Blacky heeft helaas erge koliek gehad 3 jaar geleden en hebben ze laten inslapen.
Michelle is nog steeds van de partij.
En Robbedoes is er al jaren niet meer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 09:20

Ach wat jammer mijn dochter reed op hem toen ze 6 jaar oud was.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:32

Bedankt voor je antwoord!
Wat jammer van Blacky zeg ;( ! Daar heb ik als klein hummeltje m'n eerste ponykamp op gereden.
En wat bedoel je precies met "Robbedoes is er al jaren niet meer": verkocht of overleden?

CarThi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:54

Ik ben er vorig jaar 2 weken leiding geweest...:D
2 supergezellige weken :D:D
Veel gelachen en veel lol gemaakt en de kids vonden het ook super ;)

Als je vragen hebt over een aantal paarden of ze er bijv. nog staan of vragen heb over iets anders mag je altijd pb sturen ;)

Groetjesss Carmen

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:26

Traiectum schreef:
Bedankt voor je antwoord!
Wat jammer van Blacky zeg ;( ! Daar heb ik als klein hummeltje m'n eerste ponykamp op gereden.
En wat bedoel je precies met "Robbedoes is er al jaren niet meer": verkocht of overleden?

Gokje, overleden. Robbedoes stond er al jaren en was ook al een jaartje ouder. Toen ik al als kind ging, had een vriendinnetje van mij hem als 'ponykamppaard'. Dat is al zeker 12 jaar geleden.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:00

Dank je voor je antwoord, al had ik liever iets anders gehoord ;(
Ik wist natuurlijk dat Robbedoes niet de jongste meer was, maar ik had gehoopt dat 'ie lekker ergens met pensioen was, dat heeft Peer wel vaker gedaan.

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:52

Ik ben al 4 keer gegaan naar de boschhoeve op 1,5 jaar tijd.
Het is er echt super! Ik ben er dol geworden op Kanjer.
(Weet iemand of hij daar nog staat?) Vooral in de kerstvakantie is het
daar cool: misschien koud maar we waren maar met 4 op een kamp.
Ze hebben er ook superleuke friezen!

gartiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:25

Sorry voor het omhoog halen van dit topic, maar om voor deze vraag nu een nieuw topic te starten ...

Ik zou heel graag willen weten hoe het is met Jessica het was vroeger mijn paard peer had haar aan mij verkocht. Haflinger en heeft een witte bles, ( een kleine zwarte vlek op haar kont haha ) toen ik haar greeg was ze heel lief enzo ze is uiteindlijk maar paar weken bij ons geweest want paar rot jongens hebben vuurwerk in haar bak gegooit ik was toen zelf een goede ruiter maar het paardje is nooit meer hetzelfde geweest.

Ze begon heel agressief te doen en was niet handelbaar (gevaarlijk door bijna dood ervaring ) ik ben met haar terug naar peer gegaan en gevraagd om mij te helpen met haar dat is niet gelukt.

Toen kreeg ik youkie schat van een paard heel veel plezier mee gehad hij is aan ouderdom helaas overleden. Bijkbaar was hij stuk ouder dan in zijn papieren stond. Maar heb geen spijt van gehad was liefste paardje.

Het verbaasde mij dan ook toen ik mee ging kamp met mijn paard youkie (waar iemand anders op werd gezet waar ik niet blij mee was heel raar want het is mijn eigen paard) later is dat ook terug gedraaid. Het meisje tegen wie ik dat zei, dat het mijn paard was, geloofde mij niet eens echt stom.

Toen zag ik dat er op jessica gereden werd ik schok erg en ze was nog steeds argressief vond het raar dat ze haar op kamp mee liet doen peer zei dat het Jessica niet was daarna zei anderen mensen weer van wel ik snapte er niks van.

Daarom wil ik graag weten hoe het met haar is ?

die je eraf bokt en er vandoor gaat Quint haha hem heb ik nog ingereden nadat het kamp voorbij was. Na een tijd geeft die gewoon op als je er niet af krijgt dan is hij heel lief ;D

Ik vind erg te horen van Blacky ik had hem gekocht als hij niet te kein voor mij was opgeven moment werd ik te groot. Als ik hem kocht zou ik na paar maanden niet meer op mogen supper jammer.
Was ook mijn lievelings paard.

Wat ik nog als tip wil geven toen ik youkie kocht ik moest hem echt van alles leren echt een klus want op de manege lopen ze toch erg achterelkaar aan hij moest erg wennen aan alleen rijden. Ik denk dat je het zo ook veel beter en meer kan leren iniedergval ik ben er veel beter door geworden.

Groetjes Patricia.

lovehorse22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:34

heyy

de boschhoeve is zoooo leuk!
ik ben er nu al 3 jaar op ponykamp geweest en het is echt een ge-wel-dige manege.
hmm. ik dacht; laat ik quint eens proberen met ponykamp, maar is hij echt zo erg?
want een vriendin had hem vorig jaar en zij vond hem super leuk :)
xxx

gartiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:31

Quint zal vast niet meer zo druk zijn toen ik bij de boschhoeve zat was denk ik 7 jaar geleden ben nu 21 dus hij zal zijn wilde haren wel afgeschud hebben in die tijd hihi. Maar Quint is een lieverdje hoor ^^

xxxx

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:28

quint is echt heel lief en makkelijk al weer een aantal jaar.
gaat heel vaak beginners mee naar buiten. de jonge streken zijn er zeker af ;)

aankomende zomer word al weer mijn 4de jaar als leiding. heb het nog steeds naar mij zin.

NaatSaloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:07

Ik ga er deze zomer voor het eerst heen en het lijkt me echt zoo super leuk :D
hoe vaak gingen jullie zwemmen?

En Miracle lijkt me een vet paard, heb je kans om daar op te komen als je 14 bent en 1 jaar rijd, maar wel 3 x in de week ofzo.?

Xx.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:18

hoe vaak we gaan zwemmen ligt aan het weer bij mooi warm weer gaan we vaker (soms wel iedere dag) dan als het regent en koud is. in ieder geval 1 keer.

als het goed is kan je aangeven wat je rijervaring is en wat voor soort paard je wilt hebben (of juist niet) dan gewoon mircale aan geven. (het geeft geen garantie dat je het paard van voorkeur krijgt, maar kan wel helpen. de paarden worden door floor ingedeeld (naar ervaring, lengte, gewicht, geschiktheid van paard en hoe het paard is ingedeeld in de vorige weken etc)) hij word vaak ingezet bij de wat de gevorderden en grote ruiters omdat hij gewoon leuk kan lopen en groot is.
hoezo vind je mircale vet als het paard nog niet kent? er staan genoeg leuke paarden en ponies!

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:31

gartiry schreef:

Ik zou heel graag willen weten hoe het is met Jessica het was vroeger mijn paard peer had haar aan mij verkocht. Haflinger en heeft een witte bles, ( een kleine zwarte vlek op haar kont haha ) toen ik haar greeg was ze heel lief enzo ze is uiteindlijk maar paar weken bij ons geweest want paar rot jongens hebben vuurwerk in haar bak gegooit ik was toen zelf een goede ruiter maar het paardje is nooit meer hetzelfde geweest.

Ze begon heel agressief te doen en was niet handelbaar (gevaarlijk door bijna dood ervaring ) ik ben met haar terug naar peer gegaan en gevraagd om mij te helpen met haar dat is niet gelukt.

Toen kreeg ik youkie schat van een paard heel veel plezier mee gehad hij is aan ouderdom helaas overleden. Bijkbaar was hij stuk ouder dan in zijn papieren stond. Maar heb geen spijt van gehad was liefste paardje.

Het verbaasde mij dan ook toen ik mee ging kamp met mijn paard youkie (waar iemand anders op werd gezet waar ik niet blij mee was heel raar want het is mijn eigen paard) later is dat ook terug gedraaid. Het meisje tegen wie ik dat zei, dat het mijn paard was, geloofde mij niet eens echt stom.

Toen zag ik dat er op jessica gereden werd ik schok erg en ze was nog steeds argressief vond het raar dat ze haar op kamp mee liet doen peer zei dat het Jessica niet was daarna zei anderen mensen weer van wel ik snapte er niks van.

Daarom wil ik graag weten hoe het met haar is ?

die je eraf bokt en er vandoor gaat Quint haha hem heb ik nog ingereden nadat het kamp voorbij was. Na een tijd geeft die gewoon op als je er niet af krijgt dan is hij heel lief ;D

Ik vind erg te horen van Blacky ik had hem gekocht als hij niet te kein voor mij was opgeven moment werd ik te groot. Als ik hem kocht zou ik na paar maanden niet meer op mogen supper jammer.
Was ook mijn lievelings paard.

Wat ik nog als tip wil geven toen ik youkie kocht ik moest hem echt van alles leren echt een klus want op de manege lopen ze toch erg achterelkaar aan hij moest erg wennen aan alleen rijden. Ik denk dat je het zo ook veel beter en meer kan leren iniedergval ik ben er veel beter door geworden.

Groetjes Patricia.

heey,
met jessica gaat het prima. is een lekkere dikkerd. met opzadelen heeft ze nog steeds probleempjes, niet bij ervaren mensen die haar kennen, maar verder een schat met rijden en poetsen. ik heb nog mijn ruiterbewijs op haar gehaald.

leuk om te weten dat jij youki hebt gekocht. Toen ik heel klein was, echt heel lang geleden 10 jaar ofzo, heb ik daar op gereden. wij noemden hem altijd youki de chocolade poepie, waarschijnlijk vanwege zijn kleur ofzo, we dachten toen dat het rijmde. xD

Ik rijd er inmiddels al weer 14 jaar en ik heb het nog steeds leuk en ik mag veel. Ben 2 keer hulpbegeleiding geweest, ben nog geen 18 dus vandaar hulp. vragen over paarden op de manege stel ze maar, ik ken ze allemaal :).

SNNE95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:59

ik ben ook al eens op dit ponykamp geweest.
het is een leuk kamp , maar als je niet zo van het paarden ras : fries houdt dan zou ik daar niet gaan er zijn echt veel friezen,
wat hebben we allemaal gedaan;
- elke dag 2x rijden een keer in de bak of in de springwei en een buitenrit
- zowiezo een grote buiterit
- een nachtrit wel in stap natuurlijk
- een pannekoekenrit, ga je heen bv met het paard endan in de pauze krijg je pannekoeken en dna op de terug weg ga je met de huifkar mee.
- zwemmen met de paarden doe je soms wij hebben het niet gedaan omdat er geen tijd meer voor was.
- en bonteavond je moet meedoen, anders moet je een liedje zingen,
- spooktocht voor ponykamp voor ruiterkamp is het echt niet eng best saai zelfs.
- het drinken vind ik zelf minder dat is ranja en het eten vind ik zelf niet zo super lekker,