Buitenrit maken/buitenrijden

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:01

Als dani op vakantie is mag ik met nero wel buitenrijden (dan verzorg ik hem 3 weken in mn eentje, iedere dag) Maar dan liever niet in mn eentje.

Op paco rijd ik af en toe buiten, maar dan wel dat ie vast is geklikt (nog niet verkeersmak).

renskejive
Berichten: 104
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Almere

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:19

Ik mocht op mijn oude bijrijdpaard naar buiten en mijn bijrijdster mag ook op jive naar buiten(wil de eerste keren er wel bij zijn)

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:10

Ik rij alleen maar buiten omdat we nog geen bak hebben en het bos ligt achter het huis waar de paarden staan.
De eigenaresse heeft liever niet dat ik alleen het spoor oversteek maar mocht ik dat toch willen pak ik een brave mee.

Ik vind wel dat je de keuze van de eigenaren moet respecteren (weet niet of het al gezegd is heb nl niet het hele topic gelezen) want het is tenslotte hun paard/pony.
Als er wat met de pony gebeurd of met jou....

Je moet de pony of het paard wel goed vertrouwen wil je naar buiten gaan anders komen er alleen maar ongelukken van en dat wil niemand.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:56

Ik mag buitenrijden op de shetlanders, ik heb ze zelf ingereden en als ik vind dat ze er klaar voor zijn mag ik er buitenritten mee maken... Er is wel een buitenbak maar die loopt erg zwaar voor de pony's, en ze vinden het erg leuk om eens wat anders te zien dan de wei (ookal rijdt ik daar ook vaak). De shets zijn mijn eigen verantwoordelijkheid, moet er alleen op letten dat ik niet te veel op asfalt rijd aangezien ze geen hoefijzers hebben.
Op de fjord mag ik geen buitenritten maken, aangezien ze nogal lastig kan zijn: ze gaat soms wel eens steigeren (vooral als je alleen een buitenritje maakt). De eigenaresse is druk bezig om steigeren af te leren en ervoor te zorgen dat de fjord braaf wordt en dat je zelfstandig een buitenrit kan maken op haar.
Ik rijd ook af en toe op Queeny, maar dat is echt alleen maar in de bak, ze kan soms nogal racen en ze hebben liever niet dat ik gelanceerd wordt (ookal ben ik er nog nooit vanaf gevallen..)
Maar goed, op de shets mag ik een buitenrit maken zolang ik ze maar goed verzorg, niet al te lang met ze rij (ben ooit 6 uur weggeweest, waren ze niet erg blij mee) en als ik probeer zo weinig mogelijk asfalt te pakken.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:04

xxjollyxx schreef:
maar ik kan het me van sommige eigenaars ook wel voorstellen dat ze geen kinderen op hun verzorgpony buiten laten rijden. want ik denk dat als je 16 bent of ouder dat het dan wat meer verantwoord is, dan dat je 14 bent. Niet banketstaaf bedoelt ofzo, maar dan heb je toch wat meer verantwoordelijkheidsgevoel en ben je wat sterker enzo.

als ik een eigen paard had, dan liet ik er iemand van 18 wel mee buitenrijden (wat dus ook bij mij het geval is),
maar als ik een pony had, die een verzorgster heeft van 14, dan zou ik die daar echt niet buiten mee laten rijden... gewoon nog niet verantwoord...

(dit is mijn mening, respect please)


even een reactie hier op Haha! ik ben namelijk 14... ik mag van de eigenaresse wel buitenritjes maken (ja ook alleen) aangezien de shets voor een groot deel onder mijn verantwoordelijkheid vallen
ik heb ze zelf ingereden, ik verzorg ze ook helemaal alleen en als ik denk dat ze klaar zijn voor een buitenrit dan mag ik een buitenritje maken, als het dan verkeerd gaat moet ik gewoon nog wat meer oefenen in de bak
maar ze vertrouwen mij wel, ze weten dat ik de pony's goed verzorg en dat ik alleen maar dingen doe die verantwoord zijn