Geen paard meer, maar wel verder komen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:22

Mooie advertentie!

Poosje81Jarig

Re: Geen paard meer, maar wel verder komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:24

Keurige advertentie! Als je hier in de buurt zat had ik je meteen gevraagd om langs te komen :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 21:29

Bedankt! Leuk om te horen.

Dat wordt dus verhuizen, Leonoor ~~}>

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:31

Sheran schreef:
Ten eerste, ik had géén idee waar dit paste, dus sorry modjes als het verkeerd staat, verplaats het maar :)

Ik heb jaren eigen paarden gehad en intensief gereden, ook wedstrijden. Door de jaren heen heb ik verschillende instructeurs gehad en ook nog paarden bijgereden inclusief les. Maar nu mijn paard ingeslapen is zit ik met de vraag: wat nu? Ik mis het om verder te komen, om meer bij te leren.

Ik hoor jullie nu allemaal denken: verzorgpaard! En neem daar dan les mee! Ik heb ook wel een paar paardjes die ik bijrijd en dat doe ik met heel veel plezier. Die paardjes staan alleen bij mijn ouders in de buurt, en dat is 120 km ver weg. Op eentje les ik wel af en toe, maar er is heel moeilijk tijd voor te maken. Iets dichter bij huis (Amstelveen) zou veel fijner zinn, dan kan ik ook vaker komen.

Wat ik idealiter zoek is een soort manegeles, maar dan wel met kwaliteit. Dus dat je 1x per week of 1x per 2 weken les krijgt op het paard, zonder dat daar verder verplichtingen aan zitten als 4x per week moeten komen, want dat kan ik niet waarmaken. Vaak mag je met verzorgpaarden wel lessen, maar het is natuurlijk een beetje stom als je alleen maar 1x per week een les neemt op dat paard en verder hooguit 1of 2x komt. Of zouden mensen daar wel voor open staan?

Omdat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, vroeg ik me af of jullie tips hebben!

O ik zou dit juist top vinden. Degene die ik tot nu toe tref willen juist zo min mogelijk lessen en daar ben ik het weer niet zo mee eens... Daarom dus maar geen verzorgster meer.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:37

Ik denk dat je een ideale bijrijder bent.

Mensen die fulltime werken hebben in het weekend tijd. Door de week minder.

Wat wil je liever dan een serieus iemand die veel les wil rijden.

Hier op bokt is ook een 'lastig vinden van bijrijder topic' kun je altijd wat plaatsen.

Als ik jou was zou ik liever bijrijden dan op een manege. zo heb je een vast paard waar je wat mee op kan bouwe

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:47

Sheran schreef:
Goed punt! Ik ga het erbij zetten.

Jezelf in de kijker rijden moet zeker kunnen! Maar ik probeer het liever eerst zo :) De lessen zijn heel erg prijzig in Amsterdam, dat geef ik liever aan een priveles uit :)

Ik heb natuurlijk geen idee wat jij heel erg prijzig vindt, maar volgens mij betaal je zo'n 16 euro voor een uur manegeles? Maar tuurlijk, eerst even kijken of het zo lukt ;)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:51

Ja netjes die advertentie.
Ik zou het wat inkorten en dan kan het toch zo op MP.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 21:52

Hm, valt bij de Amsterdamse manege wel mee inderdaad! Maar toch, ik moet weer even een drempeltje over om dat te gaan betalen om alleen maar rond te mogen rijden... :P

Er staat iets vergelijkbaars op MP, maar ik kon er bijna niks in kwijt, die 500 tegens. Heb nu een beetje telegramstijl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:11

Super keurige advertentie. Zouden er maar zat om je staan te springen hoor. Denk dat je snel iets leuks aangeboden krijgt. Ik had t wel geweten als ik op zoek was en in je omgeving zou wonen.
Succes gewenst :j

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:30

Ik heb ook een verzorgpaard 1 keer per week en na mijn vakantie ga ik om de week lessen bij haar instructeur. Dan blijf ik haar 1 keer per week rijden + om de week dan les. Ik doe dit omdat ik er beter van wordt maar ook haar paard!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 22:34

Hopelijk hebben jullie gelijk! :D

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:45

Of een prive instructrie die les geeft op eigen paard?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 09:53

Ja, zoiets vind ik ook prima! Ik moet haar alleen wel kunnen vinden. De meeste goede instructeurs bieden niet zomaar hun paarden aan voor elke aap.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:38

Ik rijd een Z (2) dressuur haflinger bij. Eerst 1x per week met elke week les en na een tijdje 2 X per week met elke week les. Ik begon weer na een lange stop Door zwangerschappen, kleine kinderen en blessure eigen paard. Moest er echt weer inkomen. Was in het verleden L2 dressuur en verder in training maar geen talent of zo. Heb ook wel vaker paarden bijgelegen dus denken dat er wel degelijk eigenaren zijn die interesse hebben in 1 a 2 X per week met les. Zeker als ze zelf fanatiek 1 of meerdere paarden rijden en er nog mee op wedstrijd willen is dat een betere combi dan met iemand die echt 3/4 X per week wil rijden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:22

Gewoon goed bijven zoeken op marktplaats, bokt en facebook! Er zijn wel instructrices die hun paard als lespaard aanbieden, maar die zij er in verhouding wel weinig ja. Een bijrijdpaard waar je alleen wekelijks mee lest moet ook te doen zijn hoor. Maar het is misschien even zoeken.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:49

Je moet er ook een beetje geluk mee hebben. Maar een volwassen en ervaren bijrijdster voor 2 x per week, dat moet toch te doen zijn. Volgens mij zijn er zat paarden eigenaren die zitten te springen om zo iemand.
Ik heb jouw oude bijrijdster, zij komt gemiddeld ook 2 x per week, neemt af en toe les en mag van mij ook op wedstrijd. Ik ben er hartstikke blij mee. Vooral omdat ze haar afspraken na komt, heel trouw komt en ook echt haar best doet om vooruit te komen. Wat overigens goed lukt ook.
Dat is via een Facebook advertentie gegaan, inderdaad bij de Deventer groep. Als je nog een Facebook groep in de buurt van Amsterdam kunt vinden dan zou ik zeker daar ook een advertentie plaatsen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:06

Ik zou er blij mee zijn hoor! Ik zocht ook juist een bijrijder die wou lessen. Mijn paard is jong en moet veel leren. Ik heb liever dat er dan onder deskundige begeleiding gereden wordt, daar worden dan zowel paard als ruiter beter van. Dan hoef ik er zelf ook niet steeds bij te zijn en heb ik er een goed gevoel bij.
Ik heb veel liever dat het geld in lessen wordt gestopt dan dat ik een bijdrage krijg.
Zit redelijk in jouw regio, heb nu al een leuke bijrijder maar voelde me wel aangesproken door je advertentie.

Er zijn er vast meer die zo'n bijrijder zoeken!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:01

Al druk op zoek ts? Of dat niet?

Hier nu ook een heerlijk bijrijdpaard. Gister weer met trailer naar les geweest. Vind de eigenaar prima en ik erg blij

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 23:54

Hee Symbeami, leuk je hier tegen te komen. Volgens mij heeft de bijrijder in kwestie een fijn plekje bij je!

En ja, ik ben wel druk op zoek nu :) Ik zit even in Limburg dus nog geen advertenties opgehangen. Ik heb via bokt 2 reacties gehad, maar helaas waren ze beide te ver weg om haalbaarte zijn voor mij :(
Ik hoop verder...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:27

RT-V → MA

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 13:49

Juist géén manegepraat toch?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:05

Het is al geopperd zie ik.
Maar ik zou idd eens rond gaan kijken of er een instructeur/instructrice in de buurt zit die les geeft op eigen paarden.
Daar steek je waarschijnlijk meer van op dan mee rijden in de manege lessen.
Hier zie ik wel eens advertenties voorbijkomen. Maar hoe dat bij jou in de buurt is weet ik niet.
Anders marktplaats ook eens in de gaten houden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 17:39

Nou ik heb overal dingen opgehangen maar heb nog niets :(

De maneges vind ik echt heel duur met 20 euro per les op een leskaart met een beperkte geldigheidsduur. Voor een groepsles waar je niet zoveel leert.

Ik kreeg wel een paar aanbiedingen, maar 3 kwartier met de auto vind ik teveel.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:48

oproepje plaatsen op facebookgroepen voor bijrijders/verzorgers?

Soms is het ook een kwestie van timing. Kan best zijn dt over twee maanden er ineens wel iemand wat heeft.

Ik heb inmiddels een startkaart aangevraagd met mijn bijrijdhaflinger. Mijn eigen paard is langdurig geblesseerd en dat ziet er niet uit alsof ik komende winter al zou kunnen starten, ik hoop dat ze uberhaubt nog voldoende opknapt om weer te kunnen opbouwen. Omdat ik toch verder wil komen in de sport en de eigenaresse me deze kans gunt, die kans nu ook maar gegrepen. Kijken hoe ver we kunnen komen. Elke klasse die ik hoger kan komen dan de L2 is weer een klasse hoger waarin ik weer met mijn eigen paard zou mogen beginnen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 08:41

Wat leuk Joyce!

Naar Facebookgroepen heb ik gezocht, maar ik kon er geen vinden in de omgeving van Amsterdam/Amstelveen... je hebt ook geen idee hoe het kan heten natuurlijk. In Deventer heet het 'paardenmarkt Deventer'.