Na 13 jaar weer terug naar een manege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Re: Na 13 jaar weer terug naar een manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:29

Jaaa, het ging super goed! Hoop echt dat je de feeling en kriebels weer terug krijgt om door te pakken. Jij hoort thuis op de rug van een paard, dat bewees je vanmiddag wel! :D

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:17

Leuk dat het zo goed ging! Klinkt als een leerzame les in ieder geval. :)

amber_ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:28

Interessant topic, ben benieuwd hoe je het gaat vinden, ik lees stilletjes mee!

Cas_nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:54

Hoi hoi,

Ik ben ook net na 10 jaar weer begonnen bij mijn oude manege. Het begon mij ook weet te kriebelen, dus ik was al heel blij dat ik weer op kon stappen.

Maar ook vielen mij meteen weer de nadelen op. Paarden die uren lopen op een dag, kwalitatief middelmatig tuig dat vaak rondslingert en kwijt is, penny kinderen die vlak voor je les tegen de regels in met je paard de hort op zijn, enzovoorts.

Dit verschilt natuurlijk per manege, helaas zijn er maar twee maneges bij mij in de buurt en zijn ze beide zo. Ik ben dan ook blij dat ik heel snel weer een leasepaard kreeg aangeboden waar ik nu 5 dagen per week te vinden ben. <3

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:18

Ik ben een poos uit het paardenwereldje geweest en danste ik elke dag ( stijldansen ). Ik ging ook wendstrijden dansen en moest veel trainen om mij naar een veel hoger niveau te krijgen. Hierdoor schoten de paarden erbij in. Echt gemist heb ik het in die tijd niet.
Tot ik met een vriendin mee ging naar haar paard....jahoor het virus kroop weer door mijn bloed. Niet heel veel later kreeg ik mijn eerste eigen paardje :)

Foto is een beetje wazig...maar wat ik eruit kan halen heb je het dier leuk aan het lopen hoor

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:42

Wat fijn dat de les zo goed bevallennis! Heel verstandig dat je eerst kijkt of je het na een tijdje nog wel leuk vindt voordat je met een verzorgpaard of eigen paard zit wat toch niks blijkt te zien.

Zo te zien heb je haar heerlijk lopen hoor, hopelijk blijf je er plezier in houden (want dat is natuurlijk wel het voornaamste! :j )

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 03:10

Hier nog een filmpje trouwens :+

Ben erg benieuwd hoe ik aankomende lessen ga vinden. Heb nu best een beetje spierpijn :))
Thanks voor het delen van jullie ervaringen!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:50

Wat loopt dit dier leuk zeg! En jij zit er ook mooi op. Je hebt het volgens mij getroffen met deze manege! Heel veel succes en natuurlijk ook heel veel plezier gewenst!

Ik heb gezien dat deze manege ook paarden (voor enkele dag 3/5) of helemaal verhuurd aan mensen. Misschien kan dit op termijn iets zijn?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 10:51

Daar zijn we weer :D

Ik mag weer op Do, de merrie van de vorige keer.
Afbeelding
Als ik het toen goed had begrepen is ze 18 jaar. Benieuwd hoe het vandaag gaat, heb natuurlijk wel vergelijkingsmateriaal nu :D

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:52

Tijd om weer te genieten! :D *\o/*

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:59

Veel plezier! :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:40

have fun :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:08

Leuk Dreamy dat je dit doet!

amber_ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:54

En, hoe is het gegaan?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:01

Leuk dat je weer aan het rijden bent! :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 09:24

amber_ollie schreef:
En, hoe is het gegaan?

Het ging al een stuk beter dan de vorige keer! De voltes bleven voltes in galop tijdens het verkleinen ipv halve pirouettes, dus er was zeker vooruitgang :))
Ik merk wel dat ik vooral het gewoon genieten van het rijden mis, dus alleen een half uur lessen per week word ik denk ik niet helemaal gelukkig van. In een half uur, merk ik, ben je ook vooral bezig met één oefening (zoals in deze en afgelopen keer vooral voltes verkleinen en vergroten) en ik vergeet dan vooral een beetje gewoon te genieten.
Iets wat ik wel moet gaan (en vast ook kan) aangeven.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:28

Leuk dat je weer aan het rijden bent Dreamy! *D

Dreamy schreef:
amber_ollie schreef:
En, hoe is het gegaan?

Het ging al een stuk beter dan de vorige keer! De voltes bleven voltes in galop tijdens het verkleinen ipv halve pirouettes, dus er was zeker vooruitgang :))
Ik merk wel dat ik vooral het gewoon genieten van het rijden mis, dus alleen een half uur lessen per week word ik denk ik niet helemaal gelukkig van. In een half uur, merk ik, ben je ook vooral bezig met één oefening (zoals in deze en afgelopen keer vooral voltes verkleinen en vergroten) en ik vergeet dan vooral een beetje gewoon te genieten.

Is het dan niet veel leuker om in plaats van een prive les gewoon lekker een buitenrit te maken met een groep? Ik weet dat op sommige manege's gewoon standaard elke week dezelfde groep op buitenrit gaat, net als dat anderen elke week les hebben.

amber_ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:31

Dreamy schreef:
amber_ollie schreef:
En, hoe is het gegaan?

Mooizo! Misschien is het leuk om een pony/paard in de buurt te zoeken waarop je wel eens buitenritjes mag maken? :)