Verzorgpony inrijden of nog wachten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:56

Hee even offtopic.. waar staan die pony's? Ze komen me heel bekend voor Clown (haha nee niet van omgeving hilversum hoor ofzo)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 07:13

Wordt hij van 1,5 kilo krachtvoer niet mega druk ipv dik. Dit is een pony die nu al af en toe lekker door de wei gaat crossen en bokken dus hij zal het er dan dus ook weer af gaan rennen denk ik. waar hij staat ehm nu achter me denk *draait om* ja hoor hij staat er nog. veenhuizerweg heerhugowaard

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:53

Als hij zich lekker in de wei kan uitleven niet!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 12:31

haha hij staat alleen maar in de wei. dus dat zit wel goed. Het valt me op dat hij de laatstetijd veel licht. Komt waarschijnlijk omdat hij buikpijn heeft (had hij iig wel vorige week)

Maar als hij dan zoveel rent in de wei, heeft het wel nut om dat zoveel bij te voeren? nu is hij heel rustig, behalve als er een pony langs loopt. Maar toen hij wat dikker was werd hij regelmatig gek in het land....

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:37

Ja overleg het met een dierenarts je kunt het altijd proberen. Misschien kan hij soms op stal. Hele dagen op weiland is ook niet altijd goed!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 12:58

noekiejj schreef:
Ja overleg het met een dierenarts je kunt het altijd proberen. Misschien kan hij soms op stal. Hele dagen op weiland is ook niet altijd goed!

dat kan helaas niet, wat dat kost geld. Ja heel misschien kan hij in een koeienstal, staat hij vast aan 2 touwen, kan eten en drinken maar niet bewegen staat op een rooster enzo. En ik denk dat hij flipt...
Maar ik denk dat hij over 2 maandjes ofzo weer bij de merries moet...

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:35

Ik zou eerst maar eens afwachten hoe hij reageert op die wormenkuren.
Als ik jou was zou hem echt regelmatig ontwormen en zodra hij echt van de wormen af is verder gaan met beleren.
Het beestje zal zichzelf ook vast niet zo gelukkig voelen als hij zo veel wormen heeft.
En onder beleren valt niet alleen, zitten en rijden.
Je kunt zo veel meer doen, probeer het lekker rustig op te bouwen.
Zodat hij rustig aan jou kan wennen enz.
Je kunt ook makkelijk een halfjaar longeren, en dat bouw je dan langzamerhand op.
Zodat hij zelf ook wat meer spieren krijgt, dan zal hij er al heel anders uitzien.
En in de zomer gaat het gras vast wel weer groeien, ik denk dat het dan een hele andere pony is!

succes ermee Knipoog

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:39

lailapri schreef:
Maar ik denk dat hij over 2 maandjes ofzo weer bij de merries moet...

Ik lees dit nu net...
Dus hij dekt af en toe ook merries?
Daarvan kunnen zo ook afvallen, als hij dan ook nog af en toe moet rijden zal hij niet veel dikker worden denk ik.
Ik vind het vreemd van die man dat hij dat zelf niet ziet dat dat niet kan.
Opzich valt het best te combineren, maar dan moet hij wel bijgevoerd worden Scheve mond