wendytjeG schreef:k ben heel blij met de situatie zoals die op het moment is, maar zodra ik een baan heb (ben nu aan het afstuderen) wil ik toch graag een eigen paard. Simpelweg omdat ik in het verleden te veel nare ervaringen heb gehad met bijrijdpaarden.
Voor mij geld ongeveer het zelfde. Sinds enkele maanden heb ik een bijrijpaard, die echt helemaal geweldig is, en de eigenaresse is ook ontzettend aardig. Ik weet precies hoe zij haar paard verzorgt wilt hebben en ik kan qua rijden doen en laten wat ik wil. Het is echter maar een paar keer in de week, en hiervoor had ik 7 dagen in de week mijn paardje.
Dat vorige paard was in eerste instantie ook een bijrijpaard, maar daar doordat de eigenaresse steeds minder interesse had en toen ook nog haar babywens uit kwam liet die het helemaal af weten. Twee jaar lang heb ik dus zeven dagen in de week mijn eigen paard gehad, doordat ik haar min of meer gekregen had (ik betaalde wel grotendeels de stalling en hoefsmid, maar niet de dierenarts). De bedoeling was dat ik haar officieel over ging nemen, maar helaas hebben we haar in moeten laten slapen
De twee bovenstaande paarden waren 2 'succes verhalen', maar daarvoor heb ik ook de vervelende kant van het 'bijrijder zijn' mee gemaakt: na twee jaar een paard te hebben verzorgt opeens aan de kant gezet worden voor iemand die wel ff naar deurne zou gaan met het paard...
Ik heb dus al een paar jaar aan de lust en last van een eigen paard mogen proeven: dit beviel uitstekend!! En ondanks dat ik mijn huidige bijrijpaard fantastisch vind en het eigenlijk ook ontzettend jammer zou vinden hem niet meer te rijden; zal ik zeker wel mijn wens voor een eigen paard in vervulling laten gaan... nog ff afstuderen en dan... !!