paardje moet blijven

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonte

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:22

Dan ga ik er toch niet anders over denken. Vind dit echt zielig voor dat beesie en hoop dat hij snel een GOEDE baas krijgt.

DnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:29

OK
1 woord dit is een RAMP en een regelrechte schande voor onze manège !
voor de menskes die hier zo graag vanalles komen lezen en zich op de koop toe nog komen MOEIEN met onze manège wil ik even dit zeggen:
Onze manège telt: een grote buitenpiste , een binnenpiste en een kleine binnenpiste, het is bijna onmogelijk u paard uit te laten voor het rijden..
wie dit niet gelooft kan altijd komen kijken.. en eventueel zelf da paard uitlaten he Knipoog
omg, gaan ze zich hier nog dik maken omdat da paardje op stal staat ja tuurlijk vind iedereen da erg, maar op sommige dagen is da nu eenmaal onmogelijk..
dus voor jullie 'kennerkes' moet deze informatie toch gemakkelijk te interpreteren zijn zeker?? of gaat dit jullie petje te boven?

zo dan effe naar ons noekie gericht, ik weet dus nie echt wie ge zijt, maar ik heb dus wel iemand voor mij.. voor zover ikw eet wie ge zijt hebt gij de ideale lengte en gewicht voor op een paard als ultra te rijden.. vermits gij en de meeste mensen van u grootte da paard nie aankunnen of aandurven is het nogal loigisch dat die nie vaak uitkomt.. da paard is veel ste moeilijk voor een beginnende ruiter en zelfs voor een ervaren ruiter want die gooit er zelfs heel goei ruiters af ! dan komt daar nog eens bij dat ge op da paard geen 'zwaargewicht' kunt zetten want das dus een zeer fijn pony'ke..
dus mss kunt ge samen met u vriendinnekes ipv hier te zitten reclameren en onze manège ten schande te brengen mss er op rijden of die uitlaten ofzo.. ale ik weet nie maar dit heeft gewoon totaal geen zin denk ik zo..
ale als gij dit zit als ideaal tijdverdrijf dat is dan ook het enige waar het goed voor is..
maarjah ik ga eens stoppen met reageren, als ik iets vergeten ben kom ik da hier laten wel toevoegen..
btw ik ben domi van op woensdag
maar dat weten b'ke en Sabine wel al Knipoog de rest nu ook dan..

ahja en euhm wie noemt hier bianca 'trutje' ??? als bianca een trutje is dan heb ik voor sommige mensen helemaal gaan woorden.. majah this hier wel lekker anoniemn natuurlijk en dan kunnen we ons nie beheersen effe onvriendelijk te doen sorry was ik vergeten Knipoog

ahja en mister of miss bonte, hebt ge nie duidelijk begrepen wat sabine u hier met handen en tanden aant uitleggen is????? als da nie mogelijk is, gaat gij da paard in de buitenbak of int bos uitlaten???????? OMG, duhhh wij vinden da ook kei-erg, ik zal er eens mee gaan joggen als er geen piste vrij is Knipoog
en iedereen hoopt dat die een goede baas krijgt..
da zeggen de meeste al een jaar ofzo, dat da geen manègepaard is en dat die een goe ruiterke nodig heeft..
en komt gij op kattevenia (bonte)
wss niet anders had ge de situatie wel begren Knipoog

bye

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:37

Hallo Iedereen mag hier zijn mening geven, anders moet je het hier niet neerzetten. Ik kom op een manege waar een paard en pony niet eens 1 dag op stal mag blijven staan. Soory, dit is MIJN mening en ik vind het zielig en echt niet kunnen. Dan gooi je hem maar na de lessen los of zo, maar ik zal jou 24 uur in een kamertje opsluiten 6 dagen lang, dan piek GE wel anders. Boos!
Je schrijft wel dat ik dat dan maar moeten komen doen, maar het is niet mijn pony. Dat zou bij mij nooit voorkomen.
Einde discussie voor mij.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:47

Ik ben het volledig met Bonte eens. Wil ook nog even melden dat hier duidelijk sprake is van miscommunicatie. Bonte zal zeker wel de situatie begrijpen en lezen dat het niet mogelijk is. De anderen van deze Belgische manege schijnen echter niet te begrijpen dat ze slechts bedoelt dat de huidige gang van zaken op de manege gewoon niet paardvriendelijk is en daar misschien eens verandering in moet komen. Maar vele maneges zijn gewend aan hun gang van zaken. Het is natuurlijk ook vrij lastig. Je moet aan zoveel dingen denken. Maar hier is weer eens duidelijk geworden dat de paarden hier niet op de eerste, maar op de tweede plaats, ofwel wellicht op de derde plaats komen...

De klanten staan hier duidelijk voorop, wellicht ook het geld? Het begrip "klant is koning" wordt hier, zoals op velen maneges helaas, lichtelijk overdreven.

En veel paarden worden ten onrechte aan de kant gezet en sommige protesteren daar dan tegen, doordat hun lichaam zo niet makkelijk meewerkt.

Ik hoop dat de mensen van de manege nu niet denken dat ik hun aanval. Ik ken deze manege niet, het is dus ook niet persoonlijk gericht. Slechts even ter verduideling van deze warrige 1 tegen velen-discussie.

En ik hoop dat het paard waar de topicstartster zich zorgen over maakte, gauw een nieuw adresje krijgt. Want dat is waarschijnlijk een goede keuze van de manege-eigenaren geweest om die te koop te zetten. En degenen die dit paardje zullen gaan missen, hebben over een poosje al gauw weer een andere favoriet en wellicht zijn ze dit paard dan alweer vergeten... Want zo gaat dat nu eenmaal vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:50

Bonte schreef:
Dan gooi je hem maar na de lessen los of zo

Typen we chinees ofzo?? Dat moeten we misschien eens proberen, dan begrijp je ons misschien ...!!!

Het is op onze manège bijna ONMOGELIJK om paarden los te laten en/of te longeren .. Als je dit wil doen moet je rond de middag komen (dus pak van 10 tot 3 ofzo), en dan zit ieder normale leerling op school of andere mensen werken .. ofwel kan je idd na de lessen, 's avonds om 22-23u die losgooien, al zijn er dan meestal al eigenaren die staan te wachten om te rijden .. Verder mag je niet zomaar de manègepaarden om 23u even uit hun stal halen om er iets mee te doen..

En we zeggen niet dat we het goed vinden hoe het gaat, dus dat de paarden niet kunnen uitgelaten/gelongeerd worden .. Ik (en veel anderen) vinden dat ook niet goed, maar zolang daar niks aan veranderd wordt kunnen wij toch ook niks doen??

Maarja.. Noeki .. ik hoop dat je tevreden bent .. Nu denkt iedereen dat onze manège de slechtste is die er bestaat en die niet om z'n paarden geeft of ervoor zorgt .. Echt super van je!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:53

[***] schreef:
Nu denkt iedereen dat onze manège de slechtste is die er bestaat en die niet op z'n paarden geeft of ervoor zorgt .. Echt super van je!

Dat zal wel meevallen. Ik heb in elk geval nog een redelijk positief beeld over de manege. Het kan altijd slechter. Het is duidelijk te merken dat veel meiden die er komen, begaan zijn met de paarden. En een van de eigenaren ( ? ) heeft zich er mee bemoeit, dus die laat dit alles kennelijk ook niet koud. Er wordt dus aan gedacht/ gewerkt.

En pas als je de manege echt kent, kan je een echte mening vormen naturrlijk. Ik denk dat het dus wel mee zal vallen en het een standaard manege is waar veel mensen naar tevredenheid leren rijden.

Ik blijf er alleen bij dat het op sommige punten beter anders kan, waardoor paardvriendelijk. Maar dit is lastig ja Lachen

DnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:56

durft gij hier effe zonder ook maar 1 stap op het kattevenia-domein te zetten komen zeggen dat de paarden op 2e of 3e plaats komen?? euhm das dus totaal nie waar, eigenlijk is daar geen verantwoording voor nodig maar daar is dus al een discussie over geweest dat eigenaarspaarden voorrang hebben op manègepaarden bij het uitlaten dat is nog zo een rede waarom het moeilijk is paarden uit te laten, ik spreek totaal nie tegen mijn eigen manège in maar dat vind ik gewoon slecht omdat ja die paarden willen hun benen strekken..
en ik doe dus zelf echt mijn best om zoveel mogelijk paarden uit te laten en regelmatig te borstelen !
dus ge moet hier nie beginnen ik zal u ns opsluiten.. ik zou 10 keer erger doen dan ultra ik weet da ook wel.. ge moet nie doen alsof gij hier de enige zijt samen met u vriendinneke die om paarden geeft ofzo..
en dan nog iets, wa is da hier 1 tegen velen discussie? voelt ge u eigen nu sjiek ofzo??? ge moogt u mening hebben maar ik ga echt nie zwijgen omdat ik zogezegd alleen tegen veel ben..
man man.. ge leest toch ook wat b'ke en sabine hier schrijven.. da is dus ook ongeveer in mijne aard.. zij zeggen ook dat het soms nie mogelijk is enzo..
och en iedere manège moet opbrengen da zal bij jullie nie zijn ofwa? och kom maak da de ganzen wijs he.. maarjah als gij zo naief zijt om dat te geloven moogt ge lekker verder dromen..
bij ons op de manège doet ieder op zijn manier zn best om het voor de paarden zo aangenaam mogelijk te maken..
soms gebeurt da echter niet door de onwetendheid van sommige ruiters.. maar da ligt meestal aan hun ervaring en ervaring moet ge opbouwen da h ebt ge nie op 1,2,3 .. en ja zij zullen mss snel da paard vergeten zijn, maar er zijn ook mensen die da paard dus nie zomaar vergeten.. denkt gij echt dat omdat ge op een manège rijdt ge u nie aan een paard kunt hechten??
kortizchtige mensen noem ik da..
en ge wilt nie aanvallend overkomen, tkomt in ieder geval nie heel vriendelijk over.. maar steun elkaar maar Knipoog dan kunt ge tenminste een eigen mening hebben Lachen en daar ging het topic trouwens totaal nie over !!!!!!!!! brrrrrrr

DnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:59

ah jaa
door een paar
laat het mij zeggen, mensen die hun mening graag los gooien over dingen waar ze nie veel van weten Knipoog zullen het maar mooi inkleden
ben ik vergeten dat ik hier eigenlijk was om te vermijden dat onze manège een slecht imago krijgt..
ok, want dan zijt ge heel stom als ge van onze manège iets slechtst maakt !
ik zou anderen hun manèges eens willen zien Lachen
veel blabla en minder boembome zeker Knipoog

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:01

[quote="SabineVTypen we chinees ofzo?? Dat moeten we misschien eens proberen, dan begrijp je ons misschien ...!!![/quote]

Ik begrijp je heeeeeeeel duidelijk. Ik zeg toch ook niet dat jullie dat moeten doen, dat losgooien, maar de eigenaren van die manege. Die pony is hun verantwoordelijkheid. Dus als het tussen 10 en 3 wel zou kunnen, vind ik dat heel logisch dat die dan zijn beentjes even kan strekken.
We zullen het wel nooit eens worden.
Ik denk ook niet meteen dat jullie manege slecht is, maar dit "geval" vind ik niet goed. Ik ken jullie manege ook niet en overal is wel wat.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:02

DnG.. met alle respect hoor... Maar probeer een beetje op de taal te letten en wat beter te lezen. Dat zal een stuk schelen en een fijnere discussie vormen.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:07

Mijn mening is alleen mijn mening. Ik ken de anderen die hier reageren helemaal niet. (alleen nu Snowdon)
Waarom zou ik me "sjiek" vinden omdat ik hier een eigen mening over heb????
Ik snap best dat die pony niet meer gebruikt kan worden voor de lessen, maar beweging heeft elk paard nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:12

Kijk, nu kan je me gaan uitlachen of weet ik veel wat .. maar kan je geloven dat ik eigenlijk nog niet eens weet wie de baas (dus de eigenaar) is (of zijn) Bloos

Ik ken degene die zich bezighoudt met de aankoop en verkoop van manègepaarden, en er is ook een beheerraad die beslissen wat er moet gebeuren met de manège(paarden), maar is het dan aan die personen om die paarden uit te laten? Kan me dat eigenlijk niet voorstellen dat die mensen zich daarmee bezighouden ..

Pff, nu ben ik zelf helemaal in de war :s

Op elke manège zijn er wel slechte dingen, dingen die niet goed zijn voor de paarden of die beter kunnen .. maar het is niet allemaal zo simpel als het lijkt. Ik ga nu een voorbeeld geven:
Je kan zeggen van: paarden die niet veel lopen, zet ze op de weide ofzo, dat ze daar hun benen kunnen strekken en vrijheid hebben .. Allemaal goed en wel (we zijn nu wel aant proberen dat dit in de toekomst terug gaat) maar er is in het verleden eens een paard gestorven hierdoor .. Ze wilden wat paarden voor een paar uur op de weide zetten (de weide is nogal redelijk ver en om al die paarden apart te zetten daar zijn niet voldoende uren in een dag voor en het is ook wel zielig omdat paarden kuddedieren zijn), dus die mensen gevraagd welke paarden samen mochten .. (aan iemand van de beheerraad dacht ik). Dus die persoon zegt 3 paarden, ze zetten die samen op de weide, kijken even, alles gaat goed .. Komen daarna terug om die paarden te halen, blijkt er 1 kreupel en aan het bloeden .. veearts erbij, foto's gemaakt .. schouder gebroken, paard kon afgemaakt worden ..
Dan heb ik nu zoiets van: was dat paard nu maar gewoon op stal gebleven, dan was er niks gebeurd ..

Ik wil hiermee maar gewoon zeggen dat het simpel is om te zeggen van: laat die paarden uit of weet ik veel, maar dat het in de praktijk niet altijd zo makkelijk of veilig is voor paard & mens ..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:16

ik lach je niet uit, maar vind je het erg verassend als ik zeg dat het daar erg rommelig georganiseerd is? Zo komt het dan over tenminste...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:22

snowdon schreef:
ik lach je niet uit, maar vind je het erg verassend als ik zeg dat het daar erg rommelig georganiseerd is? Zo komt het dan over tenminste...

Hmmja, zo laat ik het wel overkomen .. Maar het is niet omdat ik nu ff niet weet wie eigenlijk de baas is dat het echt zo moeilijk is Knipoog moet het eens even allemaal navragen .. Bloos

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:27

Ik lach je ook niet uit en ik merk heus wel dat jullie het beste voorhebben met die paarden. Maar dit neemt niet weg dat het voor een pony geen doen is om zolang in een box te staan. Hebben jullie geen stalhulp of zo?? Iemand mest die paarden toch uit en voert. Die zou dan ook verantwoordelijk zijn voor de paarden en pony's en hem los kunnen gooien als de bak even vrij is. Al is het maar 15 minuten(al is dat ook veel te weinig). Ik val jullie ook verder niet aan, maar het lot van die pony gaat me, net als jullie, aan het hart als ik dit zo lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:41

Hey,

Ik weet het wel .. hoe meer ik erover nadenk, hoe minder ik van onze manège snap :s

Ik ga eens bij de stalknecht horen of die daar niks aan kan doen .. al heb ik nu net van iemand gehoord dat die zijn dag gevuld zit en die paarden niet mag uitlaten of iets? Ik weet het allemaal niet meer :s

Maja, je kan toch niet alle problemen in 1, 2, 3 oplossen, dus het zal nog wel even duren .. We zullen wel zien wat de toekomst brengt..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:44

tjee! Hoe oud zijn jullie in hemelsnaam?!

je hoeft niet zo uit te vliegen, tlijkt wel of heel ktt ineens paraat staat om ts neer te slaan ofzo Verward

deze bokkers hebben niets met jullie persoonlijke vetes te maken dus laat die der dan ook buiten!!
ook kunnen ze niet weten hoe jullie situatie is. Dus houd daar rekening mee!

jullie zijn allemaal rond de 18 jaar en jullie voeren op deze manier discussies? Verward
zelfs ik kán volwassenere discussies voeren Verward en dát is geen compliment. Zeker niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:50

Ik snap je reactie niet hoor ...

Dat is hier ontstaan omdat iemand dat van ultra heeft neergezet, en eigenlijk heeft hier niemand buiten de manège iets mee te maken .. Ma kom, nu staat het er dus kunnen we er ook gebruik van maken.

En hier worden verder toch geen persoonlijke vetes uitgevochten? Wie vliegt er dan uit? En wat zijn 'ktt' en 'ts' eigenlijk?

In het begin was er een miscommunicatie, maar zoals ik het nu begrijp proberen 'de bokkers' ons gewoon te helpen om de manège beter te maken .. Tuurlijk kennen ze de situatie niet enzo, maar ze kunnen toch algemene dingen zeggen/vragen zodat de mensen die wel op de manège komen het misschien voor de paarden beter kunnen maken?

Of begrijp ik hier nu echt alles verkeerd?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:52

pfff als ik jullie zo hoor geloof ik dat ik een actie ga beginnen om dat beest juist wel te verkopen zodat ze bij een lieve baas terecht komt. Mensen kinderen, wat een negativiteit allemaal!

1 van mijn pony's was ook een manege pony, en heeft het hier super naar haar zin.
Denk dat 90% van de manege paarden graag met prive paarden zouden willen ruilen. Denk je dat die beesten het leuk vinden om dag in dag uit met van die gillende, ruziende en trappende kinderen op hun rug dezelfde rondjes te lopen? nee,natuurlijk niet.
Een paar jaar kunnen ze echt wel aan, maar gun dat beest nu ze haar werk daar heeft gedaan een lieve baas. niet elk manege paard wordt geslacht of komt superslecht terecht.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:53

[***] schreef:

Dat is hier ontstaan omdat iemand dat van ultra heeft neergezet, en eigenlijk heeft hier niemand buiten de manège iets mee te maken .. Ma kom, nu staat het er dus kunnen we er ook gebruik van maken.

En hier worden verder toch geen persoonlijke vetes uitgevochten? Wie vliegt er dan uit? En wat zijn 'ktt' en 'ts' eigenlijk?

In het begin was er een miscommunicatie, maar zoals ik het nu begrijp proberen 'de bokkers' ons gewoon te helpen om de manège beter te maken .. Tuurlijk kennen ze de situatie niet enzo, maar ze kunnen toch algemene dingen zeggen/vragen zodat de mensen die wel op de manège komen het misschien voor de paarden beter kunnen maken?

Ik ben blij met zulke bokkers als jij! Ja

TS = TopicStarter
en KTT zal een afkorting voor de manege zijn ofzo?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:54

[***] schreef:

Ben het nu helemaal met je eens Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:54

lowara schreef:
Denk je dat die beesten het leuk vinden om dag in dag uit met van die gillende, ruziende en trappende kinderen op hun rug dezelfde rondjes te lopen?

Hihi, Cynthia toch.... }>

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:55

snowdon schreef:
Ik ben blij met zulke bokkers als jij! Ja
TS = TopicStarter
en KTT zal een afkorting voor de manege zijn ofzo?

2 zielen, Knipoog 1 gedachte

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:08

ktt is de afkorting van kattevenia.

Als ik zie hoe jullie tegen elkaar doen (zielig kind, trutje.....) vind ik dat bijzonder kinderachtig voor mensen van ongeveer 18.

en tuurlijk komt dit door de discussie rond ultra, maar sommige dingen oa die teksten van DnG hebben niets met het onderwerp te maken, bij die laatste vrag ik me trouwens ook af op wíe ze nou eigenlijk reageert Verward

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:16

DnG schreef:
ik zou anderen hun manèges eens willen zien Lachen
veel blabla en minder boembome zeker Knipoog

Je bent bij deze uitgenodigd bij manege Spaarnwoude in Halfweg, Noord Holland.
http://groups.msn.com/manegespaarnwoude