Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maartjevO schreef:ow femke...
probeer je maar eens een dag in een kleine wc te vermaken!
Dan kun je ook wel een kwartslag draaien (en juich..)
en als je een lang touw hebt kun je wel drie passen achterwaarts doen.
Zou je dat niet enorm saai vinden!
Zeker als je bedenkt dat paarden vluchtdieren zijn,
die de hele dag voor mensen werken en het tolereren dat ze op hun rug
rond hobbelen en gepoets worden. Mogen ze er dan niet wat meer voor terug dan dat ze wel twee pasjes zijwaarts kunnen doen??
Ze zijn vrijheid gewent, en dat is meer dan een of twee of drie uurtjes los in een bak.
Jammer dat veel mensen daar blind voor zijn.
Stand zouden gewoon verboden moeten worden, net als te veel in een stal staan. Maar nu als de wiedeweer achter je compu uit en in de wc gaan staan, ik laat je zometeen wel even een uurtje in de bak los.

spoekie schreef:en probeer jij je maar eens in een ruimte van ong 4 bij 4 (voor pony's zelfs ruim genomen) te vermaken
kijken hoe lang je dat volhoudt
Het is groter dan mijn 1e studentenkamer was. Maar een hele dag in de wei zou ik ook saai vinden, zelfs met mooi weer, laat staan als het miezert of regent. Ik ben dan ook geen paard. shadow0 schreef:spoekie schreef:en probeer jij je maar eens in een ruimte van ong 4 bij 4 (voor pony's zelfs ruim genomen) te vermaken
Nou, als er internetverbinding is....Het is groter dan mijn 1e studentenkamer was. Maar een hele dag in de wei zou ik ook saai vinden, zelfs met mooi weer, laat staan als het miezert of regent. Ik ben dan ook geen paard.
Ik ben geen fan van stands. Maar als ze daarnaast veel op de weide komen lijkt het me voor de paarden zo slecht nog niet.
maar in de wei kunnen ze wel lekker gras eten en rennen wanneer ze willen.
Citaat:omdat ze een vierkante kist die groter is hebben uitgevonden??
stelletje scheinheilligen!
liesjuh91 schreef:ik vind stands eigenlijk ook niet kunnen, de manege waar ik lang geleden reed had boxen van 3,5 bij 3,5! het was geen grote manege maar de paarden werden super goed behandelt!
ook gingen ze s'ochtends van 8 tot 10 in 4 groepen van n half uur de wei of paddock in.
en in de zomer gingen ze na de laatste les de wei in, en om 9 uur s'morgens weer naar binnen.
maartjevO schreef:Citaat:omdat ze een vierkante kist die groter is hebben uitgevonden??
stelletje scheinheilligen!
Ik rijd niet op een manege
Daarnaast snap ik niet zozeer wat wel of niet op een manege ermee te maken hebben. Pennymeisjes zijn er ook met eigen paarden hoor! Citaat:en probeer jij je maar eens in een ruimte van ong 4 bij 4 (voor pony's zelfs ruim genomen) te vermaken
Binnen staan is sowieso eigenlijk gewoon niks voor een paard. En ik zie eigenlijk liever een paard in een stand, die af en toe los mag en met vriendjes naast zich.
Dan een paard die 23 uur per dag in een donkere box staat zonder aanraking met andere paarden.
Een box is natuurlijk ietsjes idealer, maar de verzorging van het paard kan een wereld van verschil maken.
Ik ken een stal waar alle paarden in een box stonden, maar was vrij donker en geen aanraking met andere paarden en nooit los.
En een stal waar ze in stands staan, is een lichte stal, er wordt opgelet dat er paarden naast elkaar staan, die elkaar mogen en die komen veel in de wei.
Nou ik zou dan toch echt voor die laatste kiezen! jij niet?
Citaat:is dan dan gezegd? Daarnaast snap ik niet zozeer wat wel of niet op een manege ermee te maken hebben. Pennymeisjes zijn er ook met eigen paarden hoor!
LilyLuna schreef:Even iets anders:
Het is wel handig als je iets meer dan alleen "haloo" in je topic titel zet.
Nu kunnen mensen niet zien waar het over gaat. Naast dat, krijg je misschien wel veel meer reacties als je een gerichte vraag stelt in je topic-titel.
Groetjes
denummer1 schreef:pfftt StAnDssss......EgT nIi FiJn..........MjA tSiJn ToG m\Ar ManEgE-PoNys DaN....gEeN DrEssUurpaArdjUhz
denummer1 schreef:pfftt StAnDssss......EgT nIi FiJn..........MjA tSiJn ToG m\Ar ManEgE-PoNys DaN....gEeN DrEssUurpaArdjUhz